Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 11 Maj 2010, 04:38   [MK3] Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

Jakie mogą być objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?

Auto spala dużą ilość oleju. Płynu chłodniczego nie ubywa ani nie przybywa.

Uszczelniacze zaworowe wymienione na nowe. Dymi na niebiesko podczas rozruchu na zimnym silniku. Na ciepłym dymienia nie widać.

Zalewa olejem świecę pierwszą od lewej. Jesli zimny silnik da sie uruchomić bez dymienia to jest wszystko dobrze - świecy nie zaleje. Jednak gdy po rozruchu za autem pojawia sie niebieski dym wtedy następuje zalanie świecy.

Auto ma na wszystkich czterech cylindrach sprężanie w granicy 1 - 1,1 MPa.

Zastanawiam sie czy to nie uszczelka ale czy wtedy dostawałby sie olej do komory spalania i zalewałby mi świece. Dlaczego nie dzieje sie zawsze tylko co jakiś czas.

A może to pierścienie olejowe na tłoku?? Co WY o tym myślicie.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Maj 2010, 17:06   

na pewno nie uszczelka . bo było by niższe ciśnienie . Siedzą tłoki albo gładzie .
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Maj 2010, 17:22   

Wątpie by to był olej na świecy, jak już to paliwo. Aby zabryzgać świece musiał by palić jak smok ten olej, . Ile tego oleju zjada. Dla mnie to wyglda na problem z zapłonem na tym cylidrze i świeca brudzi paliwo. Pozdrawiam
 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 12 Maj 2010, 15:26   

A co moze byc nie tak z zaplonem. Przeciez tu jest elektroniczny i nie moze sie przestawic.

Jedynie moze byc slaba iskra albo cos nie tak z przewodem. Gdy pod ten przewod zaloze inna czysta swiece to iskra jest mocna. Zamienialem tez miejscami swiece w gniazdach ale problem caly czas pojawia sie n apierwszej swiecy.

Dziwne jest to ze nie zawsze ta swieca jest zalewana. Najgorzej jest wtedy gdy auto dlugo stoi i silnik ostygnie.

Mi sie wydaje ze na swicy jest jednak olej. Jest ona cala czarna.

Sproboje wykrecic swiece z i cylindra i uruchomic auto bez niej tylko na trzech swiecach.

Przyloze kartke papieru i zobacze co sie na niej zbirze.

CZY Wtrysk moze zalewac swiece bo podaje za duza dawke paliwa?? Czemu tak dzieje sie tylko z jedna swieca a innye pracuja dobrze?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Maj 2010, 15:41   

Madam napisał/a:
Przeciez tu jest elektroniczny i nie moze sie przestawic
Może :2xf:
Madam napisał/a:

CZY Wtrysk moze zalewac swiece bo podaje za duza dawke paliwa?
Może,,,

Zamień świece i przewody miejscami w parach,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 12 Maj 2010, 16:33   

JoeMix napisał/a:
Może :2xf:
a jak.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Maj 2010, 16:41   

Tak samo jak w elektronicznych urządzeniach np. potrafi się rozstrajać telewizor, czy pogłaśniać czy ściszać,,, po prostu może, ryzyko jest minimalne, ale może,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 12 Maj 2010, 18:53   

Ojciec elektryk automatyk mówi że nie może się przestawić. Jedyne wyjście błędnego działania to przestawiona lub wadliwie działająca czujka.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Maj 2010, 19:21   

Iskra pojawia sie parami na cylindrach. Może styk przy cewce być wypalony, może być cewka popekana, uszkodzona. Przęłożenie fajek na świecach da odpowiedz. Teoria wtrysku, jeśli by szło za dużo paliwa to logicznie na każdym garze padła by świeca.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Maj 2010, 19:46   

pablon napisał/a:
Teoria wtrysku, jeśli by szło za dużo paliwa to logicznie na każdym garze padła by świeca.

Jaka prosta i logiczna myśl .szkoda że po tylu innych postach. jak masz cokolwiek zamieniać to owszem przewody ale na cewce. 1 z 4 zamień.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Maj 2010, 21:16   

Maki napisał/a:
Ojciec elektryk automatyk mówi że nie może się przestawić.
A ja Fiestomaniak z 10 letnim stażem mówię że może, bo mam sterownik od HCS'a gaźnikowego który przestawia zapłon jak się zagrzeje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 15 Maj 2010, 05:03   

Zamienilem wtyczki kabli WN miedzy swiecami 1 i 4 (wtyczki przy samych swiecach - troche bylo ciezko bo jeden kabel jest krotki ale jakos sie udalo podpiac do swiecy 4). Dalej jest to samo. Zalewa swiece numer 1 tzn ta pierwsza od lewej. Jak wyczyszcze siwece albo wkrece nowa to autko jezdzi dwa gora trzy dni bez problemow i nastepuje usterka. Nie do konca jestem pewien czy to jest napewno OLEJ na swiecy. Czy zapchany wydech albo jakies odprowadzenie nadmiaru paliwa moze miec wplyw na taki stan rzeczy?

Moze jakis zawor sie nie domyka i zaleznie od stanu zatrzymania silnika olej scieka do komory spalania.

Jak podczas rozruchu zacznie dymic na niebiesko to wiem ze napewno swieca zostanie zalana. Jesli uruchomi sie bez dymienia to moge jedzic spokojnie.

Czy jazda na trzech cylindrach jest dopuszczalna dla silnika na krotkim odcinku drogi tj. do 10km czy lepiej tak nie jezdzic??

Dodam ze gdy wykrece zalana swice i poloze ja na bloku silnika z podlaczonym kablem WN to podczas uruchomienia i pracy na trzech cylindrach na swiecy jest iskra (slaba ale jest widoczna) ale jak ja wkrece w silnik to auto na tym cylindrze nie pracuje.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Maj 2010, 07:36   

Madam napisał/a:
Moze jakis zawor sie nie domyka i zaleznie od stanu zatrzymania silnika olej scieka do komory spalania
A gdzie masz w silniku zawór który podaje olej do komory, który może się nie domykać i zalewać olejem?

Madam napisał/a:
Jak podczas rozruchu zacznie dymic na niebiesko to wiem ze napewno swieca zostanie zalana
To może masz uszczelniacze do wymiany, wtedy przez uchylony zawór (zawsze jakiś w silniku jest uchylony) i nieszczelny uszczelniacz zawory sobie ścieka olej do komory właśnie,,,

Madam napisał/a:
Dodam ze gdy wykrece zalana swice i poloze ja na bloku silnika z podlaczonym kablem WN to podczas uruchomienia i pracy na trzech cylindrach na swiecy jest iskra (slaba ale jest widoczna) ale jak ja wkrece w silnik to auto na tym cylindrze nie pracuje.
Układ zasilania to masz wspólny na wszystkie cylindry, więc skoro jest iskra a cylinder nie pracuje to może jednak kompresji nie ma,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 15 Maj 2010, 08:38   

Uszczelniacze mam wymienione na NOWE.

Sprawdze jeszcze raz sprezanie.

Czy jest mozliwe aby pierscien olejowy (zgarniajacy) byl u mnie uszkodzony?? Moglbym wtedy jezdzic przez 3 dni bez problemow a nastepnego dnia nastapilaby usterka?? Raczej caly czas mialbym problemy ze swieca a ja jezdze kilka dni i mam spokoj az do czasu.
 
 
stahoojedyn 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 314
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:22   

swieca tez moze potrzebuje aby zajsc nagarem...
ile pali ci tego oleju ?
_________________
siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD :!:
:D
http://inprl.pl/relikt/2986/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.