Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Szarpie i przerywa przy przyspieszaniu - 1.25
Autor Wiadomość
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Gru 2009, 22:03   [MK5] Szarpie i przerywa przy przyspieszaniu - 1.25

Witam,
Jestem posiadaczem fiesty MK5 2000r z silnikiem 1,25 zasilanym LPG z wtryskiem, auto ma przejechane 124tys km. Podczas ostatnich mrozów pojawił się problem, auto zaczęło pracować na 3 garkach, powodem okazała sie cewka.. została wymieniona, wraz z kablami i świecami. Niestety po wymianie pojawił sie problem. Przy przyspieszaniu z niskich obrotów, przy większym obciążeniu silnika auto szarpie i przerywa. Przykładowo przyspieszając z prędkosci 30km/h na 3biegu auto rozpędza się od czasu do czasu przerywając, lub wręcz strzelając. Zdarza się że uderzenia czuć na pedale gazu. Zjawisko występuje zarówno na gazie jak i na benzynie, na ciepłym silniku jest wyraźnie mocniejsze. W samochodzie sprawdzana była sonda lambda- po jej odłączeniu auto nadal szarpie, tak samo sprawa ma się po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy. Poza tym czyszczony był silniczek krokowy. Poza tym po podłączeniu pod komputer pokazały się stare błędy cewki zapłonowej(wymieniona), oraz błąd lambda "mały sygnał sondy lambda", lecz ta jest sprawna. Samochód szarpie po tych wszystkich zabiegach jakby mniej. Czy ktoś ma jakiekolwiek sugestie jaki może być powód? Z góry dziękuje za wszelkie sugestie:)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Gru 2009, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Gru 2009, 23:33   

Podobny temat http://www.fiestaklubpols...t=43111&start=0
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Gru 2009, 09:02   

przy tym roczniku może to też być MAP, ale powinien wyskoczyć jego błąd
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 31 Gru 2009, 09:32   

cewkę założyłeś nową czy używkę?
_________________

 
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Gru 2009, 10:45   

Cewka najpierw była zakładana używana, ale ze względu na objaw razem z kablami i swiecami została wymieniona na nową.
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 31 Gru 2009, 11:37   

Czy oprocz szarpania strzela w kolektor wydechowy ???
_________________
Odśnieżarki
Kosiarki
 
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Gru 2009, 11:52   

Nie znam sie na tym, ale czasami, szczególnie przy duzym obciązeniu najczęsciej na niskich biegach (1,2) auto szarpnie i strzeli z taką siłą, że jest to odczuwalne na pedale gazu, więc możliwe że jest tak jak piszesz.
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 31 Gru 2009, 12:00   

Wydaje mi sie ze trzeba by bylo sprawdzic czujnik polozenia wału jesteli strzela w tłumik i ciezko sie odpala, jak mnie pamiec nie myli chyba sa dwa czujniki odpowiedzialne za wał jeden od obrotów drugi za polozenie ale moge sie mylic to pewnie mnie zaraz koledzy wyprostuja. Czujnik polozenia walu steruje cewka i mozesz miec zapłon w innym momencie i stad ten problem u mnie bylo podobnie :P
_________________
Odśnieżarki
Kosiarki
 
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Gru 2009, 12:27   

Co prawda problemów z odpalaniem nie ma, ale mimo wszystko nie zaszkodzi tego sprawdzić:) A co myślicie o teorii zbyt małych luzów zaworowych? Gość który kiedyś pracował w ASO forda wymyślił, że w tych silnikach w połączeniu z gazem trzeba było te luzy regulować...wydaje mi sie to dziwne, bo podobno w tym silniku teoretycznie są samoregulatory.. Póki co auto czeka na nowy rozrząd.. może i to coś da. Dzięki bardzo za dotychczasowe sugestie, i czekam na dalsze pomysły:)
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Gru 2009, 13:07   

kubaotcz napisał/a:
podobno w tym silniku teoretycznie są samoregulatory..

regulacja jest płytkowa
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Gru 2009, 13:58   

Czyli myślicie, że to faktycznie może być wina tych luzów? Mechanik stwierdził że szarpie mniej na zimnym, bo pod wpływem temperatury materiał się rozszerza i luzy są mniejsze, nie wiem na ile jego teoria może być trafiona.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Gru 2009, 14:49   

wątpię żebyś miał przy takim przebiegu ponad normę luzy, sprawdź dla pewności, ja bym stawiał na zapłon jeśli są strzały w wydech
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Sty 2010, 22:25   

Do wszystkich wczesniej wymienionych objawów dorzucam "niespokoją" prace na postoju. Niecyklicznie, w krótszych bądź dłuższych odstępach czasu czuć cyklicznie "kopnięcia" silnika. Warto też wspomnieć, że przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu (gdy nie obciążamy mocno silnika na niskich obrotach) szarpanie nie występuje.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sty 2010, 22:43   

kubaotcz napisał/a:
Co prawda problemów z odpalaniem nie ma, ale mimo wszystko nie zaszkodzi tego sprawdzić:) A co myślicie o teorii zbyt małych luzów zaworowych? Gość który kiedyś pracował w ASO forda wymyślił, że w tych silnikach w połączeniu z gazem trzeba było te luzy regulować...wydaje mi sie to dziwne, bo podobno w tym silniku teoretycznie są samoregulatory.. Póki co auto czeka na nowy rozrząd.. może i to coś da. Dzięki bardzo za dotychczasowe sugestie, i czekam na dalsze pomysły:)

luzy to sobie możesz sam sprawdzić w moment . wystarczy odmontować pokrywę zaworów . A co do LPG i tego silnika to często wypala zawory wydechowe niestety . Sprawdź kompresję i zrób próbę olejową , jak olej nic nie da to padł zawór .
Pierwsze objawy to delikatne zafalowania wolnych obrotów .
 
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Sty 2010, 21:35   

No więc w aucie wymieniono rozrząd, przy okazji sprawdziłem luzy na zaworach. Okazało się że 2 zawory wydechowe są tak jak podejrzewałem zbyt ciasne. O połowe za ciasne, więc myśle że to własnie powód. I tutaj moje pytanie gdzie w bydgoszczy mogę dokonać regulacji zaworów płytkowych, albo gdzie dostane płytki do takiej regulacji no i jaki jest czysto orientacyjny koszt takiej naprawy. Z góry dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Sty 2010, 21:59   

jedna płytka to chyba koszt coś ok 30pln, musisz dobrać dokładną wartość na podstawie starej i luzu. dziwne, że wyszły Ci za ciasne... przeważnie robią się za luźne...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Sty 2010, 22:46   

Podobno przy zagazowanych Zetec'ach to normalne zjawisko że zawory robią sie za ciasne. Regulacji trzeba dokonywać nawet co 30tys km. Ja o tym nie wiedziałem, do czasu kiedy auto zaczęło płatać figle. Luz na zaworze 0.15 przy dolnej granicy 0.33 o ile dobrze pamiętam. Samochód zwyczajnie dusi sie własnymi spalinami.W tym tygodniu wybieram sie na regulacje i mam nadzieje że denerwujące szarpanie ustanie. Oczywiście dam znać na FKP jakie rezulataty, ku przestrodze dla innych:)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sty 2010, 23:55   

a kompresję sprawdzili ?
 
 
 
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Sty 2010, 16:23   

Kompresji nie sprawdzali. Ale przy takich odchyleniach zawory i tak wyregulować trzeba. Tylko pytanie skąd wziąć nieszczęsne płytki. Wszędzie gdzie dotychczas pytałem tylko na zamówienie.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Sty 2010, 17:22   

kubaotcz napisał/a:
Tylko pytanie skąd wziąć nieszczęsne płytki. Wszędzie gdzie dotychczas pytałem tylko na zamówienie.

Nie wiem czy z tym najlepiej się nie udać do ASO, tam dopasują Ci odpowiednią płytkę i nie będziesz musiał przepłacać. Bo co z tego że znajdziesz płytki w sklepie jak nie wiesz jakiej mają być grubości. Zadzwoń zapytaj, wszystko powiedzą.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów 1.1 gaźnik - szarpie przy przyspieszaniu
lobo1234 Elektryka silnika 4 24 Lis 2014, 14:30
lobo1234
Brak nowych postów [MK5] Przerywa, szarpie
kubaotcz Elektryka 7 25 Wrz 2013, 11:13
VonFeim
Brak nowych postów [MK4] Mocno szarpie/ przerywa przy przyśpieszaniu
Kadzax Mechanika silnika 15 29 Maj 2013, 08:22
tamatho82


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.