Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:32 |
[MK4] Cięzko odpala i gaśnie na wolnych obrotach. |
Autor |
Wiadomość |
Binke
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 09:13 [MK4] Cięzko odpala i gaśnie na wolnych obrotach.
|
|
|
Witam
Wczoraj pojawił mi się problem z odpaleniem. Bardzo długo trzeba kręcić żeby załapał, a jak już zapali to gaśnie na wolnych obrotach. Na wysokich obrotach jest wszystko ok. Wymieniłem na szybko filtr paliwa, ale nie pomogło. Dzisiaj będę sprawdzać czy nie ciągnie powietrza.
Całość zbiegła się z uszkodzeniem alternatora, w którym uległ spaleniu regulator i stojan.
Pompa wtryskowa to Bosch.
Znajomy w pracy posiadający Mondka w Dieslu mówił że miał coś podobnego( uszkodzenie alternatora i gaśnięcie na wolnych obrotach) i pomogła wymiana elektrozaworu przy pompie ( od wolnych obrotów).
Prosił bym o jakieś porady co sprawdzić poza zapowietrzaniem się.
edit
Oczywiście silnik to 1,8D Endura DE
Wielkie dzięki |
_________________ ---> www.AQQ.eu <--- |
Ostatnio zmieniony przez Binke 16 Mar 2010, 14:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rapet
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 132 Skąd: Łaziska G
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 14:17
|
|
|
Umnie było cos podobnego pomogła regulacja zapłonu ,pali teraz od szczału |
_________________ "Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 20:34
|
|
|
Być może poszedł elektrozawór, lub inny czujnik chociaż inny mi nie przychodzi na myśl. Palący się alternator mógł coś uszkodzić. Na rozrząd nie stawiam - musiałyby się zerwać zęby z paska żeby z dnia na dzień powstała taka zmiana... Rapet, regulacja kąta wtrysku (nie zapłonu, to diesel!!) to ostateczność ale często niepotrzebna, najczęściej wtrysk jest ok. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Binke
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 16:38
|
|
|
Sprawdziłem cofanie się paliwa i wychodzi na to ze nieszczelna jest pompa wtryskowa....
Wygląda na to że wizyta u pompiarza będzie konieczna...
A tak a propo zna ktoś dobrego pompiarza na śląsku. |
_________________ ---> www.AQQ.eu <--- |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 18:17
|
|
|
i co w przypadku gdy pompa jest nieszczelna ? |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 18:44
|
|
|
Trzeba ją uszczelnić? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.