Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 19:32
Układ kierowniczy
Autor Wiadomość
hugo1111 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 20
Skąd: K-ce
Wysłany: 29 Kwi 2010, 15:24   Układ kierowniczy

Witam.
Mam kolejny problem z moją fiestą. Otóż ostatnio miałem awarię samochodu stał z 2 tyg potem holowałem go po mechanikach. Udało się samochód znów działa.. Ale pojawił się problem i teraz nie wiem czego to wina. W układzie kierowniczym nic nie było ruszane.
A przed awarią silnika wszystko działało poprawnie.


Problem wygląda następująco. Gdy jadę czuję jakby coś zatrzymywało mi kierownicę w miejscu. Uczucie jakby ktoś ją trzymał a ty próbujesz nią skręcić. Lekko przekręcisz i znów działa normalnie.
Oczywiście nie jest to bardzo duża siła ale dość odczuwalna, trochę tej siły trzeb włożyć aby poruszyć kierownicą.

Nie mam pojęcia czego to wina. Może samochód się zastał?
Coś z krzyżakiem na kierownicy. Jak myślicie?
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Mar 2014, 07:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4783
Skąd: Augsburg (DE)
Wysłany: 29 Kwi 2010, 15:36   

psiknij go wd40 - jak przejdzie, to krzyżak do wymiany...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Kwi 2010, 18:11   

a CO MECHANICY W AUCIE ROBILI?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rafał30
[Usunięty]

Wysłany: 3 Maj 2010, 12:10   

mam ten sam problem co hugo1111 i nie wiem co się dzieje a mechanik ze mnie żaden , kierownica mi się blokuje a gdy wykręcam na postoju to coś strzela tak jak by plastiki się łamały możecie mi pomóc Dziękuje
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4783
Skąd: Augsburg (DE)
Wysłany: 3 Maj 2010, 12:13   

obejrzyj krzyzak - pewnie ma konkretny luz i nadaje się do wymiany.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Fornal 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 38
Skąd: Tczew
Wysłany: 4 Maj 2010, 09:23   

W obu przypadkach na 99% krzyżaki, tak jak pisał kolega wcześniej, "na chwilowe" rozwiązanie najlepsze jest WD -40, kupując nowy proponawałbym kupić w gumowej osłonce, wytrzymuje nieco dłużej.
_________________
wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91
 
 
Rafał30
[Usunięty]

Wysłany: 4 Maj 2010, 11:33   

Dzięki za informacje
 
 
przemek_bundy 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 5 Maj 2010, 10:24   

ale krzyżak w kabinie czy w komorze silnika ?
 
 
Fornal 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 38
Skąd: Tczew
Wysłany: 5 Maj 2010, 15:12   

W komorze silnika.
_________________
wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Maj 2010, 21:23   

w komorze silnika, mozesz tez zalać go olejem silnikowym
 
 
 
puan 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 28
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Racibórz
Wysłany: 9 Maj 2010, 21:22   

również miałem kiedyś taki sam objaw. Wymiana krzyżaka pomogła
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 31 Maj 2010, 10:22   

Witajcie, nie chcąc zakładać nowego tematu postanowiłem napisać tu.
Też szykuje się do wymiany krzyżaka, ale mam pytanko czy w układzie kierowniczym znajduje się tylko jeden krzyżak?
W książce sam naprawiam odnalazłem rysunek układu kierowniczego, i teraz powiem tak:
w obudowie wału kierownicy, obok wału kierownicy znajduje się (chyba) jeszcze jeden krzyżak. W związku z tym mam pytanko, od pewnego czasu przy skręcaniu strasznie stuka i trzeszczy. Cały czas myślałem, że wszystko przez ten krzyżak kolumny kierowniczej, na który psikało się swego czasu WD-40 :-) , ale teraz mam wątpliwości.

W związku z tym, mam pytanko. Czy w obudowie wału kierowniczego znajduje się krzyżak, i czy to możliwe żeby on też był do wymiany?
Bardzo proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4783
Skąd: Augsburg (DE)
Wysłany: 31 Maj 2010, 10:30   

no więc biorąc rzecz czysto książkowo, przeguby Cardana (czyli te krzyżaki) muszą występować parami, bo są (trudne słowo) niehomokinetyczne, tzn. pojedynczy krzyżak kręcony ze stałą prędkością daje na wyjściu prędkość zmienną sinusoidalnie, o amplitudzie zależnej od kąta skręcenia przegubu. ten efekt wytłumia się przez zastosowanie drugiego przegubu, zamocowanego w odpowiedni sposób. z tego względu w kolumnie kierowniczej są 2 krzyżaki, z czego jeden wewnątrz (jak wsadzisz głowę w okolice pedałów i spojrzysz w górę, to powinieneś go zobaczyć), a drugi na zewnątrz, tuż przy przekładni. co więcej, przy wymianie krzyżaka wypadałoby zachować jego oryginalne ułożenie właśnie po to, żeby zachować liniowy charakter układu kierowniczego.

nie chce mi się wierzyć, żeby krzyżak wewnętrzny był do wymiany (chociaż pewnie jakiśtam luz już ma). w ciężkich warunkach pracuje ten zewnętrzny i to on zdycha. wymień go, u mnie to pomogło na skrzypienie w kolumnie :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 31 Maj 2010, 10:45   

@bidżej bardzo ci dziękuje za szybką odpowiedź. W takim razie nie martwię się chwilowo o ten w kolumnie i wymienię ten drugi.
Pozdrawiam
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
jackrzec 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2572
Skąd: Stargard
Wysłany: 31 Maj 2010, 19:02   

Fordzik88 napisał/a:
W takim razie nie martwię się chwilowo o ten w kolumnie i wymienię ten drugi.
Bo tego z kolumny za chiny ludowe nie kupisz. Całą kolumnę kierownicy musisz kupować. Podobnie się ma rzecz z krzyżakami do wersji ze wspomaganiem.
_________________

Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM + Fiesta Mk5 '01 Ambiente 1.3/60KM
Profil Facebook
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 1 Cze 2010, 00:20   

JoeMix napisał/a:
a CO MECHANICY W AUCIE ROBILI?
dołączam do zapytania
_________________
nr gadu 5593077
 
 
southys 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 2
Skąd: Piła
Wysłany: 3 Lut 2014, 20:45   Pytanie

Panowie. Pytanie upewniające. z tego co czytam szukam wszystko wskazuje na krzyżak kolumny kierowniczej.
Ale opisze problem...
Od niedawna słyszalne były strzelania i stuki przy skręcaniu... psikałem w krzyżak wd-40 chwilowo pomagało. Lecz dziś zdziwiłem się na maksa podjechałem pod Mcdrive'a i nie moglem zjechać na miejsce parkingowe dla oczekujących. Piekielnie wielka siła blokująca kierownicę...jak na "CHAMA" próbowałem kręcić kierą - aż mi się wyginała. i po pół godziny prób blokowanie odpuściło i udało mi się przestawić na zwykłe miejsce ale nie ryzykowałem jechać w miasto.
Czy takie zblokowanie mogło być efektem zużytego krzyżaka czy to może być "Magiel"?
PLEASE HELP
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 2940
Skąd: Mystków
Wysłany: 3 Lut 2014, 20:48   

southys napisał/a:
Czy takie zblokowanie mogło być efektem zużytego krzyżaka


Mogło, jak jest mocno zużyty i ma duże luzy, jest to możliwe, miałem kiedyś podobnie, aczkolwiek przy użyciu dużej siły dało się przekręcić kierownicą. Warto tez zyrknąć na łożyska mcpersona.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4783
Skąd: Augsburg (DE)
Wysłany: 3 Lut 2014, 23:07   

najprędzej właśnie krzyżak, tym bardziej, że kiedyś poprawiało się po WD40. + profilaktycznie łożyska macphersonów, tak jak pisze Peedro
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Glamdot 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 01 Kwi 2017
Posty: 1
Skąd: Gdynia
Wysłany: 1 Kwi 2017, 20:55   

Witam! podpnam sie pod temat ażeby nie zakładać nowego. przy wymianie krzyżaka (dolnego) wpadła do kabiny ta guma ze ściany grodziowej. Gdzie mogę to kupić? Jak profesjonalnie nazwać tę część? Wpisywałem już w guglu różności: uszczelka grodziowa, osłona wału kierwonicy ale wciąż nic nie znajduję. Potrzebna pomoc!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Układ kierowniczy : zbierzność
doprowadza mnie to do rozpaczy
bartboro Mechanika 19 12 Wrz 2005, 21:05
Gość
Brak nowych postów [MK3] Układ Kierowniczy
dircerro Mechanika ogólna 2 12 Cze 2010, 11:36
Gość
Brak nowych postów Uszkodzony układ kierowniczy
Fordzik88 Mechanika ogólna 12 5 Cze 2014, 21:24
brewa7
Brak nowych postów Układ kierowniczy : wspomaganie
Gość Mechanika 14 24 Wrz 2005, 15:13
Lokmen
Brak nowych postów Układ kierowniczy : ściąga
problem został rozwiązany !!
nocai Mechanika 23 3 Mar 2012, 13:01
Witek1992


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.