Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:55
[MK3] 1.8 diesel - mocno klepie / potrzebuję informacji
Autor Wiadomość
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 29 Sty 2010, 20:19   [MK3] 1.8 diesel - mocno klepie / potrzebuję informacji

Witam.

Silnik jak w temacie. Odpalam auto na zimnym silniku. Odpala i klepie strasznie. Nie miałem okazji ustalić z którego miejsca, bo auto z początkiem zimy zajęło stanowisko parkingowe do wiosny i na razie nie jest uruchamiane. Wracając do klepania .... Odpala; zimny silnik; klepie strasznie. Słychać to na całej dzielnicy. Po czym w miarę jak się nagrzewa klepanie .... może nie zanika ... ale traci na sile. Jak auto się nagrzeje całkiem, to powiedzmy, że klepanie jest takie, że da się z tym żyć. Kolega ujeżdżający kiedyś Fiestę sugeruje, że może to być problem regulacji luzu zaworów.
Z uwagi na to, że panicznie boje się , bo nie znam, silników diesla chciałbym zapytać:
1. co sądzicie ntt.? czy może być przyczyną słabnącego stukotu nieprawidłowy luz zaworów?
2. jeśli tak, to czy ktoś mógłby step by step, jak dla lamy totalnej w dieslu, napisać jak zmierzyć luzy w tym silniku? ale tak poważnie ... krok po kroku. Tzn. opuszczając część, że trzeba auto podnieść, żeby móc kręcić kołem, i że trzeba dekiel zdjąć na klawiaturze ... ale co dalej? Który zawór na być otwarty, i który można wtedy mierzyć? Które są ssące, a które wydechowe? I jaki powinien być luz? I jak się reguluje w tym silniku?
Za wszelkie informacje ntt. będę szczerze zobowiązany.
Z góry dziękuję.
pzdr
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Sty 2010, 21:27   

Diesel to chyba jest na hydraulice więc nic się tam nie ustawia.
Z tego co pamiętam to każdy diesel klepie :hihihi:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 29 Sty 2010, 21:30   

Radziłbym sprawdzić wtryski. Najprawdopodobniej one leja tzn. mieszanka zamiast zostac rozpylona dostaje sie do cylindrow w stanie plynnym. Jak leja wtryski to odglos jest taki jakbys mlotkiem tlukl po wale, silnik ma taki twardy dziwny dzwiek. Takze mowie sprawdz te wtryski bo po mojemu to na 90% jest ich wina.
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Sty 2010, 21:41   

MARIUSZ.B napisał/a:
Diesel to chyba jest na hydraulice więc nic się tam nie ustawia.

Poprawiam się, regulacja płytkowa
dolotowe od 0,30 do 0,40
wylotowe od 0,45 do 0,55
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 29 Sty 2010, 23:38   

piotrek1289 napisał/a:
Radziłbym sprawdzić wtryski. Najprawdopodobniej one leja tzn. mieszanka zamiast zostac rozpylona dostaje sie do cylindrow w stanie plynnym. Jak leja wtryski to odglos jest taki jakbys mlotkiem tlukl po wale, silnik ma taki twardy dziwny dzwiek. Takze mowie sprawdz te wtryski bo po mojemu to na 90% jest ich wina.


Dobra .. pytanie od lamy ... jak sprawdzić wtryski? Dźwięk jest faktycznie taki jakby ktoś na twardo w metal okładał.
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Sty 2010, 03:36   

wykręcić i postawić na próbniku . innej metody niema . Starzy wyjadacze poznają po wibracjach na rurkach . A wtrysk nie lejący tylko zatarty , który się wiesza .
 
 
 
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 30 Sty 2010, 16:42   

diodalodz napisał/a:
wykręcić i postawić na próbniku . innej metody niema .


dobra .... w związku z powyższym pytanie ... czy trzeba się w coś zaopatrzyć, co jest potrzebne podczas składania wtrysku z powrotem do silnika? nie wiem ... jakieś uszczelnienia , czy coś, co powinno się wymienić na nowe podczas wyjmowania i montażu wtrysku na powrót na miejsce? jak już mam wyjmować to chciałbym się zaopatrzyć zawczasu.
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
swallow 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 30 Sty 2010, 18:45   

Sam nic nie zrobisz, musisz jechać do mechanika który zajmuje się dieslami i on Ci wszystko powie co da się z tym zrobić - naprawa albo wymiana. Koszt takiej diagnostyki (przynajmniej u mnie) koło 50 zł. Napisz jeszcze czy po odpaleniu auto bardzo kopci?
 
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Sty 2010, 19:46   

A może zły kąt wtrysku ? Miałem kiedyś podobnie, jak był zimny i klepał, to miał kopyto. Ale kiedy mechanik mi zrobił pompę wtryskową (uszczelnił bo ciekła), wyregulował, klepanie nadal jest (szczególnie w mrozy tuż po odpaleniu chodzi jak ursus), ale uspokaja się po kilku chwilach (rownież obroty spadają). A co do kopyta, to mam chyba odwrotnie. Jak jadę chwile po odpaleniu to ryczy jak głupi i nie jedzie :D Dlatego czekam kilka minut, aż się uspokoi i dopiero ruszam.
 
 
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 30 Sty 2010, 20:03   

swallow napisał/a:
Sam nic nie zrobisz, musisz jechać do mechanika który zajmuje się dieslami i on Ci wszystko powie co da się z tym zrobić - naprawa albo wymiana. Koszt takiej diagnostyki (przynajmniej u mnie) koło 50 zł.


Tu drobny problem. Mechaników w okolicy mam takich, że swojego DOHC'a w Sierra'rze nauczyłem się obsługiwać sam, bo się boję go oddać komuś w ręce. Od punktu takiego, że nie miałem zielonego pojęcia nt. silnika w ogóle, doszedłem do momentu gdzie sam własnymi rękoma wykonuję wymiany rozrządów DOHC'a i tego typu rzeczy. Także jak tak samo wygląda sprawa z obsługą diesli w moim mieście to mam chyba problem. Druga rzecz, że przyjadę do typa i powiem, że chcę żeby mi zrobił to czy tamto. Gość może G. wielkie zrobić i powiedzieć mi, że zrobił, i mnie skasować, bo w dieslu to nie będę miał o czym z nim rozmawiać. Może mi wcisnąć wszystko nt. tego silnika. I to jest taki urok mojego miejsca zamieszkania.

EDYTA:

... dlatego staram się dowiedzieć jak najwięcej, żeby określić mniej więcej co jestem w stanie sam zrobić / zdiagnozować przy tym silniku. Resztę będę musiał powierzyć mechanikowi od diesli, więc chciałbym wiedzieć jak najwięcej ntt. żeby wiedzieć jak z Panem rozmawiać i o czym.

swallow napisał/a:
Napisz jeszcze czy po odpaleniu auto bardzo kopci?


Auto kopci w momencie odpalenia tylko. Strzał z rury dymem tylko przy rozruchu i zaraz jest czysto. Z tego co czytałem to normalny stan rzeczy ponoć.



Tak OT jak już jadę .... ale odnośnie tego samego silnika....

....paląc auto w zimie , teraz, zauważyłem, że spod gwintu / połaczenia rurka doprowadzająca <-> wtryskiwacz, na czwartym cylindrze, cieknie sobie ropka. Pytanie: czy tam jest jakieś uszczelnienie? czy coś? Czy to się po prostu gwint rozkręca na połaczeniu rurki zasilającej z wtryskiwaczem? czy to normalne (w sensie częściej występującej tego typu usterki) zjawisko ....nie wiem... z wiekiem, czy z kilometrami, że puszcza połaczenie w tych miejscach? I co zrobić? To się tylko dokręca? Czy wymienia się tam coś? Jakiś uszczelniacz? Czy o-ring? Zaznaczam, że omawiane klepanie było już wcześniej, zanim zaczęło to ciec... proszę nie wiązać raczej tych awarii ze sobą.
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Sty 2010, 20:26   

mozesz sam sprawdzic wtryski ale potrzebujesz drugiej osoby i przewod wtryskiwacz pompa
odkrecasz wtryski i podłaczasz jeden przewod do obojetnie ktorego wyjscia na pompie (wyjsciae na wtryski) druga osoba kreci a ty patrzysz czy twozy taka delikatna mgiełke czy leje ciurkiem jak leje ciurkiem (kropelki) to do naprawy a te wyciek to sproduj mocniej dociagnac nakretke bo to jest samouszczelniajacy przewod
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 31 Sty 2010, 01:10   

jasne. dziękuję. :)
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
komo 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Lut 2010, 19:33   

Pytanko klekocik zawsze tak stuka od kiedy go masz czy po prostu któregoś dnia zaczął tak klekotać ??? robiłeś w nim rozrząd ??
 
 
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 4 Lut 2010, 06:19   

nie robiłem rozrządu. poprzedni właściciel twierdził, że rozrząd ma dopiero 30kkm. fofia tak klepie od początku jak ją mam. teraz w zimie po prostu jakby bardziej (mocniej)
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
komar50
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lut 2010, 06:35   

A zaraz po odpaleniu jak wciśniesz sprzęgło to dalej klepie?? Ja w mojej miałem taką właśnie przypadłość i po wciśnięciu sprzęgła uspokajał się całkowicie..
 
 
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 4 Lut 2010, 07:21   

sprzęgło nie robi róznicy
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
komo 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Lut 2010, 19:02   

kąt wtrysku na 90% trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu wymagana blokady !!!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Lut 2010, 12:08   

Klepać może zarówno od luzów zaworowych, zużytych wtryskiwaczy lub zbyt wczesnego kąta wtrysku. Ten dymek zaraz przy odpaleniu to jaki ma kolor?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
RAFIkSierra 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: RAFIk
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Żary
Wysłany: 14 Lut 2010, 13:49   

kamil wolski napisał/a:
Klepać może zarówno od luzów zaworowych, zużytych wtryskiwaczy lub zbyt wczesnego kąta wtrysku. Ten dymek zaraz przy odpaleniu to jaki ma kolor?


czarny lub jak się mocno przyjrzeć to czarno-siwy
_________________
MK3 z 89 roku z silnikiem 1.8Diesel
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 14 Lut 2010, 19:45   

Kat wtrysku masz za bardzo przyspieszony...
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Diesel - przydatne informacje i zasady użytkowania.
ramses123 Silniki diesla 15 4 Mar 2010, 19:58
Fordon
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.