[MK6] Falujące obroty, silnik krokowy |
Autor |
Wiadomość |
cosanostra_pl
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 14:07 [MK6] Falujące obroty, silnik krokowy
|
|
|
Witam, mam czasami problem przy odpalaniu mojej Fieściny.
Raz na jakiś czas po odpaleniu obroty początkowo idą do 1000-1200 a następnie spadają do ok 400-600 i tutaj albo pociągnie do góry, albo zgaśnie. Silnik nie obciążony, dmuchawa, radio itp wyłączone.
Nie ma znaczenia czy zimy czy ciepły. Spalanie w normie.
Co to może być? Zdarza się to rzadko, ale zdarza się. Poza tym wszystko w normie.
Z jednej strony radzą: "
Silnik krokowy do sprawdzenia, może czyszczenie przepustnicy- sprawdzenie szczelności układu dolotowego"
ale dotarłem do informacji, że w mojej wersji nie ma silnika krokowego, przepustnica sterowana jest elektronicznie.
Co robić?
Dzięki za pomoc
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Maj 2010, 15:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 14:12
|
|
|
Skoro przepustnica sterowana elektronicznie, to jak się przesuwa? siłą grawitacji? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
cosanostra_pl
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 14:27
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Skoro przepustnica sterowana elektronicznie, to jak się przesuwa? siłą grawitacji? |
Czy Twój post wniósł cokolwiek? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 14:34
|
|
|
Tak, że jeśli masz "i" przy pojemności silnika to masz silnik krokowy albo jego odpowiednik zawór bocznikowy powietrza (czy jak się to nazywa) i o tym i o tym jest na forum,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
cosanostra_pl
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 14:40
|
|
|
Problem w tym, że nie mogę znaleźć w sieci silniczka krokowego (zawór bocznikowy powietrza) do mojej wersji silnikowej. Tak jakby go nie produkowali.
Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 14:58
|
|
|
a ja znalazłem w 15 sekund... np taki
rocznikowo jakoś dziwnie to wygląda, ale możesz skontaktować się z obsługą i powiedzą Ci co i jak... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
cosanostra_pl
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 15:02
|
|
|
Taki to ja tez znalazłem , ale jak sam stwierdziłeś rocznikowo dziwnie wygląda.
Napisałem już do innego sklepu. Zobaczę co odpiszą. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
|
|
|
|
cosanostra_pl
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 15:06
|
|
|
właśnie, może coś jest jednak na rzeczy z brakiem silniczka krokowego...
jak mi coś odpiszą to dam znać |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 15:33
|
|
|
Nie ma takiej opcji, jak nie ma zaworu bocznikowego i silniczka który uchyla przepustnice, bo ta jest sterowana elektronicznie to musi być silniczek który ją steruje,,, i tyle,,, silniczka krokowego nie mają gaźniki, wszystkie silnik na elektronice muszą mieć jakiś element wykonawczy by miały wpływ na prace silnika,,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
cosanostra_pl
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:41
|
|
|
dostałem taka odpowiedź z jednego sklepu:
"witam
z tego co się orientuję to w tym aucie nie ma osobno silniczka krokowego
występuje on razem z korpusem przepustnicy - koszt takiego elementu to
około 1250zł"
Nie wygląda to ciekawie...
Nie wiem jednak czy w tym jest problem, dzisiaj po pracy wsiadam do samochodu, chce odpalić a tutaj nic, nawet nie kręci rozrusznik, słychać było tylko zgrzyt... jakimś cudem odpaliłem. Jutro jadę niech obejrzą rozrusznik. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:42
|
|
|
cosanostra_pl napisał/a: | Nie wiem jednak czy w tym jest problem, dzisiaj po pracy wsiadam do samochodu, chce odpalić a tutaj nic, nawet nie kręci rozrusznik, słychać było tylko zgrzyt... jakimś cudem odpaliłem. Jutro jadę niech obejrzą rozrusznik. |
Aku Ci nie siadło czasem ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
cosanostra_pl
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 18:33
|
|
|
Też się nad tym zaczynam zastanawiać. Albo aku, albo rozrusznik.
Jak próbowałem odpalić to przez 3-4 próby był zgrzyt. Następnie odpalił bez problemu. Może faktycznie akumulator (ale kontrolki się paliły, nie przygasały, zegar ok).
Wymieniłem bendix i tuleję, odpala na dotyk teraz |
|
|
|
|
|