Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Mechaniczna pompa paliwa a LPG
Autor Wiadomość
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 31 Gru 2009, 10:08   [MK3] Mechaniczna pompa paliwa a LPG

Witam

Jak u Was rozwiązano odciecie PB przełanczając na LPG

U mnie na przewodzie (ok 55cm) pompka gaznik zamontowali elektrozawor. Niestety po paru latach rozwalilo pompe i teraz mam wielki problem z odpaleniem.

Pompki nie da sie wyłączyc, moze chodzić na sucho? To chyba tez zabójstwo dla niej?
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 31 Gru 2009, 11:31   

to zrób powrót do baku i po sprawie.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Sty 2010, 10:35   

Jeśli zawór jest za pompką to ta po wytworzeniu ciśnienia się powinna sama wyłączyć (tak to działa normalnie, jak się zaleje do pełna komora gaźnika to pompka sie wyłącza) - 1,4 powinno miec powrót do baki, zdejmij puszkę filtra i zrób foto - pomyślimy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 1 Sty 2010, 15:21   

Ale jak mechaniczna pompka ma się wyłączyć?
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 1 Sty 2010, 17:34   

Właśnie też tak się zastanawiałem. Zrób tak jak ci mówiłem. Powrót do baku.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Sty 2010, 21:19   

Tam jest taka membrana,,, jak idzie do góry (popycha ją popychacz z silnika) to zaciąga paliwo ze zbiornika, jak popychacz się cofa to sprężyna odpycha membranę i tłoczy paliwo w gaźnik,,, jak jest w układzie wytworzone ciśnienie to membrana się nie cofa i popychacz pracuje sobie,,, na luzie,,, więc pompka nie pracuje,,, nawet na jeździe na benzynie pedałem w podłodze pompka pracuje na 1/10 gwizdka albo jeszcze mniej,,, więc praktycznie stale jest pod ciśnieniem,,,

Jeśli zawór jest za pompką i pracuje ona napełniona paliwem jej awarii nie łączył bym z okładem LPG - po prostu szlag ją trafił bo czas jej nadszedł,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 2 Sty 2010, 11:42   

Autko stalo 2 dni, więc dobry czas na próbę. Odkręciłem przewód paliwowy wychodzący z pompki. I zastartowałem silnik, paliwo od razu polecialo. Na 2-3 obroty silnika miałem ok 20-40ml Pb (ok 2cm w kubeczku) więc pompka dziala !
w przewodzie za pompka ( do elektrozaworu i później do gaznika nic nie było ten przebód jak widac na zdjeciu zakreslony na czerwono ma spokojnie 50cm więc chyba jest za długi) więc przypuszczam ze problem z odpaleniem jest spowodowany za dlugą droga jaka musi pokonac paliwo zanim dostanie sie do gaznika

_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2010, 12:23   

Więc tak, jak masz auto na gaźniku to nie gasi się go na LPG i nie odpala na benzynie bo możesz zakręcić akumulator i nie odpali, jak jest pusty gaźnik to najpierw musi paliwo dopłynąć do gaźnika, potem musi się napełnić komora pływakowa, potem przepona przyśpieszacza (a ona pracuje trochę jak pompka paliwa, musi kilka razy zaciągnąć paliwo zanim się wypełni i poda dalej),,, więc może być ciężko z rozruchem,,,

Zanim zgasisz silnik, jak będziesz 500m od domu, przełącz na benzynę, silnik przestanie ciągnąc, poczekaj aż napełni się wszystko wachą w pewnym momencie powinien odzyskać moc (nie wiem 50, 100m na 4 biegu), po zaparkowaniu przez zgaszeniem przegazuj go kilkukrotnie by się pompka przyśpieszacza napełniła - wtedy zgaś i startuj na drugi dzień z BP.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 2 Sty 2010, 13:58   

Już tak próbowałem, miałem wrażenie że przez noc paliwo ucieka z przewodów i rano pompka musi znów w puste przewody tłoczyć benzynę do silnika.

Przy okazji zapytam czy długość przewodu pompka-elektrozawór-gaźnik ma jakieś znaczenie? u mnie to ok 25cm + 55cm

W ostateczności myślałem żeby zamontować reczną pompke paliwa od TDI i przed odpaleniem popompować kilka razy :-)
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2010, 15:11   

Może zlecieć z przewodów nie ma prawa wycieknąć z komory pływakowej,,, im dłuższy będzie przewód od zaworu do gaźnika tym więcej paliwa w niego wejdzie,,, może być i 200m tyle że po jeździe na LPG zanim pojedzie na BP w te 200m musi być wtłoczone paliwo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 2 Sty 2010, 17:13   

Czyli warto zkrócic do minimum długość tego przewodu.
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2010, 17:30   

Warto ale trzeba pamiętać że często zawór jest na stałe do ścianki przyczepiony a silnik ma dość duży zakres przemieszczania się w komorze,,, dlatego musi być zapas, najlepciejsze rozwiązanie to przeróbka tak by zawór był przymocowany do silnika i przemieszczał się wraz z nim, wtedy przewód za zaworem może mieć kilkanaście cm.

[ Dodano: Sob Sty 02, 2010 17:32 ]
Zgaś auto na benzynie, rano zdejmij puszkę filra i niech ktoś naciśnie pedał przyspieszenia a Ty patrz w dziurę, albo sam pociągnij za odpowiednią linkę, powinno być widać tryskające paliwo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sty 2010, 22:58   

Jeśli masz otwarty układ paliwowy to jest rozwiązanie . odpinasz org pompę paliwa zakładasz tą za nią zawór a plus do pompy i zaworu dajesz z centralki LPG . Dzięki temu podciśnienie z gaźnika w razie czego nie zassie paliwa z baku .
Zamontowałem to do kilku merców beczek na tłokowym gaźniczku i kilku fordach na szufladach i weberach 2 gardzielowych .
http://www.allegro.pl/ite...ikowa_nowa.html
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 3 Sty 2010, 03:54   

kolega ma taki sailnik jak ja miałem otóż jeśli na pompce paliwa masz 3 przewody założone to jest wszystko ok
bo jeden to zasilanie , drugi przelew, a trzeci wyjście na gaźnik

jak gaźnik się napełni to jak Joe pisał pompka bije w przelew (czyli jak zawór na przewodzie jest zamknięty to bije na przelew)

a to żę chwile Ci zejdzie rano (jak gasisz na gazie) z odpaleniem na benzynie tonormalne bo pompka musi nabić do komory gaźnika
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 3 Sty 2010, 10:43   

Gasiłem go na benzynie, tak aby silnik przed zgaszeniem pracował jeszcze na Pb.

Wymieniłem gumowe przewody między pompka, elektrozawór a gaźnikiem, skróciłem do maksimum długość przenosząc elektrozawór na silnik. Przy okazji zmieniłem przewody ( tamte były chyba od nowości, popękane możliwe że nie były szczelne)

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 09:45 ]
JoeMix napisał/a:

Zgaś auto na benzynie, rano zdejmij puszkę filra i niech ktoś naciśnie pedał przyspieszenia a Ty patrz w dziurę, albo sam pociągnij za odpowiednią linkę, powinno być widać tryskające paliwo,,,


Nic nie było widać, pompowałem kilka razy, oczywiście patrzyłem w gardziel nie zasłonięty klapką "ssania".
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Sty 2010, 11:52   

No to jeszcze jeden test, nie sobie pochodzi na benzynie,,, najlepiej zrób rundę,,, i wtedy to samo na pracującym silniku,,, jak nie tryska to szlag trafił pompę przyśpieszacza i wtedy wszystko jasne, bez tej pompki zapala może 10% jednostek, reszta potrzebuje tego ustrojstwa, głownie do startu właśnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 5 Sty 2010, 17:48   

Nie odpalił, nic nie leci ;(
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sty 2010, 18:16   

Więc jeśli autentycznie jest to gaźnik to wszystko wskazuje na niedziałającą pompkę przyśpieszacza,,, jak mu na wolnych dasz w pedał to tez pewnie się zakrztusi?,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 27 Sty 2010, 10:35   

ohohohoh...to sie doczytalem...moj FIestyn ma tez halo na punkcie odpalania na bence :( zanim zassa benzyne mijaja wieki a przy wcisnieciu gazu dusi go....a wiec wysiadla pompka przyspieszacza ??? :(
_________________

 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 26 Lut 2010, 16:20   

odswiezam stary temat, w przypadku tego silnika 1.4 cvh, gdzie najlepiej proponujecie wpiac filtr paliwa? do pompy jest przewod zbrojony, z pompy wychodzi powrot jakis plastykowy, i tak jak wczesniej pisaliscie z pompy idzie przewod gumowy do gaznika poprzez elektrozawor (jest lpg), gdzie zalozyc filtr przelotowy? nie za bardzo obczajam dzialania tej pompki w przypadku pracy na benzynie zakrecam elektrozawor, na przewodzie z pompki do gaznika, a silnik nadal chodzi..., w przypadku pracy na gazie zakrecam to gasnie...

w tej starej pompce sa 3 przewody:
jeden skierowany do dolu w pompce to jest z baku
prosto wychodzacy do tylu to powrot do baku
a ja mam na mysli ten ktory idzie do gory i biegnie do gaznika (ma zamontowany elektrozawor)

sorry za banalne pytanie, ale akurat w tej fiescie (to moj drugi samochod) podnosze maske raz na rok, przy wymianie filtrow oleju itd

JoeMix Ty masz ten silnik dlugo to powiedz, te pompki sa w 1.4 i 1.6 cvh
byl tez poruszany temat dlugosci tego przewodu, i teraz pytanie zalozmy ze zwieksze jego dlugosc np do 1m po odpaleniu na benzynie po przelaczeniu na gaz i jezdzie np 3 dniowej na gazie, zechce odpalic na benzynie, to paliwo mam juz w rurce z pomki do gaznika gotowe do odpalenia czy juz dawno spoczywa w baku? wsadzal ktos tam zaworek lub filtr puche na rurke z pompki do gaznika?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 13:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.