Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:46 |
[MK5] Opis, zdjęcia, manual jak wymienić pasek klinowy? |
Autor |
Wiadomość |
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 11 Mar 2010, 12:32 [MK5] Opis, zdjęcia, manual jak wymienić pasek klinowy?
|
|
|
Na forum nic ciekawego dla diesla nie znalazłem.
Wczoraj zapaliła się kontrolka braku ładowania akumulatora. Sprawdziłem 'z góry', że pasek jednak jest ale nie na swoim miejscu. Próbowałem go wyciągnąć ale nie udało się - przypuszczam że jednak się nie zerwał. Spadł tylko dlaczego?
W sobotę będę na kanale i prawdę mówiąc przydałaby się jakaś pomoc, podpowiedź jak go założyć na swoje miejsce. Co trzeba rozebrać żeby się tam dostać? |
|
|
|
|
Vinci
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 53 Skąd: DąbrowaGórnicza
|
Wysłany: 11 Mar 2010, 17:13
|
|
|
pewnie byl poluzowany to spadł. chyba najprosciej bedzie jak wyciagniesz alternator i wtedy pasek potrem wrzucasz alternator luzujesz napinacz zakladasz pasek naciagasz i skrecasz napinacz ale mk5 nie znam mowie na podstawie mk3 |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Mar 2010, 17:39
|
|
|
Spadł bo się poluzował, poluzować się mógł bo coś jest nie tak. Co może być nie tak:
-napinacz go nie naciąga
-któraś rolka prowadząca luźna, może się wtedy krzywo ustawiać
-stary, wyciągnięty pasek
Zanim go z powrotem założysz sprawdź każde koło czy nie ma luzu czy napinacz pracuje. Jeśli powyższe jest wszystko ok to będzie bardzo łatwo założyć pasek i to oznacza że jest wyciągnięty. Alternatora nie trzeba luzować.
Powodzenia. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 11 Mar 2010, 18:03
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | -któraś rolka prowadząca luźna, może się wtedy krzywo ustawiać |
Zauważyłem, że właśnie ( patrząc tylko z góry i telepiąc paskiem )jedna z rolek prowadzących jest luźna, tak jakby się poluzowała i chyba jest tam jakaś sprężyna na osi. W jaki sposób są te rolki zamontowane, na łożysku? |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Mar 2010, 18:27
|
|
|
grzeste napisał/a: | W jaki sposób są te rolki zamontowane, na łożysku? |
Tak, do kupienia raczej tylko w całości. Choć można by coś kombinować tylko nie wiem czy warto. Kiedyś kolega miał właśnie taki przypadek koło zsunęło się mu z łożyska. Koszt części coś około 80 zł. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 13:32
|
|
|
I raczej nie zakładaj spowrotem tego paska, jak spadł, to pewnie napęd paska tarł przez pewien czas i pasek mógł się uszkodzić. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 12:52
|
|
|
Pasek cały ale już sparciał. A rolka hmmm...
Kulki gdzieś się turlają na drodze.
tyle z niej zostało
Więc teraz poszukiwanie części.
[ Dodano: Nie Mar 21, 2010 10:56 ]
Zrobione!
Ale potrzebne dwie osoby, jedna kluczem 15 luzuje rolkę napinacza ( trzeba cholerę cały czas trzymać kluczem - dość mocna sprężyna ) a druga zakłada pasek.
Teraz jestem w stanie uwierzyć, że wymiana paska trwa ok 15 min. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.