Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
29 Mar 2014, 15:02
[MK3] Silnik 1.3 Endura z MK4 w MK3 na jednopunkcie.
Autor Wiadomość
Mara 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/88KM
Imię: Marek
Wiek: 34
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 90
Skąd: Ocypel(woj.Pom)
Wysłany: 25 Kwi 2010, 19:56   [MK3] Silnik 1.3 Endura z MK4 w MK3 na jednopunkcie.

Witam!!!

Jesli macie problemy z swoim silnikiem w mk3 1.1i lub 1.3i , brakiem kompresji, braniem oleju i innymi objawami zmęczonego silnika. Zastanawiacie się nad wymiana silnika na nowszy mniej zużyty. Przeważnie silniki z jedno punktowym wtryskiem paliwa 1.1i jak i 1.3i były produkowane w fiestach do 96r (mk3). Potem zastąpiono je silnikami 1.3 EFI na pełnym wtrysku.
Silnik 1.3 EFI ma inna głowice , większe kanały ssace i jest to jedyna różnica pomiędzy stara generacja a nowa generacja tego silnika. Wiec możemy kupić o wiele młodszy silnik np z 2000r i spokojnie umieścić go w swojej fieście bez oprawie jakichkolwiek przeróbek.

Dobra dość pitolenia. Przechodzimy do sedna sprawy:

-Posiadałem silnik 1.1i w swojej fieście mk3. Silnik padł (dziura w bloku).
-Wymontowałem go i porównałem z silnikiem 1.3 EFI Endura 98r:
-Większe kanały ssace ale to nie problem, rozstaw śrub taki sam jak w kolektorze od jedno-punktu.

Teraz robimy po kolei:
-Odkręcamy od starego silnika: kolektor ssacy(mono-wtrysk z kolektorem), kolektor wydechowy
-Przykręcamy kolektor wydechowy od silnika1.1 do nowego 1.3
-Przykręcamy kolektor ssacy uprzednio dorabiając uszczelkę z cienkiej blachy aby zasłaniały dobrze troszkę większe kanały ssące w głowicy.(jedyna przeróbka)i skręcamy dobrze na nowych śrubach.

Tak złożony silnik wkładamy do naszej starej fiesty z 93r. Podpinamy wszystkie czujniki(sa takie same w jak w starym siniku 1.1i) i odpalamy nasza fiestę.

Silnik jest o wiele cichszy i niema takiego klekotu jak wszystkie stare 1.1i i 1.3i . I doskonałymi osiągami. od 0-100km/h w 12,5 sekundy

Elektryka została z 1.1i jak i komputer pozostał bez zmian.
Ostatnio zmieniony przez Puff 19 Mar 2013, 20:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 31 Sty 2013, 00:25   

Wspomnianą operację przeprowadziłem tydzień temu.

Nie wiem czy mój nowy 1.3 jest z mk4 czy z KA, ale napiszę co jeszcze musiałem zrobić.
Musiałem przełożyć ze starego silnika:
-pompę wody
-wszystkie łapy, mocowania
-obudowę termostatu (w nowym 1.3 nie ma termowłącznika wentylatora chłodnicy)
-kółko pasowe (ja mam podwójne bo mam wspomaganie)
-oczywiście cewkę

Dodatkowo w głowicy nowego 1.3 nie ma wejścia na czujnik temperatury cieczy, na deskę. Ja ten problem ominąłem nawiercając otwór a potem go gwintując w obudowie termostatu przy krućcu na przewód chłodnicy. Minus tego rowiązania polega na tym, że wskazówka podnosi się dopiero po otwarciu termostatu. Po prostu wolałem nie ryzykować wiercenia w żeliwie. I tak każdy zdrowo myślący, że wskazania tego czujnika można o kant d...y potłuc. Nie mniej jednak ostrzeże on przed ewentualnym przegrzaniem silnika.

Sprawa większych kanałów ssących wygląda następująco. Kolektor nie zakrywa całkowicie kanałów 2 i 3 cylindra, zostaje ok 5mm szpary od dołu. Można to przeskoczyć tak jak pisał autor tematu czyli jakąś większą uszczelką bądź jest też opcja napawania kolektora dolotowego o jakiś centymetr na ww cylindrach a potem wiadomo jakiegoś planowania bądź nawet szlifu domowymi metodami. Potem dać grubszą uszczelkę, która zniweluje ewentualne nierówności.

Należy też pamiętać o innych luzach zaworowych. Dla 1.3 z mk3 były to 0,2mm na ssących i 0,3mm na wydechowych. W nowszym silniku jest to odpowiednio 0,2mm i 0,5mm.

To chyba wszystko co mi się przypomina, niektóre z wymienionych rzeczy są tak oczywiste, że aż banalne, ale wolałem napisać.

Pzdr!
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Sty 2013, 00:31   

Mara, Rebel, A jak wygląda sprawa rozrusznika?
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 31 Sty 2013, 01:23   

Jakie wielkie luzy zaworowe :o szok 0.5 napewno ???
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 31 Sty 2013, 11:25   

drjanusz, rozrusznik pasuje bez problemów, ja dla pewności przekręciłem ze starego koło zamachowe, bo te od nowego silnika niektóre ząbki miało troszkę wyjechane, ale na pierwszy rzut oka są identyczne. Tak samo ten czujnik nad rozrusznikiem (położenia wału) nie wymaga wymiany.

Grax, na pewno 0,5. Potwierdzone z książki serwisowej mk4 i z naklejki na pokrywie zaworów nowego 1.3.

edit. przed momentem doczytałem o tych luzach:

Cytat:
Kolego jak dobrze pamietam to w silniku J6A jest 0,2/0,3 natomiast w silnikach J6B 0,3/0,5.
J6A - silnik na jednopunkcie lub gazniku
J6B - wielopunktowy wtrysk.

...ale imo jednopunkt lub gaźnik w latach 96-99 to już chyba była rzadkość
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 31 Sty 2013, 17:57   

Mara napisał/a:
Silnik jest o wiele cichszy i niema takiego klekotu jak wszystkie stare 1.1i i 1.3i . I doskonałymi osiągami. od 0-100km/h w 12,5 sekundy

Wypraszam sobie 1,3 nie klekoce jak ma zawory wyregulowane. 1,1 to inna bajka :2xf:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Sty 2013, 20:08   

Rebel, Ale jest mocowany w innym miejscu w mk3 a winnym w mk4.
A z luzem zaworowy to prawda bo mam i mk3 i mk4 .
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 31 Sty 2013, 23:29   

drjanusz napisał/a:
Rebel, Ale jest mocowany w innym miejscu w mk3 a winnym w mk4.


No to nie wiem bo nigdy nie zaglądałem pod maskę mk4. Nie mniej jednak do 1.3 96-99 montuje się rozrusznik tak samo jak do 89-95. a zależy to chyba od skrzyni bo o ile się nie mylę to z nią się łączy rozrusznik.


Marcinowaty napisał/a:
Mara napisał/a:
Silnik jest o wiele cichszy i niema takiego klekotu jak wszystkie stare 1.1i i 1.3i . I doskonałymi osiągami. od 0-100km/h w 12,5 sekundy

Wypraszam sobie 1,3 nie klekoce jak ma zawory wyregulowane. 1,1 to inna bajka :2xf:


Ja w swoim ŚP 1.3 regulowałem co 10kkm i zawsze klekotał. Klekot bierze się raczej z ogólnego zużycia silnika. Pamiętam widziałem kiedyś mk3 z 95 roku 1.3. Miała przejechane autentyczne 110kkm i 0 klekotu.
 
 
 
bosman 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 49
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Hel-Ełk
Wysłany: 18 Mar 2013, 07:54   

Witam.Pytanie do fachowców czy taki silnik będzie pasował do mk3 i czy skrzynia będzie pasować stara czy muszę z nową zamontować typową do 1,3?
_________________
Była - Fiestka 1,1 MK3 '95
Była - Fiestka 1,3 MK4 '98 + gasss sekwencja
Jest - Fiestka 1,25 MK6 '06 + gasss sekwencja
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.