[MK4] Koszt wymiany zaworow, (nie wszystkich) Uszczelniaczy |
Autor |
Wiadomość |
cinekoszalin [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Gru 2009, 19:34 [MK4] Koszt wymiany zaworow, (nie wszystkich) Uszczelniaczy
|
|
|
Witam
Mam takie pytanko mianowicie jak wyzej... Posiadam samochod ford fiesta 1.25 16v 97r ostatnio poszedl mi napinacz paska rozrzadu... Mam do wymiany ok 8 zaworow uszczelniacze no i wypadalo by zplanowac glowice... o ile jest to konieczne...?? I chcialem sie zapytac czy nie taniej bd dostac uzywana glowice?? a jesli nie to jaki koszt by byl tych operacj...?? Pytam bo juz za wszystkie czesci wydalem ponad 700pln tzn wszystkie uszeczelki paski rozrzadu i klinowy idt i juz powoli mam dosyc naprawy tego auta...;( |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30 Gru 2009, 19:46
|
|
|
Najlepiej udaj się do dobrego fachowca . Bo z perspektywy forum cięzko jest coś powiedzieć, ponieważ w każdym mieście są inne ceny. Od siebie dodam że 1.25 zetec jest upierdliwym silnikiem i wadliwym |
|
|
|
|
cinekoszalin [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Gru 2009, 19:49
|
|
|
Tzn glowica lezy juz u ludzi ktozy sie tym zajmuja... ale powiedzieli ze tak golym okiem mi nie wycenia ze trzeba spr a teraz sylwester i td a mi na czasie zalezy troszeczke..;)
[ Dodano: Sro Gru 30, 2009 20:04 ]
A jeszcze takie pyt ile moga kosztowac zawory i uszczelniacze?? wie ktos?? |
|
|
|
|
lesiokro
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Leszek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 122 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30 Gru 2009, 20:52
|
|
|
Uszczelniacze to są groszowe sprawy max 2zł/szt, zawór to trochę gorsza sprawa, sprawdzenie szczelności, planowanie głowicy, kto wie co z gniazdami zaworowymi ... podanie konkretnej ceny to jest totolotek ale myślę że z 500-600zł musisz przygotować |
_________________ lesiokro |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Gru 2009, 21:45
|
|
|
krzysieks_mc napisał/a: | Od siebie dodam że 1.25 zetec jest upierdliwym silnikiem i wadliwym |
jakieś potwierdzenie tego stwierdzenia?
Cytat: | wypadalo by zplanowac glowice... |
z tego co pamiętam jest to niedopuszczalne wg intrukcji
w cenie remontu starej myślę, że spokojnie dostaniesz używkę, w której dla pewności wymienisz uszczelniacze i masz spokój. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 15:10
|
|
|
Marcin napisał/a: | krzysieks_mc napisał/a:
Od siebie dodam że 1.25 zetec jest upierdliwym silnikiem i wadliwym
jakieś potwierdzenie tego stwierdzenia?
Cytat:
wypadalo by zplanowac glowice...
z tego co pamiętam jest to niedopuszczalne wg intrukcji |
Sam sobie odpowiedziałeś ...własnie dla tego, ze to jednorazowy silnik ( sokro planowanie jest niedopuszczalne to trzeba kupić nową głowicę w serwisie za 2000- 2500zł) A przy zakupie używanej głowicy jest pewne że jest wykręcona bo to norma przecież to stop aluminium od temperatury się wykrzywia. Lepiej kupić silnik na szrocie z gwarancją rozruchową. Chyba to wystarczający powód żeby stwierdzić że to szajsowe motory |
Ostatnio zmieniony przez krzysieks_mc 31 Gru 2009, 15:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 15:20
|
|
|
Powiem brzydko - srutututu od rzeczy .
o jakiś gniazdach . trzeba porozpinać zawory i zobaczyć czy grzybki nie przebiły głowicy ani tłoków .
Jeśli nie to kupić zawory przeszlifować gniazda i dotrzeć . Przy okazji sprawdzić i ewentualnie wymienić resztę zaworów . Głowicę można zabielić o ile jest prosta ale to w sumie jedna robota co planowanie . a planować można , nie dużo ale można .
Sprawdzić też trzeba czy wałek rozrządu jest prosty (w sumie oba) .
A 1,25 jest dobrym motorem i jedyną jego wada są zawory które się lubią wypalić . |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 15:25
|
|
|
diodalodz napisał/a: | A 1,25 jest dobrym motorem i jedyną jego wada są zawory które się lubią wypalić . |
To tak samo można powiedzieć, że fiesta ma dobrą bude tylko, że rdzewieje
Czyli już nie jest dobry skoro wypalają się zawory. Dodam od siebie że widziałem pękające paski po 30 tyś przebiegu i problemy z napinaczem jak opisał kolega w temacie |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 20:34
|
|
|
równie dobrze można napisać że 1.8 16V jest wadliwe bo pękają łopatki pompy wody .
Do wypalenia zaworów potrzeba przebiegu ok 200 tyś km . To potrafi dużo większego burdelu narobić .
A koszt 500-800 zł co 200 tyś km to nie tak wiele . |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 21:16
|
|
|
No tak wszystko się psuje w mniejszym lub większym stopniu. Co do łopatek to nie słyszałem o tym, ale możliwe. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:12
|
|
|
diodalodz napisał/a: | A 1,25 jest dobrym motorem i jedyną jego wada są zawory które się lubią wypalić . |
O tym akurat nie słyszałem ale wiem, że lubią łyknąć olej przy stosunkowo niskim przebiegu. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 18:25
|
|
|
Ile ludzi tyle opinii na temat tego silnika. Jeszcze kilka osób się wypowie to przyznacie mi racje co do mojego zdania na temat tego motoru |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 23:30
|
|
|
olej to je VW , i większość silników w upały . Niestety zawory nie trawią naszego krajowego paliwa i czasami gdy któryś się dobrze wypali dostaje objawów falujących obrotów jakby padł zawór bocznikujący powietrza albo przepływka . |
|
|
|
|
|