Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: biala maz, faq, majonez, mk1, mk2, mk3, mk4, mk5, mk6, mk7, olej

Przesunięty przez: szynszyl
24 Sty 2012, 22:02
BIAŁA MAŹ POD KORKIEM WLEWU OLEJU - MLEKO, MAJONEZ
Autor Wiadomość
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 27 Gru 2009, 01:32   

elmek13 napisał/a:
Don4tello, Grzeczny chłopiec. :V:

Pokorny bardziej Krzysztof ;-)) Wiem, że posiadam nikłą wiedzę ogólnie o samochodach, toteż chojraka udawać nie będę :-)
rufus295 napisał/a:
Ze świeżym olejem to samo się zrobi.

Z tą wymianą oleju to był delikatny off topic rufus295 :) Przetrę szmatką i będzie dobrze. Myślałem, że po prostu coś złego się dzieje, ale już wszystko jest jasne <8>
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Gru 2009, 08:36   

Więc tak - przyciśnij silnik to majonez zniknie - to mit, aby woda się odparowała z tego majonezu to musi być podgrzany do temperatury 100 stopni,,, więc nie da się go zlikwidować jazdą 20km,,, przy dobrze nagrzanym silniku po usunięciu, resztki z czasem same znika (albo i nie) ale raczej nie będzie czary mary że to zniknie samo,,,

Mara, pewny że to para wodna?, bo nie po winno być jej tam az tyle,,, ;/
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 27 Gru 2009, 10:23   

Pantol89 napisał/a:
ja na tomiast jestem innego zdania jest to typowy objaw wystrzelonej uszczelki... miałem tak już dwa razy ... a powiedz mi jeszcze czy nie kopci ci za bardzo?? i czy z wydechu nie idze woda??


Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Gru 2009, 19:38   

Normalne to na pewno nie jest. Taki objaw przeważnie występuje jeżeli woda dostaje się do oleju. Załóżmy,że ktoś w lecie dolewał wodę i zapomniał zmienić płyn przed zimą wtedy coś się może rozmrozić i także do wewnątrz: głowica, blok, rozszczelnić zaślepka lub uszczelka głowicy-To czarny scenariusz.
Ten lepszy to jeżeli benzynka dostanie się do oleju w nadmiarze. Wtedy na korku jest widoczny biały osad lecz w niewielkiej ilości i olej śmierdzi benzyną.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2009, 19:52   

Pantol89, jurek, - żeby wypowiadać się w temacie majonezu pod korkiem w 1,1, trzeba mieć 1,1, o tej porze roku w silniku 1,1 zalanym olejem mineralnym majonez to NORMALNA sprawa, gdyż generalnie silniki te nie mają jak dobrze rozgrzać się po mieście a układ przewietrzania jest zbudowany tak że do silnika jest zaciągane powietrze zewnątrz, które tera jest bardzo wilgotne i generalnie zimne, i wilgotne powietrze zamiast wypierać pary oleju z silnika wiąże się z nimi i osiada gdzie się da jako majonez,,, problem zniknie wraz z nastaniem ciepłych dni (wiosna)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 29 Gru 2009, 20:15   

JOEMIX nie wytłumaczysz ze to jest normalny objaw podczas zimowych dni i to nie tylko w mk3 1.1 rownierz w innych silnikach forda WV opel i inne

Kod:
Nie obrażamy innych.
Post zedytowany.
- trzeci
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Gru 2009, 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 29 Gru 2009, 20:33   

JoeMix, ja mam 1.1 wiec się wypowiem na początku też mnie to zdziwiło że się zbiera ten "majonez"ale dowiedziałem się na forum że to normalka bynajmiej w tych silnikach bo w innych tego nie zauwazyłem,trzeba co jakiś czas wyczyścić tzn,korek przewód oraz ten króciec,który wchodzi do "patelni"i będzie git bo innaczej zamarźnie i wywali korek.jurek, przedewszystkim by ubywało płynu ze zbiorniczka a jak narazie kolegaDon4tello, takiego objawu nie zauważył więc to raczej nie to nie strasz chłopaka ale niech to sprawdzi.Co do wymiany oleju to trzeba go wymieniać pomimo iż się go dolewa sporo bo zawsze wieksza część starego zostaje.jeszcze tak w temacie tej pary wodnej z oleju moze wymiana termostatu na ten o wyzszej temp.otwarcia pomoże ja jestem w fazie testowania 92st.ori miał88st.chociarz o tej porze roku watpie czy to coś da moze jak sie zmieni olej na wiosne to do zimy ta woda się wytraci i na zime będzie lepiej
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
lesiokro 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Leszek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 122
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29 Gru 2009, 22:45   

Ja pierwszy raz majonez zobaczyłem w ciotki aucie, Fiesta 1,3 miała wtedy 2,5 roku więc można powiedzieć świeżynka. Faktem jest że się przeraziłem,wyczyściłem wszystko, wymieniłem olej zapobiegawczo, ale już po 2tyg było to samo, temet olałem bo ponoć tego się nie zmieni. Któregoś pięknego dnia kupiłem SWOJĄ własną Fiestę 1,1 i zimą miałem majonez, temat olewałem. Obecnie rozbijam się już ponab 3 lata obkupioną od ciorki Fiestą i nawet do korka nie zaglądam, po co się stresować. 2 tyg temu wymieniałem olej to wiem że korek był czysty z tym że ostatni odcinek jaki zrobiłem to było 60km.
_________________
lesiokro
 
 
 
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Gru 2009, 23:02   

Jak pamiętam jak ojciec śmigał fieściną głównie po mieście to majonez był normalną sprawą w zimne i wigotne dni jak się nie mógł silnik dobrze rozgrzać.

Pytanie: czy fiesta ma skuteczną i niezapychająca się majonezem instalację odpowietrzenia skrzyni korbowej?
_________________
Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29 Gru 2009, 23:08   

Nie unikniecie tego jeżdżąc na olejach 15w40. Zawalony majonez doprowadzi do tego że będzie wywalać korek oleju. ale będzie strachu jak coś nagle pierdzielnie maskę od spodu podczas jazdy :)
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 44
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 29 Gru 2009, 23:43   

Piter, to co im polecasz...żeby się nie bali jeździć? :fox:
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 30 Gru 2009, 21:14   

No jestem właśnie po usuwaniu "majonezu" :) Zużyłem kilka papierowych ręczników, było chyba więcej jak ostatnio sprawdzałem... Owinąwszy dwa palce papierem, wkładałem je także głęboko do wewnątrz wlewu i tam też było dużo tego >brązowego< syfu. No ale cóż, znajomy jak miał Favoritkę, to też mówił, że tak miał, a więc to chyba normalna sprawa :-)

Piter napisał/a:
Nie unikniecie tego jeżdżąc na olejach 15w40.

A na jakim uniknę? Podpowiedz, bo w najbliższej przyszłości będę wymieniał olej i nie wiem właśnie czy zostawać przy tym :) Wszak słyszałem, że oleje Mobil1 są naprawdę dobre.
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Gru 2009, 21:34   

Nie ma problemu na olejach 0W i 5W niestety te silniki tego nie przeżyją. Ja nie miałem problemów przy 10W40.
Jak zostajesz przy mineralnym pozostaje Ci jedynie czyścić.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Gru 2009, 16:30   

Dokładnie oleje syntetyczne się kiepściej mieszają z wilgocią, ale są za rzadkie do starych jednostek,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
funfel34 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 12
Skąd: kielce
Wysłany: 2 Sty 2010, 13:25   

U mnie to samo ale niema co panikowac. Jeśli nie ubywa ci płynu chłodniczego ze zbiornika to raczej ok.
Często tak się zdarza jak się jeżdzi na krótkich trasach silnik się niedogrzewa a w zimie wilgotne powietrze lubi się skraplac czego efektem jest jej mieszanie z olejem.
Ja jeżdze na 15w40 mineral by może to też ma wpływ.

A jesli chodzi o wymiane oleju to lepiej wymień co te 15 tys. lub wcześniej . Ja dolewam 0.15l/1000 km i wymieniam co 12-13 tys po zimie(tak najlepiej). W końcu olej absorbuje sadze z silnika i lepiej to zrobic zeby silnik był czysty.

POZDRO
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Sty 2010, 13:43   

Ja tam olej wymieniam jesienią by na zimę był świeży,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 3 Sty 2010, 09:19   

przeciez ten biały syf to normalka jesli silnik pracuje na chójowym oleju albo nie jest dogrzany, moze masz kiepski termostat jak nie jest dogrzany
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
speq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Sty 2010, 10:11   

A na jakim uniknę? Podpowiedz, bo w najbliższej przyszłości będę wymieniał olej i nie wiem właśnie czy zostawać przy tym :) Wszak słyszałem, że oleje Mobil1 są naprawdę dobre.[/quote]

Gwoli ścisłości: Mobil 1 to oznaczenie olejów syntetycznych. Każdy inny produkt tej firmy ma oznaczenie Mobil.
_________________
Historia Fiesty: http://www.fiestaklubpols...p=428743#428743
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Sty 2010, 13:26   

funfel34 napisał/a:
Ja jeżdze na 15w40 mineral by może to też ma wpływ.

A jesli chodzi o wymiane oleju to lepiej wymień co te 15 tys. lub wcześniej . Ja dolewam 0.15l/1000 km i

Minerał tak rzadko???Nie szkoda Ci silnika :yyy:
Fakir napisał/a:
nie jest dogrzany, moze masz kiepski termostat jak nie jest dogrzany

A do tego krótkie dystanse i niestety nic nie poradzisz-w mniejszym lub większym stopniu będzie majonez występował :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
dziadek
[Usunięty]

Wysłany: 15 Sty 2010, 12:22   

Witam jeśli nie ubywa płyn to wszystko oki. Ja bym zmienił olej. A jak tam sprężanie jeśli masz przedmuch pierścieniami też będzie się to działo resztki pyłów spalania przedostają się do komory olejowej i się skrapla.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay
Brak nowych postów Szlam pod korkiem od oleju
Czapis Mechanika silnika 4 14 Kwi 2018, 10:28
gik
Brak nowych postów [MK4] Endura-DE czarna maź pod kolektorem ssącym
DJablo77 Silniki diesla 4 13 Mar 2012, 22:37
DJablo77
Brak nowych postów [MK3] Przedmuchy z wlewu oleju
chester3663 Mechanika 9 26 Kwi 2006, 17:54
Gość
Brak nowych postów [MK3] Wybijanie korka wlewu oleju
Gość Mechanika 9 25 Wrz 2006, 22:16
Piter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.