Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:45
[MK6] Sprawdzenie działania układ chłodzenia
Autor Wiadomość
nelro 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 49
Skąd: Gąbin
Wysłany: 17 Maj 2010, 08:31   [MK6] Sprawdzenie działania układ chłodzenia

Witam,
od paru dni jestem posiadaczem fiesty mk6, 1.4 tdci... auto generalnie mi się podoba, ale żałuję że dałem się namówić na ten egzemplarz...;/
To że był silnik wymieniany to mnie sprzedający poinformował, ale on widać wagi do jakości świadczonej usługi nie przykładał, a ja w dniu oględzin nie byłem w stanie wszystkiego sprawdzić. teraz pewnie czeka mnie niezłe sprawdzanie całego mocowania silnika bo słysze jak by jakieś luźne przewody/kostki...
Dopiero jak zdjąłem kilka plastików wyszło że chłodnica jest na paskach, a zasilanie wentylatora było aby aby podłączone. Moje pytanie jak w temacie, jak sprawdzić czy układ dobrze pracuje? próbowałem z wujkiem (mechanikiem) na krótko podgrzać silnik na postoju, ale stał tak ze 20min, wskaźnik temperatury na środkowym położeniu skali, chłodnica gorąca, para nie leciała ze zbiorniczka aż tak intensywnie... i teraz pytanie jak sprawdzić czy sam wentylator jest sprawny? co nim dokładnie steruje? czy na chłodnicy muszą być pomontowane jakieś czujniki? bo u mnie żadnego nie ma. gdzie znajdę tam termostat?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Maj 2010, 08:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Maj 2010, 08:54   

kiepski ten mechanik jak widac :-P
wentylator sprawdzic bardzo latwo, wystarczy zalaczyc klime na kilka minut i zaraz uslyszysz, jesli klimy nie masz odlacz wentylator z kostki i podlacz na krotko do akumulatora jak zacznie krecic no to wiadomo ze sprawny i trzeba szukac dalej w normalnym trybie nawet przy upalach sie nie zalacza wentylatorek, bo te silniki nie grzeja sie bez powodu, na postoju ten silnik sie nie dogrzewa wiec jest cos nie tak ;-( na chlodnicy jak w wiekszosci aut nie ma zadnego czujnika, a termostat jest w bloku silnika, ale dokladnie ci nie powiem w ktorym miejscu, jescze nie rozkladalem wiec nie wiem :-P wentylatorem steruja sterownik silnika ten w komorze silnika i czujnik temperatury cieczy.
z opisu wyglada ze zafundowales sobie niezla mine.... powodzenia w doprowadzaniu jej do stanu normalnego auta :|
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
nelro 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 49
Skąd: Gąbin
Wysłany: 17 Maj 2010, 09:09   

starzy mi dorzucili, znajomi mieli na sprzedanie... i tak mnie na ten samochód namówili, choć wolałem corsę 1.7 dti, ale to tez kwestia tego ze za szybko sprzedałem poprzednie auto;/ tak to bez łaski i nie wiadomo czego mógłbym sobie jeździć i oglądać auta. a tak to na ojca byłem skazany i jego laskę i nie laskę... dlatego doprowadzę to do stanu używania i szukam czegoś innego a to pogonie.
klimy nie mam... co do mechanika to nie bardzo były warunki żeby podpinać na krótko, teraz jeszcze deszcz leje...;/ a możesz powiedzieć który kabelek powinien być na dolnej wsówce a który na górnej (palant to robiący spieprzył pewnie kostkę i zrobił to jak zrobił)? bo one mi praktycznie spadły... mam zielony z białym paskiem i czarny..
skoro chłodnica była gorąca tzn że pompa wody pracuje, bo to za mały obieg żeby grawitacyjnie się rozeszło.
A czy olej (10w40 mobila, zamierzam zmienić na 5w40 ale chyba nie mobila) powinien mieć konsystencje taką że aż kapie? bo jak nie to możliwe że są przecieki jakieś do oleju...? filtra cząstek stałych chyba w tym silniku nie ma, bo z filtrem wiem ze może przybywać oleju...
w toyocie miałem cały czas olej taki że sam z bagnetu nie kapał...
jak bym sie nie pospieszył z rejestracją to bym oddał ten samochód w cholere
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Maj 2010, 09:20   

orginalnie jest podlaczenie bez mozliwosci zamiany biegunow jek sie wlaczy i bedzie dmuchal do srodka to jest OK, jesli nie to zamienisz kabelki i juz,
olej jest bardzo cieniutki i tak powinno byc, filtra czasteczek ku chwale nie ma, jesli jest auto zalane 10w40 to natychmiast wymieniaj na odpowiedni temat jest wlasnie poruszany wic znajdziesz
ogolnie to bardzo dobre autka, tylko 1,4 mala moc , powiem ze corsa jest znacznie gorzej wykonana od fiesty, awaryjnosc troche wieksza w corsie, a 1,7 opla to juz jedzie :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
nelro 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 49
Skąd: Gąbin
Wysłany: 17 Maj 2010, 10:20   

ale mimo to corsa jest konstrukcja bardziej popularną, tańszą i nie trzeba jakichś nie wiadomo specjalistów żeby coś w niej zrobić. ten 1.7 dti co prawda 75KM ale pali tyle co fiesta, a może i mniej... Dlatego podszykuje jak się da i będę w między czasie szukał corsy albo astry z tym silnikiem:)
a mam pytanie, czy na czujniku można zewrzeć żeby komputer wydał polecenie włączenie wentylatora?
a na olej już zerkam
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Maj 2010, 18:09   

zgadzam sie ze jest tansza bo technologia starsza, slabo wyposazone w wiekszosci, a silnik 1,7 w tej postaci pamieta jeszcze koniec lat 80, toporny ale trwaly, nie liczac turbiny, jezdzilem przez jakis czas corsa c z tym silnikiem... wole forda :-P
inna inszosc jest z corsa d tu juz ceny sa eee nierozsadne jak na opla, ale to juz zupelnie inny opel
nie wiem jaki jest tam czujnik, wiec bym nie ryzykowal :9:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
nelro 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 49
Skąd: Gąbin
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:23   

ach i tak będę chyba gonił ten samochód, poprawie tyle o ile żeby się samemu nie stresować i na giełdę pojadę, choć i tak nie odzyskam pewnie kasy... ale najpierw sam sobie coś opatrzę, już z dobrym mechanikiem dziś gadałem, że jak coś to może jechać oglądać auto czy nawet warsztat użyczy.
Swoją drogą, ile może kosztować guma na przegub, ale ten pierwszy na wyjściu ze skrzyni? gumy mocujące chłodnicę? poduszka pod skrzynie? no i nadkola bo są trochę popękane...
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 17 Maj 2010, 23:30   

nelro napisał/a:
ile może kosztować guma na przegub, ale ten pierwszy na wyjściu ze skrzyni? gumy mocujące chłodnicę? poduszka pod skrzynie? no i nadkola bo są trochę popękane...
Ori nadkola ok 190 za sztukę, z alledrogo ok 30 za szt. (ale trzeba powalczyć z opalarką, żeby chciały wejść na swoje miejsce)...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Prośba o sprawdzenie *VIN*
Gość Hyde-Park 2462 13 Kwi 2024, 00:35
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Sprawdzenie historii pojazdu online
https://www.historiapojazdu.gov.pl
vegetagt Ubezpieczenia i rejestracja aut 15 13 Mar 2016, 14:28
vegetagt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.