Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Pozycja silniczka krokowego przy uruchamianiu...
Autor Wiadomość
przemek_bundy 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 15 Kwi 2010, 11:29   [MK3] Pozycja silniczka krokowego przy uruchamianiu...

Czy przy uruchamianiu silnika, komputer samochodu powinien wysunąć
bolec silniczka krokowego na tyle, żeby silnik uruchomił się bez
trzymania pedału gazu? U mnie niestety ten bolec wysuwa się dopiero
gdy silnik sam załapie obroty ("jałowe") i wtedy mogę puścić pedał gazu.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Kwi 2010, 11:46   

W sumie tak, ale nie wygląda to tak że przekręcasz zapłon i się wysuwa,,, w sumie silniczek powinien się wysunąć po zgaszeniu samochodu, dlatego do odpalania przepustnica już powinna być uchylona,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
przemek_bundy 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 15 Kwi 2010, 21:18   

a może ktoś przy okazji grzebania pod maską, mógłby
sprawdzić jak jest. O ile uruchomienie silnika następuje bez trzymania
pedału gazu... Będę dźwięczny :yes:

P.S. Jak sprawdzałem CPP to miał płynną regulację oporu.
Ogólnie jak jest ciepło to pali bez "gazu"
ale silnik i tak się trzęsie jak galareta póki nie złapie "jałowego"
a silniczek łaskawie nie wysunie swojej "pałki"
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Kwi 2010, 21:41   

pałka wysuwa się po zgaszeniu znacznie .
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Kwi 2010, 08:26   

diodalodz napisał/a:
pałka wysuwa się po zgaszeniu znacznie .
Dokładnie, a podczas odpalania trochę się chowa, ale na podstawie CPP wie ile. Jak wciskasz gaz, to krokowiec wariuje, bo nie ma nacisku na bolec (a ten bolec wciska w środku styk).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Kwi 2010, 09:36   

jackrzec napisał/a:
Jak wciskasz gaz, to krokowiec wariuje, bo nie ma nacisku na bolec
Nie wariuje tylko wysuwa się na max jak kojarzę i komputer zaczyna trochę inaczej dyrygować silnikiem znaczy myśli sobie: Ktoś nacisnął na gaz, znaczy silnik nie chodzi sam sobie na biegu jałowym,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kkk88gca 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 16 Kwi 2010, 16:12   

A macie takie objawy że po dodaniu gazu i puszczeniu pozostają jeszcze wysokie obroty na około 5 sekund?? Bo u mnie tak jest. Silniczek wychodzi na max i po 5 sekundach dopiero opada. To ma na pewno nie mały wpływ na spalanie zwłaszcza w mieście
_________________
http://s27.bitefight.onet.pl/c.php?uid=41902
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Kwi 2010, 16:39   

kkk88gca napisał/a:
To ma na pewno nie mały wpływ na spalanie zwłaszcza w mieście
Pytasz czy stwierdzasz?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kkk88gca 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 16 Kwi 2010, 17:03   

Stwierdzam. Pytanie jest ze znakiem zapytania.
_________________
http://s27.bitefight.onet.pl/c.php?uid=41902
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 17 Kwi 2010, 22:17   

JoeMix napisał/a:
Nie wariuje tylko wysuwa się na max jak kojarzę
Źle kojarzysz... Rzadko kiedy jest na max - czasami się chowa, czasami wysuwa. Dlatego napisałem że wariuje. Krokowiec stanowi nie rozłączna parę z CPP i Jeśli CPP stwierdza że przepustnica jest zamknięta, a nie ma nacisku na bolec w krokowcu, to daje mu cynk żeby się wysunął i jeśli dalej nie ma nacisku to wysuwa się bardziej aż CPP stwierdzi że przepustnica jest uchylona, to każe się cofnąć silniczkowi krokowemu. Stąd właśnie słynne "falowanie obrotów".
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Kwi 2010, 22:32   

jackrzec, mówimy o sytuacji kiedy pedał gazu jest naciśnięty,,, jak trzymasz nogę na gazie a silniczek krokowy się wsuwa i wysuwa to coś jest nie tak raczej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 17 Kwi 2010, 22:44   

JoeMix, ja nie pisze o naciśniętym pedale gazu, tylko o puszczonym. Bo autor wątku pisze o problemach z krokowcem podczas odpalania, a odpala się przecież bez gazu (przynajmniej powinno sie odpalać bez, a jak ktoś wciska to robi zamęt w całym układzie).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Kwi 2010, 07:40   

jackrzec napisał/a:
Jak wciskasz gaz, to krokowiec wariuje, bo nie ma nacisku na bolec
Przecież to nie moje słowa tylko Twoje, że jak naciska się na gaz to silniczek wariuje, więc, napisałem że z tego co kiedyś zaobserwowałem to w chwili naciśnięcia na pedał silniczek wysuwa się,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
przemek_bundy 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:32   

z tym odpalaniem bez gazu to chyba temat tabu. od rana grzebałem przy tym
krokowcu i cpp ale nic nie udało mi się wymyśleć. Pozostaje chyba dać sobie z tym
spokój. ewentualnie po wypłacie w ciemno wybulić 250 za cpp i mieć nadzieje, że
ten kawałek plastiku zadziała. a jak nie to do śmieci z nim. :kaput:

gdy rozłączam wtyczki od cpp to "pałka" się wysuwa.
napięcie między punktami A B = 3.75 Volta, gdy je zwieram "pałka" się chowa.
napięcie między punktami B C = 5 Volt.

gdy mam przekręcony kluczyk i palą się kontrolki. "pałka" jest schowana.
i nie dotyka tej dźwigni od przepustnicy. szczelina między "pałką" a dźwignią
wynosi około 2 milimetry. gdy wciskam końcówkę "pałki" chowa się ona na maxa
do środka. Jaki z tego morał ! Nie wiem...
Może macie jakieś pomysły jeszcze, co można sprawdzić.

<script src='http://img255.imageshack.us/shareable/?i=wtyczka.gif&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:37   

jak pogoda pozwoli to postaram się dzisiaj popatrzeć jak to u mnie wygląda, ale z tego co kojarzę, nawet przy zgaszonym silniku trzpień krokowca delikatnie dotyka śrubki od dźwigni przepustnicy...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Kwi 2010, 13:54   

Było już i to jest pewne, jak gasisz silnik to silniczek krokowy się powinien wysunąć na maxa, jakiś tam przekaźnik odpowiada za podtrzymanie napięcia i wykonanie tej operacji. Sprawdzałem u kolegi w 1,1 w chwili wyłączenia zapłonu (i zgaszenia silnika) korkowiec się wysuwa na max uchylając przepustnicę. Przy odpaleniu, z racji że przepustnica jest uchylona silnik wchodzi lekko na obroty i już w momencie uruchamiania zaczyna się chować, stabilizując po chwili obroty (nie wiem jak na zimnym motorze, bo nie było jak sprawdzić) - tak więc zimne (z relacji kolegi) i ciepłe auto pali od strzała bez dotykania gazu.

przemek_bundy napisał/a:
gdy rozłączam wtyczki od cpp to (...) napięcie między punktami A B = 3.75 Volta
CPP to rezystor nastawny (potencjometr) więc nie wiem skąd tu napięcie, takie coś się mierzy w omach, jak rozpoiłeś wtyczkę to od strony CPP nie powinno być żadnego napięcie bo jest on niepodłączony w takiej sytuacji,,,

przemek_bundy napisał/a:
gdy wciskam końcówkę "pałki" chowa się ona na maxa
do środka. Jaki z tego morał ! Nie wiem...
Morał taki że włacznik krańcowy działa,,, jak naciskasz na "pałkę" paluchem to komputer to odczytuje jako nogę zdjęta z pedału gazu i chowa silniczek celem zmniejszenia obrotów biegu jałowego,,,

Jaka masz wartość biegu jałowego i jak się zachowuje silniczek na tym etapie pracy silnika,,,?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
przemek_bundy 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 21 Kwi 2010, 15:07   

Cpp to potencjometr - wiem :yes:
napięcie mierzyłem na wtyczce od strony komputera fiesty.
a opory mierzyłem na wtyczce od cpp i są w miarę płynne.
tzn. nie ma dziur.
odnośnie obrotów jak uruchamiam silnik z "gazem" to wpierw kuleje
i trzęsie się ale po chwili (max. 10 sekund w najgorsze mrozy) rusza i wtedy
puszczam "gaz" obroty utrzymują się wtedy około: 1100 obr/min.
gdy próbuje odpalić bez gazu. albo kończy się na kręceniu rozrusznikiem.
albo się uruchamia, obroty w granicach 400 obr/min i kuleje aż gaśnie.
na jałowym silniczek już jak złapie obroty to je utrzymuje.
właśnie nie wiem czemu po wyłączeniu zapłonu ta "pałka" się nie wysuwa.

wydaje mi się, że to nie cpp robi problemy. tylko co lub kto?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Kwi 2010, 20:08   

Sprawdź kompresję na cylindrach, świece i kable. Bo z tego co widzę to krokowiec działa.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
przemek_bundy 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 22 Kwi 2010, 09:15   

świece i kable wymieniane niedawno.
a kompresja, może mieć coś wspólnego z uruchamianiem silnika?

krokowiec działa ale czemu się nie wysuwa po zgaszeniu?!
czy u was też po odłączeniu cpp, krokowiec wysuwa się na maxa?

no chyba, że mój cpp jest walnięty.
moje opory cpp:

między zielonym a żółtym: ok. 6,6 Kohma
przy puszczonej dźwigience: zielony i czerwony 6,45 Kohma
żółta i czerwona 4,4 Kohma

przy naciągniętej dźwigience na maxa: zielony i czerwony 1,4 Kohma
żółty i czerwony 7,4 Kohma

wartości przybliżone bo te po przecinku przy każdym pomiarze
mają trochę odchyłki.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Kwi 2010, 09:21   

Cytat:
a kompresja, może mieć coś wspólnego z uruchamianiem silnika
Bardzo dużo,,,

przemek_bundy napisał/a:
czy u was też po odłączeniu cpp, krokowiec wysuwa się na maxa?
Właśnie, mógłby ktoś to sprawdzić, przecież to 10 minut,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.