Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
29 Mar 2014, 08:53
[MK3] Nieprzepalone paliwo?
Autor Wiadomość
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 30 Sty 2010, 19:50   [MK3] Nieprzepalone paliwo?

Jak wygląda od strony rury wydechowej nieprzepalone paliwo? Rura wydechowa w mojej fieście jest czarna, a po przegazowaniu wylatuje z rury czarne badziewie. Niezależne jest to od tego czy silnik jest zimny czy gorący. Po zmianie oleju na elfa 15w/40 widocznych ubytków oleju nie ma.
_________________

 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Sty 2010, 20:24   

Przypomina to sadzę? Taką jak z komina? Jeśli tak to masz uszkodzoną sondę lambda i silnik dostaje zbyt bogatą mieszankę paliwa. Zrób najlepiej test diagnostyczny.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Sty 2010, 20:26   

przy takich warunkach jak obecnie nieco czarnego badziewia (sadza z wodą) i czarna końcówka rury to normalka, szczególnie jeśli nie masz kata i jeździsz głównie w mieście, na niedużych dystansach.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 30 Sty 2010, 20:49   

bidżej, Kata mam, a właściwie tyle co z niego zostało, nawet ta śmieszna puszka do ogrzewania spalin jest jeszcze. Freeman, tak przypomina to sadzę z wodą. Co może spowodować uszkodzenie sondy? Pytam bo niedawno ją wymieniałem na nówkę sztukę ngk.
_________________

 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Sty 2010, 21:02   

nie róbcie paniki, przy ujemnych temperaturach mieszanka jest dość mocno wzbogacana (szczególnie po rozruchu i przed rozgrzaniem silnika), a wskazania sondy brane są pod uwagę dopiero od osiągnięcia przez nią (i chyba silnik) określonej temperatury - więc benzyna nie dopala się tak jak powinna i stąd sadza. szczególnie kiedy przejeżdżasz te 10km i gasisz auto.
a woda w wydechu bierze się mniej więcej z tego samego zjawiska co na szybach w ciepłym mieszkaniu zimą.

na wszelki wypadek możesz zrobić samodiagnozę, ale jeśli nie ma tego jakoś przerażająco dużo to dałbym sobie siana.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Sty 2010, 21:07   

bidżej, mądrze gada.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Mariusz21 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Mariusz
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 30 Sty 2010, 21:26   

Chyba że przejeżdżasz większe dystanse i to się utrzymuje to możesz dla pewności sprawdzić ją ale tak to jak bidżej powiedział nie ma sobie co dupy zawracać :)
_________________
kto jest z Ostrowca z klubu proszę o kontakt :) pod gg 481107
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 4 Lut 2010, 14:29   

Panowie nie chce zakładać kolejnego wątku w elektrycznym, wiec nadal piszę tu.
Okazało się że nie mam prądu we wtyczce podłączonej do sondy lambda. Sonda nie działa wiec strucel leje paliwo jak mu się podoba. Pierwsze co sprawdziłem to bezpiecznik, był spalony, ale po wymianie nadal nie ma prądu. Jak przy pomocy miernika i innych narzędzi powszechnie dostępnych w garażu znaleźć awarię i ją usunąć?
_________________

 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Lut 2010, 11:09   

tzn nie masz żadnego napięcia między brązowym a czarno-czerwonym przewodem wtyczki sondy od strony wiązki?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kkk88gca 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 6 Mar 2010, 23:27   

U mnie też jest czarne badziewie w rurze i przyczyną jest sonda lambda. Ale sonda do instalacji gazowej ma niewiele co?? Bo gazu spaliła mi teraz 7.1L/100km a paliwa pije całkiem sporo. Wina chyba po stronie sondy, dodam jeszcze że czujnik temperatury cieczy ten co idzie do komputera też jest padnięty. Także komp trochę rozregulowany. A czy te sadze mogą powodować niedrożność układu wydechowego?? Bo dziwnie bulgocze z wydechu, auto jest słabsze a przy większej górce i większych obrotach dławi się czasami i strzela z rury ;-|
_________________
http://s27.bitefight.onet.pl/c.php?uid=41902
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 7 Mar 2010, 09:39   

Jak bulgocze z wydechu to obstawiam dziurawy tłumik, i stad słabszy silnik.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Mar 2010, 10:50   

Marcinowaty napisał/a:
obstawiam dziurawy tłumik, i stad słabszy silnik.
Mam przestrzelony wydech i jakoś nie czuję by silnik był słabszy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kkk88gca 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 7 Mar 2010, 12:56   

Właśnie, raczej to nie będzie powód

[ Dodano: Pon Mar 08, 2010 17:25 ]
No i skutki tego co napisałem wcześniej są takie że auto przestało palić na jednym cylindrze. Widocznie już od dłuższego czasu się na nim dławił. Chodzi trochę jak trabant i w ogóle nie daje rady jechać. Teraz to już tylko mechanik bo nie dam rady nawet świec wykręcić kluczem jaki mam ;-(
_________________
http://s27.bitefight.onet.pl/c.php?uid=41902
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.