Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Zmiana komputera z 50KM na 60KM
Autor Wiadomość
michalie 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: kielce
Wysłany: 22 Kwi 2010, 17:21   [MK4] Zmiana komputera z 50KM na 60KM

Mam pytanie gdzie znajduje sie komputer sterujacy silnikiem w tej fiescinie bo mam fieste w wersji 50 koni i drugą w wersji 60 poczytałem watek o przepustnicach ale ja różnicy nie czuje wiec moze podmienie kompy i w tedy bedzie lepiej no i jeszcze kwestia immo czy odpali czy nie
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Kwi 2010, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 22 Kwi 2010, 19:12   

Chopie zrób reset kompa, naciągnij linkę od gazu, wymiana kompa nic nie da, dwa że nie licz że będzie cię wgniatać w fotel to tylko 10KM i 500 obr. więcej :)
 
 
michalie 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: kielce
Wysłany: 22 Kwi 2010, 19:37   

Ja zmieniłem przepustnice i tera otwiera sie na maxa ale musiałem pokombinować z linką i tera otwiera sie całkiem co do resetu to zrobiłem tak ale nie wiem czy to prawidłowy reset :Prawidlowy reset (taki jak robia w ASO) wyglada nastepujaco:

1) najlepiej zdjac klemy i je dotknac do siebie
2) odczekac az silnik ostygnie
3) zalozyc klemy
4) POWYLANCZAC wszystkie odbiorniki pradu !!
5) zapalic i odczekac chwilke (2-3 min) az komputer ustawi obroty dla danego silnika - ale NIE DOTYKAJCIE GAZU on ma to zrobic sam !!
6) przejechac sie NORMALNIE nie obciazajac zbytnio jednostki - teoretycznie po 5-8 km komputer powienien byc w 100% gotowy do dalszej pracy

7) jesli po punkcie 5 silnik bedzie gasl lub nie rowno pracowal itd ... oznacza to ze jakis czujnik/odczyt nie prazcuje prawidlowo.
O dziwo jak jak przełozyłem przepustnice z 50-ciokonnej fiesty do tej 60 konnej to wcale
ta 60 -cio konna sie nie zmuliła i ciagnie tak jak na oryginalnej przepustnicy wiec pomyslałem ze moze i komputer sterujacy też trzeba by przerzucić ,ale tera to rozkładam rece dajcie jakąś rade
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Kwi 2010, 20:18   

nie kombinuj, różnica pomiędzy 50 a 60km jest prawie nie odczuwalna, komputery są te same, tak jak przepustnice, w temacie o tej przeróbce było wszystko napisane. kolejny taki temat nie jest potrzebny.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Kwi 2010, 21:03   

Marcin napisał/a:
nie kombinuj, różnica pomiędzy 50 a 60km jest prawie nie odczuwalna, komputery są te same, tak jak przepustnice, w temacie o tej przeróbce było wszystko napisane. kolejny taki temat nie jest potrzebny.
No nie wiem jak w mk4, ale w mk3 jest. 50KM jest to takie minimum, poniżej którego już chyba nie można zejść (jasne można jeszcze pchać). Przy 60 też nie poszalejesz, ale przynajmniej już to auto "samo" jedzie.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 23 Kwi 2010, 07:51   

Jacek ale ja nie pisałem o różnicy pomiędzy 1,1 a 1,3 ale w jednym tym samym silniku zdławionym na przepustnicy.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Kwi 2010, 20:40   

Marcin, ale 10 KM in plus (niezależnie jak uzyskane) i tak musi robić różnicę :)
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
michalie 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: kielce
Wysłany: 23 Kwi 2010, 21:17   

Panowie mam 2 wersje na podwórku 60 anglik i 50 eu i na prawde jest różnica wersą 60 konna jestem w stanie na prostej drodze złapać 150 do 165 a wersja 50konna zbiera sie troszke lepiej niż fiat 126 i rozpedza sie do 110 w porywach 125 i przy wyzszych obrotach to tylko wyje a nie ciągnie do przodu wiec popodmieniałem niektóre elementy i jest bez zmiam ta wolniejsz nie jezdzi szybciej a ta szybsza w cale nie jezdzi tera wolniej ,wieć moze i kompy są inne ale tylko moze w moim przypadku, albo zrobiłem coś nie tak .
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 23 Kwi 2010, 22:38   

Marcin napisał/a:
Jacek ale ja nie pisałem o różnicy pomiędzy 1,1 a 1,3 ale w jednym tym samym silniku zdławionym na przepustnicy.
Wiem, ale to żadna różnica - chodzi o moc 50 lub 60KM, bo silniki są takie same

trzeci napisał/a:
Marcin, ale 10 KM in plus (niezależnie jak uzyskane) i tak musi robić różnicę :)
W przypadku 50 KM to jest aż 20%

Wiem że to wszystko to i tak wielki ch..j, ale różnica jest
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 24 Kwi 2010, 14:46   

nie bede się spierał jak jest, bo nie miałem okazji porównania.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
michalie 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: kielce
Wysłany: 25 Kwi 2010, 18:07   

i nadal nie wiem gdzie szukać kompa
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Kwi 2010, 18:23   

michalie zrozum, że obie wersje mocowe tego silnika są identyczne, a różnica z mocy pochodzi z dołożonej zwężki w przepustnicy, jak dalej nie ma różnicy to może ten silnik jest bardziej zajechany lub jakiś inny czynnik na to pływa (może przytkany wydech)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
michalie 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: kielce
Wysłany: 25 Kwi 2010, 21:08   

Ten mocniejszy silnik ma przejechane lekko ponad 200tyś km a ten słabszy zaledwie 100tyś km ale co wam szkodzi powiedzieć gdzie jest ten komp moze chce zaeksperymentować bo autko pieknie pracuje nic si enie dusi nie szarpie a po załozeniu innej przepusnicy no jest dalej bez zmian
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Kwi 2010, 21:15   

jak komp w 1,3 jest tam gdzie od zeteca to jest na słupku w nogach po stronie kierowcy, z racji tego ze mk4 ma w serii immo to jak przełożysz kompa to w ogóle nie odpalisz auta, chyba że weźmiesz od tamtego kluczyk i będziesz go trzymał blisko stacyjki, aczkolwiek nie wiem czy to przejdzie.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Kwi 2010, 21:58   

nie kluczyk musi byc w stacyjce ;-| jak dorobilem bez a orginal wisial obok to nie palila :-P cale szczescie kluczyk potrzebny byl tylko do tylnej klapy :twisted:
i jak koledzy wczesniej mowili, KOMP JEST TEN SAM po co wymieniac...
a przebieg o niczym nie swiadczy, z opisu to katalizator masz zasrany najpredzej
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Kwi 2010, 22:09   

W hyde jest jeszcze wykres dla silników 1,1 1,4 1,6 weźcie sobie na takim 1,1 dorysujcie na górze 10KM i Wam wyjdzie moc, efekt taki ża auto bidze miało trochę większą może prędkość maksymalną, a więcej mocy odczujemy jak podkręcimy silnik do obrotów maksymalnych,,, to że ktoś zdjął ogranicznik na przepustnicy i mu się +10KM zrobiło a auto jeździ żwawiej to mit i autosugestia,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Kwi 2010, 22:26   

NO ale mamy juz przeciez to wyprubowane i dziala

west napisał/a:
Kiedy moja rodzinka wzbogaciła się o nowy zakup w postaci Fiestki MK 4 z `97 roczku z silnikiem 1.3 Endura - E o mocy 50 KM troszkę się zdziwiłem... 50KM w silniku 1.3? hmm... mało... toć 1.1 mają tyle... zacząłem kombinować...

... i wykombinowałem... zauważyłem pewnego razu ,że przepustnica nie otwiera się do końca...
Zamówiłem więc nową od Fiesty z silnikiem 1.3 o mocy 60KM... Gdy ją zamontowałem okazało się ,że wina nie leży w samej przepustnicy a w części która łączy się z linką gazu.
Jest tam taki kawał plastiku który 'ogranicza' pełne otwarcie przepustnicy... nie wiem dlaczego ktoś tak zrobił? :he:

Cały zabieg 'podniesienia mocy' w Fiestce MK4 z silnikiem Endura - E polega na wyłamaniu tego ogranicznika i poprawieniu linki gazu aby otwierała się cała przepustnica... Roboty na 10 minut... :-)
Odkryłem to już jakiś czas temu ale piszę dopiero teraz ponieważ zbierałem kaskę na hamownię aby upewnić się czy przybyło koników... i ........ przybyło :) z 51KM przy przepustnicy otwierającej się do 3/4 do 62KM przy przepustnicy otwierającej się do końca :-)
Hamownia była w zasadzie tylko formalnością potwierdzenia tego eksperymentu bo już na pierwszej jeździe można było odczuć ,że autko szybciej pomyka :-) Spalanie nieznacznie się zwiększyło...

Jeśli ktoś z Was jest użytkownikiem Fiestki z silnikiem 1.3 Endura - E i chce podnieść moc to polecam ten szybki, miły i darmowy zabieg :-)

Pozdrawiam :-)


skoro to zadzialalo to i u kolegi powinno, wymiany czesci nie potrzebuje :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
michalie 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: kielce
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:09   

Hmm jesli to katalizator to czy były by jakieś inne objawy bo autko pali normalnie nic nie strzela nie przerywa no wszystko gites
A kat jest osadzony pionowo tuż za kolektorem wydechowym ???bo nie jestem pewien
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:52   

michalie napisał/a:
A kat jest osadzony pionowo tuż za kolektorem wydechowym

tak
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi zmiana silnika (1.3) z 50km na 60km
dominik1114 Mechanika ogólna 2 9 Lut 2016, 08:50
Puff
Brak nowych postów 1.3 swap z 50km na 60km
dominik1114 Mechanika silnika 1 9 Lut 2016, 23:30
blood_brother


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.