Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: gasniecie, mk4

[MK4] Gaśnie przy hamowaniu na luzie
Autor Wiadomość
nocny_drwal 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 18 Kwi 2010, 08:33   [MK4] Gaśnie przy hamowaniu na luzie

Problem jest następujący. Po wymianie sprzęgła i przednich sprężyn, mój courier gaśnie, jak wrzucam luz z 5tki, lub 4ki. Na niższych biegach tego nie ma. Nie za każdym razem, ale średnio co 2gi - 3ci raz. Wygląda to tak: jadę na 4rce, wbijam luz, po sekundzie zapalają się czerwone diody. Wrzucenie biegu i auto jedzie dalej. Dodam, że byłem na diagnozie silnika 3 dni temu. (wtedy jeszcze nie wiedziałem o tym problemie). Wszystko w normie, brak błędów.
Instalacji nie posiadam.
Czy nieszczelny wydech może mieć na to wpływ?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 19 Mar 2011, 09:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Kwi 2010, 09:26   

nocny_drwal napisał/a:
Czy nieszczelny wydech może mieć na to wpływ?
Nie,,,

Czyli jedziesz, wciskasz sprzęgło i silnik gaśnie? Na Postoju nic takiego nie ma miejsca,,,?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nocny_drwal 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 18 Kwi 2010, 21:27   

Dokładnie. Dzieje się to zazwyczaj na trasie, przy większych prędkościach >80. Na 3jce jeszcze nie miał takiego przypadku. Tak więc na mieście praktycznie tego problemu nie ma.
Wygląda to tak; jadę, wrzucam na luz, po sekundzie 2 diody. Nic innego się nie dzieje. Dodam, że przed wymianą sprzęgła padł mi regulator w alternatorze, który wymieniłem. Potem wiele nie pojeździłem, bo następnego dnia strzeliła sprężyna i poszedł do warsztatu, więc nie jestem w stanie powiedzieć, czy działo się to jeszcze przed zmianą sprzęgła.

edit:
dziś padł na bardzo wolnej trójce :sad: Bardzo proszę o jakieś sugestie, co to może być?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Kwi 2010, 08:29   

Sprawdź czujnik prędkości pojazdu. To że na diagnostyce Ci błędów nie pokazało nie oznacza że ich nie ma - wtedy ich nie było akurat. Przy wymianie sprzęgła może się coś z nim stać, bo zapewne odkręcali linkę od licznika i może urwali jakiś przewód, albo wtyczka nie łączy albo coś innego mu dolega. On właśnie powoduje to że podczas jazdy na luzie obroty są minimalnie podniesione - po to żeby nie gasł silnik.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 11 Mar 2011, 10:18   

Witam,

Jako że niejaki "Szynszyl" zablokowal moj temat:

http://www.fiestaklubpols...acfa7436#566016


Chciałbym odpowiedziec tutaj na pytanie zadane mi w tamtym wątku. Nie będę wchodzil w dyskusje - dodam tylko ze to forum a nie faq, kazdy przypadek jest indywidualny i tematow nie wolno zamykac ot tak sobie.
Cytat:

Tak. U mnie tak jest :P Możesz też sprawdzić rezystancję krokowego między wtykami, w sam naprawiam powinny być podane właściwe wartości.

Przepływomierz też warto przeczyścić ale to baaaaaaardzo delikatna rzecz - najlepiej wacikiem nasączonym nitro lekko posmyrać te druciki i tyle.

Oprócz tego do głowy przychodzi mi tylko VSS czyli czujnik prędkości ulokowany w skrzyni, odpowiada to za podtrzymanie wyższych obrotów podczas wysprzęglania.

Jak odpalisz i będzie chodził to w końcu zgaśnie tak jakby go zgasić z kluczyka, czy zafaluje i dopiero zgaśnie?


Jak chodzi na luzie to zafaluje i zgasnie. Jak wysprzeglam to gasnie nagle bez falowania.
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 11 Mar 2011, 15:11   

No rozwala mnie czasem podejście na tym forum, a później się dziwić, że setki martwych wątków bez rozwiązań.


Tak jak pisałem w tamtym temacie, posprawdzaj te parę rzeczy i dodatkowo sprawdź lambdę - masz miernik?
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 12 Mar 2011, 17:34   

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc podepnę się pod ten. Auto jak w opisie, przypadek podobny, z tym że u mnie gaśnie praktycznie zawsze. Wygląda to tak: wsiadam rano do samochodu, przekręcam kluczyk, odpala bez problemu. Ruszam, jadę uliczką osiedlową do skrzyżowania z drogą główną, przyhamowuję, wciskam sprzęgło, samochód się dusi, burknie ze 2 razy i gaśnie. Odpalić go potem bardzo ciężko. Przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci, za chwilę jakby miał załapać... i gaśnie. Pompowanie sprzęgłem czasem pomaga. Muszę nieraz po 5-6 razy próbować, zanim odpali. Jak załapie, to przez dłuższą chwilę kręci bardzo wolno, przytrzymuję mu lekko gaz, później obroty są coraz szybsze i w końcu chodzi normalnie. Po "rozjeżdżeniu" problem nie występuje, ale np. przy hamowaniu na światłach na luzie obroty są bardzo niskie. Samochód chodzi, ale jakby "od niechcenia". Dodam, że przy ujemnych temperaturach to się nie zdarza. Na dworze -10, a auto chodzi jak ta lala. Problem występuje przy temperaturach około 0 lub wyższych. Rok temu wymieniana cewka, kable WN. Nie wiem co się dzieje z autem i bardzo mnie to martwi. Możecie coś podpowiedzieć?

PS. Znalazłem ostatnio na niego sposób. Wsiadam rano, odpalam go, delikatnie przytrzymuję gaz (żeby miał wyższe obroty) przez około 40s - 1min, później ruszam i normalnie jadę. Problem nie występuje.
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 12 Mar 2011, 18:47   

Sprawdź przewód idący do serwo czy nie jest uszkodzony. I może same serwo być walnięte.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 12 Mar 2011, 20:26   

Maki napisał/a:
Sprawdź przewód idący do serwo czy nie jest uszkodzony. I może same serwo być walnięte.


Dzięki. Jesteś pewien że serwo może być problemem? Jak się ma do tego sprawa, że po przytrzymaniu go na wyższych obrotach przez jakiś czas, problem znika?

Podpowiedz mi jeszcze czego szukać lub na co zwrócić uwagę?
I jeszcze jedno pytanie: czy serwo to to samo co pompa hamulcowa? Za co ten mechanizm jest odpowiedzialny w aucie?
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 13 Mar 2011, 14:37   

Serwo to taki spodek UFO obok pompki hamulcowej. Jednym słowem jest to wspomaganie hamulców. Bez niego byś musiał mieć nogę terminatora. Ja bym na twoim miejscu wymienił ten wężyk o którym mówiłem nie kosztuje drogo. Ważne by był podciśnieniowy(czyli musi być sztywny lub mieć grubą ściankę). Koszt takiego wężyka to góra kilka złoty za metr.

A co do ponownego trudnego odpalenia to może być tak że łapie lewe powietrze i wtedy ma ubogą mieszankę. Dla testu jak ci zgaśnie to możesz wyciągnąć ten wężyk z kolektora dolotowego i w zaślepić wylot z kolektora po tym wężyku. Ale szczelnie. Jak odpali to wszystko wiadomo.
 
 
 
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 14 Mar 2011, 08:30   

Ja niestety nie miałem czasu na czyszczenie krokowca czy przepływomierza. U mnie problem występuje głównie dopiero jak silnik sie rozgrzeje. Najgorsze jest to że problem jest losowy - i już dwa razy byłem u mechanika i twierdzi że wg. niego wszystko ok :( Juz bym wolał by auto stanęło na amen.. Mam pytania:
Gdzie się w 1.3 Endura (1997) wypina VSS ? Jak sprawdzić przepływomierz - da się go wyłączyć i bez niego jechać ? Co jeszcze można sprawdzić prostym sposobem ?
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14 Mar 2011, 10:55   

Maki napisał/a:
Serwo to taki spodek UFO obok pompki hamulcowej. Jednym słowem jest to wspomaganie hamulców. Bez niego byś musiał mieć nogę terminatora. Ja bym na twoim miejscu wymienił ten wężyk o którym mówiłem nie kosztuje drogo. Ważne by był podciśnieniowy(czyli musi być sztywny lub mieć grubą ściankę). Koszt takiego wężyka to góra kilka złoty za metr.

A co do ponownego trudnego odpalenia to może być tak że łapie lewe powietrze i wtedy ma ubogą mieszankę. Dla testu jak ci zgaśnie to możesz wyciągnąć ten wężyk z kolektora dolotowego i w zaślepić wylot z kolektora po tym wężyku. Ale szczelnie. Jak odpali to wszystko wiadomo.


OK, dzięki za cenne wskazówki, na pewno to sprawdzę. Tylko zastanawia mnie, czemu na zimnym silniku takie cuda się dzieją, a na ciepłym już nie (bo nie gaśnie, tylko leniwiej chodzi)? I na mrozie takich problemów nie ma?
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 14 Mar 2011, 11:23   

lukast napisał/a:
Gdzie się w 1.3 Endura (1997) wypina VSS ?


Jeśli jest to skrzynia IB5, to w tylnej części, tak jakby pomiędzy i nad półośkami, zresztą w ten czujnik wchodzi linka prędkościomierza. Popatrz czy jakiś kabelek nie jest urwany.

Przepływomierza nie wyłączysz, ale możesz odpiąć od niego wtyczkę - silnik powinien trochę szaleć.

Mówisz, że się kaszani po zagrzaniu, to spróbuj podmienić od kogoś sondę lambda.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14 Mar 2011, 16:57   

A mój właśnie po nagrzaniu jedzie normalnie... a zanim się nagrzeje to boję się hamować w ogóle. Obroty falują po przyhamowaniu, dopiero po chwili wracają do normy, jechałem wolno w korku, wcisnąłem hamulec (na luzie), auto się zatrzymało, ale czuć było wyraźne drgania - od niskich obrotów? Po chwili chodził normalnie. Dzisiaj jak zwolniłem na 2ce i wcisnąłem sprzęgło, to się kontrolka akumulatora zapaliła... czyli jakby zgasł. puściłem sprzęgło wcisnąłem gaz i jakby "się obudził" i jechał dalej.

Może mi ktoś podpowiedzieć, o który wężyk od serwo chodzi? Jest tam taki jeden (patrząc na serwo na wierzchu, lekko po prawej stronie), ale nie wiem czy to ten.
 
 
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 15 Mar 2011, 08:47   

Mam jeszcze jedno pytanie. Wczoraj wracałem z pracy i zauważyłem jeszcze cos takiego:

1) Czasem brakuje mocy - ze 2-3 razy na odcinku 15 km zdażyło się że tak jakby coś "trzymało" auto jak dodawałem gazu, auto słabo przyspieszało, aż w końcu "puściło" i auto zaczęło normalnie przyspieszać. Tak jakby nie mógł wejśc na obroty

2) Problem występuje głównie gdy wskazówka temperatury jest pomiędzy dolną kreską "normal" a literką "N" w słownie "Normal" Na całkiego zimnym i na porządnie rozgrzanym tak jakby problemu nie ma bądź jest znikomy

3) Czasem jak obroty falują na luzie jak stoję na skrzyżowaniu to dodając gazu nie mogę od razu ruszyć - nie chce wkręcić sie na obroty. Ale po chwili w końcu zaskakuje i się wkręca.


Czy powyższe objawy pozwalają chociaż wykluczyć pewne elementy ? (np. krokowiec) ?? Nie chciałbym wtopić w auto nie wiem ile pieniędzy i wymieniac na chybil trafił wszystkie potencjalne elementy.
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 15 Mar 2011, 11:53   

lukast napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie. Wczoraj wracałem z pracy i zauważyłem jeszcze cos takiego:

1) Czasem brakuje mocy - ze 2-3 razy na odcinku 15 km zdażyło się że tak jakby coś "trzymało" auto jak dodawałem gazu, auto słabo przyspieszało, aż w końcu "puściło" i auto zaczęło normalnie przyspieszać. Tak jakby nie mógł wejśc na obroty

2) Problem występuje głównie gdy wskazówka temperatury jest pomiędzy dolną kreską "normal" a literką "N" w słownie "Normal" Na całkiego zimnym i na porządnie rozgrzanym tak jakby problemu nie ma bądź jest znikomy

3) Czasem jak obroty falują na luzie jak stoję na skrzyżowaniu to dodając gazu nie mogę od razu ruszyć - nie chce wkręcić sie na obroty. Ale po chwili w końcu zaskakuje i się wkręca.

Czy powyższe objawy pozwalają chociaż wykluczyć pewne elementy ? (np. krokowiec) ?? Nie chciałbym wtopić w auto nie wiem ile pieniędzy i wymieniac na chybil trafił wszystkie potencjalne elementy.


Kwestia tego co już zdążyłeś zrobić i co wymieniałeś, bo jeśli nic to zacznij od podstawowych rzeczy - kable, świece, filtr paliwa, powietrza.

Jak ma chwilową zamułę, to są jakieś nadzwyczajne dźwięki? Spróbuj jechać, wbić 3 bieg i z 1200rpm depnąć maksymalnie na gaz i jedź tak do np 5000. Zrób tak parę razy i napisz czy za każdym razem szarpał/zamulał, czy tylko okazyjnie.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 23 Mar 2011, 14:01   

Bylem u mechanika, podlaczenie pod interfejs diagnostyczny nic nie wykazało. U mechanika problem nie wystąpił - wykonywali jazde testową...
Łapie tego zmuła na parę chwil- potem nagle mija i jest ok. Żadnych dźwięków tylko tak jakby ktos auto trzymal z tylu - jakby nagle ktos podlaczyl jakas przyczepe z tylu i auto nie mialo sily przspieszyc. leciutko tez czarpie - czyli faluje obrotami.

Jeszcze pytania

- czy przyczyną może być "czujnik położenia przepustnicy" ??
- mógłby mi ktos łopatologicznie wyjaśnić jak wypiąć i sprawdzić VSS ? Czy to się da zrobić od strony silnika ? Nie mogę znaleźć nigdzie foto z dokłądnym miejscem usytuowania tego ustrojstwa w 1.3 Endura
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Mar 2011, 17:55   

Popatrz dokąd prowadzi linka prędkościomierza i dojdziesz do vss'a. Jest wkręcony w skrzynię biegów, patrz pod serwem hamulcowym. Nie wiem jak go sprawdzić, oprócz wizualnego obadania jak się mają kable.

Czujnik położenia przepustnicy sprawdzić możesz miernikiem, powinien płynnie zmieniać rezystancję od jakiejś wartości do 0. Opis sprawdzenia masz w książce, albo poszukaj na forum.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 23 Mar 2011, 19:28   

lukast napisał/a:
Czasem brakuje mocy - ze 2-3 razy na odcinku 15 km zdażyło się że tak jakby coś "trzymało" auto jak dodawałem gazu, auto słabo przyspieszało, aż w końcu "puściło" i auto zaczęło normalnie przyspieszać. Tak jakby nie mógł wejśc na obroty

sprawdź czy kable wn nie mają przebicia - mam podobnie i kable robią dyskoteke
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
lukast 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Pabianice
Wysłany: 24 Mar 2011, 08:12   

Wielkie dzięki za porady !
Jak sprawdzić takie kable ? W ogóle sprawdzać je czy lepiej w ogóle od razu wymienić ? Auto mam od 6 lat i jeszcze nie wymieniałem, chociaż na oko wyglądają poprawnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] gaśnie przy hamowaniu
Pomocy
kuna9 Mechanika 5 19 Sty 2009, 22:26
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.