Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:47
[MK2] Strumienica
Autor Wiadomość
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 19 Lut 2010, 23:06   [MK2] Strumienica

Tak się zastanawiam i szukam zmiany dźwięku mojej fofci (taki mały wiejski tjuning) zastanawiam się nad wywaleniem tłumika końcowego i wstawianie na to miejsce strumienicy... co wy na to nie chodzi mi jakąś moc bo cudów nie ma w mojej starej 1,0 chodzi jedynie o dźwięk nie ma pierdzieć jak w większości BMW a jedynie dawać mały pomruk no i najważniejsze jak to się ima pod względem prawnym ?
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Lut 2010, 23:23   

Załóż przelotowy tłumik od DF-a
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 19 Lut 2010, 23:25   

Ja tam nie widziałem większej różnicy między końcowym od DFa a oryginalnym :rotfl:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Lut 2010, 01:13   

Wywal wszystkie tłumiki i zrób samą rurę :) Ja tak miałem, ale z obawy przed utratą dowodu, gdyż natężenie dźwięku wynosiło 98db na 92db dopuszczalne w przypadku braku wpisu w książce homologacyjnej, czy czymś takim, gdzie w przypadku wpisu natężenie nie może się różnić o 6% jeśli pamięć mnie nie myli od wartości wpisanej, założyłem jakiś tam przelotowy tłumik za 150zł i daje radę. Ale cholernie brakuje mi tego ryku...

Przejechałem jednak z tym rykiem bez problemu z Zamościa do domu i później jeszcze wycieczka do Władysławowa. Ale na widok policjanta szybko schodziłem z obrotami poniżej 2tyś.
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 20 Lut 2010, 11:35   

blood_brother2, aż tak głośny to on nie ma być :rotfl: Miałem tak głośno jak mi pękła rura pomiędzy korlektorem a tłumikiem przednim pierdział jak stara... (nie powiem co) :hahaha:

a gdybym zamontował taka strumienice.

ot np :

http://allegro.pl/item920...taniej_hit.html

w tejże obudowie dużo by nie trzeba było przerabiać i nie różniła by się wiele od oryginalnego tłumika tylnego.

lub tą łskową również w obudowie...

http://allegro.pl/item929...talizatora.html

co wy na to ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lut 2010, 12:56   

szczepan522 napisał/a:
najważniejsze jak to się ima pod względem prawnym
Są normy hałasu, nie ważne czy będzie pierdzieć czy świszczeć byle nie głośniej niż ileś tam decybeli,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Sachar 

Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lut 2010, 15:33   

Strumienica, to pieniądze wywalone w błoto. Dzwięk możesz poprawić montując pierwszy, przelotowy tłumik z poldolota, tak zwany rozprężacz. Możesz go zamontować w połowie auta, a na końcu też jakiś przelotowy (może być od DFa) tylko utnij seryjną rurę z tłumika tak z 5 cm za tłumikiem i przyspawaj jakąś większę rynnę. Powinien powstać przyjemny basik na niskich obrotach, wyciszający się w miarę wzrostu obrotów. U mnie w grani po takiej operacji podczas przejeżdzania na wolnych obrotach na parkingu włączały się alarmy w autach, a w trasie nie było większej różnicy w porównaniu z serią.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Lut 2010, 16:27   

Żebyś nie zrozumiał, że z przelotowym tłumikiem miałem 98db :) Przy założonym tłumiku przelotowym jest znośnie dla otoczenia i da się spokojnie w środku rozmawiać, czy słuchać radia. Bez żadnego "ale" pod tym względem przeszedłem również przegląd.

A o normach już pisałem :) Zawsze w razie wątpliwości co do hałasu możesz podjechać na stację diagnostyczną i sobie zmierzyć. Co prawda jest to sprzęt rzadko używany i dopiero na trzeciej stacji udało mi się dokonać pomiaru, bo na dwóch poprzednich nie chciały działać te ich urządzonka. Teoretycznie kosztuje to 20zł, ale jak trafisz na miłego pana to nic nie zapłacisz (mi się tak udało :) ).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.