Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:54
[MK2] Falują obroty / jakieś trzaski
Autor Wiadomość
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 25 Kwi 2010, 00:53   [MK2] Falują obroty / jakieś trzaski

Witam
Zaczną od tego że wczoraj miałem problemy z odpaleniem silnika (był mróz i myślałem coś z paliwem / do-tankowałem i wsio było ok ) dzisiaj po przejażdżce 50km w silniku zaczęły pojawiać się dziwne objawy ;-( z silnika zaczęło wydobywać się trzeszczenie (olałem temat) po 2h postoju odpalam silnik jadę około 1km i trzeszczenie znowu się pojawiło (macha w górę) po chwili nasłuchiwania stwierdziłem że trzeszczenie dochodzi gdzieś z gaźnika tylko teraz na wolnych obrotach wszystko jest git ale gdy dodam gazu (czy to mocniej czy mniej) gaźnik (chyba) zaczyna jakby trzeszczeć po puszczeniu padału znowu wszystko jest git... gdy przytrzymam gaz np. przy 1000 obrotów to wskazówka szaleje miedzy 1000/2000 może by chwile spokoju i znowu wariactwo... wytłumaczcie mi o co chodzi ? czego się najpierw łapać ? chciałbym zrobić to sam i uniknąć "mechaników"
Ostatnio zmieniony przez szczepan522 25 Kwi 2010, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Kwi 2010, 01:04   

W gaźniku nie ma co trzeszczeć,,, faktycznie falują obroty czy tylko wskazówka wariuje,,, jak reszta odbiorników elektrycznych?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 25 Kwi 2010, 01:17   

JoeMix napisał/a:
faktycznie falują obroty czy tylko wskazówka wariuje,,, jak reszta odbiorników elektrycznych?


cała reszta działa prawidłowo radio światła itp... a wskazówka od obrotka faktycznie wariuje...

JoeMix napisał/a:
W gaźniku nie ma co trzeszczeć,,,


dźwięk dochodzi mniej więcej w okolicach gaźnika ;-(

dodam że na początku miesiąca wymieniałem świece, ale silnik na wolnych (bez biegu i bez wciskania sprzęgła działa ok) zauważyłem że mam urwany plastik którym otwierana jest przepustnica od gaźnika (ta z góry) i w chwili obecnej jest ona cały czas otwarta :fox: ale to chyba nie jest wielki problem ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Kwi 2010, 10:42   

W gaźnik wchodzi JEDEN przewód,,, jak będzie trzeszczeć zdejmij z niego przewód,,, może przestanie trzeszczeć i silnik może zgasnąć, to może wcześniej wprowadź go ssaniem (jak masz) na trochę wyższe obroty (pow. 1,500)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 25 Kwi 2010, 20:09   

Dobra posiedziałem troszkę w samochodzie i... doszedłem do wniosku że to w ogóle nie gaźnik :fox: teraz jak dotykam przewody wychodzące z rozdzielacza to ewidentnie przy "trzasku" na przewodach VIN wyczuwalne jest przy trzeszczeniu trzęsienie przewodami... przewody sprawdziłem pod kątem sprawności i są ok kopułkę rozebrałem i przeczyściłem z wierzchu co się dało skręciłem z powrotem i znowu to samo... jakieś pomysły sugestie ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Kwi 2010, 21:33   

:9: może coś puka o coś jak się przewody trzęsą,,, a może gdzieś jest przebicie i iskry tak trzeszczą,,, sprawdzałeś na przebicie (ciemno w nocy, zraszacz w reku itp)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 26 Kwi 2010, 18:18   

JoeMix napisał/a:
sprawdzałeś na przebicie (ciemno w nocy, zraszacz w reku itp)


sprawdzałem przebicia nie było... dziś pojechałem do mechanika jutro mi to rozbierze przeczyści i najciekawsze nie daje gwarancji że będzie śmigać :yyy: zobaczymy co z tym rozdzielaczem... teraz mam następne pytanie od jakiego samochodu przypasi tenże rozdzielacz ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:23   

z fiesty,,, chodzi o aparat zapłonowy?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:46   

JoeMix napisał/a:
chodzi o aparat zapłonowy?


dokładnie :)

no dobra a co z ford orion/escort ?

czy ten aparat zapłonowy ma jakieś ograniczenia pojemnościowe silnika ?

mam na oku to

http://allegro.pl/item977...0237601010.html
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:49   

W profilu masz 1,1, i taki aparat musisz szukać,,, od 1,4 czy 1,6 nie podejdzie zwłaszcza od CVH i ma mniej więcej tak wyglądac http://brzesko.net.pl/woj...ra/strona21.jpg
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 26 Kwi 2010, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:53   

JoeMix napisał/a:
od 1,4 czy 1,6 nie podejdzie zwłaszcza od CVH


kurcze a liczyłem że to będzie prostsze :ups: mam nadzieję że da radę odratować ten co mam... jutro się wszystko okaże ;-(
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:58   

Reanimacja,,, wyjmij ten co masz (tylko ze po tym zapłon do ustawienia), sprawdź czy nie ma luzu na wałku, załóż kawałek wężyka na podciśnienie i dmuchnij, zassij zobacz czy w środku przesuwa się przerywacz, zakup nowy przerywacz, palec, kopułkę, kondensator,,, średnio gdzieś 10 zeta element, kopułka może być droższa, ze 20 zeta,,, , jak zdejmiesz palec to jest dziura w trzpieniu i tam trzeba regularnie smarować olejem silnikowym (w środku jest taki filcowy wkład),,,, sprawdź czy krzywka nie wyrobiona/porysowana, załóż nowy przerywacz, ustaw dobrze przerwę na wyjętym aparacie, potem poskładaj do kupy i palimy :D - do zrobienia w popołudnie :P

[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 20:02 ]
http://allegro.pl/item101..._zaplonowy.html brał bym w ciemno,,, wygląda na elektroniczny (bezstykowy) wtedy do wymiany w komplecie cewka zapłonowa bo chyba nie może być od takiego przerywaczowego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Kwi 2010, 22:05   

Tyle, że to co podałeś JoeMix to jest do 1.4.

Edit:
Pomyliły mi się linki :P
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 27 Kwi 2010, 20:44   

Tak więc aparat zapłonowy "naprawiony" ciekawe ile wytrzyma... czas pomyśleć o nowym...

Dzięki za Zainteresowanie się tematem !

p.s. Można zamknąć :yes:

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 20:19 ]
aparat wytrzymał 30 minut :rotfl: tak więc wymiana...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Kwi 2010, 09:04   

Co jest nie tak z tym aparatem?!
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 29 Kwi 2010, 20:51   

Koleś wyczyścił całość mówił ze jest troszkę przyjechany... zeszlifował wszystkie powierzchnie, niby było sucho więc wywiercił jakiś otworek by oil mógł się dostawa z silnika po 30 minutach od odebrania od mechanika i celowego pałowania (oczywiście w miarę rozsądku) aparat znowu mi trzeszczy ale tym razem da się na nim jeździć nie muli obrotów i jedynie lekko skaczą (ale jednak skaczą) dzisiaj objechałem wszystkie szroty w okolicy i oczywiście żadnej fiesty i forda do 1,3 nie było ;-( jeszcze spróbuję go w weekend rozebrać i samemu popatrze co tam jest :cojest:
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 29 Kwi 2010, 23:22   

Przykro, że takie problemy masz z Fiestką :(

W razie wolnego czasu rozejrzę się po garażu, może mam gdzieś jakiś aparat zapłonowy.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Kwi 2010, 23:24   

,,,to nie wiem co tam jest do piłowania, szlifowania,,, a tej dziurki to już w ogóle nie kumam :( miałem nie jeden aparat w stanie agonalnym, ale jeśli wałek w miarę siedział w obudowie to reszta nowa (to co pisałem) i śmigał aż miło,,,

Przypominam że TAMTEN kosztował 40 zeta i wyglądał na pasujący do 1,1 :yes:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 30 Kwi 2010, 13:49   

blood_brother2 napisał/a:
W razie wolnego czasu rozejrzę się po garażu, może mam gdzieś jakiś aparat zapłonowy.


byłbym bardzo wdzięczny :)

JoeMix napisał/a:
to nie wiem co tam jest do piłowania, szlifowania,,, a tej dziurki to już w ogóle nie kumam


ja też :rotfl: powtażam tylko co on mi powiedział :yes:

JoeMix napisał/a:
ale jeśli wałek w miarę siedział w obudowie to reszta nowa


i też tak chyba zrobię lub zaczekam do poniedziałku a we wtorek zacznę działa na ostro... w ostateczności kupię ten z alledrogo :) a jeszcze bardziej chciałbym nowy :hahaha:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Kwi 2010, 15:15   

szczepan522 napisał/a:
a jeszcze bardziej chciałbym nowy
:rotfl: :cojest: :hahaha:

Weź odepnij kopułkę, ściągnij palucha, złap za wałek i napisz jakie masz nim pole manewru - daje się wyciągnąć, przekręcić, rusza się na boki,,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.