[MK3] Cała chłodnica ciepła przy zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 17:40 [MK3] Cała chłodnica ciepła przy zimnym silniku
|
|
|
Witam, temat może troche nie jasny, więc śpiesze z wyjaśnieniami. Otóż 4 miesiące temu wymieniałem termostat na nowy i silnik się ładnie grzał i w ogóle. Gdy przyszły te wielkie mrozy (-22 w nocy) silnik zaczął się grzać słabiej, aż przestał całkiem. W chwili obecnej, 10 km jazdy w cyklu miejskim, nie pozwala mu nawet wejść w zakres NORM. Prawdopodobnie znowu padł termostat, widocznie mrozy go przerosły, ale chciałem zapytać o jedną sprawe:
Czy przy zamkniętym obiegu, (teoretycznie silnik zimny, termostat zamknięty) to normalne że wszystkie węże są lekko ciepłe? Po dłuższej jeździe tak właśnie wygląda to u mnie, każdy wąż dochodzący do chłodnicy jest lekko zagrzany od płynu chłodniczego, co dla mnie oznacza duży obieg i otwarty termostat, ale postanowiłem zapytać mądrzejszych, czyli Was |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 17:54
|
|
|
Węże powinny być ciepłe a ten między termostatem a chłodnicą może ale nie musi byc przy samym termostacie lekko ciepły(jak coś co ma temperaturę 15/20 stopni) A gdy termostat się otworzy to wszystkie przewody są tak samo ciepłe.
Czyli z tego wychodzi że kupiłeś termostat rodem made is china. Kup leszy motocrafta jak ja i masz spokój. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 18:52
|
|
|
no to był mój pierwszy tani zakup i na szczescie ostatni już po tym jak wygladał oceniłem go marnie teraz postawie na coś markowego, żeby pożyło dłużej
[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 18:54 ]
Sorry z góry za post pod postem, ale doszedł nowy fakt, mianowicie termostat był w porządku. w układzie chłodniczym było troche za dużo płynu, ale demontaż termostatu skutecznie wyrównał ten stan Jakieś inne pomysły czemu tak słabo się grzeje? |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 17:51
|
|
|
A skąd wiesz że termostat jest sprawny. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 16:39
|
|
|
Witam ja mam następującu problem i nie wiem czy to normalne. No więc po odpaleniu i chwili(ok. 5min) pracy silnika chłodnica tak jak by parowała i okolice parownika. Mam fiste xr2 1.8 16v 130hps. Czy to jest normalne, oczywiście płyn jest. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 16:48
|
|
|
Paruje bo mokra, mokra bo prawdopodobnie podcieka. Płyn nie ucieka ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
mimik44
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 69 Skąd: Pierdobolice
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 16:56
|
|
|
włanie płyn napewno nie ucieka i raczej nie jest mokra ale jeszcze to sprawdzę, ale narazie nie mam możliwości dopiero jutro
Jednak była to wina mokrej chłodnicy |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.