Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 23:10
[MK2] luz zaworowy dla fiesty '87 + walka z duzym spalaniem
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3592
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Kwi 2010, 13:03   [MK2] luz zaworowy dla fiesty '87 + walka z duzym spalaniem

cytując z http://www.fiestaklubpols...p=296906#296906
diodalodz napisał/a:
mk2 po którymś tam roku zdaje się 86 ma mieć 0,2 ssący i 0,3 wydech . Zrobili zmiany w głowicy . informacja pewna bo z naklejki pod maską jednej z dziewic


Natomiast w danych technicznych mk2 1.1 ssący ma mieć 0,22 a wydechowy 0,59mm.
Mam książke H.R. Etzolda, która w opisach napraw uwzględnia ( chyba ) tą zmiane. Np przy sprawdzeniu i regulacja kąta zwarcia przerywacza jest oddzielnie opisana dla silników OVH do grudnia 85r a oddzielnie dla nowszych, natomiast przy regulacji zaworów nie ma czegoś takiego.

Pytanie: ustawiać wg diody na 0.2 i 0.3 czy wg książek 0.22 i 0.59 ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Kwi 2010, 14:27   

Kod:
Valve clearances (only OHV applicable):
Inlet:
At operating temperature . . . . 0.22 mm (0.009 in)
Cold . . . . . . . . . . . . . . 0.20 to 0.25 mm (0.008 to 0.010 in)
Exhaust:
At operating temperature . . . . 0.59 mm (0.023 in)
Cold . . . . . . . . . . . . . . 0.56 to 0.61 mm (0.022 to 0.024 in)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3592
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Kwi 2010, 23:55   

ustawilem 0,59 na wydechowym i klepie masakrycznie. Tak jeszcze nie miałem :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Kwi 2010, 07:10   

Jak zastałeś luz w granicach 0,3 to może faktycznie taki powinien być, choć książka o tym nie wspomina,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3592
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Kwi 2010, 15:23   

luz na wydechowym byl od ~0.4 do 0.7

Teraz przy 0.3 mniej klepie, lecz mam wrazenie, ze się ciutke mocniej trzęsie ( chociaż dzisiaj zaczal deszcz padac, a fiesta nie lubi wilgoci )
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 10 Kwi 2010, 20:59   

Najpierw to zdemontuj klawiaturę i zobacz czy dźwigienki nie są wyklepane. Jak są to to luzu nie ustawisz (może być jeszcze luz na łożyskowaniu osi). Pytanie jak wygląda wałek i łańcuch rozrządu?
Lepiej jest jak klepie na większym luzie niż za mały luz i wypalenie zaworów.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3592
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Kwi 2010, 21:35   

xr2fun napisał/a:
Lepiej jest jak klepie na większym luzie niż za mały luz i wypalenie zaworów


przy 0,59 klepalo z metalicznym odgłosem, teraz jest podobnie jak przed regulacja.
Jeżeli one zawsze były ustawiane na 0.3, to już chyba powinny się wypalić ;) Nie sądze, by z luzu 0,59 mógł się zrobić 0.7 i 0.4


xr2fun napisał/a:
jak wygląda wałek i łańcuch rozrządu?


jakich charakterystycznych cech zużycia szukać?

xr2fun napisał/a:
zobacz czy dźwigienki nie są wyklepane


tzn powinny być w miare równe, bez wgłębień?
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 10 Kwi 2010, 21:50   

vegetagt napisał/a:
przy 0,59 klepalo z metalicznym odgłosem, teraz jest podobnie jak przed regulacja

Na taki luz na pewno nie ustawiłeś szczelinomierzem 0,6 prawdopodobnie.
vegetagt napisał/a:
jakich charakterystycznych cech zużycia szukać?

Na wałku czy krzyki nie są objechane. Łańcuch jaki ma luz i czy napinacz jest ok.
W tym pierwszym przypaku musisz go zdemontować.
Drugi przypadek jest prostszy - jak łańcuch jest naciągnięty to zmieniają się fazy rorządu i należy go wymienić najlepiej z napinaczem.
Dźwigienki bez wgłębień!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3592
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Kwi 2010, 22:00   

xr2fun napisał/a:
Na taki luz na pewno nie ustawiłeś szczelinomierzem 0,6 prawdopodobnie.


racja :)

No cóż, zobacze na ile starczy mi narzędzi, czasu i zamozaparcia by to posprawdzac :)

Ogólnie to robie to wszystko w ramach walki z dużym spalaniem, bo skoczyło do 11,1 l/ 100km bez wciskania gazu do końca, podczas gdy rok temu na tej samej drodze było do 10l/100km przy deptaniu.


Jeszcze dopisałem do poprzedniego postu swoje przemyslenia o wypaleniu zaworów - niewiem czy widziałeś, bo edytowałem w podobnym czasie, gdy ty pisałeś :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Kwi 2010, 07:51   

vegetagt, Zacznij oz zmiany filtra powietrza, mnie w zimie łykała okolo 9 i było to dla mnie akceptowalne, teraz w ramach przygotowań do okresu wiosennego zmienił filtr i nagle się okazało że auto pali w granicach 7,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3592
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Kwi 2010, 13:27   

dźwigienki są wybite, lecz powiedziano mi, ze tragedii nie ma.

 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5513
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Kwi 2010, 14:08   

ale sam silnik jest tragedią sądząc po nagarach.
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3592
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Kwi 2010, 14:10   

przy mrozach palił bez problemu, kompresja od 8 do 10 na zimnym.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5513
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Kwi 2010, 18:57   

hm benzyna to pali i przy -80 jak nie ma kompresji . A ciśnienia wskazują na jego koniec (80-100 tyś km max)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3592
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Cze 2010, 21:39   

JoeMix napisał/a:
vegetagt, Zacznij oz zmiany filtra powietrza, mnie w zimie łykała okolo 9 i było to dla mnie akceptowalne, teraz w ramach przygotowań do okresu wiosennego zmienił filtr i nagle się okazało że auto pali w granicach 7,,,


nowy filter powietrza, wyregulowany luz, ustawiony zapłon, cisniene 2,1 bara w oponach - nadal 10-11l/100km :D
Wredny stwór :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2010, 21:56   

Jaki mas gaźnik, najlepiej strzel foto bez obudowy filtra,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3592
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Cze 2010, 21:10   



 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Cze 2010, 18:51   

Musisz dodawać gazu / naciskać gaz jak odpalasz, czy wystarczy że kluczyk przekręcisz? Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 34
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 29 Cze 2010, 20:15   

JoeMix napisał/a:
Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku?


to coś zielone powinno przy uruchomionym silniku być cały czas przymknięte a gdy dodajesz gazu "otwiera się" (chowa się do środka gaźnika) a mieszanka paliwa zostaje wtryskiwana do środka ;)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Cze 2010, 20:31   

szczepan522, nie pytam jak się powinno zachowywać, tylko jak się zachowuje u vegetagt'a
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Zniżki w Inter Cars dla Team Zachód
sowa Team Zachód 0 7 Sie 2009, 22:21
sowa
Brak nowych postów Ogłoszenie: Internetowe sklepy z częściami do Fiesty
Gość Serwisy / Mechanicy / Sklepy 13 29 Lip 2015, 14:33
pewniaczek
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 126 13 Lut 2014, 10:37
Mafios
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.