[MK3] problem z ładowaniem |
Autor |
Wiadomość |
krystian29
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2 Maj 2010, 10:25 [MK3] problem z ładowaniem
|
|
|
witam mam pewien problem mianowicie podczas jazdy po wybojach zapala mi się kontrolka ładowania a po przejechaniu kilkuset metrów na równej drodze wszystko wraca do normy pasek klinowy jest na miejscu kable wyglądają ok ale jakoś tak dziwnie się zaczął zachowywać proszę o rade co robić |
|
|
|
|
LukaszM803
Model: Inne auto
Wersja: Futura
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 35 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2 Maj 2010, 10:44
|
|
|
może powoli się końcą szczotki w altku? Ja u siebie tak mialem że niespodziewanie padlo wszystko co zwiazane z ładowaniem. A przyczyna byly skończone szczotki. Wymienilem wszystko regulator napiecia, szczotki, mostek prostowniczy praktycznie nowy altek i loto az miło spr szczotki moja rada! |
_________________ Była Fiesta jest Escort zostaje w rodzinie Forda |
|
|
|
|
masska13
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 2 Maj 2010, 11:03
|
|
|
Moim zdaniem również mogą być to szczotki, kiedyś miałem podobnie tylko, że altek mi się skończył, bo głośno chodził i nie ładował i kupiłem na allegro nowy za 40zł podajże i dalej śmigam |
|
|
|
|
krystian29
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2 Maj 2010, 13:45
|
|
|
LukaszM803 napisał/a: | może powoli się końcą szczotki w altku? Ja u siebie tak mialem że niespodziewanie padlo wszystko co zwiazane z ładowaniem. A przyczyna byly skończone szczotki. Wymienilem wszystko regulator napiecia, szczotki, mostek prostowniczy praktycznie nowy altek i loto az miło spr szczotki moja rada! |
dzieki za odpowiedz a mam pytanie da rade samemu wymienic szcztoki |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Maj 2010, 14:27
|
|
|
da rade,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
krystian29
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2 Maj 2010, 17:59 Re: problem z ładowaniem
|
|
|
krystian29 napisał/a: | witam mam pewien problem mianowicie podczas jazdy po wybojach zapala mi się kontrolka ładowania a po przejechaniu kilkuset metrów na równej drodze wszystko wraca do normy pasek klinowy jest na miejscu kable wyglądają ok ale jakoś tak dziwnie się zaczął zachowywać proszę o rade co robić |
teraz na dodatek nie zapala mi się kontrolka ładowania przy odpalaniu czyli gdy przekręcam kluczyk na zapłon świeci tylko ręczny i kontrolka oleju a ładowania nie , nie wiem co może być przyczyna czy chodzi o te szczotki a ma ktoś może jakiś opis jak wymienić szczotki w altku |
|
|
|
|
LukaszM803
Model: Inne auto
Wersja: Futura
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 35 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2 Maj 2010, 19:17
|
|
|
szczotki da rade wymienic samemu. Musisz wyciagnac calego altka odkrecic bodajze regulator napiecia bo na nim sie znajduja szczotki. Koszt szczotek to ok 10zl ( tak mi pow w sklepie) lub wymien caly regulator napiecia za ok 40zl z nowymi juz szczotkami. Tylko pamietaj przy wymianie trzeba byc delikatnym poniewaz moge sie one ulamac wiec ostroznie iiiii odlacz + z aku zanim wszystko zaczniesz robic
http://moto.allegro.pl/it...r_napiecia.html taki regulator ze szczotkami zalozylem u siebie do fiesta mk3 1.4 95r |
_________________ Była Fiesta jest Escort zostaje w rodzinie Forda |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Maj 2010, 19:41
|
|
|
LukaszM803, z tymi cenami jeszcze zależy jaki masz altek. na przykład regulator do boscha wygląda TAK i kosztuje poniżej 20pln |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
krystian29
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2 Maj 2010, 21:21
|
|
|
JoeMix napisał/a: | da rade,,, |
a da rade go wyjąc bez kanału |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Maj 2010, 21:23
|
|
|
krystian29, zajrzyj pod maskę to zobaczysz. alternator wyjmiesz bez kanału, wystarczy odkręcić 3 śruby pod klucz 13. w boschu regulator wymienisz nawet bez wyciągania altka, trzeba odkręcić 4 małe nakrętki trzymające tylny dekiel i regulator jest jak na dłoni |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
krystian29
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 08:35
|
|
|
bidżej napisał/a: | krystian29, zajrzyj pod maskę to zobaczysz. alternator wyjmiesz bez kanału, wystarczy odkręcić 3 śruby pod klucz 13. w boschu regulator wymienisz nawet bez wyciągania altka, trzeba odkręcić 4 małe nakrętki trzymające tylny dekiel i regulator jest jak na dłoni | wszystko fajnie dojście jest dobre ale zauważyłem ze mam jakiś luźny kabel koło altka
http://yfrog.com/6xdsc03677qj
http://yfrog.com/6xdsc03680yj
http://yfrog.com/6xdsc03680zj |
|
|
|
|
LukaszM803
Model: Inne auto
Wersja: Futura
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 35 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 11:06
|
|
|
bidżej, masz racje z tymi cenami tylko ze ja mialem altka na szeroki pasek nie na waski, moze to ma jakas roznice nie wiem. A ten kabelek on powinien byc podlaczony pod taka cienka wystajaca srube lub bolczyk ktory sie znajduje w altku. Wiem ze u mnie on idzie do + w aku, sprawdz poszukaj moze sie odczepil. A co do wymiany regulatora bidżej, dokladnie Ci opisal co robic. |
_________________ Była Fiesta jest Escort zostaje w rodzinie Forda |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 11:29
|
|
|
Regulator to jest to czarne kółko na jasnym plastiku widoczne na tym zdjęciu: http://yfrog.com/6xdsc03680zj i żeby go zdjąć trzeba odkręcić 2 śrubki,,, (regulator+szczotki to jeden kawałek),,,
Kabelek, czy ten kabelek jest koloru niebieskiego? I dokąd idzie ten jasny przewód widoczny na w/w zdjęciu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
eden13
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 16 Skąd: K-Koźle
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 12:37
|
|
|
Witam
Ja sie dołącze do tematu. U mnie nie ładowało wogóle ,tylko przy duzych obrotach. Wymieniłem regulator z szczotkami taki jak tu jest http://moto.allegro.pl/it...r_napiecia.html . I teraz zauwazyłem ze przy wolnych obrotach ładuje ale minimalnie ,ale jak włącze swiatło i radio to juz łądowanie , nie wystarcza i bierze prąd z aku. Wiecie moze w czym tkwi problem w moim przypadku?? Czy mozeliwe jest to ze jak te szczotki sie dotrą to zacznie dopiero wtedy dobrze ładować ?? |
|
|
|
|
LukaszM803
Model: Inne auto
Wersja: Futura
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 35 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 14:24
|
|
|
moze to ma cos wspolnego z mostkiem prostowniczym? U mnie jak padl altek to mialem koniec szczotek ( wymieniony regulator ) i bodajze ktoras z diod w mostku nie laczyla dobrze. Ale tym zajal sie juz fachowiec. |
_________________ Była Fiesta jest Escort zostaje w rodzinie Forda |
|
|
|
|
krystian29
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 15:43
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Regulator to jest to czarne kółko na jasnym plastiku widoczne na tym zdjęciu: http://yfrog.com/6xdsc03680zj i żeby go zdjąć trzeba odkręcić 2 śrubki,,, (regulator+szczotki to jeden kawałek),,,
Kabelek, czy ten kabelek jest koloru niebieskiego? I dokąd idzie ten jasny przewód widoczny na w/w zdjęciu,,, | tak masz racje ten luźny wolnobieżny przewód jest niebieski ale dla czego jest luźny nie wiem ???!!! do altka dochodzi gruby czerwony i w przezroczystej koszulce |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 15:52
|
|
|
ten kabelek wtyknij na śrubę co jest na 1 planie... co widać ją na zdjęciu po lewej...
masz obrazkowo - |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 16:55
|
|
|
Ten kabelek jest właśnie od włączania i wyłączania alternatora... mam nadzieje że Miły podajesz sprawdzone info,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
krystian29
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 37 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:13
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Ten kabelek jest właśnie od włączania i wyłączania alternatora... mam nadzieje że Miły podajesz sprawdzone info,,, | ok dzięki jutro sprawdzę i dam znać co i jak ale wydaje mi się ze gdyby nie lądował to akumulator musiał by paść a jest ok jutro mam wolne wiec się do tego zabiorę spróbuje ten kabelek nasadzić na te śrubę i zobaczę a teraz jechałem samochodem i było wszystko ok nawet kontrolka lądowania się zapala przy przekręceniu zapłonu dziwnie się to zachowuje ale jutro będę walczył |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:17
|
|
|
Jak ten kabelek jest wiszący i to jest ten kabelek co myślimy to kontrolka nie ma prawa się świecić bo in właśnie do kontrolki prowadzi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|