Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK1] Ustawienie zawieszenia
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Lut 2010, 20:11   [MK1] Ustawienie zawieszenia

Witajcie .

W związku z tym że w zawiasie od Wanny jest nasrane jak u cyganki w tobołku , a dobrego warsztatu , który by się chciał pobawić z ustawianiem zawieszenia w pobliżu nie ma , będe to musiał zrobić sam .

Zbierzność przodu , kąty i kąt wyprzedzenia zwrotnicy dam radę ustawićw takim stopniu w jakim jest to potrzebne do mk1 ( chodzi mi o dokłądność)

Problem tkwi gdzie indziej . A mianowicie :

W mk1/2 tylnia belka jest na drążku Panharda , a co za tymidzie przy mocno obniżonym zawieszeniu automatycznie sięprzesuwa w lewą stronę . Sprawę przesunięcia załątwię rzymską śrubą wstawioną w drążek , ale powstaje pytanie .

Jak to ustawić ?
Skąd wziąć wymiar o jaki skrócić drążek , żeby tylne koła szły za przednimi ?

Wymiarowanie tego do budy odpada ze względów oczywistych . Do dyspozycji mamy auto i równy utwardzony , wypoziomowany teren , ewentyalnie najazd .


Co Wy na to - wszystkie chwyty dozwolone .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 9 Lut 2010, 20:41   

problemem jest chyba też to że tył mamy węższy niż przód?
ja ustawiałem tył do nadwozia żeby po równo były koła do nadkoli i co pytam kogoś kto jedzie za mną to fiesta zostawia 2 ślady

ale najlepszym wyjściem było by Żółwiu jakieś ustawienie i jazda na stacje na zbierzność na lasery, to wtedy Ci pokaże czy dupa idzie prosto czy nie
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Lut 2010, 20:46   

Niestety , sposób o jakim mówisz ( laser , stacja ) to najlepsze rozwiązanie - tylko wiesz - chciałbym to ustawić i pojechać ewentualnie na sprawdzenie , bo jak pojadę ot tak to kolo powie : " porażka " i szukamy dalej .

Tył z przodem dałęm na zero ( mówię o szerokościach ) , ale pomiar od wewnętrznych pukli jest rozwiązaniem - masz racje :yes:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lut 2010, 20:48   

Jak pojedziesz na warsztat gdzie stary dziadek ustawia zbieżność to On ci powie które koło z której wystaje...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Lut 2010, 20:54   

JoeMix napisał/a:
Jak pojedziesz na warsztat gdzie stary dziadek ustawia zbieżność to On ci powie które koło z której wystaje...


taa - tylko wskaż drogę do tego zakładu .

Właśnie tego mi brakuje .

Starego dziadka z wiedzą , który chciałby mi poświęcić godzinę .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lut 2010, 21:05   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
taa - tylko wskaż drogę do tego zakładu .
Ulica Suwalska,,, dokładniej koniec ulicy Suwalskiej w Łodzi,,,

http://mapy.google.pl/?ie....00324&t=h&z=19

Myślę że załatwisz sprawę,,, choć dawno, dawno tam nie byłem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 9 Lut 2010, 23:51   

Ja ten Twój problem widzę w trójkącie (belka, drążek, wysokość - zmienne to kąt belka/drążek i wysokość). Znaczy można by coś policzyć.. Chyba :rotfl:




pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Lut 2010, 01:33   

rozwiązanie jest banalne a nawet dwa:
1: wywalić drążek panharda i wstawić drążek watta .
2:Twoja opcja - wstawiasz rzymską śrubę na środku drążka z dwiema kontrami i ustawiasz sobie to szybciutko na stacji na wysokości auta jaką potrzebujesz . To rozwiązanie stosują w rajdowych polonezach i ładach gdzie występuje dokładnie ten sam problem po zastosowaniu drążka panharda .

Suwalska odpada bo gość ma PRLowski sprzęt i nie ma głowy do takich ustawień .
Co do ekipy musisz kontaktować się z Kojem on ma jakieś główki z cyfrowym pomiarem całego zawieszenia od odległości po kąty i osiowanie i z tego co pamiętam biorą ok 100 zł za taka przyjemność i dostajesz protokół pod koniec ze wszystkimi parametrami zawieszenia :) . Narazie były dwa auta z lat 80 i żadne nie było jeszcze w osi :)

A co do pomiarów przesunięcia to tam jest zwykły trójkąt prostokątny do policzenia i znasz przesunięcie w funkcji opuszczenia zawiasu .
 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 10 Lut 2010, 09:01   

JoeMix, załatwi. Dziadek jeszcze żyje. Wiem bo sam u niego byłem. :V:
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Lut 2010, 23:42   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Jak to ustawić ?
Skąd wziąć wymiar o jaki skrócić drążek , żeby tylne koła szły za przednimi ?


A pomiar przekątnych?? - Przedniej osi z tylną??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lut 2010, 23:51   

Żółwik Tuptuś, a myślałeś by dopasować jakiegoś stabilizatora takiego by problematyczny drążek nie był potrzebny?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 12 Lut 2010, 23:56   

Roman, - o tym nie pomyślałem . Pomiar od sworznia do tylnej piasty da pojęcie o tym jak to wygląda :ok: Tak spróbuję to zrobić

JoeMix, - Od rzeźby tutaj jest Roman . On robi zawias na którym mk1 skręca i się prowadzi . Ja lepię ori od mk1 .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 13 Lut 2010, 00:14   

Cytat:
Od rzeźby tutaj jest Roman . On robi zawias na którym mk1 skręca i się prowadzi . Ja lepię ori od mk1 .
_________________


Każdy idzie swoją drogą ale uczymy sie na wzajem ciekawych rzeczy o mk1 na wzajem - to jest w porządku :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Lut 2010, 00:17   

I o to chodzi :yes:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lut 2010, 01:44   

Żółwik Tuptuś, A w pozycji spoczynkowej bardzo daleko od poziomu masz drążek?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Lut 2010, 02:43   

to żeś napisał... :zalamka:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lut 2010, 08:31   

Ale że co? :9:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 13 Lut 2010, 09:09   

JoeMix napisał/a:
Żółwik Tuptuś, A w pozycji spoczynkowej bardzo daleko od poziomu masz drążek?


mimo, że auto jest nisko w porównaniu do seri to drążek musi być pod skosem i do poziomu brakuje sporo :|

Według mnie i tego jak użytkowałem fiestę i użytkuję teraz to drążek panharda w mk1 jest na tyle fajnym rozwiązaniem, że do jazdy na co dzień spisuje się nieźle jednak już gdy chcemy poszaleć to zaczyna mocno przeszkadzać....... Żółwik ma sztywno zawias teraz z tyłu do tego lepsze tuleje w wachaczach i stabilizator seryjny jednak na dziurach/zakrętach zawieszenie pracuje - ugina się i oś nieznacznie chodzi na boki. Do tego gdy fieste się obniży oś przesunie się w stronę kierowcy i żeby to wyrównać trzeba dać śrubę rzymską albo krótszy drążek.

Ja osobiście dwa razy wymieniałem panharda i dwa razy się zaczął giąć pod wpływem szybkiej jazzdy w zakrętach i dużych przeciążeń :9:

Osobiście wydaje mi się, że można to ustawić na przyrządach jednak czy to ma sens?? Ustawienie na "oko" plus doświadczenie kierowcy - gdy będzie testował - i ustawi to dobrze :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lut 2010, 09:21   

Pytam bo z tego co wiem i drążek pracuje bliżej poziomu tym mniej właśnie przesuwa belkę na boki,,, lepiej żeby mijał poziom i się przekrzywiał na druga stronę niż nie dochodził do poziomu,,, co do jego gięcia to seryjny drążek na nic się nie nada minimum to taki od Xr2 a najlepiej coś wypłodzic, typu wspawać w serie (jak pamiętam C-ownik) rurkę czy pręta.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Lut 2010, 21:09   

ja skróciłem drążek o jakieś 0.5cm albo 1cm, nie pamiętam już ale ja bardziej do stylistyki auta chciałem by tył był równo po obu stronach
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.