Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Problem z układem chłodzenia.
Autor Wiadomość
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18 Sty 2010, 19:50   Problem z układem chłodzenia.

Witam!
Sprawa dotyczy co prawda escorta ale technicznie jest to właściwie to samo co w fieście.

Ale do rzeczy sprawa wygląda tak:
Escort 1.3 jednopunktowy wtrysk 97 rok. Odpalamy auto i nagrzewamy wszystko jest ok.
Wskazówka temperatury dochodzi do literki R i auto zaczyna się gotować. Jeśli odkręcimy korek na zbiorniczku woda wali jak z fontanny:)
Ale jeśli nie odkręcimy korka to wody nie wywala i jak się go trochę przetrzyma to wentylator się włączy po jakimś czasie wyłączy temperatura spada. Ale po jakimś czasie od nowa znowu się gotuje i tak w kółko.

Teraz napiszę co zostało zrobione: Wymieniona uszczelka pod głowicą (głowica zbadana na szczelność), nowy termostat, nowy czujnik temperatury (włącznik wentylatora), sprawdzona pompa wody (wszystko ok), przepłukany układ chłodzenia(chłodnica, nagrzewnica , przewody) wszystko drożne.
Wygląda to tak jak by się za późno włączał wentylator ale co może być powodem???
Jeżdżąc po mieście jak auto się już zagrzeje to silnik praktycznie cały czas się gotuje jedynie chwile po wyłączeniu wentylatora jest ok.

Ma ktoś jakiś pomysł bo ja już doszczętnie zgłupiałem układ najprostszy z możliwych, a nie działa tak jak powinno.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Sty 2010, 20:12   

Podmien czujnik wentylatora na ten z diesla, powinien zalaczac szybiej wentylator... dwa to korek wlewu plynu, jest to uklad cisnieniowy, moze ten ktory macie jest uszkodzony?? odkrec z fiesty przykrec essiemu... sprawdz... w scorpio tak mialem ze korek byl rozwalony z reszta nie wazne po wymianie jest dobrze i teraz podobny numer mam z drugim scorpio MK2 2.3...
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sty 2010, 20:30   

Dokładnie, to ze jak wykręcisz korek to się gotuje to nic,,, sprawdź termostat bo może się nie otwiera do końca. Wskaźnik na desce jest pewnie tyle samo wart co we fieście,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18 Sty 2010, 20:31   

Też myślałem o korku mam nawet drugi ale tak na chłopski rozum to jeśli wszystko jest dobrze to nawet jak odkręci się korek to płynu nie powinno wywalać. Powinien się włączać wentylator i tyle.
Fakt układ jest ciśnieniowy ale daje to tylko tyle że próg wrzenia płynu podnosi się pod ciśnieniem. Czyli płyn nie gotuje się przy 100 stopniach tylko przy np. 108-110 stopniach. A ciśnienie to ten korek akurat trzyma dobrze bo jak go nie odkręcę to płyn nie wylatuje a silnik się gotuje tak że aż wszystko podskakuje.

Co do czujnika to można go oszukać jakimś opornikiem też o tym myślałem ale przecież powinno to działać bez takich usprawnień.

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 19:34 ]
JoeMix napisał/a:
Dokładnie, to ze jak wykręcisz korek to się gotuje to nic

Ale jak korek jest zakręcony to też się gotuje jak zgaszę silnik to wszystko aż podskakuje.
Cytat:
sprawdź termostat bo może się nie otwiera do końca.

Co do termostatu to jest nowy na starym było to samo, a sprawdzałem tez bez termostatu i test to samo.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Sty 2010, 20:38   

Niby tak ale cos tam siedzi ze jest nie tak... ciekaw jestem czy chlodcnia cala sie nagrzewa rowno, bo tam w sumie nie ma co powodowac az takiego gotowania sie silnika... albo czujnik wentylatora, albo termostat jest zrabany, lub cos z tym korkiem nie tak jest... no wiecej nic mi do glowy nie przychodzi...
_________________

 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18 Sty 2010, 20:52   

No właśnie cała zagadka polega na tym że tam nic więcej nie ma i tez już trace rozum :)
Jest jeszcze taki motyw że zbadałem układ na tlenek węgla. I wyszło że są spaliny w układzie. Dlatego wywaliłem uszczelkę. Ale uszczelka nowa głowica z planowana zbadana na szczelność i dalej to samo.
Teraz jak badałem po zrobieniu głowicy to tlenek się jeszcze pokazuje w momencie jak zaczyna się gotować.
Może być opcja że blok jest pęknięty ale jak to sprawdzić żeby już nie pchać się w następne koszty.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:03   

Jeszcze mozesz sprobowac jutro odpalic gnoja bez korka, stan plynu na max i czekac az sie zagrzeje... bedzie odpowiedz czy wywali znowu plyn czy cos nie siedzi w ukladzie itd... :)
_________________

 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:09   

No właśnie bez korka jak się zagrzeje to zaczyna się gotować i wywala płyn.
A jak zakręcę korek to się gotuje ale płyn nie wylatuje i można poczekać aż się wentylator włączy.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:13   

:2xf: uklad prosty jak konstrukcja gwozdzia a tu takie jaja... no nieeeeee
Weze wszystkie sie rowno nagrzewaja ?? jakie powietrze idzie z nagrzewnicy??
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:33   

Termostat sprawny i co jakiś czas się gotuje - pompa nie pompuje jak trzeba.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:50   

No właśnie układ prosty i tym bardziej denerwuje.
A najlepszy jest widok konsylium czterech mechaników nad escortezem drapiących się po głowach i nikt nic nie może wymyślić. Po prostu zdrowy rozsądek zawodzi :)

Co do ogrzewania to dobre jest w sumie co prawda przed płukaniem nagrzewnicy było marnie.
Dziwnie trochę się silnik nagrzewa to najprędzej się robi ciepły ten wąż co idzie od termostatu na chłodnicę. A termostat niby zamknięty. Takie wrażenie jak by się pompa wody w druga stronę kręciła :)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:54   

Anjko - dwa pytania :

1. Czy w układzie przed otwarciem zbiornika jest ciśnienie ? ( raczej tak , ale wolę spytać)
2. Czy chłodnica jest równomiernie ciepła ( czy nie jest czasem na dole zimniejsza ? )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Sty 2010, 21:56   

Co do robienia się ciepłego węża - dobre termostaty mają taki zaworek ( kuleczka ) , któy powoduje minimalny przepływ płyny , zapobiegajacy zapowietrzeniu - może to to ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:14   

JoeMix napisał/a:
Termostat sprawny i co jakiś czas się gotuje - pompa nie pompuje jak trzeba

No właśnie nie czasami tylko za każdym razem za nim się włączy wentylator.
Żółwik Tuptuś napisał/a:
1. Czy w układzie przed otwarciem zbiornika jest ciśnienie ? ( raczej tak , ale wolę spytać)

Tak jest ciśnienie a zwłaszcza za nim pierwszy raz się odkręci. Jak nagrzewasz go od zimnego. Bo potem jak już co chwile odkręcam to nie specjalnie przyrasta. Nawet jak czujnik tlenku założę na zbiorniczek to cisza nic nie "bombluje" dopiero na jakieś 15 sekund przed zagotowaniem zaczyna się podnosić poziom płynu w zbiorniczku i wtedy czujnik pokazuje jak by spaliny były w układzie.

Żółwik Tuptuś napisał/a:
2. Czy chłodnica jest równomiernie ciepła ( czy nie jest czasem na dole zimniejsza ? )

Co do chłodnicy to mam właśnie wrażenie że na dole jest chłodniejsza myślałem że może zamulona albo coś ale jak się ją z węża płucze to woda ładnie przelatuje.

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 21:26 ]
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Co do robienia się ciepłego węża - dobre termostaty mają taki zaworek ( kuleczka )

Co do zaworka to fakt jest takowy. Tylko że jego zadaniem jest przepuszczanie powietrza jak napełniamy układ, a nie przepuszczanie płynu w trakcie pracy.
Ale akurat to jest najmniejszy problem i gdyby nie to gotowanie to spokojnie można to olać :-)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:27   

Dlaczego stawiam na pompę,,, jak nie pompuje to działa grawitacyjnie,,, woda stoi w bloku i się grzeje, jak się zagotuje to zaczyna iść do góry wpada na termostat i czujnik wiatraka, ten się włączą, woda przepycha sie od chłodnicy a jej miejsce zajmuje chłodny płyn. Nim w autach wprowadzili pompy wody to tak to działało,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18 Sty 2010, 22:40   

JoeMix napisał/a:
Dlaczego stawiam na pompę,,, jak nie pompuje to działa grawitacyjnie,,, woda stoi w bloku i się grzeje, jak się zagotuje to zaczyna iść do góry wpada na termostat i czujnik wiatraka, ten się włączą, woda przepycha sie od chłodnicy a jej miejsce zajmuje chłodny płyn. Nim w autach wprowadzili pompy wody to tak to działało,,,


Wszystko się zgadza tylko że pompę sprawdziłem zaraz po termostacie. Fakt nie wymieniałem na nową. Ale wirnik wygląda ok (łopatki nie są zżarte) i tyle co sił w rękach próbowałem go przekręcić i wygląda że nie przepuszcza.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Sty 2010, 06:48   

,,,wyjmij termostat i skręć bez niego,,, zobacz jak będzie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19 Sty 2010, 08:25   

JoeMix napisał/a:
,,wyjmij termostat i skręć bez niego,,, zobacz jak będzie,,,

Stary fajnie że starasz się pomóc ale czytaj dokładnie jak nie całość to chociaż to co tobie odpisuje.

Czwarty post:
JoeMix napisał/a:
Dokładnie, to ze jak wykręcisz korek to się gotuje to nic


Ale jak korek jest zakręcony to też się gotuje jak zgaszę silnik to wszystko aż podskakuje.

Cytat:
sprawdź termostat bo może się nie otwiera do końca.


Co do termostatu to jest nowy na starym było to samo, a sprawdzałem tez bez termostatu i jest to samo.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Sty 2010, 12:03   

Może mnie zbijesz bo gdzieś padłą odpowiedź - czy w chwili obecnej, spaliny w układzie się pojawiają?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Sty 2010, 12:58   

anjko napisał/a:
Stary fajnie że starasz się pomóc ale czytaj dokładnie jak nie całość to chociaż to co tobie odpisuje.
:ups: sorka umknęło mnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów problem z układem chłodzenia
ślady płynu chłodniczego po wewnętrznej stronie maski
Hubert95 Mechanika ogólna 2 12 Sie 2019, 13:09
pewniaczek
Brak nowych postów problem z układem chłodzenia w MK5
josephineb Elektryka 2 27 Cze 2008, 22:17
Gość
Brak nowych postów [MK3] Problem z układem chłodzenia? 1.8D
n0n1ck Mechanika 2 20 Maj 2010, 23:30
n0n1ck
Brak nowych postów [MK4] Problem z układem chłodzenia ?
Pyra20 Mechanika 11 8 Lis 2009, 15:28
Pyra20


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.