Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Inny] Escort - Zetec 1.8 16V 115kM
Autor Wiadomość
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Sty 2010, 10:49   [Inny] Escort - Zetec 1.8 16V 115kM

Witam serdecznie wszystkich miłośników forda:)
Chciałbym się dowiedzieć jak zwiększyć moc mojego zeteca 1.8 16V ze 115 konnym silnikiem z sekwencyjną instalacją gazową Lovato która posiada bardzo szybką listwę wtryskową Matrix Xj,autko mam dwa lata i już dawno chciałem go wzmocnić po mimo że jest to auto dynamiczne a jest to escort kombi Mk7 z 96roku, nie chodzi mi o zrobienie z tego auta rakiety ale o dodanie paru kucyków niewielkim kosztem i we własnym zakresie jesli jest to mozliwe, dziękuję wszystkim za wszystkie info dotyczące mojego tematu
serdecznie pozdrawiam
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Sty 2010, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:17   

Najpierw podskocz na hamownie z tym RKC zeby wiedziec co jest teraz, pozniej mozna troche poradzic ci... taki silnik otworzylem do 126KM jak w podpisie jest i pochodzi on wlasnie z MK7 ktory nadawal sie juz blacharsko na zlom niestety...
_________________

 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:21   

Od 0 do 100km/h 10,5 sek na benzynie :)
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:28   

aleks12 napisał/a:
Od 0 do 100km/h 10,5 sek na benzynie :)
ale ja pisalem o hamowni takie cos:
http://www.youtube.com/watch?v=wRD-uiO69OQ
Chodzi o pomiar mocy, bo otworzyc ten silnik co masz jest dosc latwo.
Podstawowe pytanie ile chcesz wydac na to zeby uzyskac wiecej KM i Nm...
Wykres RKC juz w fiescie pod elektronika fiesty Futura.


[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 12:31 ]
BTW. jak masz gaz to po modach orazu polecam jechac do gazownikow zeby to przestroili bo AFR wzrosnie strasznie co za tym idzie szybko wykonczysz zawory i swiece beda padac jak muchy...
Ja u siebie musze przestroic tez sekwencje bo afr mam od 14,7 do 15,6 byli cholernie ubogo...
_________________

 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:33   

Nie bardzo wiem gdzie tu u mnie jest chamownia:( ale znajdę tylko pewnie kasują jak za zboże:) ale jakoś się zrobi, a koszty no jak można łatwo i może tanio?

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 11:35 ]
BTW. jak masz gaz to po modach orazu polecam jechac do gazownikow zeby to przestroili bo AFR wzrosnie strasznie co za tym idzie szybko wykonczysz zawory i swiece beda padac jak muchy...
Ja u siebie musze przestroic tez sekwencje bo afr mam od 14,7 do 15,6 byli cholernie ubogo...
możesz jaśniej o AFR?
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:38   

we wlasnum zakresie, stozek dedkowany kN, ukl wydechowy przelotowy, kolektor wydechowy foka, ssacy mdo 2.0, wieksza przepustnica, wiekszy przeplywomierz(te dwa ostatnie mdo 2.0), zmiana sprezyn co by za bardzo nie bujalo

koniec koncow podskoczy ci max 8ps :) na tym setupie,
najwiekszy przyrost bedzie po swapie na rs2k albo 2l zetec :) koszta pomalu te same jak wyzej wymienione tajle
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:42   

O mamo jaki jestem zielony ;-( chyba sie czas dokształcić :hihihi:
(stozek dedkowany kN mdo swap na rs2k)??? ratunku

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 11:43 ]
Za zielony jestem ale może pomozecie??? tak myślę :yes:
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:44   

Pomiar na hamowni nie wiem ile u ciebie ale ja place 40zl za pomiar, za pomiar z AFR koszt kolo 90zl.
Latwo tak tanio nie koniecznie, dla tego pytam ile chcesz wydac na taki zabieg zeby uzyskac wiecej KM i Nm.
AFR jest to Air to Fuel Ratio czyli z polskiego na nasze stosunek ilosci dostarczonego powietrza do paliwa. Im wartosc AFR jest wyzsza tym gorzej dla silnika, wprzypadku silnika turbo doladowanego pieknie moga sie stopic tloki, moga spuchnac tloki, zatrzec silnik sie moze i wiele innych... w ssaku jest to troche bardziej lightowe niz w turbo....
http://www.motonews.pl/sh...95755&c=53&f=25
_________________

 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Sty 2010, 11:51   

Jednym słowem nalezy po modyfikacji przemapować sekwencję rozumiem :)

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 12:06 ]
Czy 1000 zł wystarczy?
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:10   

Dokladnie... jak chcesz to rozblokowac to zacznij od montazu wydechu, srodkowy XR3i + koncowy foremka RS2000, dalej wywalasz stara przepustnice z RKC i dajesz odpowiednik 2.0 16v (mondeo) wywalsza puszke filtra, przedluzasz dolot od przeplywki i zakanczasz go dobrym firmowym filtrem, ja daje Fujite, kolejna sprawa to wykonanie zimnej strefy dla filtra i doprowadzenie powietrza spod zderzaka... Po samej przepustnicy masz juz spora roznice, co masz pokazane na wykresie.... Ewentualnie mozesz jeszcze wywalic regulator cisnienia paliwa ale to juz twoj wybor.
_________________

 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:23   

+kolektor z RQB+walek RQB
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:27   

Ad@mus, a po co ma sie chlopak cofac w rozwoju ?? przeciez tam jest plastik fabrycznie i nie bez powodu zmienil ford kolektor alu na plastik... A walki rozrzadu jedynie co to dla twojej informacji tylko mondeo 2.0...
_________________

 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:31   

RQB ?
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:40   

Fordon napisał/a:
tylko mondeo 2.0...


1,8 130KM i 2,0 ma takie same wałki
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Sty 2010, 13:00   

Czyli wałki z mondeo 1,8 i 2,0 tak?

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 13:04 ]
jakoś nie mogę znaleźć tego filtra w necie o ktorym pisze Fordon ;-|
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 29 Sty 2010, 13:04   

nie, wałki z mondeo 2,0 lub Escort/Fiesta 1,8 130KM
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Sty 2010, 13:07   

Ad@mus napisał/a:
+kolektor z RQB+walek RQB


Akolektor fakt jest plastikowy więc ten?ale co to za skrót RQB?
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Sty 2010, 13:13   

2.0 napisalem dla tego ze latwiej i taniej bedzie dostac takie walki rozrzadu, bo kolega ni chu chu nie rozeznaje sie w silnikach forda...
RQB to 1.8 130KM. oznaczenia dla 1.8 RDA 105KM, RKC 115KM, RQB 130KM.
Filtry fujita sa dotepne u chlopakow z GRT w bdg i ogolnie na necie...
http://garazraceteam.pl/s...hp?cPath=41_800
Takie sa ceny dobrych filtrow a to dopiero poczatek cenowy, bo taki HKS, czy K&N lub Pipercross sa jeszcze drozsze... Fujita jest odpowiednikiem APEXi i wykonanie oraz ich trwalosc jest taka sama tyle ze cena jest nizsza bo za APEXi zaplacisz 650zl a za Fujite gora 300zl....

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 14:15 ]
aleks12 napisał/a:
Akolektor fakt jest plastikowy więc ten?

Nie kolektor RQB to aluminium, shit co przejmuje szybko temperature z komory silnika i dlugo oddaje ja... Plastik ma o tyle plus ze jest mniej podatny na nagrzewanie sie oraz szybciej studzi sie, dzieki zastosowaniu Itamidu i Tarnamidu ( tworzywa sztuczne ).
_________________

 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:03   

Fordon, myslalem ze jest tam alu-nie doczytalem jakie mk ma kolega

pozatym roznica w kolektorze jest taka jeszcze ze te aluminiowe musza miec rure nad silnikiem, co dodatkowo grzeje powietrze zasysane, montujac kolektor plastikowy mozna uniknac miejsc nagrzanych, dodatkowo mi sie wydaje ze plastik ma lepszy przeplyw, lepsza przepustowosc, ale to nie jest stwierdzone zadnymi namacalnymi obliczeniami ot co moja chłopska dedukcja

aleks12, sprawe dolotu juz masz omówiona, zakladasz dobry filter, przepustnice z mondeo i przeplywomierz z mondeo i masz juz poprawiony dolocik

powinienes sprawdzic w jakiej kondycji jest silnik, tzn jakie ma cisnienie na cylindrach, czy jest ono nominalne lub prawie nominalne, no i czy jest ono rowne na kazdym cylindrze
nastepnie zmien oleje, kable swiece czyli podstawowe tajle, swiece NGK platinum, kable motocraft-to wystarczy, silnik na jakim oleju jezdzi?? jesli jedzie na mineralu to znaczy ze jego stan moze byc kiepski

odswierz mu olej, filtr oleju, filtr benzyny, filter gazu fazy lotnej i stalej

uklad wydechowy poprawisz montujac kolektor wydechowy z focusa 1.8/2.0 z tym ze tego we wlasnym zakresie nie dasz rady zrobic bo trza DP wyspawac, tzn jak zauwazysz w swoim aucie masz kolektor wydechowy zlozony z 2czesci, pierwsza jest skrecana do glowicy, druga to tzw portki czyli podwojna wygieta w banan rura przykrecona sribami ze sprezynami do tego pierwszego :)

wiec musisz znalesc kolektor z foki czyli focusa, i dorobic flansze do opisywanej wyzesz czesci nr2. skrecasz razem i masz prosty, ale wydajniejszy wynalazek, dodatkowo kolektor mozesz owinac bandazem izolacyjnym co by nie grzalo sie za bardzo pod maska

idac dalej wydechem w miejscu katalizatora montujesz przelotowy tlumik z allegro za 50zl jakos tak to kosztuje
tlumik srodkowy jak wyzej bylo opisane mozesz zalozyc z wersji xr3i, koncowy przelotowy, wzorow i cen na allegro od zatrzesienia

opisuje oczywiscie budżetowy sposob na jakas poprawe, wiec pozwalam napisac ze zawsze mozna lepiej cos zrobic, ale drozej :)

wałki z rqb roznia sie trochu od tych z 2l mi sie wydaje ze rqb ma bardziej agresywna harakterystyke, ale tak jak mowie, wydaje mi sie tylko
wałeczki kosztuja jakies 150zl

sprezyny zawieszenia dobrze zmienic, bo im sztywniejsz auto tym lepsze prowadzenie, a ponadto buda przy ostrym starcie sie nie odchyla do tylu co powoduje lepsze przyspieszenie(setne sekund ale zawsze jakis niuansik)

no i tankujac benzyne mozesz nalac cos bogatszego niz 95 ktore masz w baku i ktore nie jest regolarnie zuzywane totez beza w aucie z LPG moze byc zwietrzala
chcac miec lepsze osiagi nalej swierzej wahy :)

i mam nadzieje ze o czym zapomnialem...
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:09   

No to Adas smiem twierdzic ze nie widziales jak RKC w MK7 ma kolektor wykonany oraz co jest od frontu silnika.... Kolektor ten mozna spokojnie zostawic, dalej tylko oproznia sie katalizator i reszta jak juz wyzej pisalem... takie zabiegi robilem najpierw na MK7, pozniej niestety zmiana nadwozia wymusila wywalenie kolektora oraz kata z MK7 na rzecz futrowego kolektora i rury idacej do katal (jak w przypadku fiesty). Dlubanie przy MK7 z wydechem od Foki mija sie z celem bo wyjdzie to wiecej jak jest to warte... co innego w przypadku fiesty gdzie nie upchniesz takowego kolektora z ogromna puszka katalizatora...
A i ostatnia informacja to to ze nie daje sie przeplywki od mondeo tylko obudowe, ale RKC ma w serii taka obudowe wiec ten koszt odpada...
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.