Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Remont silnika
Autor Wiadomość
extreme113
[Usunięty]

Wysłany: 23 Maj 2010, 18:10   [MK3] Remont silnika

Witajcie!
Poradzcie co moge zrobic by doprowadzic silnik do ładu. Rok 1993, po wymianie kompletnego sprzęgła, układu hamulcowego, oraz zrobionej blacharki. Wygląda cudnie, lecz zamierzam jezdzic naprawde długo tym autem przez co będe montował gaz. Do wymiany dojda swiece, przewody,filtry,rozrząd,pompa wody,drazki i mam pytanie do was doświadczonych użytkowników tych samochodów co zrobic lub wymienic w samym silniku by jezdzil długo? Przebieg oryginalny 190tyś, nie dymi. Poradzcie co zrobic. Czy wymieniac tloki? piszcie proszę. pozdrawiam
 
 
Promil_J-no 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 23 Maj 2010, 18:20   

Po co chcesz wymieniać tłoki i robić remont silnika, skoro nie dymi, myślę, że nie bierze oleju... To silnik w idealnym stanie jakby nie patrzyć ;>
 
 
 
extreme113
[Usunięty]

Wysłany: 23 Maj 2010, 18:27   

Poprosu jak sie już zabieram to chcialem to zrobic "na glanc"
A jesli zacznie pobierac olej to co robic? co wymieniac lub o co zadbac?
 
 
wojteq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 44
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 23 Maj 2010, 18:30   

U mnie co prawda w trochę innym silniku, który brał już sporo oleju zmuszony byłem do wymiany uszczelniaczy zaworów i problem ze zjadaniem oleju zniknął.
 
 
extreme113
[Usunięty]

Wysłany: 23 Maj 2010, 18:32   

A jakie mniej wiecej to były koszta? Możesz sie pochwalic?
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23 Maj 2010, 18:43   

wiem, ze jestes podekscytowany swoim 'nowym' samochodem pewnie tez pierwszym..
wiem tez jaki ten euforyczny stan jest cudowny, najchetniej bys doprowadzil auto do stanu salonowego... tez tak mialem..
usiadz spokojnie.. pssstryknij sobie i zastanow po co wymieniac cos co jest dobre?
Zastanow sie czy wszystkie rzeczy jakie wymieniles wymagaja wymiany..
rozrzad masz chyba na lancuchu..
kup mu porzadny olej dobre filtry i wio, nie rob z auta skarbonki:)
 
 
 
extreme113
[Usunięty]

Wysłany: 23 Maj 2010, 18:52   

Otóż jak zacząłeś, to jest to mój piąty samochód, a jak to nazwałeś "wiem tez jaki ten euforyczny stan jest cudowny, najchetniej bys doprowadzil auto do stanu salonowego... tez tak mialem.. " lecz ja tak nie mam:) tym cie zmartwie. Poprostu jak sie za coś zabieram to robie to porządnie i chce nim jeżdzic jak najdłużej sie da... Tak, zgodze się jest na łańcuszku ale jeśli go słychać to chyba należy go wymienić. Więc nie robie z niego skarbonki..
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 23 Maj 2010, 19:19   

No idąc twoim tokiem myślenia. To najlepiej wymienić jeszcze amorki, łożyska w kołach, rozebrać i powymieniać łożyska w skrzyni. No i lakier też nowy by się przydał. O szybach nie wspomnę, porysowane są na pewno wymienić je trzeba. Nie zapomnijmy o nowych tarczach i bębnach bo na pewno ząb kilometrów je też nadgryzł. Aha klocki i szczęki tak samo do wymiany. Do pełni szczęścia to korbowód trzeba dać nowy bo czopy na pewno się trochę wytarły.... itd

ps. żal.pl
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Maj 2010, 19:22   

jak padnie silnik to wtedy zrób remont :P tak to pojezdzisz jeszcze na tym, jak padnie to dopiero zrobisz, wtedy starczy na dłużej jazda :)
_________________
 
 
 
extreme113
[Usunięty]

Wysłany: 23 Maj 2010, 19:53   

ps. zobaczcie najpierw co napisalem wyzej, co zostalo wymienione a co nie i wtedy "maki" pisz co ci sie podoba. Ktoś ma zadbany samochód to od razu jest nienormalny, żal sciska bo ktos ma lepiej. Matrix widze że jedynie na tym temacie jestes ogarniety i normalnie doradzisz, nie to co reszta. Jeśli macie pisać tego typu podpowiedzi, to nie piszcie wcale. Matrix dziękuje jeszcze raz, pozdrawiam
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23 Maj 2010, 21:17   

tyle, ze matrix-1990, napisal Ci to samo co Maki, i ja ale innymi slowami.
Czlowieku skoro wiesz co chcesz zrobic to po co zakladasz temat na forum? Ty masz juz z gory nalozona swoja wizje ktorej nikt nie moze zanegowac. peace
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 23 Maj 2010, 22:01   

Ja nie wiem co wy od niego chcecie. Chce gościu zrobic remont silnika to niech robi! Jak ja bym miał kasę to też bym zrobił mimo tego że mi oleju też nie bierze. extreme113 wszystko zalezy od kasy. Możesz wymienić praktycznie wszystko, ale sprawdź najpierw kompresję - jak jest ok, to tłoków i pierścieni nie ruszaj. Skoro robisz rozrząd, to zrób go kompletnie: wymień szklanki ,popychacze i dźwigienki zaworowe, a przy okazji uszczelniacze na zaworach. Dobrze by było dotrzeć zawory. Wymień profilaktycznie uszczelnienia na wale z obu stron. Uszczelki pod miską, głowicą i deklem zaworów. Jak juz byś chciał jednak się zająć tłokami, to pomierz cylindry i zrób szlif - wtedy kupisz tłoki i pierścienie nadwymiarowe, to samo z wałem i panewkami. Jesli zrobisz generalkę 1,1, to przynajmniej na początku nie będzie chodzić jak kosiarka. Ale to i tak wróci.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Maj 2010, 22:50   

jackrzec, po Twoim poście kolega chyba zrezygnuje z tego remontu :rotfl:

extreme113, trochę zaprzeczasz sam sobie, piszesz że jest to Twój piąty samochód a pytasz jak zrobić remont i jakie mniej więcej są tego koszta ?? Mając piąty samochód to chyba powinieneś wiedzieć jak jest zbudowany silnik i co w trakcie remontu się wymienia, no i powinieneś być świadom kosztów poniesionych w czasie tego zabiegu ...

A remontując 1.1 tak jak chcesz to zrobić (opis jackrzec) na pewno wydasz więcej niż wartość Twojego auta ... ale skoro robisz dla siebie i chcesz nim długo pojeździć to może warto ...
 
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23 Maj 2010, 23:13   

ale po cholere wymieniac np. uszczelke pod miska i pod deklem zaworow jezeli jest sucho i nie ciekna!?
jaki jest tego sens? to od razu zmien sprzeglo, przeguby, kierownice bo moze sie troche wytarla... ludzie...
jezeli cos jest dobre to po co to naprawiac?
 
 
 
wojteq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 44
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 23 Maj 2010, 23:18   

dodam iż propozycja robienia kopletnej góry silnika to koszt fiesty z 93' http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C13245774 , ale jak chcesz trochę pojeździć to warto zacząć od pomiarów kompresji :-)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Maj 2010, 07:55   

portier napisał/a:
ale po cholere wymieniac np. uszczelke pod miska i pod deklem zaworow jezeli jest sucho i nie ciekna!?
jaki jest tego sens? to od razu zmien sprzeglo, przeguby, kierownice bo moze sie troche wytarla... ludzie...
jezeli cos jest dobre to po co to naprawiac?
Jesteś w błędzie. Chcąc robic wał, odkręca miskę olejową, a wtedy jest dobrze dać nową uszczelkę. Uszczelka pod dekiel kosztuje grosze - więc nie rób jaj, bo to żaden koszt w stosunku do całości. Bez sensu jest robić kapitalkę i zostawiać stare uszczelki i simmeringi.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Maj 2010, 08:55   

tylko po cholere robic kapitalke jezeli silnik jest w dobrym stanie?
poza tym skoro wymioeniane mial sprzeglo to osoba, ktora to robila to by widziala czy uszczelniacze sa do wymiany i chyba przy okazji to zrobila??

czy jest sens ladowania takich pieniedzy w kosiarke??jezeli ktos naprawde chce wyremontowac to jedzie do mechanika ktory bedzie to robil i z nim gada a nie pisze na forum i obraza sie za kazda krytyke
 
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 24 Maj 2010, 13:14   

Portier, kapitalke własnie najlepiej jest zrobic kiedy silnik jest jeszcze w miare dobrym stanie i jest "co zbierac" z niego, bo jak go zajedzie i zakatuje całkiem to juz nie bedzie sensu sie pchac w remont.

Do autora: ja jestem po kapitalnym remoncie 1.1 i jestem zadowolony, tyle ze moj był trupem juz wiec troszke sie nazbierało. Sprawdź kompresję, jesli ma ok 11-12 bar to nie ruszaj pierscieni, jesli ma koło 8-9 bar to mozesz pierścienie same bez szlifów profilaktycznie zmienić, bo nawet bez obróbki cylindra nowy pierścien zawsze bedzie lepszy niz stary. Zrób przegląd głowicy, jak wyglądają gniazda zaworowe, zawory, oddaj do planowania i do frezowania gniazd, kup sobie nowe grzybki, dotrzyj, zmień po drodze wszystkie uszczelki. Zobacz w jakim stanie są panewki i czopy wału korbowego, jeśli chcesz miec spokój to wymień panewki bo one są odpowiedzialnymi elementami, no i tak jak koledzy pisali simmeringi, uszczelniacze zaworów, uszczelka pokrywy zaworow, głowicy, miski olejowej, to bedzie taki moze nie kapitalny remont ale bardzo dobre i pożyteczne odświeżenie ;) Potem rozsądnie dotrzyj silnik, wymień jeszcze raz olej i bedzie oki. Oczywiście jesli chcesz, bo jeśli kompresja wyjdzie koło 10 bar + nie słychać podejrzanych stuków + nie dymi i nie bierze oleju to tak jak koledzy pisali - nie szukałbym dziury w całym, ale skoro jestes taki pedantyczny to z grubsza ci napisałem co i jak na początek. Co do twojego pomysłu z tłokami, jeśli cylindry nie są zrujnowane, nie masz 4 bar ciśnienia i nie pije ci 1,5l oleju na 1000km to chyba też troszke nadgorliwy pomysł ;)

Jeżeli silnik jest w dobrym stanie to polecałbym mimo wszystko zainwestowac w zawieszenie, ja też jestem po remoncie zawiasu, wszystkie amortyzatory nowe, spręzyny nowe, poduszki nowe, krzyżak, sworznie wahaczy, końcówki drążkow, geometria, wydasz na to mniej niz na robote silnika a bedziesz sobie jechał jak na podusi i jak po sznurku bez trzymanki :D :D Pozdrawiam.
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Maj 2010, 13:43   

Robienie remontu takiego silnika to wg mnie bezsens. Jeździłbym do upadłego, a później następny silnik (najlepiej mocniejszy) i tyle.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 24 Maj 2010, 17:01   

Amen. :devil:
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.