Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zmiana silnika - 1.1 / 1.3
Autor Wiadomość
big210 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: vfxdv
Wysłany: 20 Kwi 2010, 17:31   [MK3] Zmiana silnika - 1.1 / 1.3

Witam wszystkich fanów fiesty, mam pytanie odnośnie silnika mój już jest na wykończeniu(bierze olej) i zastanawiam sie nad wymianą, jak dokonywać wyboru żeby znów nie kupić takiego który bierze olej, gdzie szukać takie silniki, ile może kosztować wymiana u mechanika i czy można we fieścine z silnikiem 1,1 z 95roku wsadzić jakiś inny silnik chociażby 1,3
Dziekuje z góry za wszystkie porady :-) pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Kwi 2010, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 20 Kwi 2010, 17:58   

<było>
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
big210 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: vfxdv
Wysłany: 21 Kwi 2010, 06:13   

Wiem ze było ale nie na wszystkie pytania znalazłem odpowiedzi, więc prosze o pomoc
 
 
wujek_bak 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 13
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 21 Kwi 2010, 06:32   Hmmm.

Moim skromnym zdaniem, nie warto wymieniać silnika z powodu brania oleju. Jeśli tylko to się dzieje niepokojącego to zostaw sobie tą jednostkę napędową, bo nigdy nie wiesz czy nie kupisz następnego w podobnym stanie. Wszystkie silniki do fiest na rynku są już stare, swoje kilometry mają więc nie licz na wiele. Lepiej dolewaj olej tańszy, inwestuj w filtry i tyle.

Ja sam mam gdzieś, że mi olej pali. Co prawda zmieniałem silnik ale to ze względów, że tak chlał olej, i miał takie przedmuchy, że przy maksymalnym wciśnięciu pedau gazu, krztusił się i robił zasłonę dymną.

No chyba, że będziesz miał nowy silnik za grosze, ale szkoda czasu i zachodu, jeśli jeździ i tylko olej bierze.
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 21 Kwi 2010, 07:52   

Witam,

Wymiana silnika jest dość droga ale moim zdaniem najlepiej będzie wypożyczyć kogoś kto się na tym zna na jeden dzień i wszystko jest możliwe.(będzie dużo taniej) podajże silnik 1.3 ma mocowania identyczne jak 1.1 ale jest na monowtrysku, a nie wiem jak to jest z 1.1 ale podejrzewam zwykły gaźnik jeżeli chodzi o fieste MK3. Kiedyś byłem szczęśliwym posiadaczem FF 1.1 MK2 i niestety był to silnik gaźnikowy.

Jakiś czas temu zmieniałem silnik 1.6 z XR2i na identyczny bo stary brał olej wywalał go przez klawiature na zewnątrz, pocił się dość mocno. rozkręciliśmy go ze znajomym i się okazało że 2 pierścienie były do wymiany i 2 zawory nieszczelne, bardzo prawdopodobne że przez wlanie innego oleju niż zawsze był używany... jednym słowem żałuje że ktoś mi podsunął wtedy olej mineralny.. hehe za stary silnik na to i wszystkie uszczelki porozpuszczał.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Kwi 2010, 08:16   

masska13 napisał/a:
Wymiana silnika jest dość droga ale moim zdaniem najlepiej będzie wypożyczyć kogoś kto się na tym zna na jeden dzień i wszystko jest możliwe.(będzie dużo taniej) podajże silnik 1.3 ma mocowania identyczne jak 1.1 ale jest na monowtrysku, a nie wiem jak to jest z 1.1 ale podejrzewam zwykły gaźnik jeżeli chodzi o fieste MK3. Kiedyś byłem szczęśliwym posiadaczem FF 1.1 MK2 i niestety był to silnik gaźnikowy.
Mk 3.5 to nie mk2 i w tym roczniku gaźników już nie było. W jego przypadku wymiana silnika to dzień roboty (razem ze zgrzewką browarów) - żadnych przeróbek. Wyjmuje stary i wkłada nowy 1.3 - wszystko pasuje i żadnych kombinacji nie ma.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 21 Kwi 2010, 08:48   

oo, to fajnie wiedziec ;) ja też się czegoś nowego dowiedziałem ;) ale tak jak pisałem dzień roboty i wszystko jest możliwe, i oddawanie w takim przypadku mechanikowi było by stratą kasy, bo wszystkie kable będą pasować ;) a silnik nie waży za dużo dwie osoby go wyciągną ;D
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Kwi 2010, 09:16   

masska13 napisał/a:
FF 1.1 MK2 i niestety był to silnik gaźnikowy
Na szczęście kolego,,, na szczęście

big210 napisał/a:
Wiem ze było ale nie na wszystkie pytania znalazłem odpowiedzi, więc proszę o pomoc
A na jakie pytania nie znalazłeś odpowiedzi?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 21 Kwi 2010, 10:26   

a ja wiem czy "na szczęście" hmmm , cały czas mialem problemy z tym gaźnikiem, później zrobiłem SWAP'a na 1.6i z MK3 a zimą wyrosło mi drzewko na środku drogi i autko poszło na złom nic się nie dało zrobić;p, ale dobrze wspominam moją MK2 ;)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Kwi 2010, 11:13   

Po prostu ogólnie wiadomo ze gaźniki są lepciejsze :-P :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 21 Kwi 2010, 11:21   

JoeMix: Dawno temu znajomy zawsze jeździł do Puszczykowa z regulacjami gażnika...
_________________
Fiesta forever...
 
 
big210 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: vfxdv
Wysłany: 21 Kwi 2010, 19:12   

Jak miło poczytać rad od tylu osób, jednak kolega ma racje że nigdy niewiadomo co się kupi i czy bedzie brał olej, a jeszcze jedno pytanie - w tej chwili zalewam silnik olejem mineralnym 15W40 lotosa, czy wymiana na półsyntetyk VALVOLINE MAXLIFE 10W40 i lepszy filtr(bo mam kagera) oleju coś pomoże czy jeszcze pogorszy sprawe ?A drugie pytanie jest takie - czy wymiana wszystkich uszczelek w silniku jest kosztowna czy to groszowa sprawa?
A co do mojego silnika jest to 1,1 CLX 50KM na monowtrysku.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Kwi 2010, 20:05   

Jak zmienisz z mineralnego na półsyntetyk to wtedy może zacząć lecieć mocniej ( w sensie będzie więcej ubywać oleju). Lepiej kup lepszy minerał 15W40 np Castrol HighMileage, bo lotos jak się rozgrzeje to się robi rzadki jak woda a nie olej. Zależy jak Ci bierze olej - najtaniej kombinować można wymieniając uszczelniacze zaworowe koszt uszczelniaczy to zapewne jakieś 6 zł/sztuka x 8 szt to masz 48 zł. Simmeringi na wale (najpierw ten od koła pasowego - też grosze - oryginał niepamiętam ale chyba 18 zł.) piszę najpierw ten od koła pasowego, bo on częściej siada, a po drugie żeby wymienić z drugiej strony, to trzeba zwalić skrzynie i koło zamachowe, a to już grubsza robota. Jeśli sciągniesz głowicę to musisz zobaczyć czy na cylindrach są progi, jeśli nie ma to możesz pokombinować z wymianą pierścieni (ale to nie na długo pomoże). Doraźnie więcej nie zrobisz. Wiadomo, trzeba nowe uszczelki pod pokrywę zaworów, pod głowicę i jeśli Ci cieknie spod miski olejowej to i tamtą też. Bez pierścieni to grosze, o ile sam to zrobisz, a czytając forum znajdziesz opisy jak to zrobić.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
big210 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: vfxdv
Wysłany: 21 Kwi 2010, 20:42   

jackrzec bierze mi dość dużo jakiś litr na 500-600 km
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Kwi 2010, 21:48   

big210, Jak tak dużo bierze to nie wymieniaj oleju, odkręć i wymień tylko filtr i wymieniaj co 6 miechów, a olej lej 15/40,,, jak tak swoja ponad 3 lata jeździłem i buda się rozpadła a nie silnik,,, choć olej był lany litrami i nie wymieniany od lat (ale przy takich dolewkach to jak chłopaki mówili: zawsze jest świeży") ,,,i na LPG śmigałem
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 21 Kwi 2010, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 21 Kwi 2010, 21:49   

heh, to tym bardziej nie lej półsyntenyka bo Ci więcej go zeżre
tylko jakiś lepszy 15W40 jak Ci wyżej napisali, pozdro,
nigdy nie robi się z minerala na półsyn,
pamietaj
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 9 Maj 2010, 12:04   

A ja mam kilka pytań odnośnie swapa z 1,1i na 1,3i.

- Czy wystarczy wyjąć stary włożyć nowy silnik i będzie wszystko pasować
- Czy kolektory będą pasować od 1,1
- Czy sterownik pasuje od 1,1 do 1,3
- Czy jak mam LPG na 1,1 to będzie działać na 1,3
- Czy alternator i rozrusznik pasuje od 1,1 do 1,3
- Czy skrzynia i sprzęgło pasuje od 1,1 do 1,3
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 9 Maj 2010, 12:29   

- tak
- tak
- tak
- tak
- tak
- tak
_________________
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 9 Maj 2010, 12:31   

Maki napisał/a:
A ja mam kilka pytań odnośnie swapa z 1,1i na 1,3i.

- Czy wystarczy wyjąć stary włożyć nowy silnik i będzie wszystko pasować
- Czy kolektory będą pasować od 1,1
- Czy sterownik pasuje od 1,1 do 1,3
- Czy jak mam LPG na 1,1 to będzie działać na 1,3
- Czy alternator i rozrusznik pasuje od 1,1 do 1,3
- Czy skrzynia i sprzęgło pasuje od 1,1 do 1,3


Wszystko na TAK. Chociaż z kompem są sprawy dyskusyjne, ale na 100% silnik 1,3 działa na kompie 1,1 - osobiście sprawdzałem i różnicy nie widziałem. Co do LPG, to zapewne trzeba będzie regulować.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 9 Maj 2010, 12:59   

No to miodzio. Dzięki.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.