| Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011,  22:05
 | [MK3] Wykonanie centralnego zamka | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | elvispm [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Kwi 2009,  20:22   [MK3] Wykonanie centralnego zamka |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich   
 Jakiś czas temu postanowiłem lekko ulepszyć swoją Fieścinkę, gdyż denerwowało mnie ganianie dookoła auta by otworzyć drzwiczki mojej kobiecie, a muszę dodać że autko bez centralnego BYŁO.
 
 
 Po długich poszukiwaniach na Allegro oryginalnych siłowników do zamków, w końcu postanowiłem inaczej rozwiązać ten problem, bo akurat jak na złość nie było oryginałów w ofercie, to nabyłem standardowe dostępne na Allegro zestawy za około 30 PLN.
 
 Pomęczyłem się trochę z opracowaniem koncepcji ale jak do tej pory działa niezawodnie, no po jednej małej zmianie konstrukcyjnej.
 
 No dobra koniec biadolenia bierzemy się do dzieła.
 Czego będziemy potrzebować:
 1. W zależności od liczby drzwi jakie posiadamy to odpowiedni zestaw siłowników, ja z racji że posiadam autko 2 + 1 zakupiłem 1 x siłownik MASTER i  1 x SLAWE no i oczywiście centralkę sterującą w komplecie.
 
 2. Dźwigienki x 2, które musimy sobie sami dorobić, bo jak to w Fordach bywa to auto musi być skonstruowane inaczej jak pozostałe
  . Poniżej załączam rysunek. 
   
 podana na rysunku długość całkowita (po rozwinięciu) nie jest długością w przybliżeniu i nie jest ona istotna ale nie mniejsza jak na rys.
 
 Poniżej rysunek z wszystkimi rzutami i 3D (a) oraz real (b).
 a)
 
   b)
 
   
   
 No zapomniałem dodać grubość blachy 1.5-2.0 mm
 Wstępny zarys
 
 
   
 3. Sworznie x2, je również zalecam dotoczyć, z własnego doświadczenia już wiem że  nie warto tego pomijać, pierwotne moje rozwiązanie było na innej koncepcji, lecz zdało swoje zadanie jedynie przez 2 tygodnie, i byłem zmuszony do ponownego zdzierania tapicerki-bo nie chciało mi się toczyć
   No i oczywiście poniżej rysunek
 
   
 Na gwint zalecam nakręcenie samej nakrętki najlepiej wąskiej, ja takiej nie miałem więc po skręceniu wszystkiego na amen skróciłem ją za pomocą piłki
   Na drugim końcu jest nacięcie w celu kontrowania płaskim wkrętakiem.
 
 4. Narzędzia, które każdy majsterkowicz powinien posiadać
   
 Przepraszam za jakość zdjęć ale były robione telefonem , akurat nie miałem aparatu ze sobą. Myślę że okażą się pomocne.
 
 * Oczywiści musimy zameczki sobie wymontować z drzwi autka.
 * Zakładamy że mamy już gotowe dźwigienki oraz sworznie.
 * Musimy przygotować zaplecze zamka by nic nie haczyło, i w tym celu po ściągnięciu plastikowej pokrywki musimy wyciąć w niej prostokątną szczelinę jak na rysunku poniżej
 
 
   
 * Gdy mamy wstępnie przygotowany plastik możemy zamontować dźwigienkę w zamku za pomocą sworznia, lecz zostawmy sobie na tym etapie możliwość ewentualnego demontażu nie wiadomo co może się jeszcze wydarzyć.
 
 
   
 
   
 * Kolejny etap to odpowiednie ucięcie i gratowanie załączonych w zestawie blaszek montażowych tak jak jest to przedstawione na rysunku poniżej. Proporcja oczek to jak widać 4 do 2 jest to prosty a zarazem skuteczny sposób podziału, jak właśnie tak robiłem bez mierzenia na oko.
 
 
   
 * Kolejny etap to przytwierdzenie już uciętych blaszek montażowych ja zastosowałem nity samozrywające, bo nie widziałem potrzeby robienia tego na śruby, a poza tym nity zajmują mniej miejsca i są łatwiejsze w dalszej obróbce. Wykorzystując do tego otwory w zamku które tam są jak poniżej.
 
 
   
 
   
 
   
 * Oczywiście kolejny etap to przykręcenie siłowników do zrobionego "stelaża" z blaszek montażowych za pomocą wkrętów z kompletu.
 Co ukazują rysunki powyżej.
 * Teraz możemy podczepić siłownik do dźwigienki i zobaczyć na sucho czy wszystko jest w porządku nic nie haczy nie blokuje, czy dobrze wycielimy szczelinę w plastikowej pokrywce.
 
 Jeśli na sucho jest O.K. to jeśli jest taka możliwość należy sprawdzić pod napięciem.
 
 Oczywiście obie strony robimy jednakowo.
 Rysunki przedstawiające gotowe dzieło poniżej.
 
 
   
 
   
 !!!Ciekawostka!!!
 Ja dodatkowo zamontowałem miniaturową krańcówkę wymontowaną ze starego CD-ROM'u na siłowniku drzwi kierowcy, a w nich samych umieściłem diodę mrugającą fi3, która informuje mnie o zamkniętym centralnym zamku. Mały bajer a cieszy.
 Aby to uczynić musimy jednym kabelkiem podłączyć się pod masę gdziekolwiek, a plusowy pociągnąć pod bezpieczniki najlepiej za stacyjkę by świeciła się jedynie gdy stacyjka jest w pozycji 0. (ja oczywiście tak jakoś nie zrobiłem i teraz nawet podczas jazdy jak zamykam to mi łypie).
 
 Efekt:
 
   
 Pozdrowionka
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Kwi 2011,  07:11, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Kwi 2009,  20:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | :yyy: Wygląda na kawał dobrej roboty   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2009,  22:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trochę wykonanie jest fuszerowane. Ja bym tak nie zrobił. Pomysł ok, lecz wykonanie do bani. |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2009,  20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmm jakby to powiedzieć. Ja te dźwigienki dorabiałem jakieś trzy lata temu... Zresztą na forum to już było parę razy, więc pomysł nowy nie jest. Ale skoro na to wpadłeś to OK.   |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elvispm [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Kwi 2009,  09:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | jackrzec, nie twierdze ze pomysł jest nowy   Może dodatkowe info się komuś przydadzą. Sam wiem po sobie, że najwięcej problemów miałem z dopasowaniem, wymiarami dlatego opisałem to na forum i zamieściłem zwymiarowane elementz jak dźwigienki oraz sworzeń, by inni nie tracili zbędnego czasu na doginanie. Najgorsza pierwsza była potem to jak seryjka
   
 Pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2009,  07:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam Chlopaki chcialbym zapytac czy do fiesty mk4 taki zestaw bedzie pasowal?
 
 http://www.allegro.pl/sho...2+wys%C5%82any.
 
 Podobno jest dedykowany specjalnie do mk4
 
 Dzieki za info pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2009,  18:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Za te blachy będziesz płacił tyle kasy?! Przecież to sam możesz zrobić i centralny Ci wyjdzie ~ 70 zł... |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2009,  19:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | może ktoś na forum by się podjął dorobienia blach (za $) i dołączenia instrukcji |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2009,  21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mogę Ci zrobić, daleko masz do mnie z tego Kentaki ? |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2009,  21:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | jakieś pół dnia   
 czasem bywam w łódzkiem, ale to i tak jeszcze kawałek drogi...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2009,  22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | 
 Podobno wcale nie jest - koleś szuka frajerów i nie bądź jednym z nich,,,
 
 http://allegro.pl/item630...zpieczniki.html
 
 Wygląda tak samo i jest to samo tylko że ponad stówę taniej - instrukcję której brakuje znajdziesz na forum, blaszki wygniesz kombinerką,,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2009,  19:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale jak kupować to już na pilot co nie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2009,  20:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Centralny zamek to centralny zamek,,, jak masz alarm to zazwyczaj on nim steruje, jak nie a chcesz pilota to albo taki z pilotem albo dokupić jakiś moduł,,, ale wtedy cena idzie w gurę, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elvispm [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Maj 2009,  12:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak jak koledzy piszą nie ma co wywalać kasy. Jeśli masz czas wolny to metoda prób i błędów sam poodginasz blaszki, najgorsza pierwsza. 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2009,  10:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | właśnie zakupiłem zestaw z pilotami za 55zł na alledrogo... zobaczymy czy mi się uda   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Maj 2009,  20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | no i se nie poradziłem :( |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | essien [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Maj 2009,  20:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | w czym problem? ja sam dorobiłem blaszki i dziala juz przeszło rok   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Maj 2009,  20:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | mam mk3 5D 
 zacząłem babrać z linką...
 
 wyciąłem pancerz, zamocowałem pancerz bardzo krótkim płaskownikiem do drzwi, potem musiałem jeszcze od klamki usztywnić żeby nie latało...
 
 ale kutfa nie umiem znaleźć takiej pozycji siłownika żeby głowica wystawała tak żeby można było przyłożyć cięgno w okolice linki
 
 otwór z którego przechodzi linka jest za krótki żeby siłownik mógł w nim pracować, z wierchu nie mogę dać siłownika bo boczków nie założę...
 
 patrzyłem jak chopaki montowali pod zamkiem, ale nie wiem za bardzo jak/do czego zamocować siłownik
 
 --edit--
 a na zdjęciach elvisa to ja nic nie widzę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elvispm [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Maj 2009,  20:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | moja samoróba również smiga bez zarzutów juz jakiś czas i nie mam z nią problemów. szogoon, jakbys mógł więcej szczegółów podać, to może podołamy, i konkretnie z czym masz trudności??
 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |