Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 22:41 |
Lutowanie chłodnicy............. |
Autor |
Wiadomość |
Andreoz [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Sty 2005, 21:27 Lutowanie chłodnicy.............
|
|
|
Witam
Dziś wziąłem się za lutowanie mojej chłodnicy..............staaaaaaaaaaasznie niewdzięczna robota!!!Polutowałem na razie nic nie cieknie chłodnica jest suchutka ale mam pytanie. Do lutowania spuściłęm płyn........... po zamontowaniu z powrotem chłodnicy wlałem płyn no i próba..............jadę jadę temperatura idzie w górę idzie i włazi na czerwone pole!!!zatrzymałem autko, wiatrak się nie włącza!!!zatrzymałem samochód i nagle wskazówka temperatury poszła w dół ( tzn termostat włączył duży obieg). i teraz mam pytanie dlaczego termostat tak późno zareagował ( nigdy wcześniej tak nie miałem czyżby jakieś zapowietrzenie???), dlaczego wiatrak się ni włączył???czy dlatego że nie chodził duży obieg i włącznik wiatraka jest za termostatem???(dobrze myślę?)i trzecie pytanie czy chłodnicę z MK1 można zadoptować do MK2- przypomnę że chłodnica w MK1 ma wlew płynu do chłodnicy (ma korek) a chłodnica do MK2 takawego nie ma. Pytam bo gdyby to lutowanie sie nie powiodło to mam sprawną chłodnice od MK1 ...........ale się spisałem:)))
Pozdro |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sty 2005, 22:37
|
|
|
Więc tak, prawdopodobnie zawisił ci się zaworek odpowietrzajacy na tormostacie i dlatego w ukłądzie sostało powietrze... Termowłacznik wentylatora jest nad termostatem, i żeby zadxziałał ten się najpierw musi otworzyć... skoro ukłąd był otwierany, nie było w nim odpowiedniego ciśnienia... i jeszcze mogło być kilka problemów... ale jak zadziałąło to jest GUT, co do chłodniczy z Mk1 do Mk2, to podejdzie tylko zamiast korka na chłodnicę typu "C" muszisz zakręcić jakimchś korkiem na stałe, zeby nie było możliwości wycieku, czy upuszcznia ciśnienia - poprostu wlew trzeba zakręcić korkiem na ślepo... i będzie GUT |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sty 2005, 22:45
|
|
|
hehe . No to raczej standard ze tak sie dzieje . Poprostu płyn nie dotarł do samej góry silnika i nie dotykał termostatu . dlatego nie zostal uruchomiony duzy obieg . A co do chłodnicy to wydaje mi sie ze nie ma to głębszgo sensu . W mk2 był super układ chłodzenia . Był duzym krokiem w przód w porównaniu do mk1 . Ale jak chcesz . Pozatym zobacz ze chłodnica z mk1 bedzie kilka lat starsza i one sobie lubia podciekać na łaczeniach jak były składowane w zimnie . Hm poszukaj chłodnicy z mk2 . A co do przekładania układu to da sie bez problemów to zrobic . Musisz przenieść zbiorniczek wyrównawczy koło lewej lampy i podłaczyć do chłodnicy . A no i zaślepić odpowiecznik nad termostatem . Ale powiem ci tak . W mk1 jest korek dość nie udanego patentu . A w mk2 układ chłodzenia ma zastosowane prawa grawitacji i nie ma korków . Pozatym w mk2 jest znacznie lepsze chłodzenie bo układ pracuje pod większym ciśnieniem a jak wiadomo zwiększa sie w ten sposób temperatura wrzenia . To co zaproponował Joe tez jest do przyjęcia ale zablokowanie tego korka bedzie trudne .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sty 2005, 00:11
|
|
|
diodalodz napisał/a: | To co zaproponował Joe tez jest do przyjęcia ale zablokowanie tego korka bedzie trudne. |
Musisz mieć stary korek... demontujesz z niego zawór powietrzny... to ten w środeczku tak maleńki na spręczynce... powstałą dziurę trzeba zaspawać... następnie w chłodnicy trzeba zakorkować odpływ, ten co jest przy wlewie do polaczenia "wyrównania"... najlepiej podgrzać zapalniczką, a jak palstkik stanie się miekki scisnąc kombinerkami i zawinąć... potrzebna jest teraz dętka... wycimany 2 kółeczka... take same jak są uszczlki na korku... wkłądamy jedną (mniejszą) w wlew chłodnicy, większą kłądziemy na rańcie... kto chce może uszczlki te dorobione i te w korku posmarować lekko silikonem... następnie zakłądamy korek MOCNO dociskamy i przekręcamy... i już 8) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Sty 2005, 02:00
|
|
|
gdzie mój post ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Andreoz [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Sty 2005, 05:16
|
|
|
Witamm
Tak właśnie wydedukowałem że takie były przyczyny dziwnego zachowania układy chłodzenia ale chciałem jeszcze potwierdzenia przez szanowne forum. Co do wymiany na coolera z MK1 to zobacze jakk bedzie git to zostawie jak bedzie sie lało to bede myslal...........Dioda ten moj coolerek z MK1 jest moj i wiem ze napewno jest OK:)).a co wydajności Układów chłodzenia MK1/MK2 to popieram że ten w MK2 jest o niebo lepszy...............oby tylko mi sie udał ten zabieg lutowania:)))
Pozdro |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Sty 2005, 09:05
|
|
|
słuchaj jak znalazłeś miejsce gdzie leciało i znalazłeś przyczyne dlaczego sie zrobiła jopa w chłodnicy i ja usunołeś to nie ma możliwości zeby ciekło . ja mam polutowane 5 magistral i od ponad roku nic sie z nimi nie dzieje a chłodnica chłodzi aż miło .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Andreoz [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Sty 2005, 18:44
|
|
|
Witam
No dobra na razie jest OKI ale jak by co to mam jakieś koło ratunkowe.......w postaci chłodniczki od MK1. Jak by co to bedę prosił o rade:)
Pozdrawiam......... właścicieli starych "dobrych"MK-jedynek ktorzy poratowali radą byłego właściciela starej "dobrej" MK-jedynki!!:))) |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Sty 2005, 00:09
|
|
|
spoko mk2 to lepsze wcielenie mk1 tylko z zeszmacona stylistyka . Ale mechanicznie dzień do nocy . Nawet silnik pozornie taki sam ale z lepszym momentem .
Pozdro |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.