Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa - 1.1
Autor Wiadomość
nice-wawa 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:07   [MK3] Brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa - 1.1

Witam
Szukałem na forum ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Fiesta 1,1 93 rok na wtrysku
Poprawiałem izolacje na przewodach od CPP , po tym zabiegu brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa.
Powiem że to autko rodziców i dopiero w przyszłym tygodniu będę przy fieście ,więc nie będę mógł na bieżąco sprawdzać waszych podpowiedzi czy są trafne.
Buzer już kupiłem więc diagnostykę na pewno wykonam ale może już któryś z forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem .
Komputer resetowałem , sprawdziłem wszystkie bezpieczniki są ok , przekaźników nie sprawdzałem dopiero po przeczytaniu na forum dowiedziałem się gdzie są .
Na kostce od cewki zapłonowej tylko na środkowym pinie było napięcie około 12V.
Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi .
Proszę o wyrozumiałość modów że mój pierwszy post dotyczy może rzeczy oczywistych ale z fiestą mam styczność od niedawna.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:22   

podmien czujnik połozenia wału korbowego pompa jest nim taktowana i zapłon tez
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:45   

kuba87 co ma czujnik położenia wału do pompy paliwa?

nice-wawa, zajrzałbym jeszcze właśnie do przekaźników. masz immo?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
nice-wawa 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:48   

Raczej nie mam imo ...
Ale po czym moge rozróżnić czy mam imo. na kluczyku
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:49   

jeśli w aucie jest immo, to w kluczyku jest czerwona (pomarańczowa?) pastylka. poza tym w samochodzie w zegarku jest czerwona dioda.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
nice-wawa 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28 Sty 2010, 21:52   

To u mnie brak imo.
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 29 Sty 2010, 14:11   

miałem tak. neima tego bzz przy zapłonie. byłem u elektryka skasował 100zł jakis bezpiecznik taka puszka byłą spalona... od sterowania jakiegoś tam nie pamietam..
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:17   

nice-wawa napisał/a:
Na kostce od cewki zapłonowej tylko na środkowym pinie było napięcie około 12V.
Czyli prawidłowo,,, prawdopodobnie na świecach jest iskra problemem jest brak paliwa,,,

nice-wawa, sprawdzałeś wyłącznik awaryjny (uderzeniowy) pompy paliwa?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:43   

JoeMix, a ten wyłacznik nie był od mk3,5 ?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:49   

szogoon, może i był, nie wiem, nie śledze tego aż tak dokładnie, jak go w mk3 nie było to w takim razie na pierwszy ogień przekaźnik pompy paliwa,,, czy cyka a jak nie to zapałka go włączyć, jak zabucy pompa to zobaczyć czy odpali,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nice-wawa 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29 Sty 2010, 23:21   

Na pewno jest brak iskry , sprawdzałem 2 nowymi świecami na zmianę .Włącznika uderzeniowego nie sprawdzałem dopiero nie dawno doczytałem się że jest w słupku od kierowcy .
Nim poprawiłem przewody od CPP autko stało pod chmurką przez dłuższy czas i odpalało .
Po wprowadzeniu do garażu i po zaizolowaniu przewodów autko nie odpala (autko nie było odpalane parę dni) , przed izolacją też nie była odpalana.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Sty 2010, 03:46   

Pytanie nr 1
czy pompa albo przekaźnik odzywa się po przekręceniu stacyjki . pracuje ok 2 sek i się wyłącza .
Zobacz czy na 8 pinie Edisa(moduł zapłonowy na ścianie grodziowej masz zasilanie po włączeniu stacyjki . Jeśli nie będzie atakuj zielony przekaźnik w skrzynce .
 
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 30 Sty 2010, 10:26   

własnie pompa ani przekaznik sie nie odzywają...
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Sty 2010, 13:21   

zielony przekaźnik musisz rozebrać i zobaczyć czy coś się nie urwało w środku .
 
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 2 Lut 2010, 20:21   

Ja mogę z mojego doświadczenia doradzić, że za 10 zł wymieniłem ze szrotu dwa przekaźniki i problem z pompą zniknął...
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 3 Lut 2010, 08:01   

przekazniki czujnik i piny w kompe to nie wszystko, istnieje jeszcze prawdopodobienstwo przetarcia przewodu, np wisi "na 1 nitce" (na jednym wloknie miedzianym) wtedy za nic pompa nie ruszy
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
nice-wawa 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: Pruszków
Wysłany: 4 Lut 2010, 21:41   

Witam dziś troszkę posprawdzałem.
Na EDIS napięcie jest tylko na 1 i 3 pinie patrząc od lewej strony samochodu.(2 pin jest pusty)
Przekaźnik zielony cisza , nie daje żadnych znaków życia po przekręceniu zapłonu.(po zdjęciu obudowy wszystko wygląda dobrze w środku )
Po przekręceniu odzywa się tylko żółty mały przekaźnik (wg. schematu nr 5 czyli od wyłącznika zapłonu)
Chciałem zrobić diagnostykę ale buzzer cały czas pikał nawet po przekręceniu stacyjki żadnych zmian . (wszystko wykonane wg. opisu ABLA).
Na środkowym pinie cewki zapłonowej jest napięcie .
Wyłącznik uderzeniowy ok .
Moje podejrzenia kieruje na uszkodzenie zielonego przekaźnika lub kostkę stacyjki .
Mam pytanie czy za rozrusznikiem patrząc od przodu samochodu znajduję się czujnik położenia wału? Na 2 pinach brak napięcia ale oporu nie sprawdziłem .
Może jakieś pomysły ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Lut 2010, 22:40   

kieruj uwagę na skrzynkę . tam jest lipa . a kostkę stacyjki wyeliminujesz robiąc mostki kawałkiem drutu wszystkie połączenia są dostępne na kostce .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Lut 2010, 07:39   

nice-wawa napisał/a:
czujnik położenia wału
Jak by był uszkodzony nawet to po włączeniu zapłonu na chwile by się odpaliła pompa i podniosła ciśnienie w układzie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 5 Lut 2010, 08:24   

Czujnikiem na wale sie nie przejmuj, sprawdz tylko jaka jest jego reyzstancja w ohm'ach i napisz, sprawdz czy pin 8 modulu ma przejscie z jednym ze stykow na wyjsciu przekaznika glownego, sprawdz tez czy cewka przekaznika pompy paliwa ma przejscie z 22 pinem w kompie, a tak na marginesie, sprawdzales pompe na krotko? druga sprawa to posprawdzaj wszystkie przekazniki, wyjmij podlaczaj pod akumulator i sprawdz czy cykaja i czy po zasileniu zwieraja im sie styki, sprawdz tez czy pojawiaja sie napiecia zasilajace przekaniki i czy na pewno wszedzie, wyslalem Ci konkretny schemat moze to pomoze
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 14:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.