Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:55
[MK3] Pasek klinowy - piszczy i stukanie
Autor Wiadomość
earth2105
[Usunięty]

Wysłany: 3 Mar 2010, 20:57   [MK3] Pasek klinowy - piszczy i stukanie

Witam, od paru tygodni zaczal mi piszczec pasek rowkowy(klinowy), wiec zeby mi to nie przeszkadzalo w sluchaniu muzy wzialem sie za wymiane na nowy:) i tu problem bo po wymianie cos mi stuka i pasek nadal piszczy;/ probowalem raz luzniej , raz mocniej dokrecic napinacz ale nic nie daje, na podwyzszonych obrotach(przy ok 70km\h) piszczenie ustaje i przy zwolnieniu powraca. co z tym fantem moge zrobic?[/b]
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 11:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Mar 2010, 21:02   

rolka do wymiany ew ktores kołko pasowe
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
earth2105
[Usunięty]

Wysłany: 3 Mar 2010, 21:31   

ale przy starym pasku tylko mi piszczy, a w nowym cos stuka? powinno sie go czyms smarowac jak sie naklada na rolke?
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Mar 2010, 09:38   

Nie, bo będzie się ślizgał przecież. Stukać może coś stukać gdy rolka jest wyrobiona, łożysko w niej padło, etc.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 4 Mar 2010, 15:57   

Nie wystarczy dokręcić rolkę. Poluzuj ja trochę, podciągnij pasek śrubą naciągową (od dołu) i dociągnij rolkę. U mnie łożysko od rolki sie skończyło, nowa, made in japan 50 zł
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Mar 2010, 18:10   

Jaka rolke, jak 1.8D nie ma wpomagania to pasek idzie z walu bezposrednio na alternator od cala filozofia, stary piszczal bo byl luzny i zapewne skonczyl sie zakres naciagu na altku, nowy nie piszczy bo jest dobrze naciagniety ale czy dobrze skrecony alternator jest tego nie sprawdziles... a to podstawa...
_________________

 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 4 Mar 2010, 19:39   

a u mnie sytuacja wygląda tak że jak silnik jest zimny to piszczy a jak chwile pojadę to ustaje i chodzi cicho ...

więc co jest tego przyczyną ??

[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 19:40 ]
czy 1.8 D ma jakieś koła pasowe ?? ile ?
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Mar 2010, 19:56   

Naciagnij pasek klinowy o ile jest jeszcze zakres naciagu.
1.8D czy to TD ma kola pasowe no bo na czym by trzymal sie pasek ?? :)
Masz kolo pasowe walu oraz kolo pasowe alternatora a to ze sa 3 rodzaje paskow to inna sprawa..
Jesli w 1.8D masz jeszcze wspome to tez jest kolo pasowe pompy wspomagania...
_________________

 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Mar 2010, 20:49   

Cytat:
a u mnie sytuacja wygląda tak że jak silnik jest zimny to piszczy a jak chwile pojadę to ustaje i chodzi cicho ...

więc co jest tego przyczyną ??


Do czasu aż rozgrzeje się pasek od tarcia i załapie. U mnie było to samo. Pewnie po wjechaniu w kałużę piszczy znów przez chwilę?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 4 Mar 2010, 20:51   

kamil wolski napisał/a:
Pewnie po wjechaniu w kałużę piszczy znów przez chwilę?


Tak !!!

Co na to poradziłeś ??
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Mar 2010, 20:54   

Pasek powiedział papa albo puścił Ci naciąg paska. Jedź do pobliskiego warsztatu albo się połóż pod auto i naciągnij pasek napędu alternatora. Może się okazać że jest już zużyty (rozciągnięty) i nic się nie da zrobić poza wymianą paska, ale to grosze. Pasek w chwili obecnej jest zbyt luźny i po odpaleniu ślizga się do czasu aż się rozgrzeje i guma złapie (zmięknie od ciepła więc staje się bardziej przyczepna). Jak wjedziesz w kałużę zaczyna się znów ślizgać aż wyschnie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 4 Mar 2010, 20:59   

kamil wolski napisał/a:
Pasek w chwili obecnej jest zbyt luźny i po odpaleniu ślizga się do czasu aż się rozgrzeje i guma złapie


czy mogę mieć przez to problemy z odpaleniem zimnego silnika ?? bo tak jakby czasem się kręcił bezwładnie nim załapie ... może właśnie ślizga mi się pasek i nie chce łapać jak to się mówi od strzała ??
W piątek jestem umówiony na wymianę rozrządu kpl. i pompy wody :) w końccu to już 250 tys km

[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 21:02 ]
tylko zastanawia mnie jeszcze czy ślizgający pasek daje dźwięk ciągły czy taki właśnie jak jest u mnie powiedzmy rytmiczny/ cykliczny. To znaczy co kilka setnych sekundy się pojawia i znika. ojciec mi mówi że to jakieś łożysko w rozrządzie poszło .... :rotfl:
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Mar 2010, 21:41   

ramses123, zaden z nas nie jest duchem swietym, bez obadania na zywo zaden z nas na 100% ci nie odpowie...
Co ma pasek klinowy do odpalania?? bo nie rozumiem... Jest FAQ, przeczytaj z jakich przyczyn sa problemy z odpaleniem diesla...
_________________

 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Mar 2010, 23:33   

Ramses. O ślizgającym się pasku napędu alternatora rozmawiamy jak mniemam? Jak wiesz, napędza on właśnie alternator, który to ma za zadanie zamieniać pracę mechaniczną na prąd, ładować tym samym akumulator i go wspomagać. Nie ma to się nijak do tematu odpalania, gdyż samochód odpalany jest z akumulatora nie alternatora i równie dobrze może go nie być na tą chwilę w aucie. Sam chociażby odpalałem auto z zerwanym paskiem alternatora i się da, tylko kontrolka ładowania nie znika ;) .

ramses123 napisał/a:
tylko zastanawia mnie jeszcze czy ślizgający pasek daje dźwięk ciągły czy taki właśnie jak jest u mnie powiedzmy rytmiczny/ cykliczny.


Zależy. Dosyć często miałem problem ze ślizgającym się paskiem do póki nie zamontowałem krótszego. Poprzedni był ok gdy był nowy a naciąg był na 100%, po kilku tygodniach piszczał jak głupi. Zdarzało się, że piszczał "ciągle", jeden wielki pisk, a zdarzało się jakby był wyślizgany tylko fragment paska czyli robił Łi, łi...... łi, łi.... Z przerwami.

ramses123 napisał/a:
ojciec mi mówi że to jakieś łożysko w rozrządzie poszło ....


Też miało prawo. Ale jeśli to by było to i piszczałby pasek od rozrządu o niekręcące się łożysko to byłaby niezła rzeźnia ;) . Tak czy owak na piątek jesteś umówiony to mechanik wymieni Ci paski i rolki i to podejrzenie zostanie wyeliminowane.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
rapet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Łaziska G
Wysłany: 6 Mar 2010, 18:06   

Mi też piszczy pasek tylko na zimnym silniku (przy zapaleniu i chwile po), pasek mam nowy , z początku myślalem ze to alternator , więc go zregenerowałem (pękła obudowa), ale piszczy dalej dzisiej leżalem pod autem i wychodzi na to ze albo rolka napinajaca albo sprezarka klimy , zaczne od rolki bo taniej i zobaczymy ;-(
_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Mar 2010, 19:07   

Czy altek czy nie altek najłatwiej zdiagnozować zdejmując pasek i odpalając auto na chwilę ;) .
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 9 Mar 2010, 20:38   

moja fifi wróciła od mechanika, paseczek, rolki, napinacze nowe. Nic nie piszczy, ładnie chodzi. Ogólnie nówka sztuka nie śmiagana :P
 
 
 
earth2105
[Usunięty]

Wysłany: 29 Mar 2010, 19:58   

ile dales za wymiane wszystkiego?
 
 
adam-kaw 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 33
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 30 Mar 2010, 19:37   

Ja za rozrząd zapłaciłem 319 plus wysyłka i 200 za wymiane, razem wyszlo ok 550 :) , z lekkim problemem ale chłopaki na serwisie szybko poprawili i jest extra.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Mar 2010, 19:43   

Poprawili? W sensie złożyli na znaki pewnie, nie wyszło, to nie ściągali pewnie tylko poprawka na pompie na słuch i niech jeździ? ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.