| 
		[MK3] problem z ładowaniem | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 krystian29  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2010,  09:25   [MK3] problem z ładowaniem
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | witam mam pewien problem mianowicie podczas jazdy po wybojach zapala mi się kontrolka ładowania  a po przejechaniu kilkuset metrów na równej drodze wszystko wraca do normy pasek klinowy jest na miejscu kable wyglądają ok ale jakoś tak dziwnie się zaczął zachowywać proszę o rade co robić | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LukaszM803  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Kutno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2010,  09:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               może powoli się końcą szczotki w altku? Ja u siebie tak mialem że niespodziewanie padlo wszystko co zwiazane z ładowaniem. A przyczyna byly skończone szczotki. Wymienilem wszystko regulator napiecia, szczotki, mostek prostowniczy praktycznie nowy altek i loto az miło    spr szczotki moja rada! | 
             
						
				_________________ Była Fiesta jest Escort    zostaje w rodzinie Forda    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 masska13  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 36  Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2010,  10:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Moim zdaniem również mogą być to szczotki, kiedyś miałem podobnie tylko, że altek mi się skończył, bo głośno chodził i nie ładował i kupiłem na allegro nowy za 40zł podajże i dalej śmigam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krystian29  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2010,  12:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | LukaszM803 napisał/a: | 	 		  może powoli się końcą szczotki w altku? Ja u siebie tak mialem że niespodziewanie padlo wszystko co zwiazane z ładowaniem. A przyczyna byly skończone szczotki. Wymienilem wszystko regulator napiecia, szczotki, mostek prostowniczy praktycznie nowy altek i loto az miło    spr szczotki moja rada! | 	  
 
dzieki za odpowiedz a mam pytanie da rade samemu wymienic szcztoki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2010,  13:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | da rade,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krystian29  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2010,  16:59   Re: problem z ładowaniem
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krystian29 napisał/a: | 	 		  | witam mam pewien problem mianowicie podczas jazdy po wybojach zapala mi się kontrolka ładowania  a po przejechaniu kilkuset metrów na równej drodze wszystko wraca do normy pasek klinowy jest na miejscu kable wyglądają ok ale jakoś tak dziwnie się zaczął zachowywać proszę o rade co robić | 	  
 
 
teraz na dodatek nie zapala mi się kontrolka ładowania przy odpalaniu czyli gdy przekręcam kluczyk na zapłon świeci tylko ręczny i kontrolka oleju a ładowania nie , nie wiem co może być przyczyna czy chodzi o te szczotki  a ma ktoś może jakiś opis jak wymienić szczotki w altku | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LukaszM803  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Kutno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2010,  18:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               szczotki da rade wymienic samemu. Musisz wyciagnac calego altka odkrecic bodajze regulator napiecia bo na nim sie znajduja szczotki. Koszt szczotek to ok 10zl ( tak mi pow w sklepie) lub wymien caly regulator napiecia za ok 40zl z nowymi juz szczotkami.    Tylko pamietaj przy wymianie trzeba byc delikatnym poniewaz moge sie one ulamac wiec ostroznie    iiiii odlacz + z aku zanim wszystko zaczniesz robic   
 
 
http://moto.allegro.pl/it...r_napiecia.html taki regulator ze szczotkami zalozylem u siebie do fiesta mk3 1.4 95r | 
             
						
				_________________ Była Fiesta jest Escort    zostaje w rodzinie Forda    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2010,  18:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               LukaszM803, z tymi cenami jeszcze zależy jaki masz altek. na przykład regulator do boscha wygląda TAK i kosztuje poniżej 20pln    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krystian29  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2010,  20:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | da rade,,, | 	  
 
a da rade go wyjąc bez kanału | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Maj 2010,  20:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               krystian29, zajrzyj pod maskę to zobaczysz. alternator wyjmiesz bez kanału, wystarczy odkręcić 3 śruby pod klucz 13. w boschu regulator wymienisz nawet bez wyciągania altka, trzeba odkręcić 4 małe nakrętki trzymające tylny dekiel i regulator jest jak na dłoni    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krystian29  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2010,  07:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		  krystian29, zajrzyj pod maskę to zobaczysz. alternator wyjmiesz bez kanału, wystarczy odkręcić 3 śruby pod klucz 13. w boschu regulator wymienisz nawet bez wyciągania altka, trzeba odkręcić 4 małe nakrętki trzymające tylny dekiel i regulator jest jak na dłoni    | 	   wszystko fajnie dojście jest dobre ale zauważyłem ze mam jakiś luźny kabel koło altka 
 
http://yfrog.com/6xdsc03677qj
 
http://yfrog.com/6xdsc03680yj
 
http://yfrog.com/6xdsc03680zj | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LukaszM803  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Kutno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2010,  10:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               bidżej,  masz racje z tymi cenami    tylko ze ja mialem altka na szeroki pasek nie na waski, moze to ma jakas roznice nie wiem. A ten kabelek on powinien byc podlaczony pod taka cienka wystajaca srube lub bolczyk ktory sie znajduje w altku. Wiem ze u mnie on idzie do + w aku, sprawdz poszukaj moze sie odczepil. A co do wymiany regulatora bidżej, dokladnie Ci opisal co robic. | 
             
						
				_________________ Była Fiesta jest Escort    zostaje w rodzinie Forda    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2010,  10:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Regulator to jest to czarne kółko na jasnym plastiku widoczne na tym zdjęciu: http://yfrog.com/6xdsc03680zj i żeby go zdjąć trzeba odkręcić 2 śrubki,,, (regulator+szczotki to jeden kawałek),,,
 
 
Kabelek, czy ten kabelek jest koloru niebieskiego? I dokąd idzie ten jasny przewód widoczny na w/w zdjęciu,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 eden13  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 16 Skąd: K-Koźle 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2010,  11:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Ja sie dołącze do tematu. U mnie nie ładowało wogóle ,tylko przy duzych obrotach. Wymieniłem regulator z szczotkami taki jak tu jest http://moto.allegro.pl/it...r_napiecia.html . I teraz zauwazyłem ze przy wolnych obrotach ładuje ale minimalnie ,ale jak włącze swiatło i radio to juz łądowanie , nie wystarcza i bierze prąd z aku. Wiecie moze w czym tkwi problem w moim przypadku?? Czy mozeliwe jest to ze jak te szczotki sie dotrą to zacznie dopiero wtedy dobrze ładować ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LukaszM803  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Kutno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2010,  13:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | moze to ma cos wspolnego z mostkiem prostowniczym? U mnie jak padl altek to mialem koniec szczotek ( wymieniony regulator ) i bodajze ktoras z diod w mostku nie laczyla dobrze. Ale tym zajal sie juz fachowiec. | 
             
						
				_________________ Była Fiesta jest Escort    zostaje w rodzinie Forda    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krystian29  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2010,  14:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  Regulator to jest to czarne kółko na jasnym plastiku widoczne na tym zdjęciu: http://yfrog.com/6xdsc03680zj i żeby go zdjąć trzeba odkręcić 2 śrubki,,, (regulator+szczotki to jeden kawałek),,,
 
 
Kabelek, czy ten kabelek jest koloru niebieskiego? I dokąd idzie ten jasny przewód widoczny na w/w zdjęciu,,, | 	   tak masz racje ten luźny wolnobieżny przewód jest niebieski ale dla czego jest luźny nie wiem ???!!!  do altka dochodzi gruby czerwony i w przezroczystej koszulce | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2010,  14:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ten kabelek wtyknij na śrubę co jest na 1 planie... co widać ją na zdjęciu po lewej...
 
 
masz obrazkowo -   | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2010,  15:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ten kabelek jest właśnie od włączania i wyłączania alternatora... mam nadzieje że Miły podajesz sprawdzone info,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krystian29  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2010,  18:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Ten kabelek jest właśnie od włączania i wyłączania alternatora... mam nadzieje że Miły podajesz sprawdzone info,,, | 	   ok dzięki jutro sprawdzę i dam znać co i jak ale wydaje mi się ze gdyby nie lądował to akumulator musiał by paść a jest ok jutro mam wolne wiec się do tego zabiorę spróbuje ten kabelek nasadzić na te śrubę i zobaczę a teraz jechałem samochodem i było wszystko ok nawet kontrolka lądowania się zapala przy przekręceniu zapłonu dziwnie się to zachowuje ale jutro będę walczył | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Maj 2010,  18:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak ten kabelek jest wiszący i to jest ten kabelek co myślimy to kontrolka nie ma prawa się świecić bo in właśnie do kontrolki prowadzi,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |