[MK1] Ustawienie zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 20:11 [MK1] Ustawienie zawieszenia
|
|
|
Witajcie .
W związku z tym że w zawiasie od Wanny jest nasrane jak u cyganki w tobołku , a dobrego warsztatu , który by się chciał pobawić z ustawianiem zawieszenia w pobliżu nie ma , będe to musiał zrobić sam .
Zbierzność przodu , kąty i kąt wyprzedzenia zwrotnicy dam radę ustawićw takim stopniu w jakim jest to potrzebne do mk1 ( chodzi mi o dokłądność)
Problem tkwi gdzie indziej . A mianowicie :
W mk1/2 tylnia belka jest na drążku Panharda , a co za tymidzie przy mocno obniżonym zawieszeniu automatycznie sięprzesuwa w lewą stronę . Sprawę przesunięcia załątwię rzymską śrubą wstawioną w drążek , ale powstaje pytanie .
Jak to ustawić ?
Skąd wziąć wymiar o jaki skrócić drążek , żeby tylne koła szły za przednimi ?
Wymiarowanie tego do budy odpada ze względów oczywistych . Do dyspozycji mamy auto i równy utwardzony , wypoziomowany teren , ewentyalnie najazd .
Co Wy na to - wszystkie chwyty dozwolone . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 20:41
|
|
|
problemem jest chyba też to że tył mamy węższy niż przód?
ja ustawiałem tył do nadwozia żeby po równo były koła do nadkoli i co pytam kogoś kto jedzie za mną to fiesta zostawia 2 ślady
ale najlepszym wyjściem było by Żółwiu jakieś ustawienie i jazda na stacje na zbierzność na lasery, to wtedy Ci pokaże czy dupa idzie prosto czy nie |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 20:46
|
|
|
Niestety , sposób o jakim mówisz ( laser , stacja ) to najlepsze rozwiązanie - tylko wiesz - chciałbym to ustawić i pojechać ewentualnie na sprawdzenie , bo jak pojadę ot tak to kolo powie : " porażka " i szukamy dalej .
Tył z przodem dałęm na zero ( mówię o szerokościach ) , ale pomiar od wewnętrznych pukli jest rozwiązaniem - masz racje |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 20:48
|
|
|
Jak pojedziesz na warsztat gdzie stary dziadek ustawia zbieżność to On ci powie które koło z której wystaje... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 20:54
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jak pojedziesz na warsztat gdzie stary dziadek ustawia zbieżność to On ci powie które koło z której wystaje... |
taa - tylko wskaż drogę do tego zakładu .
Właśnie tego mi brakuje .
Starego dziadka z wiedzą , który chciałby mi poświęcić godzinę . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lut 2010, 21:05
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | taa - tylko wskaż drogę do tego zakładu . | Ulica Suwalska,,, dokładniej koniec ulicy Suwalskiej w Łodzi,,,
http://mapy.google.pl/?ie....00324&t=h&z=19
Myślę że załatwisz sprawę,,, choć dawno, dawno tam nie byłem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Lut 2010, 01:33
|
|
|
rozwiązanie jest banalne a nawet dwa:
1: wywalić drążek panharda i wstawić drążek watta .
2:Twoja opcja - wstawiasz rzymską śrubę na środku drążka z dwiema kontrami i ustawiasz sobie to szybciutko na stacji na wysokości auta jaką potrzebujesz . To rozwiązanie stosują w rajdowych polonezach i ładach gdzie występuje dokładnie ten sam problem po zastosowaniu drążka panharda .
Suwalska odpada bo gość ma PRLowski sprzęt i nie ma głowy do takich ustawień .
Co do ekipy musisz kontaktować się z Kojem on ma jakieś główki z cyfrowym pomiarem całego zawieszenia od odległości po kąty i osiowanie i z tego co pamiętam biorą ok 100 zł za taka przyjemność i dostajesz protokół pod koniec ze wszystkimi parametrami zawieszenia . Narazie były dwa auta z lat 80 i żadne nie było jeszcze w osi
A co do pomiarów przesunięcia to tam jest zwykły trójkąt prostokątny do policzenia i znasz przesunięcie w funkcji opuszczenia zawiasu . |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 10 Lut 2010, 09:01
|
|
|
JoeMix, załatwi. Dziadek jeszcze żyje. Wiem bo sam u niego byłem. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 23:42
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Jak to ustawić ?
Skąd wziąć wymiar o jaki skrócić drążek , żeby tylne koła szły za przednimi ? |
A pomiar przekątnych?? - Przedniej osi z tylną?? |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 23:51
|
|
|
Żółwik Tuptuś, a myślałeś by dopasować jakiegoś stabilizatora takiego by problematyczny drążek nie był potrzebny? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 12 Lut 2010, 23:56
|
|
|
Roman, - o tym nie pomyślałem . Pomiar od sworznia do tylnej piasty da pojęcie o tym jak to wygląda Tak spróbuję to zrobić
JoeMix, - Od rzeźby tutaj jest Roman . On robi zawias na którym mk1 skręca i się prowadzi . Ja lepię ori od mk1 . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 00:14
|
|
|
Cytat: | Od rzeźby tutaj jest Roman . On robi zawias na którym mk1 skręca i się prowadzi . Ja lepię ori od mk1 .
_________________ |
Każdy idzie swoją drogą ale uczymy sie na wzajem ciekawych rzeczy o mk1 na wzajem - to jest w porządku |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 00:17
|
|
|
I o to chodzi |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 01:44
|
|
|
Żółwik Tuptuś, A w pozycji spoczynkowej bardzo daleko od poziomu masz drążek? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 08:31
|
|
|
Ale że co? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 09:09
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Żółwik Tuptuś, A w pozycji spoczynkowej bardzo daleko od poziomu masz drążek? |
mimo, że auto jest nisko w porównaniu do seri to drążek musi być pod skosem i do poziomu brakuje sporo
Według mnie i tego jak użytkowałem fiestę i użytkuję teraz to drążek panharda w mk1 jest na tyle fajnym rozwiązaniem, że do jazdy na co dzień spisuje się nieźle jednak już gdy chcemy poszaleć to zaczyna mocno przeszkadzać....... Żółwik ma sztywno zawias teraz z tyłu do tego lepsze tuleje w wachaczach i stabilizator seryjny jednak na dziurach/zakrętach zawieszenie pracuje - ugina się i oś nieznacznie chodzi na boki. Do tego gdy fieste się obniży oś przesunie się w stronę kierowcy i żeby to wyrównać trzeba dać śrubę rzymską albo krótszy drążek.
Ja osobiście dwa razy wymieniałem panharda i dwa razy się zaczął giąć pod wpływem szybkiej jazzdy w zakrętach i dużych przeciążeń
Osobiście wydaje mi się, że można to ustawić na przyrządach jednak czy to ma sens?? Ustawienie na "oko" plus doświadczenie kierowcy - gdy będzie testował - i ustawi to dobrze |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 09:21
|
|
|
Pytam bo z tego co wiem i drążek pracuje bliżej poziomu tym mniej właśnie przesuwa belkę na boki,,, lepiej żeby mijał poziom i się przekrzywiał na druga stronę niż nie dochodził do poziomu,,, co do jego gięcia to seryjny drążek na nic się nie nada minimum to taki od Xr2 a najlepiej coś wypłodzic, typu wspawać w serie (jak pamiętam C-ownik) rurkę czy pręta. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 13 Lut 2010, 21:09
|
|
|
ja skróciłem drążek o jakieś 0.5cm albo 1cm, nie pamiętam już ale ja bardziej do stylistyki auta chciałem by tył był równo po obu stronach |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
|