[MK3] Zaplamiona chłodnica i cewka |
Autor |
Wiadomość |
mojasilowniapl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 23:41 [MK3] Zaplamiona chłodnica i cewka
|
|
|
Zauważyłem dziś, że na chłodnicy od strony zderzaka jest ciemna plama jakby oleju, skąd się tam wzięła ? Czy to małe pęknięcie na chłodnicy ? Plama nie powiększa się ani nie da się jej wytrzeć. Druga sprawa jak zmieniałem kable WN na nowe to na cewce przy tych okrągłych stykach gdzie wpina się te kable jest jakaś substancja oleista czy to normalny objaw ? Czy wyciek oleju na cewkę np spod obudowy zaworów? |
_________________ Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Lip 2011, 09:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Lip 2011, 08:55
|
|
|
mojasilowniapl napisał/a: | Czy to małe pęknięcie na chłodnicy ? |
Przecież przy gorącym silniku w układzie chłodzenia jest ciśnienie. Jeżeli jest pęknięcie to powinien być wtedy widoczny wyciek.
mojasilowniapl napisał/a: | na cewce przy tych okrągłych stykach gdzie wpina się te kable jest jakaś substancja oleista czy to normalny objaw ? |
nie
mojasilowniapl napisał/a: | Czy wyciek oleju na cewkę np spod obudowy zaworów? |
Nie ma tu jasnowidzów. Sam powinieneś sprawdzić, czy nie leje ci się gdzieś olej. |
|
|
|
|
mojasilowniapl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23 Lip 2011, 23:31
|
|
|
sprawdzałem nie ma nigdzie wycieku mimo to olej jest na cewce ale tylko w tych kablach jak sie je odepnie , chłodnice wymieniłem na nowa co nie stac mnie dałem 350 zł w fieste mk3 włozyłem juz ponad 2 koła to studnia bez dna |
_________________ Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24 Lip 2011, 10:02
|
|
|
Za chłodnice i wymianę dałeś 350zł? Przecież dobrą używkę kupujesz za kilkadziesiąt złotych a wymiana to kwadrans na parkingu pod blokiem no i jeszcze płyn...
mojasilowniapl napisał/a: | sprawdzałem nie ma nigdzie wycieku mimo to olej jest na cewce ale tylko w tych kablach jak sie je odepnie |
Więc jeżeli nigdzie wycieków nie ma, to wyczyść cewkę, wyczyść przewody i nie przejmuj się niczym.
mojasilowniapl napisał/a: | w fieste mk3 włozyłem juz ponad 2 koła to studnia bez dna |
Czego się spodziewałeś po pełnoletnim aucie, które z założenia miało być tanim, małym, miejskim autem? |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Lip 2011, 11:35
|
|
|
Rebel, Przecie mojasilowniapl, prawdopodobnie wymienił dobrą tylko czymś usmarowaną chłodnice A jak działa w ten sposób ze wszystkim(ot tak na wszelki wypadek) to niech się nie dziwi takim kosztom |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 24 Lip 2011, 13:00
|
|
|
mojasilowniapl napisał/a: | co nie stac mnie dałem 350 zł w fieste mk3 włozyłem juz ponad 2 koła to studnia bez dna |
daj spokoj, to tylko 20 letnie auto, oczysc cewke z oleju (nie woda), zagrzej auto, z chlodnicy powinno wszystko co jest woda odparowac i polukaj czy nie widac kropli |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Lip 2011, 09:32, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 09:43
|
|
|
Rebel napisał/a: | Przecież przy gorącym silniku w układzie chłodzenia jest ciśnienie. Jeżeli jest pęknięcie to powinien być wtedy widoczny wyciek. | Nie, jak będzie wystarczająca maleńkie pęknięcie to się zrobi mokre,,, a w dłuższym okresu czasu będzie kapało z dołu chłodnicy,,, z czasem pęknięcie będzie się powiększać (albo się zaklei i uszczelni) i na rozgrzanym silniku będzie się mgiełka jak z atomizera robić,,, na końcu poleje się ciurkiem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 21:35
|
|
|
drjanusz napisał/a: | Rebel, Przecie mojasilowniapl, prawdopodobnie wymienił dobrą tylko czymś usmarowaną chłodnice A jak działa w ten sposób ze wszystkim(ot tak na wszelki wypadek) to niech się nie dziwi takim kosztom |
Z drugiej strony, nie warto serwisować auta jedynie na używkach, bo może to się obrócic przeciwko nam. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
|