Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Znika płyn chłodniczy gdy spada temperatura
Autor Wiadomość
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 22 Sty 2010, 12:26   [MK3] Znika płyn chłodniczy gdy spada temperatura

Gdy temperatura spada poniżej zera, znika płyn chłodniczy. Sytuacja powtarza się już drugą zimę z rzędu. Latem płynu nie ubywa. Auto nie jest słabsze, z tłumika nic się na kolorowo nie dymi. Nie przybywa oleju. Majonez pod korkiem wlewu oleju jest, ale to podobno normalne. Obejrzałem przewody i chłodnice nie widać żadnego wycieku. Termostat wymieniałem na nowy pół roku temu. Auto dobrze się nagrzewa, nawiew działa poprawnie. Od pierwszych objawów auto przejechało około 20 000 km.Uszczelka pod głowicą była kiedyś (ok 30 tyś km temu) wymieniana bez planowania głowicy, mechanik stwierdził, że nie jest to konieczne. Gdzie szukać przyczyny zaistniałego zjawiska?
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sty 2010, 12:53   

Ale jak znika,,, robi się go poniżej minimum tylko czy suchy zbiorniczek jest,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 22 Sty 2010, 13:48   

Z czasem sucho w zbiorniku. W zeszłą zimę bez dolewania wszystko "wyparowało" ze zbiornika. Przed zimą wymieniłem płyn, a teraz robię dolewki. Na razie jakieś 0,5 litra w sumie.
_________________

 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 22 Sty 2010, 13:56   

hmm... u mnie przy stanie MIN w lecie, zimą jest ledwo na dnie zbiornika, ale jak się robi cieplej to wraca, więc nigdzie nie ginie. póki co dolałem do MAX i jest ciągle równo. może rozszerzalność? ale nie chce mi się wierzyć żeby aż do tego stopnia.

skoro pod maską nie widać zacieków (przyjrzyj się dokładnie wężom i korkowi w chłodnicy), to zerknij jeszcze do nagrzewnicy...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 22 Sty 2010, 14:06   

Nagrzewnice oczyszczałem z syfu w listopadzie i nie wydała mi się podejrzana, ale zajrzę tam jeszcze raz.
_________________

 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 24 Sty 2010, 05:44   

fiesta to wogole zagadka. rok temu przy zmianie silnika mialem kranówą zalane coby sprawdzic czy wycieków niema. na zime zalałem mu petrygo i 2 dni a tu nie nagrzewa sie. lookam na zbiorniczek a tu zero płynu;o zalałem go destylowana woda i trzyma.. to wziolem po kilku dniach ja spuscilem i zalałem 2 albo 3 koncentraty Dynagel i dla pewnosci dosypalem jeden ten proszek co uszczelnia chłodnice.. do teraz jezdzi. tej zimy ino raz musialem dolac bo z MAX zeszlo na MIN.

moze go koncentratem spróbuj zalac albo na odwrót.. i wsyp mu to za 1,50pln co chlodnice uszczelnia. mysle ze moj przepis da rade..

pozdro :ok:
_________________
cyyyklon

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sty 2010, 07:29   

Nie syp tego gówna do uszczelniania bo on nie jest taki inteligentny że uszczelnia dziurę tylko zakleja wszystko co się da,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 24 Sty 2010, 09:24   

bidżej napisał/a:
to zerknij jeszcze do nagrzewnicy...


Sprawdziłem nagrzewnice i w tamtym rejonie nie widać wycieku.

kamilocha1 napisał/a:
wsyp mu to za 1,50pln co chłodnice uszczelnia. myślę ze mój przepis da rade..

Wybacz, ale nie spróbuję tak jak napisał JoeMix, to zakleja wszystko po drodze, a czasem wszystko oprócz wycieku. Dajmy na to, że doleje przez zimę litr płynu więc to będzie koszt maksymalnie 10 PLN, a może w tym czasie namierzę wyciek i poprawię co trzeba.
_________________

 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 24 Sty 2010, 22:52   

JoeMix, cypis290, koledzy ale jednak to pocos produkują.. i jakos nikomu nic sie przez to nie dzieje. chcesz cos biodegradalnego to mu jajko wbij do płynu :) tez uszczelni;) :-)
_________________
cyyyklon

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:27   

kamilocha1, Produkują to albo dla zielonych co to nie wiedzą ze to skutecznie zapycha nagrzewnicę i potem słabo grzeje i to sypią bo nie chce mi się szukać wycieku,,, albo dla ludzi w potrzebie, masz 340km od domu wyciek, dosypujesz zalewasz i jakoś się turlasz do domu a potem się martwisz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:28   

a motodoktora to po co robią? bo taki fantastyczny? ;-))
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:33   

takie srodki sa po to aby jakos sobie poradzic w drodze w sytuacji bez wyjscia 340 km od domu.... i przy sprzedazy złomu
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
MENUS89
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sty 2010, 11:36   

Ja mam ten sam błąd,latem ze zbiornika płynu praktycznie w ogóle nie ubywało,robiłem fiestą długie trasy po polsce,to po przejechaniu 600 km ubyło zaledwie pół centymetra,na zime został wlany koncentrat,po jakimś czasie wszystko było ok,zaczęły się mrozy to jak auto stało zaczęło mi tego ubywać,patrzałem po przewodach,rzadnej dziury,obejmu poskręcane i wymieniałem na nowe,zrobiłem analize z chłodnicą maczając ją w wodzie i szczelna jest,zbiornik szczelny,nie wiem jakim cudem to ubywa :( Może ktoś zna przyczynę tego? Paruje to czy co? :/
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Sty 2010, 11:59   

Mi też w 24-48h na parkingu nieruszane auto i ubyło ~2cm, do wczoraj. Dziś już nie opadło więcej. Chyba jednak ta rozszerzalność temp.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
MENUS89
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sty 2010, 12:30   

Podejrzewam,że podczas tak silnych mrozów po prostu obejmy mogą się poszerzać i jakimś tam ciutkiem to ucieka,bo podczas pracy i normalnej temperaturze silnika nie widzę zmian w zbiorniku po zgaszeniu silnika,w nocy auto stoi,a rano po prostu już tego płynu nie ma w zbiorniku,a poczas pompowania w przewodach on się znajduje i w chłodnicy,bo dolewam zaledwie nie całe pół litry po rozcieńczeniu :bezradny:
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 26 Sty 2010, 12:36   

kuba87 napisał/a:
takie srodki sa po to aby jakos sobie poradzic w drodze w sytuacji bez wyjscia 340 km od domu.... i przy sprzedazy złomu


pieknie to ujeles, ewentualnie w warsztatach, aby szybko oddac auto i zeby bylo tanio, a potem klient znowu przyjedzie po nowa chlodnice :) to tak jakby podcierac sie szklem, sorry za moja wulgarna polszczyzne, ale tak samo te wszystkie gowna do silnika do oleju doktóry i znachory (szczegolnie polecam na zime, jak ktoś lubi mieć galaretkę majonez z wody oleju i tego super specyfiku), i inne wspaniale np oczyszczacze (zalepiacze) wtrysków do diesla, coś wspanialego, polecam...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lut 2010, 22:56   

no to teraz ja

Otóż fiestkę mam 1,5 roku, nawet nie wiedziałem o takich rzeczach. Płyn chłodniczy cały rok (zeszłą zimę też) miał się ok. Dziś musiałem gdzieś pojechać, auto stało trochę na mrozie, od dawna nigdzie nie jeździłem. No i dym spod maski szedł, pierwszy raz wentylator zaskoczył (teraz wiem że działa) i wskazówka pokazała czerwone pole. Po przeczytaniu waszych postów w tym pokoiku zszedłem zerknąć i jest dokładnie jak piszecie - zero płynu w zbiorniku i majonez pod korkiem wlewu oleju.
Piszecie coś o nagrzewnicy, nie wiem które to to w tym silniku (1.1i).

Pytanie więc, czy ktoś już doszedł w tym temacie do jakiegoś konsensusu? Jutro skoczę kupić płyn, bo póki co innego wyjścia nie ma.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 18 Lut 2010, 23:07   

duzo tego majonezu?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 18 Lut 2010, 23:14   

Nagrzewnice masz na środku auta, tak jakby za radiem pod plastikową pokrywą na zaczepach, które podczas rozbierania się urywają ;-| . Obejrzyj dokładnie wszystkie węże, przy opaskach i w miejscach łączeń szczególnie. A może jednak w Twoim przypadku wydmuchało uszczelkę spod głowicy? Nagle Ci tak ten płyn wyparował?
_________________

 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Lut 2010, 23:15   

Pawełos666 napisał/a:
duzo tego majonezu?

A co to ma do rzeczy ?
amon31, szukaj nieszczelności, patrz gdzie jest mokro, obserwuj poziom płynu. Nagrzewnica to element dający ciepło w kabinie, znajduje się między nogami pasażera a kierowcy.
Majonezem się zbytnio nie przejmuj ma go większość fiest użytkowanych niezbyt często (niedogrzanych).
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.