[MK3] Brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa - 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
nice-wawa
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:07 [MK3] Brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa - 1.1
|
|
|
Witam
Szukałem na forum ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Fiesta 1,1 93 rok na wtrysku
Poprawiałem izolacje na przewodach od CPP , po tym zabiegu brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa.
Powiem że to autko rodziców i dopiero w przyszłym tygodniu będę przy fieście ,więc nie będę mógł na bieżąco sprawdzać waszych podpowiedzi czy są trafne.
Buzer już kupiłem więc diagnostykę na pewno wykonam ale może już któryś z forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem .
Komputer resetowałem , sprawdziłem wszystkie bezpieczniki są ok , przekaźników nie sprawdzałem dopiero po przeczytaniu na forum dowiedziałem się gdzie są .
Na kostce od cewki zapłonowej tylko na środkowym pinie było napięcie około 12V.
Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi .
Proszę o wyrozumiałość modów że mój pierwszy post dotyczy może rzeczy oczywistych ale z fiestą mam styczność od niedawna. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:22
|
|
|
podmien czujnik połozenia wału korbowego pompa jest nim taktowana i zapłon tez |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:45
|
|
|
kuba87 co ma czujnik położenia wału do pompy paliwa?
nice-wawa, zajrzałbym jeszcze właśnie do przekaźników. masz immo? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
nice-wawa
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:48
|
|
|
Raczej nie mam imo ...
Ale po czym moge rozróżnić czy mam imo. na kluczyku |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:49
|
|
|
jeśli w aucie jest immo, to w kluczyku jest czerwona (pomarańczowa?) pastylka. poza tym w samochodzie w zegarku jest czerwona dioda. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
nice-wawa
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:52
|
|
|
To u mnie brak imo. |
|
|
|
|
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 14:11
|
|
|
miałem tak. neima tego bzz przy zapłonie. byłem u elektryka skasował 100zł jakis bezpiecznik taka puszka byłą spalona... od sterowania jakiegoś tam nie pamietam.. |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:17
|
|
|
nice-wawa napisał/a: | Na kostce od cewki zapłonowej tylko na środkowym pinie było napięcie około 12V. | Czyli prawidłowo,,, prawdopodobnie na świecach jest iskra problemem jest brak paliwa,,,
nice-wawa, sprawdzałeś wyłącznik awaryjny (uderzeniowy) pompy paliwa? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:43
|
|
|
JoeMix, a ten wyłacznik nie był od mk3,5 ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:49
|
|
|
szogoon, może i był, nie wiem, nie śledze tego aż tak dokładnie, jak go w mk3 nie było to w takim razie na pierwszy ogień przekaźnik pompy paliwa,,, czy cyka a jak nie to zapałka go włączyć, jak zabucy pompa to zobaczyć czy odpali,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
nice-wawa
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 23:21
|
|
|
Na pewno jest brak iskry , sprawdzałem 2 nowymi świecami na zmianę .Włącznika uderzeniowego nie sprawdzałem dopiero nie dawno doczytałem się że jest w słupku od kierowcy .
Nim poprawiłem przewody od CPP autko stało pod chmurką przez dłuższy czas i odpalało .
Po wprowadzeniu do garażu i po zaizolowaniu przewodów autko nie odpala (autko nie było odpalane parę dni) , przed izolacją też nie była odpalana. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 03:46
|
|
|
Pytanie nr 1
czy pompa albo przekaźnik odzywa się po przekręceniu stacyjki . pracuje ok 2 sek i się wyłącza .
Zobacz czy na 8 pinie Edisa(moduł zapłonowy na ścianie grodziowej masz zasilanie po włączeniu stacyjki . Jeśli nie będzie atakuj zielony przekaźnik w skrzynce . |
|
|
|
|
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 10:26
|
|
|
własnie pompa ani przekaznik sie nie odzywają... |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 13:21
|
|
|
zielony przekaźnik musisz rozebrać i zobaczyć czy coś się nie urwało w środku . |
|
|
|
|
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 20:21
|
|
|
Ja mogę z mojego doświadczenia doradzić, że za 10 zł wymieniłem ze szrotu dwa przekaźniki i problem z pompą zniknął... |
_________________ Biała limuzyna ;-)
|
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 08:01
|
|
|
przekazniki czujnik i piny w kompe to nie wszystko, istnieje jeszcze prawdopodobienstwo przetarcia przewodu, np wisi "na 1 nitce" (na jednym wloknie miedzianym) wtedy za nic pompa nie ruszy |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
nice-wawa
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 21:41
|
|
|
Witam dziś troszkę posprawdzałem.
Na EDIS napięcie jest tylko na 1 i 3 pinie patrząc od lewej strony samochodu.(2 pin jest pusty)
Przekaźnik zielony cisza , nie daje żadnych znaków życia po przekręceniu zapłonu.(po zdjęciu obudowy wszystko wygląda dobrze w środku )
Po przekręceniu odzywa się tylko żółty mały przekaźnik (wg. schematu nr 5 czyli od wyłącznika zapłonu)
Chciałem zrobić diagnostykę ale buzzer cały czas pikał nawet po przekręceniu stacyjki żadnych zmian . (wszystko wykonane wg. opisu ABLA).
Na środkowym pinie cewki zapłonowej jest napięcie .
Wyłącznik uderzeniowy ok .
Moje podejrzenia kieruje na uszkodzenie zielonego przekaźnika lub kostkę stacyjki .
Mam pytanie czy za rozrusznikiem patrząc od przodu samochodu znajduję się czujnik położenia wału? Na 2 pinach brak napięcia ale oporu nie sprawdziłem .
Może jakieś pomysły ? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lut 2010, 22:40
|
|
|
kieruj uwagę na skrzynkę . tam jest lipa . a kostkę stacyjki wyeliminujesz robiąc mostki kawałkiem drutu wszystkie połączenia są dostępne na kostce . |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 07:39
|
|
|
nice-wawa napisał/a: | czujnik położenia wału | Jak by był uszkodzony nawet to po włączeniu zapłonu na chwile by się odpaliła pompa i podniosła ciśnienie w układzie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 08:24
|
|
|
Czujnikiem na wale sie nie przejmuj, sprawdz tylko jaka jest jego reyzstancja w ohm'ach i napisz, sprawdz czy pin 8 modulu ma przejscie z jednym ze stykow na wyjsciu przekaznika glownego, sprawdz tez czy cewka przekaznika pompy paliwa ma przejscie z 22 pinem w kompie, a tak na marginesie, sprawdzales pompe na krotko? druga sprawa to posprawdzaj wszystkie przekazniki, wyjmij podlaczaj pod akumulator i sprawdz czy cykaja i czy po zasileniu zwieraja im sie styki, sprawdz tez czy pojawiaja sie napiecia zasilajace przekaniki i czy na pewno wszedzie, wyslalem Ci konkretny schemat moze to pomoze |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
|