Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Mechaniczna pompa paliwa a LPG
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Maj 2010, 09:05   

daj spokoj, szukaj pompy paliwa z 3 rurkami, bedzie wszystko dobrze, tylko upewnij sie ze na gazie auto pracuje (musisz ja jakos zatankowac jesli ma pusty zbiornik LPG)

fieściak napisał/a:
Mam jeszcze pytanie co z ta pampa w zbiorniku?

nie ma żadnej tam

jedyna pompa to pompa mechaniczna

masz taką


a taka powinna być


obie są do forda...miedzy innymi takze fiesty i obie sie da przykrecic ale to nie to samo...
ktoś źle dobrał pompę do tego silnika...upewnij się czy paliwo za pompą się pojawia i za elektrozaworem paliwa, nastepnie sprawdz po kreceniu czy ciaganiu samochodu, czy swiece ma mokre..., albo go nie dostaje, albo pompa caly czas pompuje paliwo do gaznika (tu pojawiac sie moze blad) ewentualnie cos dzieje sie z zaworem ze jest zamkniety i pawliwo nie moze zaciagnac sie ze zbiornika, a ze to pompka bez powrotu to nie zaciagnie go jak w rurkach jest pusto a na jej wyjsciu zaslepia ja np elektrozawór, w pompce z 3 rurka na powrót paliwo caly czas krazy, a w takiej konstrukcji nie idzie juz dalej, wiec moze caly uklad jest np zapowietrzony...
co do wymiany jest bardzo prosta, sam sobie ją wymienisz, gdybyś był zainteresowany kupnem daj znać sprowadzę taką dla Ciebie, to co masz teraz zalozone to wloska pompa ale do fiesty po 76 roku dla silników OHC 1.0 1.1 1.3, oraz fiesty xr2 po 84 roku dla silnika OHC 1.6, a potrzebujesz do 1.4 CVH
W razie dalszych problemów pisz na PW
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 29 Maj 2010, 09:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Maj 2010, 09:34   

Nie ma to najmniejszego znaczenia, sprawna pompa ma zawór który ją wyłącza po "nabiciu odpowiedniego ciśnienia", dokłądniej po napełnieniu komory gaźnika, luib w przypadku LPG po zamknięciu zaworu paliwa,,, mk1 nie miało powrotu do baku wcale i było dobrze, potem w mk2 już zaczęli robić powrót, albo robili na trójniku, albo potem już powrót był w pompce wyprowadzony,,, powrót daje tylko i wyłącznie tyle że po wyłączeniu silnika pompka bez powrotu zostaje pod ciśnieniem, w pompce z powrotem ciśnienie uchodzi,,, i tyle, 30 letnie mk1 stoją latami nieużywane i potem pala bez problemu więc jakoś szczególnie nie przedłuża to życia pompki, ten powrót,,, i jakoś go szczególnie nie skraca,,, jego brak,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Maj 2010, 09:42   

a ja sie obawiam ze pompka bez takiego powrotu zamontowana w uklad paliwowy z dodatkowa instalacja gazowa czyli z koniecznoscia stosowania elektrozaworu odcinajacego paliwo na jej wyjsciu caly czas... (czyli jazda na gazie) zamykajacego odplyw paliwa z niej do gaznika, ja w jakim stopniu uszkadza skraca jej zywotnosc i byc moze wlasnie skonczyla swoj zywot...nalezaloby zamontowac pompke ktora miala by powrót jesli to juz ma gaz, by paliwo moglo sobie smialo krazyc; wg mnie stale hamowanie pompki zaworem nie jest dla niej zdrowe..., druga sprawa nie wiem jakie cisnienie daja i jaki maja przeplyw... byc moze stad te problemy na benzynie wczesniej, kolega mowil ze na gazie bylo wporzadku wiec silnik jest OK
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Maj 2010, 09:53   

Silnik pracującym na wolnych pobiera pojedyncze mililitry paliwa, pompa w tym czasie podaje litry paliwa,,, więc i tak podczas swojej pracy na najwyższych obrotach silnika myślę że nie pracuje nawet na 50% swoich możliwości,,, mam w 2 fiestach instalacje gazowe gdzie pompka jest bez powrotu i naprawdę 10 lat nic złego się im nie dzieje tylko że 1) paliwo w baku jednak ma być, bo na sucho to je szlag trafi, 2) co jakiś czas (średnio po każdym tankowaniu LPG, jakieś 500m na drodze na benzynie jadę - ale to nie ze względu na pompkę tylko raczej na gaźnik,,,

Na razie nie ma co dysputować jałowo, ma sprawdzić czy pompa podaje paliwo, czy jest paliwo za zaworem i jak tak to ma się bzyknąć na holu może się silnik "rozrusza", ostatnie CVH jakie po przestoju paliłem to dojechałem do sąsiedniego miasta zanim zaczął dawać oznaki życia,,, i potem jeszcze powrót na holu,,, razem jakieś 20-25km żeśmy zrobili,,, ale wszystkiego myliśmy pewni, tzn, silnik 100% sprawny i musiał odpalić,,, tu mogło się stać wiele rzeczy, mógł pompkę szlag trafić, mogły się pływaki zablokować w gaźniku, może nie być iskry na świecach,,, może być wiele problemów,,, bo jak wiadomo auto najszybciej się niszczy i psuje jak stoi nieruszane,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Maj 2010, 09:59   

dodajmy jeszcze ze ta pompa to najprawdopodobnie zamiennik :) przynajmniej wyglada mi na pewien produkt wloskiej firmy, sa w tym kraju ludzie ktorzy jezdza bez benzyny na gazie, pozdrawiam ich... druga sprawa zeby rozruszac fieste to trzeba nalac z 5-10 litrów paliwa, dokladnie nie jestem w stanie odpowiedziec ile, bo nie leje tak malo :-) ewentualnie mozna by jej zrobic duzy zastrzyk prosto w rurke od gaznika (do pelna), i zobaczyc czy to ją uzdrowi
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
fieściak
[Usunięty]

Wysłany: 29 Maj 2010, 12:57   

Zdjalem wezyk za pompa przed elektrozaworem, paliwo nie lecialo, odkrecilem i przedmuchalem pompe, nie byla jakas zapchana, potem pomyslalem ze moze cos malo paliwa wstrzyknalem w rurke z baku, tez nic nie zassalo, ostatni moj pomysl to bylo wlac paliwa w wezyk idacy do gaznika.
Wlalem, skrecilem wszystko samochod odpalil po chwili zgasl .
Zobaczylem ze mocno nachlapane paliwem jest pod maska, ciekl ten popekany wezyk idacy z pompy do elektrozaworu, wymienilem go i fordzik odpalil, chodzil na paliwie tak jak zawsze, czyli ze bez wolnych obroitow ale chodzil .
Pojechalem na stacje lpg weszlo tylko za 20 pln gazu wiec gaz mial wczesniej, przelaczylem go na lpg po zatankowaniu chodzil chwile i zgasl, obok zaraz jest gazownik pojechalem, wyregulowal go za 20 pln i juz chodzi ladnie na gazie .

Dzieki wielkie za pomoc , chociaz nie rozbieralem na marne niepotrzebnych rzeczy :)
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Maj 2010, 13:15   

Ma się dobre oko, nawet przez neta, zastrzyki zawsze pomagaja :) jezdzij na gazie ale czasem wlaczaj NITRO czyli przelaczaj na benzyne, z tym ze dolej do baku 8% roztwor nitrometanu z benzyna (sa gotowe z olejami roztwory nitro np 10,20,25% nitro, bo samo nitro jest suche), 8% zmieszane z benzyna nie wiecej dolewaj ale juz z olejami rycynowymi do baku, musza byc oleje bo pompa paliwa nie lubi pracowac w suchych warunkach, w takim przypadku mozesz zastosowac swiece o stopien cieplejszą wolniej oddajaca cieplo, np BOSCH FR78X zamiast FR56 :) i od czasu do czasu odmul ją wlaczajac przycisk TURBO :V: z silnikiem nic sie nie stanie, przy jezdzie pare km na takim paliwie, dodajac to silnik duzo lepiej pracuje ale jest nizsza temp samozaplonu mieszanki co daje oczywiscie wiecej mocy bardzo odczuwalne, dobrze oczyszcza bak z resztek starego paliwa marnej jakosci i oczyszcza gaznik...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
fieściak
[Usunięty]

Wysłany: 29 Maj 2010, 14:04   

dzieki za rady, bede musial sie tym zajac ale mam jeszcze kilka napraw do wykonania.

mni takie cudenko mam do wymiany

http://ford.sklep.pl/pl,p...iczej,ford.html

tylko poszukam jeszcze czy nie da sie tego gdzies taniej kupic

edit

juz znalazlem

http://www.allegro.pl/ite..._niemiecki.html

w poniedzialek zakupie i biore sie do roboty .
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Maj 2010, 15:09   

to co pokazales za 42zl wyrzuc za plot, nie kupuj tego, bo to wyrzucone pieniadze w bloto, kup ten oryginalny, przerabialem wszystkie firmy krzyzakow, oryginalny naprawde jest wart tej ceny, z innymi sa raz ze problemy z zamontowaniem dwa ze nie wytrzymuja zbyt dlugo, nigdy nie kupie na allegro zamiennika z nimiec chocby byl nawet za 60-70zl, to po prostu nie bedzie sie nadawalo, idzie zalozyc febi (wytrzymuje z 1,5 roku) albo meyle ale lepiej dolozyc 10zl i kupic oryginal, jakosc jest naprawde super luzów nie bedzie zadnych, ford sklep ma ostatnio promocje na ten produkt cena 110, byla 129 kupowalem ostatni taki krzyzak w tej cenie 110, sa oryginalne maja wybite numery w kilku miejscach i logo forda, jakosc super
jak bedziesz zdejmowac ten co masz teraz to przed zdjeciem musisz odkrecic obie sruby i je wyjac, potem od dolu podwazyc krzyzak tak by dol wyskoczyl jak wyskoczy do gory dolna czesc to sciagasz go z gornego przesuwajac calosc do dolu, potem bierzesz obczyszczasz rowki przed montazem nowego, oryginal kladziesz na ziemi bierzesz przecinak wkladasz go tak jakbys sie rozginac dolna czesc krzyzaka i delikatnie pukasz ale doslownie delikatnie mlotkiem, po takim zabiegu nakladasz go najpierw gore odpowiednio bo tam wystaje bolec tylko na jednej stciance tego wielokąta i go sie zabezpiecza sruba jak sie ja przekladas w kolumnie gornej i zabezpiecza sie go w ten sposób potem, ale najpierw sruby nie wkladaj, tylko zaloz gore, potem doł powinien po rozginaniu wejsc lekko i potem przetykasz srubrami i masz szybko zalozony, nim zacisniesz dolna czesc to mozesz jeszcze troche podregulowac jak bedzie luz ustawienie kol do kierownicy tak by byla prosto z kolamii na koniec dokrecasz, gore to tak dosc mocno a dol to trzeba na chama bardzo mocno, i cieszysz sie 0 luzem na kierownicy
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
moci 

Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 92
Skąd: bzin
Wysłany: 30 Maj 2010, 22:09   

ja swój problem z paleniem na gazie zrobiłem tak skróciłem wężyk co idzie do gaźnika od Elektro zaworu do maximum. po Elektro zaworze kupiłem największy plastikowy filterek paliwa i zawór który nie pozwala by paliwo się cofało, na zimnym silniku jak przyłączyłem z benzyny na gaz ręcznie i przygalopowałem do 3tysiakow już chodził na gazie i odwrotnie
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 31 Maj 2010, 09:32   

tam jest takie cisnienie ze plastykowy filterek i plastykowy zaworek zwrotny paliwa na wezyk to wielkie nieporozumienie (plastykowy zaworek zwrotny sklada sie z dwoch plastykowych czesci i membrany), lepiej wymien to szybko, bo po porostu kiedys Ci go rozsadzi i zaleje Ci wszystko pod maska ewentualnie sie coś zapali..., nie montuje sie plastykowych filterkow tam gdzie sa pompy mechaniczne, przerabialem to...na wysokich obrotach jak go wy**** to chlapnelo jak z wiadra, jesli juz to konkretny filtr metalowa obudowa i konkretny metalowy zaworek zwrotny, co do przelaczania z gazu na benzyne to nie przelacza sie od razu tylko przelacza sie na pozycje 0 wtedy zamknie sie zawor gazu i benzyny czeka az silnik wypali resztki gazu z parownika (paliwo wtedy juz ma az do samego elektrozaworu), kiedy silnik traci obroty bo gaz sie dopala do konca, przelacza sie na benzyne i nie ma zadnego najmniejszego szarpniecia, to samo robi sie przelaczajac z benzyny na gaz najpierw na pozycje 0, po uslyszeniu ze silnik traci obroty wlacza sie na pozycje gaz, nigdy nie przelacza sie odrazu z gazu na benzyne przyciskiem, bo wtedy silnik zasilany jest przez chwile jeszcze gazem i juz paliwem po prostu dusi sie... stosujac sie do tego co napisalem wyzej nawet w najgorszej instalacji gazowej zmieni sie szybko rodzaj zasilania paliwem nie koniecznie w czasie jazdy i nie koniecznie wciskajac gaz do dechy... zeby to zrobic, moge to zrobic na 1500-2000 obrotow, a nie 3 tys, ewentualnie jak sobie zgasnie dopali wszystko, zmieniam przycisk z 0 na gaz czy benzyne i odpala od strzala z kluczyka, aby mial poprzednie paliwo przepalone czy to gaz czy benzyna, zero przegazowek, ale dla niektorych to zagadka i tajemnica, rozrusznik zajechany aku padniety ale nie dalej piłuje aż zaskoczy bo sobie odrazu przelaczyl z gazu na benzyne :-)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
fieściak
[Usunięty]

Wysłany: 2 Cze 2010, 14:58   

witam

niestety , jak przeczytalem wiadomosc na forum to krzyzak byl juz zamowiony, wiec zamontowalem ten co kupilem bo bylk mi potrzebny na juz nie mialem czasu na wymiane.

Na razie jest super, zero luzow, mam nadzieje ze nie rozpadnie sie pochwili, bede zdawal relacje:)

zrobilem od wczoraj traske 500 km i jak na razie wszystko w porzadku, spalanie w trasie srednio 7 litrow gazu wiec mysle ze nie jest zle .

Teraz musze sie z nowu zabrac za lozysko w kole, chyba to bedzie przednie prawe , wiec naprawy ciag dalszy:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 14:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.