Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:46
[MK5] Czy można wyczyścić pedał gazu elektroniczny ?
Autor Wiadomość
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 19 Kwi 2010, 17:28   [MK5] Czy można wyczyścić pedał gazu elektroniczny ?

Czy ktoś z Was rozbierał to utrojstwo? Co tam siedzi w środku - ścieżki jak w zwykłym potencjometrze? Jeśli tak to być może da się to wyczyścić i "przesmarować".

 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 19 Kwi 2010, 21:01   

jeśli potencjometr to tak jak pozostałe - wymienia się!
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Kwi 2010, 07:49   

odyniec napisał/a:
jeśli potencjometr to tak jak pozostałe - wymienia się!

nie zawsze

chyba nikt tego u nas nie rozbierał, więc jak Ci szwankuje to możesz spróbować go rozebrać i będzie wiadomo jak jest zbudowany i ewentualnie go reanimować w jakiś sposób.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 20 Kwi 2010, 18:39   

Udało mi się go wymontować.



Niestety nie udało mi się wydłubać zaślepki zaznaczonej poniżej



nie chciałem nic połamać, bo przecież nie mam w zapasie nowego pedału. Wyczyściłem wszystko na ile się dało i w szczeliny wpuściłem WD-40, rozruszałem go i zamontowałem. Na razie działa, ale czy dobrze to się okaże dopiero za jakiś czas.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Kwi 2010, 18:54   

zamiast wd popsikałbym preparatem kontakt-pr ewentualnie kontakt-s
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
zimzia 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 198
Skąd: Polska
Wysłany: 20 Kwi 2010, 19:05   

Marcin napisał/a:
zamiast wd popsikałbym preparatem kontakt-pr ewentualnie kontakt-s


dokładnie bo nie było to dobre posuniecie psykać wd, ja raz tak zrobiłem to było jeszcze gorzej
_________________
ZimZia
 
 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 20 Kwi 2010, 19:55   

No niestety 'kontaktu' nie posiadam i nie miałem w planie dzisiaj się za to brać. To była chwila - robię dzisiaj ( nie czekając na wolny dzień ) i już. Na styki w kostce elektrycznej zapodałem wazeliny technicznej, chociaż przypuszczam, że lepiej byłoby się dobrać do tych ścieżek w środku, no ale. Zobaczę za jakiś czas czy znowu zacznie "głupieć" pedał.

A może ktoś z Was już miał takie objawy? Będzie trochę czytania !
Zdarzyło mi się to jakieś 3 x. Na dłuższej trasie jadąc ze stałą prędkością 100-120 km/h wjeżdżam do miasta i trafiam na czerwone światło. Zatrzymuję się i wszystkie samochody dookoła ładnie sobie pyrkają a mój wyje! Obroty 2 000 - 3 000 rpm. Podnoszenie pedału nogą nic nie daje bo jest on w górnym położeniu. Ale właśnie w ostatnią niedzielę znów mnie to dopadło. Złapałem pedał ręką i zacząłem nim ruszać we wszystkie strony. W pewnym momencie obroty zaczęły spadać ale jak pech to pech - zapaliło się zielone światło. Nie chciałem robić korka na światłach, więc ruszyłem nie czekając aż obroty spadną do ok 850 rpm.
Na 99% obstawiam właśnie, że to pedał gazu.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Kwi 2010, 20:31   

grzeste napisał/a:
Na 99% obstawiam właśnie, że to pedał gazu.
A ja na 99% stawiam element wykonawczy a nie sterujący, skoro pedał wraca na "normalne" położenie po zwolnieniu nogi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 20 Kwi 2010, 20:58   

JoeMix napisał/a:
grzeste napisał/a:
Na 99% obstawiam właśnie, że to pedał gazu.
A ja na 99% stawiam element wykonawczy a nie sterujący, skoro pedał wraca na "normalne" położenie po zwolnieniu nogi,,,

A możesz mnie oświecić co jest elementem wykonawczym?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Kwi 2010, 07:26   

Nie wiem, nie grzebałem pod maską mk6, jakiś silniczek pewnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 21 Kwi 2010, 07:44   

Joe usterki elektronicznego pedału gazu są nagminnym problemem, więc Twoja teoria jest raczej błędna.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Kwi 2010, 09:30   

Marcin, ale to chyba w Toyocie :P

Nie wiem, nie znam konstrukcji pedału z Mk6, logicznie rzecz biorąc to potencjometr, i element wykonawczy ustawia się tak jak potencjometr, więc jak naciśniesz i puścisz, a element wykonawczy nie wróci w położenie spoczynkowe, to albo zacina się element wykonawczy albo potencjometr, tylko ze pedał podobno wraca na "0", a nie da rady żeby dźwignia wracała na "0" a wartość oporu pozostała jak przy naciśnięci, chyba ze by to było mechaniczne uszkodzenie i wtedy czyszczalnie nie pomoże,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 21 Kwi 2010, 09:47   

JoeMix napisał/a:
z Mk6

Mówimy cały czas o MK5.

Znalazłem wnętrze, ale to nie z MK5:
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 21 Kwi 2010, 10:11   

JoeMix napisał/a:
Marcin, ale to chyba w Toyocie

poczytaj o użeraniu się z elektronicznym pedalem gazu w fordzie, a wtedy pogadamy.

JoeMix napisał/a:
Nie wiem, nie znam konstrukcji pedału z Mk6, logicznie rzecz biorąc to potencjometr, i element wykonawczy ustawia się tak jak potencjometr, więc jak naciśniesz i puścisz, a element wykonawczy nie wróci w położenie spoczynkowe, to albo zacina się element wykonawczy albo potencjometr, tylko ze pedał podobno wraca na "0", a nie da rady żeby dźwignia wracała na "0" a wartość oporu pozostała jak przy naciśnięci, chyba ze by to było mechaniczne uszkodzenie i wtedy czyszczalnie nie pomoże,,,

gdy masz przerwe w obwodzie ścieżki potencjometru z jakiegokolwiek powodu to komputer potrafi głupieć i powodować np podwyższone obroty itd. więc jeśli nie jest to jakieś mechaniczne uszkodzenie ścieżki oporowej to idzie to zreanimować tak jak to jest w przypadku cpp.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Kwi 2010, 16:01   

Dobra laski, a czy 1.8DI posiada coś takiego jak booster? Bo objawy jak w 1.8TD przy dziurawych membranach ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 21 Kwi 2010, 16:57   

http://www.fiestaklubpols...bimy+1.8+diesla
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Kwi 2010, 17:44   

Tzn? Mam sobie poszukać w tym temacie czegoś tak? Ale co ja mam tam szukać?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
grzeste 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 91
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 21 Kwi 2010, 17:53   

Piąte zdjęcie od góry.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Kwi 2010, 18:36   

Ale ja wiem jak wygląda mój silnik. Nie wiem jednak czy DI z 2000 roku to identyczna konstrukcja czy nie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Link do strony na której można sprawdzić VIN
Freeman Przed zakupem 0 1 Sie 2014, 20:04
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Ku przestrodze, czyli zdejmij nogę z gazu
Tutaj zamieszczamy linki i zdjecia dla piratow drogowych
Mafios Linkownia 583 30 Paź 2015, 14:54
szagrad
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.