Zamknięty przez: szynszyl 14 Kwi 2010, 19:55 |
[MK3] Nie podłączony obwód światła cofania po zmianie skrzyn |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz Sz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 9 Skąd: ZSL
|
Wysłany: 6 Kwi 2010, 16:00 [MK3] Nie podłączony obwód światła cofania po zmianie skrzyn
|
|
|
Witam.
Zakupiłem ostatnio Fiestę i lekko sie zdziwiłem, gdy okazało się, że nie mam światła cofania. W autku była zmieniana skrzynia z automatu na manual i "mechanik" coś namieszał. A mianowicie: czujnik wstecznego jest ale nie podłączony... według schematów do czujnika w skrzyni podpięte są dwa przewody-czarny i czarno-niebieski. Jednak jedyne przewody jakie odnalazłem niepodłączone to brązowy i brązowo-żółty jednakże nie są to przewody od światła cofania bo w wyniku połącznenia tych przewodów światełko i tak nie działało.
Ktoś może wie od czego są te przewody i co zrobić aby mieć działające światło cofania?
Dzieki za odpowidź
Pozdrawiam Tomasz Sz |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 14 Kwi 2010, 19:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Kwi 2010, 16:34
|
|
|
Przewody od świateł cofania będziesz miał gdzieś przy lewarku gdyż tam zazwyczaj w automatach jest czujnik,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Tomasz Sz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 9 Skąd: ZSL
|
Wysłany: 6 Kwi 2010, 19:09
|
|
|
No ok jakieś gniazda są.... Obejrzałem starą skrzynię (automat bo jeszcze sie zachował w piwnicy) i są dwa miejsca przyłączeniowe. Jedno to czujnik oleju? a drugie wynikałoby czujnik wstecznego... ale 3 pinowe złącze?? Z tego co wiem to czujnik ten posiada 2 styki przyłączeniowe |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Kwi 2010, 19:41
|
|
|
Od wstecznego będzie kabel Bk (black) oraz Bk/B (Black/Blue).
Skrzynia nie ma czujnika oleju,,, jeśli czujniki nie są przy wybieraku a w skrzynie to jeden będzie od wstecznego, drugi od wykrycie przełożeń P i N.
(sprawny masz ten automat czy zmieniłeś bo się posypał) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Tomasz Sz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 9 Skąd: ZSL
|
Wysłany: 6 Kwi 2010, 20:31
|
|
|
Jutro za dnia poszukam jeszcze raz przewodów z taka kolorystyką. I zobaczymy czy znajdę.
Automacik się posypał jakies 3 lata temu. Z allegro zamówony manual i wstawiony przez młodocianego mechanika. Z tego co pamietam to automacik szarpał przy ruszaniu, nie chcial nabrac prędkości i zmieniać biegu na większy niż 2 chyba.
Pozdr |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Kwi 2010, 22:23
|
|
|
Tomasz Sz napisał/a: | mieniać biegu na większy niż 2 chyba | CTX jest "jednobiegowy" Daj znać czy znalazłeś kabelki,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Tomasz Sz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 9 Skąd: ZSL
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 19:16
|
|
|
Witam. Troszke sie naszukałem ale znalazłem chyba. Sprawa wygląda tak, że przewody od światła cofania znajdują sie w "dziwnej" złączce 4 (lub 5 nie pamietam) pinowej. Złączka ta ma zwarte 2 piny ( niby w automatach było tak, że aby odpalić silnik dźwignia zmiany biegów musiała byc w pozycji P chyba - stąd ta zwora). Przewody posiadają odpowiednią kolorystykę (czarny-czarno/niebieski) więc to jest to. Z uwagi, że nie chcę dochodzić jak to inżynierowie Fordowscy zrobili, jutro bądź w weekend pociągne sobie przewód z akumulatora do czujnika (oczywiście z zabezpieczeniem) a z czujnika do owej dziwnej złączki pod przewód czarny. Mam nadzieje, że będzie ok. O efektach napiszę |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 20:19
|
|
|
Tak, Ta zwora co piszesz to po to by byś mógł odpalać, weź bezpiecznik 5A i kawałek drutu i na zapłonie zewrzyj te 2 pozostałe kable (czarne i czarno-niebieski) - powinny się zapalić światła z tyłu (jak nie to najwyżej bezpiecznik strzeli i nic więcej się nie powinno stać) - potem kwestia kupienia na szrocie wtyczki na czujnik i podpięcia jej do przewodów/kostki,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Tomasz Sz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 9 Skąd: ZSL
|
Wysłany: 14 Kwi 2010, 16:07
|
|
|
Witam. Z uwagi, że nie lubię poprawiać roboty po kimś - zrobiłem jak wspomniałem. Mierinkiem sprawdziłem (funkcja test ciągłości), który pin w tym dziwnym złączu jest połączony z światłem cofania i wykonałem taki obwodzik:
Akumulator-->bezpiecznik-->czujnik włączenia biegu wstecznego--> żarówka światła cofania.
Czy to "profesjonalne" wykonanie czy nie? - nie będę tego oceniał, bo funkcjonalnie działa, a całkowity koszt to ok 9zl.
Dzieki JoeMix za podpowiedzi.
Jeśli nikt nie ma uwag...temat można zamknąć.
Pozdrawiam Tomasz Sz |
|
|
|
|
|