Przesunięty przez: trzeci 5 Sty 2010, 19:22 |
[MK3] Problem po swapie silnika z 1.1 na 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
szpecu14
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Poborszów
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 12:19 [MK3] Problem po swapie silnika z 1.1 na 1.3
|
|
|
witam jak w temacie mam problem z silnikiem 1.3 a dokładnie silnik jest na elektryce z 1.1 i kompem od 1.3 i nie chce zapalić nie wiem co się stało bo na kompie od 1.1 działa ale mółowato silnik wyciągłem z fiesty z roku 1995 |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 5 Sty 2010, 19:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 14:19
|
|
|
na kompie z 1,3 ci nie będzie palił bo masz w nim immobiliser... skoro jest z 95r
z tego co pamiętam to SpiderMAN wrzucał u siebie słupek 1,3 ma osprzęcie 1,1 i nie narzekał. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 14:44
|
|
|
luki86 napisał/a: | na kompie z 1,3 ci nie będzie palił bo masz w nim immobiliser... |
bo może mieć immobiliser - ja mam 96 i nie mam |
_________________
|
|
|
|
|
Allmag
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 16:37
|
|
|
Robiłem taką przekładke w wakacje. Cała instalacja została i komp też został z 1.1, jeździ bez problemów nie muli ani nic. Więc nie było sensu przekładki kompa z 1.3 |
|
|
|
|
szpecu14
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Poborszów
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 19:21
|
|
|
jak słupek wystarczy to super
Allmag na zimnym silniku idzie jak burza ale jak się podniesie temperatura to go muli i to mi się nie podoba no ale nic jak słupek wystarczy to ok.
Dzięki za pomoc
Życzę Wesołych Świąt |
_________________
|
|
|
|
|
maciek172 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 19:22
|
|
|
Allmag napisał/a: | Robiłem taką przekładke w wakacje. Cała instalacja została i komp też został z 1.1, jeździ bez problemów nie muli ani nic. Więc nie było sensu przekładki kompa z 1.3 |
Jeśli jest na elektronice z 1.1 to silnik ma cały czas zbyt ubogą mieszankę...nie chciałbym widzieć AFR... Dlatego też będzie "zamulał", na ori elektronice na pewno będzie lepiej.
Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli, nie odpali bo ma immo i komp nie będzie podawał sygnału na wtryskiwacz. |
|
|
|
|
szpecu14
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Poborszów
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 20:09
|
|
|
troszke zapóźno zaczaiłem z tym słupkiem że tu chodzi o blok silnika a co zrobić żeby to działało nie zminieniając osprzęt czy przełożenie stacyjki wystarczy |
_________________
|
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 11:25
|
|
|
Kup komputer od 1.3 taki bez immo z przed 93r. Wtedy będziesz miał pewność że nie ma w nim immo.
Koszt takiego komputera to ze 30-40 zł a jest tego masa. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
|
maciek172 [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 12:07
|
|
|
albo daj kompa do odkodowania. Chociaż to może drożej wyjść,skoro kompy z 1.3 bez immo chodzą po 30-40zł. |
|
|
|
|
Allmag
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 12:20
|
|
|
Jak bd chciał wymienić tego kompa to moge ci oddać za free mojego z tamtego silnika tylko że jest z 94 i nie wiem czy ma immo czy nie |
|
|
|
|
gilmaly1
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 11 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 16:13
|
|
|
Nie bardzo rozumiem w czym problem.Ja zrobiłem tak:kompletny silnik 1,3 ,z 1.1 przełozyłem kolektor ssący i na to włożyłem monowtrysk.Trzeba jeszcze było zaslepić otwór po pompie paliwowej.Komputer z 1.1.Odpaliłem i do dzisiaj chodzi jak żyleta.Pali ok.5-5,5(równiutko 100 km/h na piątce) na trasie przy spokojnej jeździe.Pojechałem na niej na autostradzie(wg.licznika 170 km/h i chyba jeszcze ciutek by się dało,ale się bałem na zwykłym zawieszeniu i starych oponach.muszę zaznaczyć,że silnik 1.3 był gaźnikowy.On do takich manian jest lepszy bo ma ostrzejszy wałek rozrządu.plus wywalony katalizator.Razem parę koni więcej.I wychodzi malina.Może jeszcze zmiana skrzyni biegów,bo ta od 1.1 jakby trochę wolna. |
|
|
|
|
szpecu14
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Poborszów
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 19:50
|
|
|
no po prostu przełożenie samego słupka z 1.3 i osprzęt z 1.1 nic nie daje nie wiem kto to wymyślił za mądry człowiek do tego tylko można silnik uszkodzić bo dostaje zbyt ubogą mieszankę a ja miałem problem z elektryką ale już się z tym uporałem ale jak by mi ktoś od razu powiedział że elektryka silnika jest dzielona i nie ma najmniejszego problemu ją przełożyć to był bym bardzo wdzięczny no ale nikt taki się nie znalazł, trudno bywa i tak szkoda tylko że fiesta na tym ucierpiała |
_________________
|
|
|
|
|
Przemekbalagan
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 62 Skąd: OPALENICA
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 11:00
|
|
|
Po 94 roku wszystkie fiesty mk3,5 miały immobilizer, ponieważ już były z grubym kluczykiem. Prawdą jest to że nie wszystkie wykorzystywały ten system. Lecz sterownik ECC IV mógł, mieć immobilizer aktywny lub nie. Można to modyfikować programowo.
Nie wszystkie fiesty posiadały przy stacyjce pierścień indukcyjny, który czytał wkład w kluczyku, po tym rozpoznać czy miał immobilizer czy też nie. No i jeszcze w zegarku modułowym występowała dioda LED czerwona informująca uaktywnienie immobilizera.
Sterownik idzie zablokować, by funkcja immobilizera była nie aktywna, potrzebny jest do tego program, w którego jestem posiadaniu lecz nie da się go kopiować z powodu zabezpieczenia kluczem zewnętrznym w postaci COM LPT. Próba ominięcia tego czyli skrakowania programu kończy się uszkodzeniem procesora sterownika ECC IV, i działa on później niepoprawnie, firma tworząca te sterowniki zrobiła to celowo. I często nie mamy świadomości ,że jeździmy samochodem z uszkodzonym centralnym systemem sterowania.
Najprościej w takim przypadku udać się do serwisu lub szukać warsztatu który to opanuje. Lub tak jak koledzy radzą kupić system ECC IV od wersji roczikowej 93, będzie taniej. |
_________________ Przemekbalagan |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 11:08
|
|
|
szpecu14 napisał/a: | no po prostu przełożenie samego słupka z 1.3 i osprzęt z 1.1 nic nie daje nie wiem kto to wymyślił za mądry człowiek do tego tylko można silnik uszkodzić bo dostaje zbyt ubogą mieszankę | po to w układzie sterowania silnika jest m.in. sonda w sprzężeniu zwrotnym, żeby takiej sytuacji uniknąć. różnica między 1.1 a 1.3 nie jest taka duża żeby osprzęt z 1.1 nie wyrobił. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
szpecu14
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Poborszów
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 08:44
|
|
|
u mnie nie wyrabiał i auto było takie mułowate że fiesta z1.1 brała mnie jak chciała na przyśpiecho i prędkość to ja za takie coś dziękuje |
_________________
|
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 09:33
|
|
|
a sparawdzales najprosciej czujnik polozenia walu ?
kreci rozrusznkiem ? ma iskire ? dostaje paliwo ?
sprawdzales te rzeczy ? to jest prosty swap |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
szpecu14
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Michał
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Poborszów
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 18:07
|
|
|
wszystko sprawdziłem a silnik jest git i teraz nieźle idzie
tylko się zastanawiam do czego są takie dwie kostki które mi zostały co d jednej to wiem ale co do drugiej nie mam pojęcia mała kostka na 2 piny |
_________________
|
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 18:20
|
|
|
napisz albo najlepiej zrob zdjecie tej malej kostki a 2 piny... , ogolnie to powinno wszystko byc ok... bo zasadniczo to te same silniki rozniace sie tylko pojemnoscia i podparciem wału... |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
maciek172 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 18:38
|
|
|
bidżej napisał/a: | szpecu14 napisał/a: | no po prostu przełożenie samego słupka z 1.3 i osprzęt z 1.1 nic nie daje nie wiem kto to wymyślił za mądry człowiek do tego tylko można silnik uszkodzić bo dostaje zbyt ubogą mieszankę | po to w układzie sterowania silnika jest m.in. sonda w sprzężeniu zwrotnym, żeby takiej sytuacji uniknąć. różnica między 1.1 a 1.3 nie jest taka duża żeby osprzęt z 1.1 nie wyrobił. |
głupoty gadasz kolego. Mapy w oryginalnym ECU nie mają na tyle rezerw żeby podać o tyle większą dawkę. Więc tak czy tak 1.3 z elektroniką 1.1 nie jest dobrze zaopatrywane w paliwo,a co za tym idzie masz do d*** AFR. I nikt mi nie wmówi, że swap z 1.1 na 1.3 samego słupka to dobre rozwiązanie :yyy:
Proponuję wszystkim co maja sam słupek 1.3 zmienić elektornikę na tę z 1.3 i poczuć różnicę,może wtedy się przekonacie. |
|
|
|
|
|