| Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 4 Maj 2006,  15:16
 | 1.3 Rasowanie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Sobot   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Lut 2005
 Posty: 67
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  09:17   1.3 Rasowanie |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam jestem nowy to moze i głupi pytam   Mianowicie czy da sie zamienic (podmienic) głowice z 1,3 wtrysk na głowice z 1,4 16V. Jezeli tak to czy jest przy tym duzi rzezby??
 Pozdrawiam
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 14 Cze 2006,  22:17, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mellow [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  12:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Operacja niewykonalna, nie mowiac juz o oplacalnosci i sensie takiech sztuk... 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sobot   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Lut 2005
 Posty: 67
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  18:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | To inaczej zapytam: co z takich lepszych rzeczy jest do zrobienia z tym silnikiem nie liczas podswaw (swiece, filtr stozkowy, ulkad wydechowy itp) Jkie sztuczki, podmiany moze delikatne swapy dadza rade zaistniec z tym silnikiem. Walek o spotrowej charakterystyce na razie nie wchodzi w gre. Prosze o jakies informacne lub adresy stron internetowych poruszajacych tą tematyke Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | orzysz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  19:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Napisz jaki masz konkretnie silnik na gazniku czy na wtrysku itp. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  20:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sobot co to je dla cie delikatny zwamp ? Czemu wałek nie wchodzi w grę ?
 Ile masz kasy ?
 O co biega z stożkiem filtrowym i wydechem ? ( o jakie podstawy ci chodzi ? )
 
 No i jak napisał Orzysz miło by było jakbyśnapisał jaki masz silnik z jakim osprzętem ( i co chcesz osiągnąć )
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sobot   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Lut 2005
 Posty: 67
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  21:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok pisze Fiesta 93/94, silnik 1,3 pełny wtrysk
 Kasy mam tyle co na samochód poszło + rejestracja więc na razie soft tuning czyli filtr, układ wydechowy i taki kosmetyczne zabiegi przy silniku. Jezeli chodzi o mocniejsza ingerencje w silnik to no to przyjdzie czas i kasa. W ruch pojdzie koło zamachowe, głowica i wałek. Dlatego pytałem sie czy da sie swapnąć głowice 16V. Poprostu pytam bo nie wiem.
 pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  21:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Soft Tuning - to jakieśnowe określenie wiejskiego tuningu ? ( nie jestem na bierząco ) 
 No dobra masz w takim razie 1.3 OHV 60 ( ? ) KM
 
 Ale nie odpowiedziałeś na pytanie co chcesz osiągnąć ?
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sobot   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Lut 2005
 Posty: 67
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  21:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | soft tuning to nie zaden wiejski, skad wy jestescie ?? Soft tuning oznacza lakka ingerencje w np silnik, ktora ma na celu polepszenie jego warunków pracy i uzyskanie nieznacznego (dosłownie kilku %) przyrostu mocy mozliwie jak najmniejszymi nakładami pienieznymi a wiekszym nakladem pracy wlasnej. Czyli np lepszy filtr, swiece, ulk wydechowy itp. boshe  :? Ja chce uzyskac informacje czy da sie jakos do mojego 1,3 zaladopwac glowice 16V??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  21:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Łooo . aha to już wiem co to soft tuning . Heh widzę że znasz sięnieco na rzeczy
  . Piszesz że chcesz dużo pracy włożyćprzy małych nakładach $ i piszesz o filtrze , świecach i wydechu .
 Napisz coś więcej - Jak zrobisz filtr we własnym zakreesie albo co z tymi świecami ( no bo wydech to rozumiem że można od polda przystosowaći jest tanio tylko się trzeba narobić )
 
 Aha a z jakiego poziomu mocy startujesz ? ( no coby można później jakoś przyrost pomierzyc )
 
 Co do twojego głównego pytania - Już ci kolega Mellow napisał że sie nie da .
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sobot   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Lut 2005
 Posty: 67
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zółwik bez urazy ale albo chcesz mnie sprowokowac albo po prostu głupiego udajesz. Jakie robienie filtra jakie dostosowywanie ukladu od poldasa :? Filtr sie kupuje swiece tez ja nic takiego nie bede tworzył np dac samochod do jakiegos mechanika/zakladu co za kase porobi to i owo to kazdy co ta kase ma potrafi. Mi chodzi o to co mozna wykonac we wlasnym zakresie. Kiedy jeszcze jezdzilem malcem to Swiatek wołał 470 zł za zrobienie głowicy a ja sam zrobiłem to samo tylko ze dłużej i minimalnie uzywajac pomocy zakładów mechanicznych (planowanie i osadanie wiekszych zaworów). Mnie ta operacja wyszła 150 zł + browarki jakie wypiłem  wiec pytam co moge sam zrobic w zaciszu mojej piwnicy uzywajac podstawowych narzedzi. rozmowa prowadzi do nikad, odpowiedz otrzymałem wiec dziekuje Mellow.
 a jak niekiedy cos glupiego zapytam to dlatego ze dopiero poznaje fieste.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | orzysz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  22:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie przejmuj sie zlowikiem kazdy musi to przejsc:D. Mierzyles kompresje w swoim silniku?? W jakim on jest wogole stanie?? Ciagnie jeszcze czy juz ledwo zipie?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sobot   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Lut 2005
 Posty: 67
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  22:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Swierzo co go kupilem i na razie odmoolam po dziadku. w najblizszym czasie jade do Swiatka na rolki i wyedy bede miał wszystkie dane. więc prosze uzbrois sie w cierpliwosc.  A ciagnie dobrze. 3 dorosle osoby i nadal dawal moim zdaniem dobzre rady. POjezdzimy zobaczymy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  22:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobra - Zadałeś drugie pytanko - co możesz zrobić sam ? - wymienić olej i ustawić zawory . Mówisz o malcu - i inż Świątku - nie napisałeś tylko jak siemiały osiągi i trwałość twojej przeróbki do tej robionej przez pana Świątka .
 
 Co do zadawania głupich pytań - ok poznajesz fiestę, ale silnik w malcu działa na tej samej zasadzie co ten w fieście ( może to byćdla Ciebie szokiem ) więc i ogólne zasady rasowania go sąidentyczne . A rzeczy o których mówisz ( stożki i cośtam ) to duperele i to na dodatek nic nie znaczące ( jeżeli występująw nieodpowiedniej konfiguracji to nawet szkodzące )
 
 Skoro robiłęśgłowicę od malca - to teraz ja nie wiem czy robisz sobie jaja czy mnie prowokujesz ( tym gadaniem o ingerencji w silnik przy pomocy wykręcenia świecy )
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | orzysz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to najpierw do odmol:) i pojedz do swiatka i jak juz wszystko bedziesz wiedzial zabierz sie za soft tuning. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sobot   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Lut 2005
 Posty: 67
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | @ zółwik Malec miał i nawet jeszzce ma 40KM sprawdzone na hamowni trwalosc super. to ze silnik z malca dziala tak samo jak w foescie to wiem ale ze fiest bylo kilka rodzaji zarowno jezeli chodzi o silniki jaki i nadwozia (wyposarzenia itp) to chcialem sie dowiedziec czy byla fiest z silnikiem 1,3 16V odpowiedz byla i jest dobrze.
 Co do tego soft tuningu  to piszesz dobrze ze zla konfiguracja pogarsza lae dobra polepsza to logiczne. Dlatego szukam i bede szukal tej dobrej. Dlatego nawet to glupie wykrecenie swiecy moze duzo dac. Na roznych swiecach silnikisie roznie zachowuja zarowno maluchowskie jaki i te normalne (4cyl) siedzialem dlubalem wymieniealem swoece, robilem yesty to jednak cos wiem. Prosze zakonczmy ten temat bo nie pojawilem sie zeby sie klucic tylko sluzyc swoja wiedza i dowiadywac sie nowych rozwiazan od Was. KOniec
 
 @ orzysz
 To sie robi najpierw sprawzde stan ogolny i co nieco powymienam i soe okarze. Wyniki na pewno opublikuje
   
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  22:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fiesty z silnikiem 1.3 16 fał nie było ( ford chyba wogóle takiego cuda nie popełnił chyba że w mk6 coś namieszali  ) . 
 Co do reszty pozostaje mi tylko życzyć Ci powodzenia ( będzie ci potrzebne )
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sobot   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 42
 Dołączył: 04 Lut 2005
 Posty: 67
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  22:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | :spoko: |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bodo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2005,  23:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | [quote="orzysz"]Nie przejmuj sie zlowikiem kazdy musi to przejsc:D. ....quote] 
 Dokładnie. Ja też jak pisałem pierwsze posty to byłem zjechany z ziemią. Pamiętam pierwsze odpowiedzi JoeMix-a.Porażka.
 Ale jak zostaniesz z nami to się przyzwyczaisz i zobaczysz że wiele dobrego tu znajdziesz.
 Pozdrawiam i życzę powodzenia.
 Bodo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |