Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Gaśnie na luzie, nierówno chodzi LPG
Autor Wiadomość
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Maj 2010, 12:18   [MK3] Gaśnie na luzie, nierówno chodzi LPG

Instalacja jest firmy BRC, pół roku temu gaz dobrze chodził, ale od tego czasu troche pozmieniałem w aucie, tzn regulacja gaźnika, czyszczenie, filtry i takie tam inne, od tego czasu na luzie bardzo nierówno chodzi, trzęsie autem i prawie gaśnie, czasem się nie załącza a im cieplejszy silnik tym gorzej. Pojechałem dzisiaj do mechanika na regulacje, próbował wyregulować, ale coś mu się nie udawało, siedział przy tym z pół godziny i powiedział, że zalewa się gazem (cokolwiek to znaczy) i że reduktor już "pada" i trzeba wymienić, co o tym sądzicie? Mi się ciągle wydawało że to kwesia regulacji.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2010, 17:22   

Na benzynie chodzi OK? Gaźnik tak?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Maj 2010, 17:58   

gaznik, instalacja najbardziej podstawowa, na benzynie bez zarzutu
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2010, 19:18   

Kiedy był z reduktora spuszczany olej? Jak możesz to daj fotkę gaźnika z mixerem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Maj 2010, 22:47   

ok, jutro się postaram zrobić. Gaźnik był ogólnie czyszczony i mikser sam tak przecierałem z zewnątrz. Olej z reduktora... Szczerze nie wiem kiedy był olej wymieniany w reduktorze, mam fiestę od 2 lat i na pewno nie był wymieniony, wcześniejszy właściciel możliwe, że też nie wymieniał dawno. Bo rozumiem że to nie ma nic wspólnego ze zwykłym olejem ani z wodą chłodzącą.

Tzn ja wiem, że co jakiś czas trzeba robić regenerację parownika i zamierzałem się do tego niedługo, ale troche mnie ten mechanik zabił mówiąc, że odrazu do wymiany, skoro można jeszcze poczyścić itd :P
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2010, 23:25   

W parowniku zbiera się syf, który trzeba co jakiś czas spuszczać, od samego spodu najczęściej jest taki plastikowy korek/śrubka który się wykręca i leci,,, olej, jak wyleci to się zakręca,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 22 Maj 2010, 11:26   

matrix-1990:
matrix-1990 napisał/a:
Olej z reduktora... Szczerze nie wiem kiedy był olej wymieniany w reduktorze, mam fiestę od 2 lat i na pewno nie był wymieniony
Tu nie chodzi o olej w takim rozumieniu, jak w silniku czy skrzyni biegów. Jest tak, jak napisał JoeMix.
_________________
Fiesta forever...
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Maj 2010, 14:55   

ok, zdjęłem pokrywe filtra powietrza żeby cyknąć fotkę, okazało się, że sprężynka dociskająca mikser do gardziela leżała sobie gdzieś obok i możliwe, że gaz nie wchodził ładnie do gardziela. W prawdzie zmian wielkich nie widzę, ale pojadę jutro do gazownika żeby wyregulował, zobaczymy czy coś to zmieni
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Maj 2010, 15:14   

matrix-1990, przykręć mixer do dolnej obudowy, i do koła dokładnie uszczelnij sylikonem,, na takiej sprężynce to badziewiasto trochę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:39   

no tak i teraz za to wrócił problem dławiącego się silnika na benzynie ale wszystko zaczyna nabierać sensu. Bo obudowa u mnie filtra powietrza to patelnia, mikser zatyga gaźnik, a od góry zatyka dostęp do powietrza obudowa filtra. Teraz mam tak fajnie, że gaz chodzi dobrze, jeśli mixer jest przystawiony do gaźnika, ale na benzynie nie dostaje prawdopodobnie tyle powietrza na zimnym silniku ile potrzebuje, z kolei na odwrót, jeśli mikser jest oddalony ale w obudowie, to benzyna ładnie chodzi, ale za to na gazie na luzie strasznie nierówno. Nie wiem czemu inni tak nie mają, plan mam taki właśnie, żeby zamienić obudowe filtra powietrza od opla, ona jest taka większa i wtedy może jakiś lepszy dostęp powietrza by był, ale jak macie jakieś pomysły to dawajcie :)
_________________
 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 27 Maj 2010, 16:29   

matrix-1990: wytnij w patelni otwór na wysokości gaźnika i przykryj go drobniutką siateczką. Będziesz miał bezpośredni pobór powietrza...i zatkaj wlot od kolektora wydechowego i z przodu tę rurę. Wszystkie fiesty od mk1 do mk3,5 mają patelnię jako obudowę filtra powietrza i wszyscy śmigają aż miło. Jeśli pogrzebałeś w gaźniku i tu i tam, to nie dziw się, że masz, jak masz. Jak według Ciebie zdalnie mamy Ci odkręcić popaprane? :bezradny:
_________________
Fiesta forever...
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Maj 2010, 18:12   

pucio2 napisał/a:
Jeśli pogrzebałeś w gaźniku i tu i tam, to nie dziw się, że masz, jak masz. Jak według Ciebie zdalnie mamy Ci odkręcić popaprane?


takie coś miałem od zawsze, że przydławiał na benzynie, jak mikser przytyka gaźnik, a jak nie przytyka to gaz nie dociera i trzęsie na luzie. Tu nie chodzi o to czy coś robiłem w gaźniku bo nic nie robiłem nigdy prócz czyszczenia i regulacji. Za siateczkę podziękuję ;) przyjdzie deszcz, będzie mi się woda lać do gaźnika
_________________
 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 27 Maj 2010, 18:40   

matrix-1990,
matrix-1990 napisał/a:
Za siateczkę podziękuję ;) przyjdzie deszcz, będzie mi się woda lać do gaźnika
A niby jak, skoro maska jest nad patelnią?

[ Dodano: Czw Maj 27, 2010 18:42 ]
matrix-1990 Przecież to są Twoje słowa:
matrix-1990 napisał/a:
troche pozmieniałem w aucie, tzn regulacja gaźnika, czyszczenie, filtry i takie tam inne, od tego czasu na luzie bardzo nierówno chodzi, trzęsie autem i prawie gaśnie, czasem się nie załącza a im cieplejszy silnik tym gorzej.
Jak to wytłumaczysz?
_________________
Fiesta forever...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Maj 2010, 19:30   

Zwężka przez mixer od LPG jest niczym w stosunku do zwężki w gaźniku,, więc bez kitu że mixer LPG przymula gaźnik,,,

[ Dodano: Czw Maj 27, 2010 19:34 ]
Szukałem tego zdjęcia jakieś 30 minut, ma 8 lat i demonstruje jedyny słuszny sposób montażu mixera nad gaźnikiem - czyli na sztywno, żadne sprężynki, dociski itp,,, ma być przykręcony na sztywno, na zdjęciu nie ma, ale na dole do koła od zewnątrz powinien być objechany silikonem (uszczelniony)

_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Maj 2010, 19:36   

pucio2 napisał/a:
A niby jak, skoro maska jest nad patelnią?

załóżmy, że będzie bardzo deszczowy dzień, a będę musiał koniecznie olej sprawdzić. To zdejmij obudowę filtra i filtr, będziesz mieć lepszego buta ;)

pucio2 napisał/a:
Jak to wytłumaczysz?

"Od zawsze", czyli od kiedy kupiłem miałem tak, że na lpg dobrze jezdził, a na benzynie zadławiało z zimnego silnika, a od kiedy "pozmieniałem", czyli jak już opisywałem sprężynka mi nieopatrznie wypadła i mixer nie dociskał gaźnika, to gaźnik miał więcej powietrza i na benzynie dobrze chodził, za to na gazie (czyli to co opisywałem od początku) źle chodził, gdyż gaz nie był wtryskiwany bezpośrednio do gaźnika

pucio2 napisał/a:
Jeśli pogrzebałeś w gaźniku i tu i tam, to nie dziw się, że masz, jak masz.

drogu puciu, powiedziałem co jest nie tak, chyba umiem jeszcze filtr powietrza wymienić, chodzi mi jak rozwiązać problem, który opisałem, a nie wyszukać przyczyny. Problem przedstawiłem na tacy i jest tak jak mówi JoeMix

JoeMix, patelnia w fieście jest 2x bardziej płaska od tej obudowy co pokazałeś, obudowa górna zatyka dostęp do powietrza, tutaj jest wysoka, w tym rzecz



tu taką fotę znalazłem, żeby zobrazować, trzeba sobie wyobrazić, że na to jeszcze nachodzi pokrywa ;)

 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 27 Maj 2010, 22:03   

matrix-1990,
matrix-1990 napisał/a:
za to na gazie (czyli to co opisywałem od początku) źle chodził, gdyż gaz nie był wtryskiwany bezpośrednio do gaźnika
Gaz w takiej wersji instalacji NIGDY nie był i nie jest WTRYSKIWANY do gaźnika, bo jest on ZASYSANY poprzez gardziel gaźnika i kolektorem ssącym dociera do tego cylindra, który jest w fazie zasysania mieszanki gaz-powietrze. Jak możesz mieć dolną część obudowy wkładu filtrującego powietrze niżej od górnej części gaźnika, skoro mikser powinieneś mieć pod gaźnikiem, a pucha z wkładem filtrującym przychodzi NA gaźnik lub zespół monowtrysku (gdy taki jest)? Tak przynajmniej ja wiem o wyglądzie zespołu mikser-gaźnik-filtr powietrza; jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi. :yes:
_________________
Fiesta forever...
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Maj 2010, 22:08   

pucio2 napisał/a:
skoro mikser powinieneś mieć pod gaźnikiem

mam mniej więcej jak na tym zdjęciu co dodałem, pucio2, nie chcę się kłócić czy coś, ale tutaj mikser jest nałożony na gaźnik i w takiej instalacji zawsze był i tak będzie. "Wkład filtrujący"? Wystarczyło napisać, że filtr :P

pucio2 napisał/a:
Jak możesz mieć dolną część obudowy wkładu filtrującego powietrze niżej od górnej części gaźnika

looknij sobie na zdjęcie, które we wcześniejszym poście wkleiłem

Głównie chodzi mi o sposób jak rozwiązać, aby powietrze się lepiej dostawało, żeby chodził dobrze na benzynie i na gazie, nie chce mi się od nowa tego pisać, no na prawdę już mniejsza czy mikser ma być pod gaźnikiem czy nad, chodzi mi o to, że powietrze nie dociera
 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 27 Maj 2010, 22:22   

matrix-1990,
matrix-1990 napisał/a:
no na prawdę już mniejsza czy mikser ma być pod gaźnikiem czy nad, chodzi mi o to, że powietrze nie dociera
Ale to naprawdę nie jest mniejsza, tylko masz coś nie tak poskładane. Na Twoje zdjęcie nie muszę lukać, bo wiem, co miałem w kadecie z gaźnikiem. Pomyśl zresztą, że gaźnik służy też do poruszania się na benzynie i powinien być zamknięty od góry pokrywą gaźnika, ponieważ podczas jazdy wychlapywała by się benzyna z komory pływakowej - tak, czy nie? Zatem POD gaźnik wkłada się mikser a nie NA. Auto kupiłeś z takim montażem, czy ktoś tak zmontował?
_________________
Fiesta forever...
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Maj 2010, 22:28   

kupiłem z takim montażem, ale zdjęcie które wysłałem nie jest z mojego auta, tylko czyjeś inne, które znalazłem na forum. Byłem u dwóch gazowników od kiedy mam fiestę i 3 mechaników, żaden nie był zdziwiony tym, że mikser jest na gaźniku. Jeśli chodzi ci o tą "pokrywę gaźnika" nie wiem czy dobrze rozumiem że chodzi ci o górną obudowę filtrwa powietrza, bo ogólnie w fieście mk3 z gaźnikiem nie słyszałem nigdy o żadnej pokrywie gaźnika.

Głównie pucio2 plan jest taki jak w tym linku:
http://www.fiestaguides.c..._induction.html

przeróbka ze zwykłej obudowy, która zamyka od góry dostęp powietrza na właśnie taką z opla. Tutaj obudowa jest mniejsza i wyższa, przez co gaźnik ma lepszy dostęp do powietrza i chodzi mi o tego typu rozwiązanie, bo robienie jakiejś dziury i wstawianie siateczki byłoby bez sensu
 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 27 Maj 2010, 22:47   

matrix-1990: Trzeba było od razu napisać, że chodzi o zamontowanie stożka poprzez dolot powietrza w części zapożyczony z opla...Kolego matrix-1990: zazwyczaj w fiestach czy to z gaźnikiem, czy to z jednopunktowym wtryskiem benzyny gaźnik lub zespół wtryskowy jest na stałe przykręcony do kolektora ssącego. NA WIERZCH - mówiąc prosto - jest nakładana obudowa wkładu filtrującego z tym wkładem wewnątrz a jeszcze pod tym pudłem powinna być specjalna gumowa uszczelka. Tak umieszczone pudło nazywane popularnie patelnią nie ma prawa ograniczać dopływu powietrza poprzez wkład filtrujący, bo KTOŚ KIEDYŚ dla tego modelu silnika wymyślił taki właśnie dolot powietrza DLA ZASILANIA BENZYNĄ. Aby móć korzystać również z zasilania gazem - trzeba nasz mikser umieścić zwykle POD gaźnikiem lub wtryskiem, bowiem lpg jest jedynie paliwem alternatywnym. Dalej: aby w przypadku posiadania gażnika silnik działał na gazie - trzeba komorę pływakową mieć opróżnioną z benzyny, a na przełączniku rodzaju paliwa klawiszek z pozycji "zero" dla wypalenia tejże benzyny przełącza się ręcznie na położenie "LPG". I tak to musi być w przypadku, gdy mamy gaźnik. Chyba, że mówisz "gaźnik" na zespół wtryskiwacza, który wygląda podobnie. To tyle na dzisiaj. Dobranoc.
_________________
Fiesta forever...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Kto ma motory ten chodzi chory
czyli słabe pukty mk1/2
Żółwik Tuptuś Mechanika silnika 0 11 Sty 2006, 23:39
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.