Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dym, hcs, mk3, uszczelniacze zaworow, zuzycie oleju

[MK3] Dymi na niebiesko po uruchomieniu.
Autor Wiadomość
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 27 Mar 2010, 07:56   [MK3] Dymi na niebiesko po uruchomieniu.

Auto po postoju gdy ma zimny silnik i zostanie uruchomione to dymi na niebiesko. Pozniej jak sie rozgrzeje dymienie znika. Co obstawiacie - uszczelka pod glowica czy uszczelniacze. Dodam ze plyn chlodniczy jest i jego poziom sie nie mzienia. Auto pali okolo 8 litrow na 100km. Oleju ubywa sporo. Musze caly czas kontrolowac i dolewac.

Auto zapala bez problemu na dynamice ten nie stracilo.

Zauwazylem ze wentylator chlodnicy wlaczyl mi sie na pozycji litery R. Mam zakryta chlodnice kartonem. zapomnialem po zimie zdjac.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 18:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Mar 2010, 08:31   

Jak po chwili dymienie znika to uszczelniacze, jak dymi non stop to raczej pierścienie mi się wydaje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Mar 2010, 08:51   

no bo to właśnie od oleju jest niebieski dym
_________________
 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 27 Mar 2010, 08:59   

Jesli przyjdzie juz czas i bede musial wymienic uszczelniacze to musze sciagac glowice.?

Demontaż głowicy wiąże sie z kupnem nowej uszczelki pod glowice i dodatkowym wydatkiem.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Mar 2010, 09:02   

Można bez ściągania,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dany_k24
[Usunięty]

Wysłany: 30 Mar 2010, 01:24   

na bank uszczelniacze, ale jak bieże dużo oleju to pierścienie do wymiany
mam to samo ale narazie nie inwestuje bo po wyliczeniach remontku silnika wyszło ok 500 ( licząc też panewki olej uszczelki) bez robocizny bo bym zrobił sam to narazie szkoda kaski
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 30 Mar 2010, 18:30   

Za 500zł to możesz tylko liznąć tego remontu. Na remont silnika to co najmniej 1500zł
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 9 Kwi 2010, 11:08   

Czy mozliwe jest ze przy uszkodzonym uszczelniaczu bedzie zalewalo swiece. Dzieje mi sie cos takiego z swieca pierwsza od lewej. Swieczka po wykreceniu jest cala mokra i czarna. Czuc zapach benzyny. Auto dymi na niebiesko i czuc zapach spalonego oleju ze spalin.

Najgorsze jest to ze zaczyna mi sie zbierac olej w gniezdze wokolo swiecy. Myslalem ze moze za slabo dokrecilem swiece. Dokrecilem ja mocniej i to nie pomoglo. Zamienielm tez swiece miejscami i dalej jest ten sam problem z olejem. Pewnie od tego czestego odkrecania swiec naruszylem gwint w glowicy.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Kwi 2010, 12:03   

Madam napisał/a:
Najgorsze jest to ze zaczyna mi sie zbierac olej w gniezdze wokolo swiecy
Sugerujesz że przez gwint idzie? Głowica do kapitalnego remontu. Sprawdź sprężanie w silniku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 9 Kwi 2010, 13:13   

Mozliwe jest to ze zalewa mi swiece bo uszczelniacze sa uszkodzone.

Dodam ze jezdze teraz bez silniczka krokowego i bez CPP. Mam uszkodzony CPP i odkrecilem go a silniczek krokowy odpiolem od kostki.

Auto jest strasznie mulowate ale bardzo malo pali. Teraz wyszlo mi 6litrow na 100km i to przy jezdzie w miescie na odcinkach po okolo 8 km kazdy (z domu do pracy i spowrotem)
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 9 Kwi 2010, 14:06   

Madam napisał/a:
Teraz wyszło mi 6litrow na 100km i to przy jezdzie w miescie na odcinkach po okolo 8 km każdy (z domu do pracy i z powrotem)
ciężko mi w to uwierzyć. Moja przy wypiętym krokowym i bez ccp paliła 11litrów, sprawdzana na trasie 90-100, na blacie prawie cały czas. rozumiem ze inna pojemność silnika, ale żeby na niedogrzanym silniku w trybie awaryjnym tyle paliła, iście zaskakujące.
_________________

 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 9 Kwi 2010, 14:22   

Mi tez w to ciezko uwierzyc. Mam auto zalane do pelna i po przejechaniu 100km dolewam do pelna i mam spalanie w granicy 6 litrow. Nie wiem jak to jest mozliwe. Mialem takich tankowan juz 5. Wczesniej auto palilo bardzo duzo dochodzilo do 14l na 100km.

Jezdze bardzo spokojnie i bez gwaltownych przyspieszen. Predkosc max 90 km/h.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Kwi 2010, 14:40   

Madam napisał/a:
Mi tez w to ciezko uwierzyc. Mam auto zalane do pelna i po przejechaniu 100km dolewam do pelna i mam spalanie w granicy 6 litrow. Nie wiem jak to jest mozliwe. Mialem takich tankowan juz 5. Wczesniej auto palilo bardzo duzo dochodzilo do 14l na 100km.


to wyjezdzij 500km i zalej do pelna i oblicz a nie liczysz ze 100km..
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 9 Kwi 2010, 16:10   

Ponawiam pytanie - Mozliwe jest to ze zalewa mi swiece bo uszczelniacze sa uszkodzone?

A co to za roznica czy wyjezdze 100 albo 500 km i tankuje auto. Na 100 zalewam 6 litrow wiec na 500 zaleje 30 litrow.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Kwi 2010, 16:13   

wydaje mi się że musiałbyś prawie nie mieć już tych uszczelniaczy jeśli tak namiętnie zalewa Ci tą świecę. zmierz kompresję.

a spalanie 6l/100 w mieście to chyba z żaglem :rotfl:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Kwi 2010, 16:20   

Madam napisał/a:
A co to za roznica czy wyjezdze 100 albo 500 km i tankuje auto. Na 100 zalewam 6 litrow wiec na 500 zaleje 30 litrow.


Na 500 będziesz miał ŚREDNIE spalanie, a zalewając po 100 to jest takie powiedzmy chwilowe ;) Jeden chłodniejszy dzień i spalanie się zmieni. Spalanie by liczyć miarodajnie trzeba liczyć na dużych dystansach. Najlepiej z 10x zliczyć spalanie na dystansie 500km i z tego policzyć średnią. Dopiero będziesz mógł napisać ile Ci pali.

No i zakładam że tankowałeś na tej samej stacji z tego samego dystrybutora tym samym pistoletem tak samo włożonym do baku ;) .
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 9 Kwi 2010, 16:28   

Dzięki za odpowiedz (bidżej i kamil wolski).

Sprezanie sprawdze i zobacze ile mi spali na 500km.
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 10 Kwi 2010, 19:37   

to ja się podepnę i również podpytam:

mi też dymi po odpaleniu, przez chwilę i tylko na zimnym silniku
Oleju bierze sporo, ale to zlokalizowałem wyciek z simmeringa na wale, tylko na razie nie mam kaski na naprawę.
Zalewało mi od czasu do czasu świecę, również pierwszą z lewej, ale dziś już dobitnie, co pokazuje foto:



To co powstało na foto, to jest wynikiem jazdy na 3 gary.
Jak dojechałem do domu to sprawdziłem, prąd z kabli szedł, ale ta świeczka nie miała iskry w drugim garczku. Zmieniłem świecę i teraz pali na wszystkie.
Ponadto falują mi obroty zaraz po starcie silnika.
Znajomy obstawia: zawory na pierwszym garczku + silniczek krokowy i kazał wymienić kable (stare są).
Co wy na to?

P.S. Ponieważ wogóle nie orientuję się gdzie co jest pod maską z elektryki, możecie mi powiedzieć gdzie jest silniczek krokowy i CPP i jak mniej więcej wyglądają? Czy można je jakoś sprawdzić czy któreś z nich nie nawaliło?
 
 
krzycho27
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2010, 12:34   

Witam.
2 miesiące temu wymieniłem pierścienie, uszczelniecze oraz uszczelke pod głowica ponieważ brał olej. Gdzieś miesiąc po wymianie zaczął dymic na niebiesko na zimnym silniku jak sie zagrzeje to przestaje dymic ale olej bierze dalej.

Ps. wlalem mobila połsyntetyk i co zauważylem to przy korku zaczął sie robic nalot wyglądający jak ser, przed wymiana robilo sie tak samo.

Prosze pomóżcie bo przecież nie bede drugi raz rozbierał silnika z góry dziękuje za przydatne informacje. Pozdrawiam
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 12 Kwi 2010, 06:33   

Zmierzyłem kompresje i na wszystkich czterech cylindrach mam w granicy 1,1 MPa.

Ciśnienie jak na tak stary silnik naprawdę dobre. Nie powiem ale w zimę z zapalaniem nie mailem problemu. Autko tykało od dotyku. Martwi mnie tylko ten dym niebieski i znikajacy olej. Musze sie przybrac i wymienic uszczelniacze. Moze to pomoże.


Amon31 zajrzyj tu - http://www.fiestaklubpols...5a0fe98337f4426
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.