Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:48
[MK4] Obrotomierz do 1,8 d
Autor Wiadomość
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 9 Sty 2010, 15:19   [MK4] Obrotomierz do 1,8 d

Jeśli nie ma się standardowo obrotomierza w fordzie fiesta 1,8 d z 97 rok można jakiś wstawić ?? ale nie elektryczny taki z allegro czy taki jak na allegro czyli podpina się do wyjścia W na alternatorze i pod wpływem obrotów alternatora jest obliczane obroty na min
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Sty 2010, 15:25   

Ford Escort MK7 od 95r w gore z silnikiem 1.8TD, mialy obrotomierze... :) musial byc tylko sprawdzic czy masz podpieta linie obrotomierza u siebie :) Jest to we wtycznie niebieskiej pin nr 8 a kabel jest koloru bialo-czarnego tj bialy z czarnym paskiem :)
_________________

 
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 9 Sty 2010, 15:39   

OOO :twisted: czyli jest szansa :) opisz gdzie jest to podpięcie bo nie wiem gdzie jest to o czym piszesz
_________________

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Sty 2010, 16:26   

Jak wyciagniesz swoje zegary to zobaczysz 2 wtyczki i linke predkosciomierza, jedna wtyczka jest biala a druga niebieska wiec :) zadnego problemu nie ma zeby to odkopac.
_________________

 
 
 
rapet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Łaziska G
Wysłany: 9 Sty 2010, 16:28   

Tylko szukaj obrotka z diesela bo z benzyniaka nawet nie startnie srawdzałem a opis jak podpiąć (do mk4)jest ładnie rozpisany gdzieś na forum nawet obrazki są :fox: :yes:
_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 9 Sty 2010, 16:34   

:ups: fakt jest nie dokładnie przeszukałem forum. Sorka :-P Ale pytanie skoro juz poruszyłem. Wlutowuje się jednym kablem w wtyczkę w skrzynce w silniku później ten kabel do kostki za licznikiem i z licznika jeszcze 2 kable i co te dwa kable później do obrotomierza ??
_________________

 
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Sty 2010, 17:03   

skola napisał/a:
:ups: fakt jest nie dokładnie przeszukałem forum. Sorka :-P Ale pytanie skoro juz poruszyłem. Wlutowuje się jednym kablem w wtyczkę w skrzynce w silniku później ten kabel do kostki za licznikiem i z licznika jeszcze 2 kable i co te dwa kable później do obrotomierza ??


(nie wiem o co chodzi ze skrzynka w silniku),
jak nie masz kabelka do obrotomierza pociagnietego z alternatora to pociagnija. Ja wpuscilem go do srodka przez otwor ktorym przechodzi linka od predkosciomierza (mysle ze w mk4 tez da sie tak zrobic)

wydaj mi sie poza tym ze mk4 ma takie same wtyczki jak escort?? wiec byc moze nie musisz niczego przerabiac tylko podlaczyc obrotek:)
zegary tez wydaja sie identyczne wiec moze wszystko bedzie plug & play...

/przypomnialem sobie, ze mialem problemy z kolorami kabelkow w liczniku z escorta - nie zgadzaly sie z tymi z faq mk4 -ale ze licznik z escorta ma ladne rysunki na sciezkach mozna latwo zorientowac sie co jest do czego:)
 
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:42   

Czyli sugerujesz że wystarczy pociagnąc jeden kabel podajże "W" z alternatora i powinno grać ?? Mam obrotomierz z diesla ale z uno i tam sa trzy wyjścia więc czegoś brakuje
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:03   

No są 3 wejścia,,, zasilanie (+12V) masa i sygnał,,, razem 3.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:12   

To jest takie proste ???? Biorę z alternatora tak ?? sa tam trzy wyjścia plus chyba zasilanie i wyjście W i z tego wyjścia ten sygnał ?? później choćby z zapalniczki zasilanie i masa i będzie działać ??
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:20   

A chodzi o alternator? Myślałem że o obrotek :P ,,, na altki jak pamiętam to albo "W" albo "~",,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:23   

tak o obrotomierz ale gdzie mam podłączyć kabel sygnału ?? Są trzy wyjścia na obrotomierzu piszesz jeden to zasilanie drugi masa a trzeci sygnał to z kąd mam mieć ten sygnał :-P
_________________

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Sty 2010, 23:11   

skola, stary wytlumaczylem ci to wczesniej w MK4 pin 8 kostka niebieska bezposrednio z alternatora do obrotomierza... zadajesz problematyczne pytania gdzie masz gotowa odpowiedz, a z tego co pamietam 3/4 MK4 miala juz pociagnieta inastalacje, pod obrotek wystaraczalo zmienic zegary, jesli twoj alternator ma wyjscie B+ D oraz W to jest to W jest wyjsciem obrotomierza, Hitlerwageny maja tak samo. :)
_________________

 
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10 Sty 2010, 00:57   

wytlumacze prosciej:
wyjscie W na alternatorze to taki jakby kawalek wychodzacego gwintu nad ktorym jest wybita litera W
kupujesz w sklepie 4m kabla jednozylowego czy tam przewodu (nie znam sie)
kupujesz tez takie oczko w ktorego dupke wsadza sie kabel (oskrobany z izolacji oczywiscie:D) i zaciska a oczko naklada na ta "srube" wychodzaca z alternatora oznaczona litera W
potrzebujesz jeszcze tylko jakas podkladke i nakretke aby przykrecic to wszystko i zamocowac na tej "srubie"
laczny koszt to ok 5-6zl
pozniej ciagniesz ten przewod w sposob aby wprowadzic go do kabiny
ja pociagnalem tak: prawie pionowo w gore pozniej na paski zamocowalem wzdluz jakiejsc wiazki i gdzies tam;p a do kabiny wpuscilem przez otwor ktorym wchodzi linka od predkosciomierza.
mocujesz ten przewod jakos we wtyczce i wiola
obrotomierz to na tym schemacie z faq B8 rev counter
jak wykrecisz stary licznik to zlap za ten pancerzyk od linki a kumpel niech patrzy gdzie to sie rusza (ja mialem problemy ze zlokalizowaniem a wystarczylo poruszac i zaraz bylo widac;p) troche bylo z tym zabawy ale dwa piwka i wszystko bylo zrobione:)
w mk3 jest 1 wiazka wiec ja musialem przerabiac wtyczki (ucialem wtyczke i przytutowywalem kable eh fuszerka wiem wiem...) u Ciebie jak pisalem na 99% bedzie plug & play.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Sty 2010, 08:55   

Ma wytłumaczone wszystko wyjście 'W' lub '~' nie zawsze jest na śrubkę, nie raz jest na zwykła wsuwkę żeńską,,, zależy od altka.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 10 Sty 2010, 10:44   

własnie o takie wyjaśnienie mi takie wyjaśnienie było potrzebne co prawda nie tak dosłowne bo to nie jest pierwsza rzecz która naprawiłem w samochodzie więc jakieś pojęcie mam :-P tylko cała sprawa związana była czy jedynie potrzebne jest pociągnięcie kabla z wyjścia W na alternatorze. Bo z innych opisów wynikało że trzeba w wtyczki z licznika się wlutowywać jeszcze w wtyczke w komorze silnika (tam z bezpiecznikami). Więc jak mi piszecie że można to ominąć ciągnąć jeden kabel sygnału i dodać zasilanie to dopytuje żeby nie było niedomówień :ok:

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 12:54 ]
potrzebuje jeszcze odpowiedź na mój wcześniejszy post bo to jeszcze nie jest dla mnie jasne :ups:
_________________

 
 
 
Mirosław 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 54
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 40
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 17 Wrz 2010, 20:01   

Hej zakupiłem taki licznik z obrotkiem od mk7 pociągnołem przewodzik od wtyki do śruby W w altku jednak obrotnik niechula,sprzedawca zapewniał że jest licznik od diesla pozostałe wskażiki działają bez zażutu,dodam że ten licznik ma więcej kontrolek na dole jest po lewej 4 a po prawej stronie 3,z ciekawości zmierzyłem parametry w altku to W pokazuje 7voltów czy tak ma być?jaką literką na płytce oznaczony jest obrotomierz?bo pin w niebieskiej kostce numerkiem 8.
_________________
żmijka
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Wrz 2010, 07:24   

Mirosław napisał/a:
zmierzyłem parametry w altku to W pokazuje 7voltów czy tak ma być
Tam nie chodzi o napięcie tylko o przebieg,,,

Jak włączasz stacyjkę to ten obrotek coś podryguje czy nie,,, spróbuj mu zapodać jakiś przebieg na wejście,,, tzn dotykając szybko tym przewodem sygnałowym, tylko teraz nie pamiętam czy do masy czy do 12V, ale chyba do 12...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18 Wrz 2010, 07:54   

licznik od diesla ma na obrotku literke D tak jak na tej aukcji
http://allegro.pl/ford-es...1195633416.html
tu masz za to do benzyny i nie ma D
http://allegro.pl/licznik...1196218040.html

to sprawdz jako pierwsze:)

potem sprawdz czy dobrze podlaczyles kabelek i jezeli jest sygnal na wyjsciu z altka to obrotek trup
 
 
 
Mirosław 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 54
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 40
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 18 Wrz 2010, 11:35   

Literki D obrotek niema,dotykając przewodem do wyjścia W w altku też wskazówka niedrgnie.
_________________
żmijka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Obrotomierz
wojtaspe Elektryka 5 23 Lip 2008, 22:23
wojtaspe
Brak nowych postów [MK4] Obrotomierz do 1.8D
Piotrek4x4 Elektryka 11 24 Maj 2010, 11:22
Piotrek4x4


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.