[MK3] problem z obrotami i nie tylko |
Autor |
Wiadomość |
grzes7411
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: bolesławiec
|
Wysłany: 11 Sty 2010, 21:27 [MK3] problem z obrotami i nie tylko
|
|
|
Witam zaczne od tego ze mam fienie 1.1 1990r(gaznik Weber TLDM,ssanie reczne)otoz wczesniej mialem problem z obrotami i spalaniem, myslalem ze to od slizgajacego sie sprzegla i gaznika. Wiec tak sprzeglo bylo faktycznie w oplakanym stanie wiec wymienilem,gaznik wyczyscilem wyregulowalem dawke paliwa bo mialem za duza bo auto mi mulilo nie mialo mocy nie potrafilo rozwinac predkosci 120km/h a pozatym gaznik byl zalewany paliwem po regulacji jest czysty i suchy sprawdzilem pompke prewody paliwowe wymienilem przewody WN, termostat ,filtry paliwa ,wyregulowalem obroty,powymienialem Lozyska bo buczaly:)
i jak na zlosc moim problemom nie ma konca:(otoz autko pali mi ponad 8litrow/100 a przypomne ze dawka paliwa jest odpowiednia bo byla stanowczo za duza!!!i znow te obroty dochodza nawet do 4000obr/min przy predkosciach 20,40,60,80km/h,nie moze rozwinac wiekszej predkosci jak 90km/h nie ma mocy obroty mi faluja dziwnie s,ilnik tak jakby glosniej chodzil(zawory wyregulowane prawidlowo)co najlepsze dzis jechlem do miasta zatrzymalem sie w sklepie i jak nigdy zapomnialem wlaczyc swiatla podczas predkosci 40km/h mialem obroty na 2000obr/min(wlaczane ogrzewanie na 2 i radio)a gdy przypomnialo mi sie o swiatlach to obrotomierz po wlaczeniu skoczyl mi o ponad 1000obr/min w gore co jest dziwne bo alternator reagowac powinien odwrotnie tzn zanizac obroty ale nie o 1000obr/min, a tu odwrotnie po wlaczeniu swiatel alternator obroty zawyza o te wartosc!!!to nie realne czyzby elektromagnez cos sie zacinal czy to od alternatora?i powiem tylko ze przy predkosci ponizej 40km/h te obroty tak nie skacza wysoko tylko powyzej 40km/h.dlaczego moja fienia nie chce oiagnac duzej predkosci jak sparawdzic czy pali na wszystkie cylindry,czy to sie sprawdza po swiecach?czy w mojej fiescie jest jakis czujnik od sterowania obrotami?czy en czujnik w kolektorze ssacym to czujnik temperatury cieczy chlodzacej a jak nie to jaki?prosze o pomoc bo jz nie mam pomyslów:(z gory serdecznie dziekuje!!! |
_________________ witam zapraszam wszystkich fiestowiczow na forum mam nadzieje ze razem pomozemy sobie nawzajem:) |
|
|
|
 |
dziadek [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 11:34
|
|
|
Witam najpierw sprawdź ładowanie, A że nie chce iść to morze być że ją zalewa a nie za mało paliwa. Sprawdź pływak morze dziurawy. A na dyszę powietrza reaguje jeśli nie jest rozszczelniony na 100% i ciągnie powietrze na wolny się wkręca a pod obciążeniem słaby. |
|
|
|
 |
grzes7411
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: bolesławiec
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 16:07 odp
|
|
|
tzn tak wiem ze z ladowaniem jest cos nie tak bo jak jadez predkoscia np 40km/h bez swiatel to obroty wskazuja na 2000obr/min a jak wlacze swiatla to obroty skocza na ponad 3000obr/min a nie powinno to wygladac tak ze po wlaczeniu swiayel alernator powinien zanirzyc obroty bo wtedy jest wiekszy pobor pradu!!!jesli chodzi o dawke paliwa to faktycznie byla za duza bo jak sciagalem filtr powietrza to wszystko bylo w paliwie a nie powinno wiec zmniejszylem dawke wyczyscilem dysze,gaznik,przewody i jest ladnie suchutko juz nie wywala paliwa druga sprawa to ze dalem malutka dawke paliwa a ona i tak mi zre ponad 8litrow nie wiem czemu?sprawdzalem wczoraj pompke paliwa(mechaniczna)nie wiem czy to dobrze ale jak silnik chodzi na wolnych to paliwo leci ale przerywa po dodaniu gazu daje dosc obficie paliwo!!!jak sprawdzic alternator czy dobrze laduje?co z tymi dyszami powietrza?jak je sprawdzic? |
_________________ witam zapraszam wszystkich fiestowiczow na forum mam nadzieje ze razem pomozemy sobie nawzajem:) |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 20:39
|
|
|
miernikiem alternator, a dysze powietrza no to w gaźniku jest, chyba się wyjmuje i po prostu czyści czy tam czukiereczekpowietrzem |
_________________
 |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 22:15
|
|
|
Moze bierze lewe powietrze, jak z uszczelka pod gaznikiem, serwo?. Iskra tez moze być lewa. Sprawdz wygld swiec było o tym sporo jak powinny wygldać.
Czy auto pali na wszystkie gary sprawdzasz po swiecach, obiawy to okopcone swiece, wycieki paliwa przy kolektorze.
Co maja obroty do alternatora, świateł, wentylatora. Obrotami steruje tylko i wyłacznie przepustnica w gaźnikowcach. |
|
|
|
 |
grzes7411
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: bolesławiec
|
Wysłany: 16 Sty 2010, 13:30 odp
|
|
|
otoz drodzy koledzy problem jest nastepujacy!!!fiesta 1.1 wychodzila z gaznikami webera w dwoch wersjach jedna wychodzila z podcisnieniowym silownikiem zwalniania zamkniecia przepustnicy(to w automatycznej skrzyni biegow)a druga bez takiego silownika(skrzynia manualna)otoz po glebszych ogledzinach mojego gaznika stwierdzilem ze ten gaznik co mam nie jest orginalny poniewaz poprzedni wlasciciel zmienial silnik i gaznik ten jest z wersji z automatyczna skrzynia biegow to tlumaczy wszystko poniewaz w gazniku brakuje pewnej czesci przy wlocie paliwa do gaznika a tam wlasnie byl ten silownik miejsce na usytuowanie go jest a silownika nie ma:(podejrzewam ze goscie ktorzy robili przekladke poprostu zalecieli w kulki i dali gaznik nie orginalny do tej wersji samochodu!!!co robic w takim wypadku czy szukac orginalnego gaznika?sprawdzalem swiece sa czysciutki i suche,wymienilem na nowe wszystkie dysze paliwa i powietrza, zrobilem cos takiego odpalilem silnik i odlanczalem po kolei przewody od swiec jak zdjelem przewod silnik zaczal nie rowno chodzic tak jakby mial zaraz zgasnac gdy zalozylem przewod spowrotem sytuacja wrocila do normy tzn silnik pracowal normalnie!!! i tak z kazda taka sama reakcja czy to prawidlowa reakcja silnika!!!alternatorem sie zajme to jescze napisze co i jak!!! |
_________________ witam zapraszam wszystkich fiestowiczow na forum mam nadzieje ze razem pomozemy sobie nawzajem:) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Sty 2010, 14:10
|
|
|
Zdejmij puszkę filtra zrób zdjęcia gaźnika,,, przynajmniej 4 by było dookoła,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
grzes7411
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: bolesławiec
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Sty 2010, 21:58
|
|
|
Więc tak, jeśli sobie wywnioskowałeś że powinieneś mieć gaźnik X bo w książce typu sam naprawiam jest taki opisany to zauważ ze tam pisze że do automatów kładli gaźnik Y a ty na aucie masz Z - czyli jeszcze inny.
Co do tego siłownika to ona jest bez znaczenia teoretycznie, jego zadanie to takie że jak zdejmiesz nogę z gazu to obroty nie spadają do jałowych tylko schodzą dość wolno w dół bo ten siłownik podtrzymuje uchylenie przepustnicy - silnik z maulem będzie na nim całkiem dobrze jeździł, jedynie jak podczas jazdy sprzęgło wciśniesz lub wrzucisz na luz to obroty nie zejdą do jałowych,,,
Przepustnica ssania stoi ci pionowo więc ten problem odpada,,, masz obrotek na pokładzie?
Patrz w dziurę z tą pionowa blaszką, niech ktoś naciśnie na pedał gazu - powinno być widać fontannę w środku,,,
Odpal auto - jaki masz bieg jałowy? Zacznij powoli wyciągać ssanie - jakie są obroty w chwili kiedy ta pionowa blaszka będzie poziomo? A jakie jak wyciągniesz ssanie do końca? Czy jak wyciągnięte są ssanie do końca to jak dodajesz gazu to widać jak plastikowy element na tym zdjęciu http://img64.imageshack.us/img64/1669/p1070563.jpg się przesuwa i lekko uchyla tą blaszkę na górze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
grzes7411
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: bolesławiec
|
Wysłany: 16 Sty 2010, 22:28 odp
|
|
|
tak mam obrotek i jutro wszystko opisze jak to u mnie wyglada jakie sa obroty itd!!!jeszcze jedno dlaczego na zimnym silniku jak dodam gazu to silnik reaguje w taki sposob jakby mial zaraz zgasnac a po chwili dopiero wchodzi na obroty?czy to efekt zimnego silnika czy ubogiej mieszanki?w sumie to dawke paliwa to mam tylko tylko ale nie rozumiem dlaczego tak duzo pali 8litrow:(
[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 14:43 ]
witam dzis sprawdzilem jak to wyglada u mnie z tym gaznikiem!!!otoz boroty biegu jalowego na rozgrzanym silniku to 900obr/min,gdy wyciagne ssanie na 1/2polozenia to obroty wynosza 2000obr/min w momencie gdy wyciagne ssanie do konca to auto mi zaczyna sie dusic i gaznie po kilku sekundach!!!gdy dam ssanie do konca(przepustnica ssania zamknieta)i zaczynam dodawac gazu przepustnica wogole sie nie rusza i auto po chwili gasnie czy to normalny objaw?gdy wylacze ssanie i dodaje powoli gazu to widac fontanne paliwa ale to chyba prawidlowy objaw prawda?
co jest nie tak?prosze o podpowiedzi? |
_________________ witam zapraszam wszystkich fiestowiczow na forum mam nadzieje ze razem pomozemy sobie nawzajem:) |
|
|
|
 |
|