Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Inny] Escort - Zetec 1.8 16V 115kM
Autor Wiadomość
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 27 Lut 2010, 13:13   

to normalne ze nie ma roznicy, w koncu to tylko mala czesc ukladanki, ale w dalszym modzeniu silnika morde masz juz szerzej otwarta wiec nie bedziesz sie musial cofac do tylu tylko idziesz na przod :)

po odpieciu przeplywki, ktora jak sama nazwa wskazuje(czujnik zasysanego powietrza) komputer nie potrafi dostosowac odpowiedzniego skladu mieszanki paliwowo powietrznej i najczesciej bardziej bogato podlewa, dlatego ten dol jest lepszy
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 27 Lut 2010, 13:20   

No teraz już rozumiem :-P
dzięki Ad@mus a co wlaśnie z przepływką? tzn bo też muszę dać od 2.0 ale pytanie jest takie czy to ma być sama obudowa a przepływka zostaje seria? czy lepiej dać przeplywkę też od 2.0 ?
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 27 Lut 2010, 13:33   

flaki z twojej w obudowe 2l
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 27 Lut 2010, 13:52   

Aaaa to super bo będzie taniej :V:
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 27 Lut 2010, 16:35   

Witam, jestem posiadaczem Escorta MK7 3d 1.8 RKC 1997. 135tys. przebiegu, zalany syntetykiem Tedex 5w40.

Dziś wymieniłem wałki i przepustnice z Mondeo 2.0 16V.

Tutaj można poczytać o wałkach -> klik

W poście numer 13 opisane jest jak Ford rozpoznaje wałki, chodzi o takie ringi między krzywkami. U mnie wałek ssący ma oznaczenie 0-0011 a wydechowy 1-0010 a więc mam wałki produkowane od 95 do 98r. Dodaje zdjęcie moich wałków.



Przekładka wałków była prosta, całość z rozrządem, nowymi simeringami i uszczelką zajęła nam około 2,5 godziny. Za to nie spodziewałem się problemów z przepustnicą...

Trzeba było zmienić blaszkę blokującą pancerz ale to jest pikuś... Problem u mnie jest taki, że mechanizm poruszania motylem w przepustnicy jest inny niż w moim RKC.

Wygląda to tak jakby miał mniejszy skok. Objawia się to tym, że gdy linka jest napięta a przepustnica zamknięta to po wciśnięciu pedału gazu motyl nie otwiera się do pozycji pionowej w 100%, powiedziałbym 90-95% otwarcia. Ktoś coś doradzi w tej sprawie?

Obale też mit, że na wałkach wariują wolne obroty. Wałki z seryjną przepustnicą nie wariowały wcale, dopiero po włożeniu tej z MDO obroty stały się trochę nerwowe. nie było widać wahnięć na obrotomierzu ale było to słychać i czuć na końcówce wydechu.

Co do jazdy, od ok 3700 rpm silnik dostaje mocnego kopa, dźwięk wyraźnie się zwiększył. Auto mocno przyśpiesza powyżej tych obrotów, wcześniej moc rozwijała się jakby spokojniej... Jak zrobię filmik to wrzucę, na chwile obecną wrzucam filmik z przyśpieszenia na 3 biegu do odcinki na seryjnych gratach, w marcu planuje wyjazd na hamownie. Zobaczymy co wypluje :)

Pozdrawiam.

http://www.youtube.com/watch?v=t3Z_382rbvY
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 27 Lut 2010, 17:40   

Też blaszkę zmieniłem ale zostawiłem plastik prowadzący linkę i to będzie przyczyną jakby innego skoku,

a na zdjęciu to wałki od mdo czy seria???i te oznaczenia?
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 27 Lut 2010, 19:52   

Wałki to Mondeo Mk2 2.0 które zakupiłem do siebie.

Co do przepustnicy - problem rozwiązany.

Trzeba jednak plastikową prowadnicę przełożyć do nowej przepustnicy, ale jest małe ale.
Trzpień na którym się to osadza w przepustnicy od Mondeo jest grubszy od tego z RKC. Trzeba trochę rozwiercić tak aby to weszło bez oporów ale i bez zbyt dużego luzu. Po złożeniu całości musiałem dać tylko jedną podkładkę i skręcić całość do kupy. Pacjent żyje i przepustnica otwiera się w 100%. Warto całość czymś przesmarować dla łatwiejszej pracy.

Pozdrawiam.
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 28 Lut 2010, 08:11   

Zatem zmiana plastiku też mnie czeka :)

bobson a po czym rozróżnić który ssący a który wydech?
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 28 Lut 2010, 10:08   

Ssący na końcu wałka ma taki wypustek, koło blokady wałków. Wydechowy go nie ma i dzięki temu można rozróżnić który jest który.
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 28 Lut 2010, 10:36   

A to widać na foto dzięki bobson :)
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 1 Mar 2010, 21:29   

RKC z tego co mi wiadomo ma przepływkę (obudowa i wkład) z 2.0.

Pytanie do Ad@mus-a lub Fordon-a: w zakresie 2000-2400 rpm mam rezonans chyba na katalizatorze, czuje też lekkie zdławienie na silniku w momencie rezonansu. Co się może dziać? Kat się kończy?
Ostatnio zmieniony przez bobson 1 Mar 2010, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 1 Mar 2010, 21:39   

nie wiem co to moze byc, ale jak masz kat-to go wywal...napewno sie oddławi:D
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Mar 2010, 22:20   

Tak RKC ma taka obudowe i wklad, bo to EEC5, pod EEC4 nie bedzie to dzialac...
Dlawienie:swiece, przewody, przytkany tak raczej nie, zly odczyt TPS, dlawi sie bo dostaje za duzo powietrza w stosunku do paliwa lub odwrotnie... EEC5 ma OBD2 wiec mozna to dosc latwo zweryfikowac.
_________________

 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 1 Mar 2010, 22:23   

Mój jest na EECIV i mam duży przepływomierz taki jak na przykład w Scorpio 2.0 MK3
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Mar 2010, 22:26   

No to sonda szerokopasmowa :)
do tego sprawdz przewody WN oraz swiece....
_________________

 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 2 Mar 2010, 06:19   

bobson napisał/a:
RKC z tego co mi wiadomo ma przepływkę (obudowa i wkład) z 2.0.

Czyli szukanie z mdo 2.0 nie ma sensu bo pucha przeplywki jest taka sama tak?
Właśnie wczoraj byłem na jednym punkcie i zapewniał mnie facet że ma od mdo 2.0 ale były te przepływki takie same jak moja ;-|
miał też większą taką przykręcaną do puchy filtra na śruby i właśnie mowił że to od skorpio jest, bobson taką masz przepływkę? może jakieś foto wrzuć :)

[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 06:39 ]
Znalzłem takie wałki

http://www.allegro.pl/ite...7r_2_0_16v.html

i na pytanie o oznaczenia gość podaje takie pisząc oznaczenie wałka to l913b

czy może ktoś wie coś o takim oznaczeniu?
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 3 Mar 2010, 08:18   

Hej, po tym oznaczeniu nie dojdziesz jakie to wałki. Moje też maja oznaczenie L913B.

Zdjęcie jest słabe ale z tego co widzę, na dole jest ssący i oznaczenia obydwu wałków są takie same jak u mnie. Ssący 0-0011 i wydechowy 1-0010, a więc wałki z 2.0 od 95 do 98roku.

Przed


Po


Aleks - odezwij się na gg 4650896, pogadamy o naszych RKC ;)
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 18 Mar 2010, 11:29   

modów ciąg dalszy czyli wywalenie kata :hihihi:


Po




kolektor od dołu


Oczywiście nie obyło się bez drobnych klopotów jak urwana jedna szpilka pomimo wd40 utkneła w obudowie kata i się urwala ale delikatne wiercenie coraz wiekrzymi wiertłami rozwiazało problem :) natomiast był jeszcze jeden a mianowicie uszczelka miedzy kolektor a kata a raczej pierścień który tam jest, zjeździłem wszystkie sklepy we wrocku i nikt nie miał tego nawet w zakłedach tłumikarskich łapali się za głowę bo ten pierścień to jak lufa od czołga :hihihi: ale polak potrafi i problem rozwiązała uszczelka od kamaza :V: kilka przerubek i zagrało :gitarzysta:
dla wszystkich podaję że ten pierścień ma średnicę 97,3-105 mm
Wkońcu znalazłem hurtownię w której facet był kumaty i znalazł dlatego znam jej wymiary
i nie nalezy szukać w katalogach ukłedu wydechowego tylko w katalogu osprzętu silnka
Na zdjęciu oznaczyłem strzalkami gdzie ten pierścień jest wciskany.




Pozdawiam
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 7 Kwi 2010, 19:25   

Ja też wziąłem się za wydech.
Kat zdemontowany, niby na wylocie siatka cała i ładna, niby nic nie lata...
Patrząc po Twoich zdjęciach mam całkowicie inny downpipe, jest montowany na 2 śruby z sprężynami do kolektora. A kat u mnie jest za silnikiem, pod fotelami przednimi.

Zastanawiam się co zrobić, coś mi hałasuje między 2 a 3k rpm, czuje też szarpanie przy przyśpieszaniu w tym zakresie. Myślę nad wybiciem kata i wymiana tłumików na te z RS-a. Boje się tylko o hałas;/

[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 09:55 ]
http://www.youtube.com/watch?v=pS38x7ZfYyI

Wydech RS marki Ferroz i przelotowy 55mm zamiast kata :)
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 7 Maj 2010, 06:49   

Nawet ciekawie to buczy :V:
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.