[MK3] Znika płyn chłodniczy gdy spada temperatura |
Autor |
Wiadomość |
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22 Sty 2010, 12:26 [MK3] Znika płyn chłodniczy gdy spada temperatura
|
|
|
Gdy temperatura spada poniżej zera, znika płyn chłodniczy. Sytuacja powtarza się już drugą zimę z rzędu. Latem płynu nie ubywa. Auto nie jest słabsze, z tłumika nic się na kolorowo nie dymi. Nie przybywa oleju. Majonez pod korkiem wlewu oleju jest, ale to podobno normalne. Obejrzałem przewody i chłodnice nie widać żadnego wycieku. Termostat wymieniałem na nowy pół roku temu. Auto dobrze się nagrzewa, nawiew działa poprawnie. Od pierwszych objawów auto przejechało około 20 000 km.Uszczelka pod głowicą była kiedyś (ok 30 tyś km temu) wymieniana bez planowania głowicy, mechanik stwierdził, że nie jest to konieczne. Gdzie szukać przyczyny zaistniałego zjawiska? |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sty 2010, 12:53
|
|
|
Ale jak znika,,, robi się go poniżej minimum tylko czy suchy zbiorniczek jest,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22 Sty 2010, 13:48
|
|
|
Z czasem sucho w zbiorniku. W zeszłą zimę bez dolewania wszystko "wyparowało" ze zbiornika. Przed zimą wymieniłem płyn, a teraz robię dolewki. Na razie jakieś 0,5 litra w sumie. |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Sty 2010, 13:56
|
|
|
hmm... u mnie przy stanie MIN w lecie, zimą jest ledwo na dnie zbiornika, ale jak się robi cieplej to wraca, więc nigdzie nie ginie. póki co dolałem do MAX i jest ciągle równo. może rozszerzalność? ale nie chce mi się wierzyć żeby aż do tego stopnia.
skoro pod maską nie widać zacieków (przyjrzyj się dokładnie wężom i korkowi w chłodnicy), to zerknij jeszcze do nagrzewnicy... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22 Sty 2010, 14:06
|
|
|
Nagrzewnice oczyszczałem z syfu w listopadzie i nie wydała mi się podejrzana, ale zajrzę tam jeszcze raz. |
_________________
|
|
|
|
|
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 05:44
|
|
|
fiesta to wogole zagadka. rok temu przy zmianie silnika mialem kranówą zalane coby sprawdzic czy wycieków niema. na zime zalałem mu petrygo i 2 dni a tu nie nagrzewa sie. lookam na zbiorniczek a tu zero płynu;o zalałem go destylowana woda i trzyma.. to wziolem po kilku dniach ja spuscilem i zalałem 2 albo 3 koncentraty Dynagel i dla pewnosci dosypalem jeden ten proszek co uszczelnia chłodnice.. do teraz jezdzi. tej zimy ino raz musialem dolac bo z MAX zeszlo na MIN.
moze go koncentratem spróbuj zalac albo na odwrót.. i wsyp mu to za 1,50pln co chlodnice uszczelnia. mysle ze moj przepis da rade..
pozdro |
_________________ cyyyklon
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 07:29
|
|
|
Nie syp tego gówna do uszczelniania bo on nie jest taki inteligentny że uszczelnia dziurę tylko zakleja wszystko co się da,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 09:24
|
|
|
bidżej napisał/a: | to zerknij jeszcze do nagrzewnicy... |
Sprawdziłem nagrzewnice i w tamtym rejonie nie widać wycieku.
kamilocha1 napisał/a: | wsyp mu to za 1,50pln co chłodnice uszczelnia. myślę ze mój przepis da rade..
|
Wybacz, ale nie spróbuję tak jak napisał JoeMix, to zakleja wszystko po drodze, a czasem wszystko oprócz wycieku. Dajmy na to, że doleje przez zimę litr płynu więc to będzie koszt maksymalnie 10 PLN, a może w tym czasie namierzę wyciek i poprawię co trzeba. |
_________________
|
|
|
|
|
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 22:52
|
|
|
JoeMix, cypis290, koledzy ale jednak to pocos produkują.. i jakos nikomu nic sie przez to nie dzieje. chcesz cos biodegradalnego to mu jajko wbij do płynu tez uszczelni;) |
_________________ cyyyklon
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:27
|
|
|
kamilocha1, Produkują to albo dla zielonych co to nie wiedzą ze to skutecznie zapycha nagrzewnicę i potem słabo grzeje i to sypią bo nie chce mi się szukać wycieku,,, albo dla ludzi w potrzebie, masz 340km od domu wyciek, dosypujesz zalewasz i jakoś się turlasz do domu a potem się martwisz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:33
|
|
|
takie srodki sa po to aby jakos sobie poradzic w drodze w sytuacji bez wyjscia 340 km od domu.... i przy sprzedazy złomu |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
MENUS89 [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 11:36
|
|
|
Ja mam ten sam błąd,latem ze zbiornika płynu praktycznie w ogóle nie ubywało,robiłem fiestą długie trasy po polsce,to po przejechaniu 600 km ubyło zaledwie pół centymetra,na zime został wlany koncentrat,po jakimś czasie wszystko było ok,zaczęły się mrozy to jak auto stało zaczęło mi tego ubywać,patrzałem po przewodach,rzadnej dziury,obejmu poskręcane i wymieniałem na nowe,zrobiłem analize z chłodnicą maczając ją w wodzie i szczelna jest,zbiornik szczelny,nie wiem jakim cudem to ubywa :( Może ktoś zna przyczynę tego? Paruje to czy co? :/ |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 11:59
|
|
|
Mi też w 24-48h na parkingu nieruszane auto i ubyło ~2cm, do wczoraj. Dziś już nie opadło więcej. Chyba jednak ta rozszerzalność temp. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
MENUS89 [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 12:30
|
|
|
Podejrzewam,że podczas tak silnych mrozów po prostu obejmy mogą się poszerzać i jakimś tam ciutkiem to ucieka,bo podczas pracy i normalnej temperaturze silnika nie widzę zmian w zbiorniku po zgaszeniu silnika,w nocy auto stoi,a rano po prostu już tego płynu nie ma w zbiorniku,a poczas pompowania w przewodach on się znajduje i w chłodnicy,bo dolewam zaledwie nie całe pół litry po rozcieńczeniu |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 12:36
|
|
|
kuba87 napisał/a: | takie srodki sa po to aby jakos sobie poradzic w drodze w sytuacji bez wyjscia 340 km od domu.... i przy sprzedazy złomu |
pieknie to ujeles, ewentualnie w warsztatach, aby szybko oddac auto i zeby bylo tanio, a potem klient znowu przyjedzie po nowa chlodnice to tak jakby podcierac sie szklem, sorry za moja wulgarna polszczyzne, ale tak samo te wszystkie gowna do silnika do oleju doktóry i znachory (szczegolnie polecam na zime, jak ktoś lubi mieć galaretkę majonez z wody oleju i tego super specyfiku), i inne wspaniale np oczyszczacze (zalepiacze) wtrysków do diesla, coś wspanialego, polecam... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
amon31 [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 22:56
|
|
|
no to teraz ja
Otóż fiestkę mam 1,5 roku, nawet nie wiedziałem o takich rzeczach. Płyn chłodniczy cały rok (zeszłą zimę też) miał się ok. Dziś musiałem gdzieś pojechać, auto stało trochę na mrozie, od dawna nigdzie nie jeździłem. No i dym spod maski szedł, pierwszy raz wentylator zaskoczył (teraz wiem że działa) i wskazówka pokazała czerwone pole. Po przeczytaniu waszych postów w tym pokoiku zszedłem zerknąć i jest dokładnie jak piszecie - zero płynu w zbiorniku i majonez pod korkiem wlewu oleju.
Piszecie coś o nagrzewnicy, nie wiem które to to w tym silniku (1.1i).
Pytanie więc, czy ktoś już doszedł w tym temacie do jakiegoś konsensusu? Jutro skoczę kupić płyn, bo póki co innego wyjścia nie ma. |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 23:07
|
|
|
duzo tego majonezu? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 23:14
|
|
|
Nagrzewnice masz na środku auta, tak jakby za radiem pod plastikową pokrywą na zaczepach, które podczas rozbierania się urywają . Obejrzyj dokładnie wszystkie węże, przy opaskach i w miejscach łączeń szczególnie. A może jednak w Twoim przypadku wydmuchało uszczelkę spod głowicy? Nagle Ci tak ten płyn wyparował? |
_________________
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 23:15
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | duzo tego majonezu? |
A co to ma do rzeczy ?
amon31, szukaj nieszczelności, patrz gdzie jest mokro, obserwuj poziom płynu. Nagrzewnica to element dający ciepło w kabinie, znajduje się między nogami pasażera a kierowcy.
Majonezem się zbytnio nie przejmuj ma go większość fiest użytkowanych niezbyt często (niedogrzanych). |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
|