| [MK3] Regulacja zapłonu, strzelanie w monowtrysk | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | nightmoon90   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: L
 Silnik: 1.1/55KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 24
 Skąd: Murzynowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2010,  19:18   [MK3] Regulacja zapłonu, strzelanie w monowtrysk | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam jakiś czas temu pisałem, że mam problem z autem w tym temacie, główny problem był taki, że auto się dławiło poleciliście mi zmianę MAP Sensora, więc tak zrobiłem. 
 Temat:
 http://www.fiestaklubpols...5c1f3bd0#448197
 
 Przed wymianą sensora auto strzelało mi w gaźnik ale sporadycznie, natomiast po wymianie na nowy zauważyłem, że auto przez pierwszy moment nie miało problemów z obrotami dodanie gazu wiązało się z w miarę płynnym gazowaniem, kiedy wbiłem bieg, żeby się przejechać okazało się po dosłownie 50m, że auto strzela w gaźnik nawet na luzie w trakcie jazdy szarpie i nie da się jednak w dalszym ciągu nim jeździć.
 
 Dziadek zna się trochę na mechanice, nawet trochę, trochę i powiedział, że to za wczesny zapłon, dlatego auto mi strzela w gaźnik i znów nie ma mocy...
 
 Czy jest jakaś możliwość manualnego regulowania obrotów bez komputerów itd?
 
 I czego to może być jeszcze przyczyna poza za wczesnym zapłonem?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez nightmoon90 5 Sty 2010,  16:58, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2010,  19:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak masz na wtrysku to nic nie zrobisz komputer ustawia wolne obroty i kat zapłonu |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nightmoon90   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: L
 Silnik: 1.1/55KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 24
 Skąd: Murzynowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2010,  19:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam jedno punkta czyli z manualną regulacją mogę się pożegnać? :/ |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kuleczka   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Fordyna Fiescina
 Wiek: 40
 Dołączyła: 21 Lip 2008
 Posty: 146
 Skąd: masz tą Fieste?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2010,  19:31   Re: Regulacja zapłonu, strzelanie w gaźnik | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | nightmoon90 napisał/a: |  	  | Witam jakiś czas temu pisałem, że mam problem z autem w tym temacie, główny problem był taki, że auto się dławiło poleciliście mi zmianę MAP Sensora, więc tak zrobiłem. 
 Temat:
 http://www.fiestaklubpols...5c1f3bd0#448197
 
 Przed wymianą sensora auto strzelało mi w gaźnik ale sporadycznie, natomiast po wymianie na nowy zauważyłem, że auto przez pierwszy moment nie miało problemów z obrotami dodanie gazu wiązało się z w miarę płynnym gazowaniem, kiedy wbiłem bieg, żeby się przejechać okazało się po dosłownie 50m, że auto strzela w gaźnik nawet na luzie w trakcie jazdy szarpie i nie da się jednak w dalszym ciągu nim jeździć.
 
 Dziadek zna się trochę na mechanice, nawet trochę, trochę i powiedział, że to za wczesny zapłon, dlatego auto mi strzela w gaźnik i znów nie ma mocy...
 
 Czy jest jakaś możliwość manualnego regulowania obrotów bez komputerów itd?
 
 I czego to może być jeszcze przyczyna poza za wczesnym zapłonem?
 | 
 
 to widze że dziadek jest naprawde starej daty, nie obrazajac go oczywiscie,
 
 radze ci poduczyc sie w prawach mechaniki, poniewaz sam twierdzisz ze wymieniales MAP sensor, i strzela w gaźnik.
 
 a widziałeś kiedyś auto z MAP sensorem ktore jest zasilane gaźnikowo?
  bo ja nie... a widziałam w swoim zyciu wiele wnętrz pod maską |  
				| _________________ Jak nie Ty, to kto?!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2010,  19:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | zapłonu?? tak a kat nie jest czasem zapchany?? fazy rozrzadu moze sprawdz instalacje posprawdzaj wypłukaj zbiornik paliwa moze wody sie zebrało...
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2010,  19:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | No to gaznik czy monowtrysk?.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2010,  21:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | No Kulka dobrze wyskoczyła  , najpierw trzeba ustalić czy to mono czy gaźnik, bo w podpisie jest gaźnik a tam faktycznie nie ma map'a |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nightmoon90   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: L
 Silnik: 1.1/55KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 24
 Skąd: Murzynowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  12:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wybaczcie za zamieszanie i czasem złe ubieranie w słowa tego o czym myślę. Nie zajmuję się mechaniką na codzień jestem po prostu laikiem, któremu popsuło się auto dał je na warsztat, odebrał jeszcze bardziej popsute i który postanowił sam szukać problemu...
 
 Auto posiada monowtrysk nie żaden tam gaźnik przepraszam za wprowadzenie w błąd.
 
 Jeśli chodzi o to wcześniejsze strzelanie to było tuż przed wymianą MAP Sensora i może ze 2x dlatego napisałem, że teraz mu się nagminnie "odbija" a wcześniej sporadycznie się to zdarzyło...
 
 Jest poprawa z gazowaniem płynnie łapie tylko jak zaczyna strzelać to ameno koniec moc traci nie można nim z garażu wyjechać.
 
 No i osobiście nie wiemy z dziadkiem (oj starej daty Kuleczka w końcu na miano dziadka trzeba mieć lata) co może być przyczyną, stwierdził że kiedyś auto zachowywało się tak przy problemach z zapłonem. No ale do choinki sam z siebie mi się chyba zapłon nie przestawił? Ten MAP Sensor mógł wnieść coś nowego?
 
 Jadę dziś za jakimś konkretnym mechanikiem się rozejrzeć.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  13:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | Więc nie ma możliwości By się zapłon w mk3 w 1,1 przestawił,,, jedynie uszkodzenia np czujnika położenia wału (bardzo odpowiedzialny za moment zapłonu) MAPsensor, sterownik zapłony lub sam komputer |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nightmoon90   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: L
 Silnik: 1.1/55KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 24
 Skąd: Murzynowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  16:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik położenia wału mam nowy, więc to raczej wykluczę Map sensor też wczoraj kupiłem i wymieniłem (używany ze szrotu)
 Sterownik zapłonu (gdzie to jest gdzie tego szukać pod maską?)
 Komputer ciężka sprawa chyba będzie z dopasowaniem, możcie mi poradzić coś w tej kwestii?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  17:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdz cewke i luzy zaworowe. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2010,  17:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | chciałem rozwinąć temat, ale pablon mnie uprzedził więc będzie nowy post   
 jeśli któryś zawór dolotowy jest za ciasno ustawiony (wypalony, niedomknięty albo jeszcze inaczej nieszczelny), to przy zapłonie w cylindrze masz strzał w dolot...
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2010,  00:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | OT: "strzelanie w monowtrysk" brzmi chyba jeszcze gorzej niż to strzelanie w gaźnik,,, najlepiej powiedzieć że strzela w dolot - takie to najbardziej uniwersalne,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dziadek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Sty 2010,  12:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Najprościej sprawdź kompresję na cylindrach jak zawór będzie wypalony nie będzie miał na tym garze ciśnienia i morze strzelać. A jeśli chcesz sprawdzić zapłon wykręć świece i powkładaj obok gniazd od świec i niech ktoś tobie pokręci a ty obserwuj czy przy dmuchnięciu jest iskra. I zdejmij pokrywę zaworów sprawdź rozrząd ale w tych samochodach to rzadkość. Sprawdź sterownik główny pod pulpitem pasażera odkręcany z komory silnika. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sty 2010,  17:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przeczytaj posta "Nie chce odpalić, strzela w gaźniku, fiesta 1.1" |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |