Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:10 |
[MK2] luz zaworowy dla fiesty '87 + walka z duzym spalaniem |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 13:03 [MK2] luz zaworowy dla fiesty '87 + walka z duzym spalaniem
|
|
|
cytując z http://www.fiestaklubpols...p=296906#296906
diodalodz napisał/a: | mk2 po którymś tam roku zdaje się 86 ma mieć 0,2 ssący i 0,3 wydech . Zrobili zmiany w głowicy . informacja pewna bo z naklejki pod maską jednej z dziewic |
Natomiast w danych technicznych mk2 1.1 ssący ma mieć 0,22 a wydechowy 0,59mm.
Mam książke H.R. Etzolda, która w opisach napraw uwzględnia ( chyba ) tą zmiane. Np przy sprawdzeniu i regulacja kąta zwarcia przerywacza jest oddzielnie opisana dla silników OVH do grudnia 85r a oddzielnie dla nowszych, natomiast przy regulacji zaworów nie ma czegoś takiego.
Pytanie: ustawiać wg diody na 0.2 i 0.3 czy wg książek 0.22 i 0.59 ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 14:27
|
|
|
Kod: | Valve clearances (only OHV applicable):
Inlet:
At operating temperature . . . . 0.22 mm (0.009 in)
Cold . . . . . . . . . . . . . . 0.20 to 0.25 mm (0.008 to 0.010 in)
Exhaust:
At operating temperature . . . . 0.59 mm (0.023 in)
Cold . . . . . . . . . . . . . . 0.56 to 0.61 mm (0.022 to 0.024 in) |
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 23:55
|
|
|
ustawilem 0,59 na wydechowym i klepie masakrycznie. Tak jeszcze nie miałem |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 07:10
|
|
|
Jak zastałeś luz w granicach 0,3 to może faktycznie taki powinien być, choć książka o tym nie wspomina,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 15:23
|
|
|
luz na wydechowym byl od ~0.4 do 0.7
Teraz przy 0.3 mniej klepie, lecz mam wrazenie, ze się ciutke mocniej trzęsie ( chociaż dzisiaj zaczal deszcz padac, a fiesta nie lubi wilgoci ) |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 20:59
|
|
|
Najpierw to zdemontuj klawiaturę i zobacz czy dźwigienki nie są wyklepane. Jak są to to luzu nie ustawisz (może być jeszcze luz na łożyskowaniu osi). Pytanie jak wygląda wałek i łańcuch rozrządu?
Lepiej jest jak klepie na większym luzie niż za mały luz i wypalenie zaworów. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 21:35
|
|
|
xr2fun napisał/a: | Lepiej jest jak klepie na większym luzie niż za mały luz i wypalenie zaworów |
przy 0,59 klepalo z metalicznym odgłosem, teraz jest podobnie jak przed regulacja.
Jeżeli one zawsze były ustawiane na 0.3, to już chyba powinny się wypalić Nie sądze, by z luzu 0,59 mógł się zrobić 0.7 i 0.4
xr2fun napisał/a: | jak wygląda wałek i łańcuch rozrządu? |
jakich charakterystycznych cech zużycia szukać?
xr2fun napisał/a: | zobacz czy dźwigienki nie są wyklepane |
tzn powinny być w miare równe, bez wgłębień? |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 21:50
|
|
|
vegetagt napisał/a: | przy 0,59 klepalo z metalicznym odgłosem, teraz jest podobnie jak przed regulacja |
Na taki luz na pewno nie ustawiłeś szczelinomierzem 0,6 prawdopodobnie. vegetagt napisał/a: | jakich charakterystycznych cech zużycia szukać? |
Na wałku czy krzyki nie są objechane. Łańcuch jaki ma luz i czy napinacz jest ok.
W tym pierwszym przypaku musisz go zdemontować.
Drugi przypadek jest prostszy - jak łańcuch jest naciągnięty to zmieniają się fazy rorządu i należy go wymienić najlepiej z napinaczem.
Dźwigienki bez wgłębień! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 22:00
|
|
|
xr2fun napisał/a: | Na taki luz na pewno nie ustawiłeś szczelinomierzem 0,6 prawdopodobnie. |
racja
No cóż, zobacze na ile starczy mi narzędzi, czasu i zamozaparcia by to posprawdzac
Ogólnie to robie to wszystko w ramach walki z dużym spalaniem, bo skoczyło do 11,1 l/ 100km bez wciskania gazu do końca, podczas gdy rok temu na tej samej drodze było do 10l/100km przy deptaniu.
Jeszcze dopisałem do poprzedniego postu swoje przemyslenia o wypaleniu zaworów - niewiem czy widziałeś, bo edytowałem w podobnym czasie, gdy ty pisałeś |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 07:51
|
|
|
vegetagt, Zacznij oz zmiany filtra powietrza, mnie w zimie łykała okolo 9 i było to dla mnie akceptowalne, teraz w ramach przygotowań do okresu wiosennego zmienił filtr i nagle się okazało że auto pali w granicach 7,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 13:27
|
|
|
dźwigienki są wybite, lecz powiedziano mi, ze tragedii nie ma.
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 14:08
|
|
|
ale sam silnik jest tragedią sądząc po nagarach. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 14:10
|
|
|
przy mrozach palił bez problemu, kompresja od 8 do 10 na zimnym. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 18:57
|
|
|
hm benzyna to pali i przy -80 jak nie ma kompresji . A ciśnienia wskazują na jego koniec (80-100 tyś km max) |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 21:39
|
|
|
JoeMix napisał/a: | vegetagt, Zacznij oz zmiany filtra powietrza, mnie w zimie łykała okolo 9 i było to dla mnie akceptowalne, teraz w ramach przygotowań do okresu wiosennego zmienił filtr i nagle się okazało że auto pali w granicach 7,,, |
nowy filter powietrza, wyregulowany luz, ustawiony zapłon, cisniene 2,1 bara w oponach - nadal 10-11l/100km
Wredny stwór |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 21:56
|
|
|
Jaki mas gaźnik, najlepiej strzel foto bez obudowy filtra,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Cze 2010, 21:10
|
|
|
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Cze 2010, 18:51
|
|
|
Musisz dodawać gazu / naciskać gaz jak odpalasz, czy wystarczy że kluczyk przekręcisz? Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 29 Cze 2010, 20:15
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku? |
to coś zielone powinno przy uruchomionym silniku być cały czas przymknięte a gdy dodajesz gazu "otwiera się" (chowa się do środka gaźnika) a mieszanka paliwa zostaje wtryskiwana do środka |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Cze 2010, 20:31
|
|
|
szczepan522, nie pytam jak się powinno zachowywać, tylko jak się zachowuje u vegetagt'a |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|