| [MK3] Grzechocząca kierownica - koła nie kręcą | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Dawid_Krk [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2010,  10:18   [MK3] Grzechocząca kierownica - koła nie kręcą | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich! 
 Przyszła zima - pierwszy śnieg. Poszedłem wieczorem do autka, odpaliłem, odśnieżyłem i wyskrobałem szyby. Chcę ruszać, kręcę mocno kierownicą, a ona nagle zaczęła grzechotać i chodzić luźno. Sytuacja wygląda tak, że kierownica grzechocze, kręci się luźno, a koła stoją w  miejscu. Dziwna sprawa. Pierwsze co mi przyszło do głowy to krzyżak (był wymieniany rok temu), ale było wczoraj ciemno i jeszcze tego nie sprawdziłem. Czy ktoś z was spotkał się z podobnym przypadkiem? Dodam, że kierownica zaczynała się trząść się na trasie tak od 90-100km/h.
 
 Pozdrawiam.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Lis 2010,  23:27, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2010,  10:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | czyli co? mamy telepatycznie stwierdzić, czy jednak ten krzyżak się nie poluzował albo nie padł? |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kondziu   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Konrad
 Wiek: 43
 Dołączył: 13 Kwi 2008
 Posty: 206
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2010,  11:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | a ja obstawiam że ten kto montował krzyżak nie dokręcił śruby na wieloklinie maglownicy i delikatnie ujmując zjechały się... albo krzyżak się zjechał jedno z 2.... ciesz sie ze stało się co sie stało na postoju... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2010,  11:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Krzyżak, albo nie krzyżak, czyli maglownica, to ze kierownicą trzęsie przy pewnych prędkościach to najczęściej od złego wyważenia kół (albo od niewyważenia) rzadziej od hamulców,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid_Krk [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2010,  12:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jednak maglownica  . Sprawdziłem krzyżak i kręci się razem z kierownicą, natomiast grzechotanie (przeskakiwanie) słychać w przekładni maglownicy. Teraz pytanie, jak bardzo skomplikowana jest wymiana takiej maglownicy. Samochód stoi na parkingu (a raczej na krawężniku) i ma skręcone koła. Nie wiem teraz czy sam się za to brać, czy potrzebny będzie warsztat oraz pomoc drogowa (holowanie w takim stanie odpada). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2010,  19:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zwykłą maglownicę (bez wspomagania) wymienisz w pół godziny na parkingu. Jest do odkręcenia raptem 5 śrub (wliczając tą od krzyżaka). Po jednej przy każdej zwrotnicy i dwie mocujące maglownice do budy. I tyle - montaż w kolejności odwrotnej... 	  | Dawid_Krk napisał/a: |  	  | Teraz pytanie, jak bardzo skomplikowana jest wymiana takiej maglownicy. | 
 |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2010,  23:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dawid_Krk, to że krzyżak kręci się razem z kierownicą, to nie znaczy że kręci się też trzpień od maglownicy - sprawdziłeś? jest na nim wielowypust, który mógł paść tak jak pisze Kondziu. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lis 2010,  05:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | bidżej, a co to zmienia, wyrobiło się po takim trrr pewnie, wiec i tak do wymiany,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rusin   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 24 Lut 2010
 Posty: 30
 Skąd: zwoleń/wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2010,  11:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | tez tak mialem. okazalo sie ze sruba sie odkrecila ta co mocuje krzyzak do maglownicy.skrecilem ja mocno zalozylem kontre i tak juz jezdze ze dwa lata. co jakis czas sprawdzam i jest dobrze. tez w nocy mi sie to stalo i tez myslalem ze to maglownica. rozkrec zobacz czy na maglownicy wielowypust sie nie zjechal.jak nie to zrob tak jak ja.jak mocno skrecisz to bedzie dzialac bo ten wielowypust ma wieksza twardosc niz ten na krzyzaku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawid_Krk [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Gru 2010,  16:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki rusin za podpowiedź! Faktycznie okazało się, że krzyżak był poluzowany. Na razie dokręciłem na wyczucie, tak aby przejechać się trochę po osiedlu i rozgrzać traktorynkę  . W najbliższym czasie planuję wizytę w garażu u znajomego, chcę sprawdzić stan wielowypustu maglownicy oraz krzyżaka. Chciałbym to również dokręcić tak, żeby nie martwić się na trasie, że zabraknie sterowania  . Stąd pytanie, jak to najlepiej zrobić? rusin pisał o kontrze, ale nie wiem za bardzo jak to wygląda - chodzi o drugą nakrętkę z podkładką sprężynującą? 
 Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Gru 2010,  16:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | dajcie nową śrubę i nakrętke samokontrującą albo zwykła i kontrę do tego.. |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rusin   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 24 Lut 2010
 Posty: 30
 Skąd: zwoleń/wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Gru 2010,  16:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | piszac kontra chodzilo mi wlasnie o druga nkretke (jak to fachowo sie ladnie nazywa przeciwnakretka). skrec ta srube berdzo mocno ale z wyczuciem zeby nie zerwac. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |