|
[MK4] Luźny kabel obok pedału hamulca - gdzie go podpiąć? |
Autor |
Wiadomość |
Maks [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Kwi 2010, 12:05 [MK4] Luźny kabel obok pedału hamulca - gdzie go podpiąć?
|
|
|
Witam
Mam Fiestę z 1996 roku, 1,25 Zetec-S ze skrzynią CTX. Samochód śmiga elegancko, jednak jest pewien problem: podczas przełączania na D samochodem dość mocno szarpie, do tego stopnia, że czasem nawet zgaśnie silnik. Podczas jazdy jest wszystko OK. Jednak w trakcie hamowania silnik bardzo mocno ciągnie i po zatrzymaniu również trzeba mocno gnieść hamulec bo auto się bardzo wyrywa. Jakiś czas temu zauważyłem, że koło pedału hamulca zwisa luźno jakiś kabel z kostką. Oglądało to kilku mechaników i wszyscy mówili, że nigdzie nie widzą miejsca na jego podpięcie. Dopiero w tym tygodniu byłem u kolejnego mechanika przy okazji innej naprawy i pokazałem mu ten luźny kabelek. Pooglądał, spróbował łączyć go na kurtko i okazało się, że po zwarciu go podczas przełączania na D lub R silnik lekko zmniejsza obroty i skrzynia przestaje tak mocno ciągnąć, a po rozwarciu kabelków obroty silnika znowu rosną i samochód chce się wyrywać. Stwierdził, że prawdopodobnie poprzedni właściciel zmienił wyłącznik świateł stopu, do którego wcześniej był podpięty ten kabelek. Do tego wyłącznika który jest zamontowany obecnie można podpiąć tylko jedną kostkę.
Mam teraz pytanie oraz prośbę do posiadaczy pojazdów takich jak mój (ze skrzynią CTX) aby pomogli mi zlokalizować miejsce podpięcia owego kabelka. Czy u was faktycznie do wyłącznika świateł stopu są podpięte dwie kostki z kabelkami (szukam takiego wyłącznika w necie, ale nigdzie go nie widziałem, więc może nie tu powinna być wpięta ta kostka). Jeśli nie to może mi ktoś podpowie gdzie powinien być podpięty kabelek który idzie jedną wiązką z kabelkami do świateł stopu i od niej się odgałęzia. Przepraszam, że się tak rozpisałem. Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Kwi 2010, 12:13
|
|
|
Maks napisał/a: | spróbował łączyć go na kurtko i okazało się, że po zwarciu go podczas przełączania na D lub R silnik lekko zmniejsza obroty i skrzynia przestaje tak mocno ciągnąć, a po rozwarciu kabelków obroty silnika znowu rosną i samochód chce się wyrywać | Nic nie znalazłem o tym kabelku, generalnie skrzynka jest elementem wybitnie mechanicznym bez sterowana elektrycznego czy elektronicznego,,, jedynie na wybieraku są krańcówki które rozpoznają położenia neutralne (P, N) i w nich umożliwiają uruchomienie silnika, oraz podbijają bieg jałowy w pozostałych położeniach (znaczy na P, N powinno być więcej niż na D, L)
Maks napisał/a: | po zatrzymaniu również trzeba mocno gnieść hamulec bo auto się bardzo wyrywa | Jak chcesz stać w miejscu to niestety trzeba trzymać nogę na hamulcu, naciśniętym, bo jak popuścisz to auto zacznie jechać, bo w końcu bieg jest załączony,,,
Problem pojawił się teraz czy był od zawsze (zakupu) od kiedy? Miałeś wcześniej auto z automatem jakimkolwiek? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|