Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:43
[MK3] Temperatura spalania
Autor Wiadomość
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Maj 2010, 20:51   [MK3] Temperatura spalania

Panowie, jaka jest optymalna temperatura spalania, a dokładniej gazów wydechowych w dieslu? I drugie pytanie, kiedy temperatura będzie wyższa lub jeśli w obydwu przypadkach wzrośnie to kiedy bardziej drastycznie, gdy silnik będzie przelany, czy niedolany? W benzynie wiem, ale o dieslach słyszałem tyle różnych opinii że w końcu chce sobie to jakoś w głowie usystematyzować przed zmianami na Romana ;) .
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 5 Maj 2010, 21:00   

kamil wolski napisał/a:
słyszałem tyle różnych opinii że w końcu chce sobie to jakoś w głowie usystematyzować przed zmianami na Romana ;) .
_________________


Ale, że niby co?? Że ja ustawiam na oko i albo jest git albo jest kaszan??
jeśli tak uważasz to.....wcale się nie mylisz :cojest:

Ja ustawiając dawkę główną zauważyłem, że jak ma więcej paliwka to się mniej grzeje przy pałowaniu :yes:

Ale teorii to ja nie mam, mówię jak było u mnie :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Maj 2010, 21:07   

kamil wolski napisał/a:
gdy silnik będzie przelany, czy niedolany?
Kiedyś też byłem zaskoczony, w dieslu nie ma przepustnicy, silnik zasysa zawsze taką samą ilość paliwa, regulujesz tylko dawkę oleju jaka jest spalana,,, wiec jak nic nie namieszałem to co piszesz to nie ma miejsca zwyczajnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Maj 2010, 23:21   

JoeMix napisał/a:
kamil wolski napisał/a:
gdy silnik będzie przelany, czy niedolany?
Kiedyś też byłem zaskoczony, w dieslu nie ma przepustnicy, silnik zasysa zawsze taką samą ilość paliwa, regulujesz tylko dawkę oleju jaka jest spalana,,, wiec jak nic nie namieszałem to co piszesz to nie ma miejsca zwyczajnie,,,


Albo coś pomotałeś albo najzwyczajniej w świecie po 10h pracy w Photoshopie już nic nie kumam, zagłębię się w Twoją wypowiedź z rana ;) .

Roman, też ustawiam na oko, jednak jak sam wiesz, w chwili obecnej (okolice 1.5 bara) jest już u nas ciepło. W momencie kiedy w planach mam dokonanie pewnych modyfikacji wzmacniających (żeby ci utrzeć noska na ogólnopolskim cięższą mk3 :P ) chciałbym mieć pojęcie jak to w końcu z tym dieslem jest, bo tyle wersji ile pytanych osób...
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Maj 2010, 06:26   

kamil wolski, zagłębiaj w tej wersji: "w dieslu nie ma przepustnicy, silnik zasysa zawsze taką samą ilość powietrza, regulujesz tylko dawkę oleju jaka jest spalana" :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Maj 2010, 09:31   

No to to bym nawet wczoraj zrozumiał :hahaha: :hahaha: :hahaha:

No dobra JOE. Ale jeśli powietrza zasysa "X" to żeby optymalna dawka była spełniona, musi mieć powietrza np "0,5*X". Im większe ciśnienie doładowania, tym paliwa wlewa się więcej bo booster wpuszcza je przez tłoczek. Regulować się da dawki maksymalne, jak i również da się wyregulować boosterem moment kiedy zaczyna podlewać po pojawieniu się ciśnienia. Tak więc można ten silnik przelać (za dużo paliwa) a i można niedolać (za mało). I teraz właśnie się zastanawiam kiedy temperatura spalania urośnie znacząco, czy w momencie kiedy załóżmy booster będzie za bardzo wykręcony i będzie sikał do silnika nonstop, czy właśnie jak go zakręce, a auto zdąży zbudować ciśnienie doładowania zanim booster porządnie siknie ropą.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Maj 2010, 09:41   

A no to tak, w przypadku doładowania, to ilość powietrza jest inna,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Maj 2010, 13:10   

Pytałem chłopaczka który siedzi ostro w TDI i EGT spada wraz z dolaniem paliwa, więc jest tak samo jak w benzynie. Nie wiem skąd tylu ludziom się bierze że w dieslu jest odwrotnie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.