Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:32
[MK4] Endura a olej roślinny
Autor Wiadomość
ertefal
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2010, 16:45   [MK4] Endura a olej roślinny

Witam. To mój pierwszy post na tym forum. Posiadam fieste mk4 kuriera i mam zapytanie takie jak powyżej w temacie. Jak silnik Endura znosi wynalazki pokroju Oleju roślinnego, bądź opałowego? Zawiera on jakieś "wyższe technologie" które mogłyby być wrażliwe na takie eksperymenty? Z góry dzieki ;)

Pozdrawiam Tomek

P.S. Póki co mieszam z ON i pali normalnie. Nawet zbytnio nie czuć frytek w samochodzie ;)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Maj 2010, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18 Maj 2010, 17:52   

ja bym sie nie bal tyle o silnik co o pompe wtryskowa
slyszalem ze mozna mieszac max 50:50

juz bym chyba wolal wlac oranzade
 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 18 Maj 2010, 18:29   

Smarowanie pompy odbywa się przez ropę gdyż jest to paliwo "tłuste". Jeżeli w skutek mieszania i wynalazków mieszanka będzie bardziej sucha to pompa może ucierpieć i w konsekwencji się zatrzeć.

A co powoduje że chcesz się aż do takich radykalnych kroków posuwać ?? Moim zdaniem szkoda silnika. Diesel ma jeździć na ropie :)
 
 
 
ertefal
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2010, 20:13   

Do takich kroków chce się posunąć ze względu na ceny ropy;p. Wole mieszać z ropą olej roślinny niż barszcz.... wydaje mi się, że jest to trudniejsze do wyczajenia-kolor zostaje przynajmniej podobny. A nie mam specjalnie ochoty płacić mandatu na 500 zl. Czyli temu silnikowi jako tako nie szkodzi OR? pomijając wtryski oczywiscie
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:23   

raczej nie szkodzi taksowkaze leja OR i jezdzą
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:32   

a co z osiągami takiego silnika ? jedzie to w ogóle ?
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:40   

a dlaczego m anie jechac
OR ma bardzo zblizona a czasem nawet wyzszą kalorycznosc niz ON
tylko ze OR sie zwazy przy temp ok 15 stopni
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
ertefal
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2010, 21:01   

troche czytałem na ten temat i pierwsze słysze, co by sie miał zważyć... poważnie?

Póki co jak leje pomieszany OR z ON to odpala tak samo i moc (o ile mozna w tym silniku mowic o mocy ;p)... to moc sie nie zmieniła. W zasadzie to nic sie nie zmieniło..
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 18 Maj 2010, 21:03   

chodzi mi o to ze utraci płynnosc do tego stopnia ze pompa sie zapcha podobnie wtryski ifiltr
kiedys taksowkaza mielismy i czysiłem mu układ zasilania własnie na jesieni jakos tak było...
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
ertefal
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2010, 22:00   

no ogólnie to ma dużo wiekszą lepkość od ON, dlatego zaleca się podgrzewanie go do 70 stopni, wtedy ma właściwości takie jak ON i mozna smiało w nowoczesniejsze silniki lać rzepak. Odpala sie na ON i podczas jazdy sie przełącza na OR. Ponoć mało inwazyjne. Mnie na instalacje takową nie stać dlatego sie staram orientować co i jak. Rzepak bd lać tylko latem. I tak silnik na zime do remontu jest. Najlepiej swap, bo ten to juz raczej zimy nie pociągnie...
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18 Maj 2010, 22:33   

to juz serio, jak nie macie instalacji to lepiej lac oranzade niz rzepak
i mylisz sie, za rzepak tez mozesz dostac mandat taki sam jak za OO bo cokolwiek nalejesz do baku nazywa sie paliwo i podlega opodatkowaniu akcyza, wiec nie tylko grozi Ci mandat ale tez nieprzyjemnosci ze skarbowki:)
 
 
 
ertefal
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2010, 22:40   

tak, ale wydaje mi sie, ze próbując dociekać co mam w baku, jest wieksze prawdopodobienstwo, trafnej diagnozy w przypadku opałówki niz pomieszanego OR z ON.
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 18 Maj 2010, 23:32   

wiem żę u mnie w miejscowości koleś jeździł na OR transitem, woził materiały budowlane. opowiadał że go policja złapała bo mu frytkami z wydechu pachniało i miał za to jakieś nieprzyjemności, ale dokładnie nie pamiętam jakie ...
 
 
 
ertefal
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2010, 23:41   

mimo wszystko uważam, ze gra jest warta świeczki na dłuższą mete jesli chodzi o "legalność"... tylko kwestia trwałosci podzespołów to juz inna bajka...
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Maj 2010, 23:50   

Mam silnik praktycznie identycznej konstrukcji. Po zalaniu wątpliwej jakości ON siadły wtryski. Raczej nie nalałbym do naszych silników nic innego niż ON, ba, sam leje tylko paliwa Premium.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
shyfx 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: S
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Maj 2010, 23:58   

A takie pytanie mam, spotkał się ktoś podczas kontroli drogowej żeby sprawdzali co jest w baku ? ja miałem już 2 kontrole i nikt mi nie zaglądał a jeżdże na opale z napędem tak 50na50.
A jak było u was ? bo mi się wydaje że głównie to kontrolują ciężarowe i ciągniki :D
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Maj 2010, 00:10   

Jak poczują że coś nie gra to mogą sprawdzić.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
shyfx 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: S
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Maj 2010, 00:13   

no rozumiem że psy to psy :D ale czy jest jakaś wielka różnica w zapachu spalin opału a napędu ? ja osobiście nie zauważam :] może dlatego że do psa mi daleko :rotfl:
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Maj 2010, 00:17   

taksowkarz mial mercedesa 210 mowie powaznie lał OR nic się nie działo i dalej by jezdził gdyby nie niskie temperatury
po wyczyszczeniu układu zasilania jezdził dalej
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Maj 2010, 00:28   

kuba87 napisał/a:
taksowkarz mial mercedesa 210 mowie powaznie lał OR nic się nie działo i dalej by jezdził gdyby nie niskie temperatury
po wyczyszczeniu układu zasilania jezdził dalej


Ok. To to możesz doradzić na forum Mercedesa. Bo to że Merol jeździł nie znaczy że Fiesta pojedzie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Olej do MK4 endura
Przemas71 Mechanika silnika 4 17 Lip 2015, 12:16
DemptD
Brak nowych postów [MK4] 1.3 Endura z Escorta MK7 do Fiesty MK4 - dopasowanie
stoye Mechanika 6 26 Sty 2012, 17:04
Marek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.