Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:55 |
[MK3] Fofi przerywa... |
Autor |
Wiadomość |
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 23 Sty 2010, 21:53 [MK3] Fofi przerywa...
|
|
|
Jakiś czas temu dopadła moją Fofi bolączka - otóż przy -21 stopniach odpaliła po kilku próbach i było wszystko ok... przejechałem może kilkaset metrów i poczułem, że zwalniam mimo że wciskałem gaz... zatrzymałem się a ona zgasła... odpaliłem i było słychać jak przerywa... jakby nie dostawała paliwa... jak przygazowałem, to czuć było to chwilowe przerwania jak autem lekko szarpie... ale pochodzi trochę i jest ok... myślałem, że to wina paliwa (na Tesco tankowałem)... paliwo się skończyło więc pojechałem na zaufaną Bliską (kumpel robi więc wiem jakie jest tam paliwo) i zatankowałem... było wszystko ok do dzisiaj... dzisiaj rano -20 i było ok... pojechałem do pracy. z pracy o 14 odpaliłem i jadę - i się zaczyna przy temo -10... znów to samo... dodam, że dzisiaj rozgrzałem silnik a więc to się dzieje i na zimnym i na ciepłym silniku... co może być przyczyną? paliwo wykluczone... może być filtr? dodam, że jak już skończy przerywać, w czasie jazdy nie dzieje się już tak... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 01:52
|
|
|
hm spuszczałeś wode z filtra ? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 10:51
|
|
|
Miły nie stresuj sie w takie mrozy prawie kazdy dieselmówi ze mu sie nie chce dobrze jakbys postawił autko do ciepłego garazu zeby sie ogrzało |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 12:21
|
|
|
Czy oby nie zamarza Ci ropa w czasie jazdy w przewodach pod autem? Dolałbym jakiegoś STP czy SKYDD by wyeliminować ten trop. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 12:43
|
|
|
diodalodz, tak
kuba87, wiem ale nie mam garażu
kamil wolski, dzisiaj zaleje bo zauważyłem w filterku takim małym co sobie dołożyłem, że strasznie gęsta jest ropa... wychodzi na to, że zamarza paliwo... właśnie przed chwilą byłem odpalić po ładowaniu aku i znów to samo... jak się dławi to strasznie dymi na niebiesko... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 12:52
|
|
|
No to dolej może benzyny, 2 litry na pełny bak, powinno poprawić płynność ropy. Jeździłem kilkoma dieslami i zawsze stosowałem taką metodę, u mnie skutkowało. Niektórzy leją denaturat inni jakieś uzdatniacze do ropy. |
_________________
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 13:27
|
|
|
Cytat: | No to dolej może benzyny, 2 litry na pełny bak, powinno poprawić płynność ropy. Jeździłem kilkoma dieslami i zawsze stosowałem taką metodę, u mnie skutkowało. Niektórzy leją denaturat inni jakieś uzdatniacze do ropy. |
PB leje się do benzynowców.
ON leje się do diesli.
OO leje się do urządzeń grzewczych.
Taka zasada z grubsza.
Denaturatu nie leje się ani do ON ani do OO bo robi się galareta i auto masz unieruchomione. Pokazywałem gdzieś zdjęcia, również rkhalitka dolał za sugestią jednego z forumowiczy denaturat i auto jego stoi i czeka na odwilż.
Jeśli ropa zamarza, to w dzisiejszych czasach nie warto uprawiać partyzantki, tylko dolać preparaty firmowe (STP lub SKYDD) a jak coś się poniszczy to mieć pretensje to sprzedawcy/producenta i ewentualnie dochodzić swoich praw. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 20:26
|
|
|
kupiłem STP z anty-żelem wczoraj, zalałem do pełna i tak... dzisiaj rano -22 bez problemu chodził... teraz -16 stopni dupa... pochodzi chwile i gaśnie bo paliwo zamrożone... już nie wiem co mam robić... garażu nie mam więc dupa... na nockę jadę już mamy astrą bo nie mam siły na forda... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:33
|
|
|
denaturatu nie ale walnij troche beznyny do baku - ale najpierw zmien filtr paliwa, Kamil masz racje z tymi ze powinno sie lac do danego silnika dany rodzaj paliwa ale dolanie benzyny do diesla to stara zasada ktora ma do tej pory zastosowanie i jakos nikt nie narzeka , tylko wszystko z umiarem |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:36
|
|
|
Tylko że z tego co ostatnio gdzieś słyszałem, problem polega na tym że PB jest zbyt "suchym" paliwem, by dolewać je do ropy, bo było nie było, pompa wtryskowa smarowana jest samym paliwem. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
matpio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 23:12
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Tylko że z tego co ostatnio gdzieś słyszałem, problem polega na tym że PB jest zbyt "suchym" paliwem, by dolewać je do ropy, bo było nie było, pompa wtryskowa smarowana jest samym paliwem. |
Tak masz rację, ale ten silnik to stara konstrukcja i wytrzyma.
Miałem kiedyś w rodzinie Punto I 1,7 TD i ten silnik jeździł na (prawie)wszystkim. Stara konstrukcja i przepalała: ON, olej roślinny, olej opałowy, ON+PB i inne wynalazki.
Jak byś miał dolewać PB do ON w jakimś nowym aucie to nigdy tego nie rób. Nowe silniki diesla są bardzo wrażliwe. Szczególnie system common rail. Jak pompa dostanie bardziej suche paliwo to z łatwością się zatrze. Stare diesle to inna bajka. DA RADĘ!! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 23:27
|
|
|
matpio napisał/a: | Tak masz rację, ale ten silnik to stara konstrukcja i wytrzyma.
Miałem kiedyś w rodzinie Punto I 1,7 TD i ten silnik jeździł na (prawie)wszystkim. Stara konstrukcja i przepalała: ON, olej roślinny, olej opałowy, ON+PB i inne wynalazki. |
Tak? A ja mam też starego diesla i padł po słabej jakości paliwie z MARKOWEJ stacji... Chyba jakaś gówniana ta twoja teoria. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 23:39
|
|
|
racja jakdupa każdy ma swoją - ja jestem za markowym produktem jak stp |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 06:38
|
|
|
całą noc w pracy myślałem i rozmawiałem nad tym z kumplami i doszedłem do wniosku, że to najprawdopodobniej filtr jest zawalony... wymieniałem ostatni raz pod koniec 2008 roku, a i jeszcze to, że czasem potrafi przy -22 odpalić i jechać, a przy -13 się dusi... z pracy przyniosłem sobie nówkę filtr paliwa, jak się wyśpię to wymienię i zobaczymy co się będzie działo...
mam przed filtrem głównym założony filterek wstępny przeźroczysty więc jak odłączę przewód od głównego filtra to paliwo powinno zassać do baku... wtedy będę wiedział, czy paliwo marznie czy inny problem... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
matpio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 10:30
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | matpio napisał/a: | Tak masz rację, ale ten silnik to stara konstrukcja i wytrzyma.
Miałem kiedyś w rodzinie Punto I 1,7 TD i ten silnik jeździł na (prawie)wszystkim. Stara konstrukcja i przepalała: ON, olej roślinny, olej opałowy, ON+PB i inne wynalazki. |
Tak? A ja mam też starego diesla i padł po słabej jakości paliwie z MARKOWEJ stacji... Chyba jakaś gówniana ta twoja teoria. |
Widocznie trafiłeś na paliwo baaardzo słabej jakości, albo na bardzo zużytego diesla...
Stary diesel na pompie wtryskowej powinien przepalić ON, OR(rzepakowy), ON+PB bez żadnego problemu. OR oczywiście w lato, bo przy niskich temperaturach robi się bardo gęsty.
Ja piszę z autopsji. Punto 1,7TD potrafiło przepalić zarówno ON, olej rzepakowy, mieszankę ON+PB w zimę (oczywiście nie 50/50, ale na pełny bak dobrego ON,tak jak kolega na górze napisał, około 2 litrów PB) |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 10:40
|
|
|
Może dyktę kolega też poleca dolewać do ON?
To że przepali to oczywista sprawa. Kwestia jak bardzo się to odbije na stanie pompy na dłuższą metę. Bo dla mnie żadną oszczędnością jest kupić paliwo kilka groszy tańsze, a za dwa lata wymieniać pompę. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 14:38
|
|
|
właśnie wymieniłem filtr. tak jak pisałem sprawdziłem, co się będzie działo z paliwem jak odłączę rurkę od filtra... no i bardzo ładnie je zaciągło do baku, tak więc filtr był zatkany... wymieniłem i co? i nic... aku rozładowany więc nie odpaliłem a jak na złość mamy aku się ładuje więc ja nie mam gdzie... do pracy załatwiłem sobie transport, a na noc podłączę...
a filtr mam ten z zaworem spustowym gdzie się wodę zlewa... tam chyba ON nie powinno być co? bo jak odkręciłem to dobre pół szklanki chyba wody z syfem wylało się... chyba to było to... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 15:44
|
|
|
Ja mam taki ten filtr paliwa dużą taką puchę to tam gdzieś też się zlewa wode i ewentualny syf z niego ?? |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 16:13
|
|
|
tak... na dole masz takie czarne pokrętło plastykowe... to odkręcasz... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
|